Anbefalte innlegg

I årets sommerdekk test foretatt av Forbrukerrådet så kommer Pirelli Cinturato P7 på førsteplass i sin gruppe. Noen som har noen synspunkter vedrørende Pirelli og testen generelt?

 

Valget mitt står nå mellom nevnte Pirelli dekk og Michelin Primacy HP. Vanskelig dette.........

 

Testen finnes her: http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/test_av_sommerdekk_mars_2010

 

P6 mener du vel ;) Har hatt ett sett med dem og var godt fornøyd, men i en lite kurant dimensjon for ditt tilfelle (175/55-15). Aner derfor lite og ingenting hvordan disse oppfører seg ang. sporing når de har litt bredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he klar tale:)

 

Det går nok mot bestilling av Michelin Primacy HP for mitt vedkommende også tror jeg. Dekkonline har 5% rabatt for tiden så da sparer jeg ca. en 200-lapp på en allerede bra pris:)

 

Jeg finner ikke Michelin hos dekkonline jeg?

Forøvrig så matchet den lokale dekkpusheren prisen til Sharif, og da er omlegging med i prisen, så jeg gidder ikke å bestille hos noen andre.

Han måtte også få dekkene fra Belgia eller noe sånt, så jeg får nok ferske dekk :)

 

Jeg har to erfaringer med Pirelli, den ene er på en 06 A3 Sportback med P-zero i 225/40-17, de satt godt men hadde mye støy.

Den andre på en 95 80 Avant med P7. Jeg mener at de var 205/60-15, men er ikke sikker...

De satt også godt og hadde lite støy, men de ble ikke gamle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P6 mener du vel ;) Har hatt ett sett med dem og var godt fornøyd, men i en lite kurant dimensjon for ditt tilfelle (175/55-15). Aner derfor lite og ingenting hvordan disse oppfører seg ang. sporing når de har litt bredde.

 

Hvis du ser litt lenger ned i listen over testede dekk så ser du Pirelli Cinturato P7 i 225/45R17W;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, kom ikke så langt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg finner ikke Michelin hos dekkonline jeg?

Forøvrig så matchet den lokale dekkpusheren prisen til Sharif, og da er omlegging med i prisen, så jeg gidder ikke å bestille hos noen andre.

Han måtte også få dekkene fra Belgia eller noe sånt, så jeg får nok ferske dekk :)

 

Jeg har to erfaringer med Pirelli, den ene er på en 06 A3 Sportback med P-zero i 225/40-17, de satt godt men hadde mye støy.

Den andre på en 95 80 Avant med P7. Jeg mener at de var 205/60-15, men er ikke sikker...

De satt også godt og hadde lite støy, men de ble ikke gamle...

 

Michelin er da godt representert i listene til Dekkonline.com.......:) Tror du må lete bedre he he..

 

Dekk med omlegg til sharif-pris var ikke verst:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin er da godt representert i listene til Dekkonline.com.......:) Tror du må lete bedre he he..

 

Dekk med omlegg til sharif-pris var ikke verst:)

 

Så på Dekkonline.NO jeg....

 

Litt billigere der, ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type endte du oppe med og hvilken hastighets merking ?

 

Tviler på at det er noen særlige dekk butikker i norge som kommer til å ta inn noe av Primacy HP over 17" Da er det vel bare stor satsing på PS3 i år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin Primacy HP i 245/40-18, selgeren sa at alle 18" var y merking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du gjort ett godt valg min venn :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt Goodyear Eagle F1 GSD3 og Pirelli P Zero i 225/40/18. er ganske fornøyd med P Zero dekkene, de greide seg og bra på bane, men de sporer noe helt utrolig i forhold til Goodyear dekkene. Vurderte Michelin PS3, men har lest at den nye øko blandingen i dekkene ikke liker seg spesiellt godt på bane. For meg blir det å gå tilbake til Goodyear Eagle F1 GSD3. Disse sitter som støpt, er gode på vått og de tåler banekjøring bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt Goodyear Eagle F1 GSD3 og Pirelli P Zero i 225/40/18. er ganske fornøyd med P Zero dekkene, de greide seg og bra på bane, men de sporer noe helt utrolig i forhold til Goodyear dekkene. Vurderte Michelin PS3, men har lest at den nye øko blandingen i dekkene ikke liker seg spesiellt godt på bane. For meg blir det å gå tilbake til Goodyear Eagle F1 GSD3. Disse sitter som støpt, er gode på vått og de tåler banekjøring bra :)

 

Vurdert Assymetric istedenfor GSD3? Jeg var ihvertfall kanonfornøyd med dem i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått på Primacy HP og kjørt de noen meter...

 

Det første som slår meg er at de støyer like mye som Pilot Sport'ene som jeg hadde på, de var forøvrig 2'dre generasjon har jeg funnet ut...

 

Men de sitter godt, og er retningsstabile, dessuten demper de godt, bilen ble ikke mindre komfortabel enn den var med 17" piggfrie vinterdekk.

 

Men det ser vel ut til jeg bare må leve med såpass dekkstøy. :( Asfalten er jo nesten like grov som pukk her borte....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått på Primacy HP og kjørt de noen meter...

 

Det første som slår meg er at de støyer like mye som Pilot Sport'ene som jeg hadde på, de var forøvrig 2'dre generasjon har jeg funnet ut...

 

Men de sitter godt, og er retningsstabile, dessuten demper de godt, bilen ble ikke mindre komfortabel enn den var med 17" piggfrie vinterdekk.

 

Men det ser vel ut til jeg bare må leve med såpass dekkstøy. :( Asfalten er jo nesten like grov som pukk her borte....

 

Jeg har fått på mine også. Jeg merket forskjell fra Bridgestone dekkene jeg har hatt de foregående sesongene, mindre støy og mer komfortabel å kjøre på. Jeg er fornøyd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.