Kolonne; Vårmønstringa på Hadeland 24 april.

Anbefalte innlegg

Regner med at det er en del som har tenkt seg på årets første treff, vårmønstringa på Hadeland!

Finner sted lørdag 24 april utenfor Møller Gran, åpner kl 10 og premiering kl 13.

Ler mere her; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=177927

 

Vi bør vel få til ei like bra kolonne som i fjor, om ikke bedre?

 

Fra Hamar til Hadeland regnes 1,5 time, på gulesider. Men ettersom det blir en del stopp oppgjennom så bør vi kanskje være ute i litt bedre tid.

 

Så, skal vi møtes ett sted på Hamar rundt 8 eller halv 8 på morgenkvisten?

 

Så møtes vi fra Hamar (og omeng) med Lillehammeringene (og omeng) over mjøsbrua?

Deretter en stopp på Statoil Kallerud for å møte på Gjøvikfolket som i fjor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som skal si vi ikke er ute i god tid i år - hehe :P

 

Men ja - vi på og rundt Gjøvik skal selvsagt vente på dere i år også : ja :

 

Eneste vi trenger er en løsning på det med bommen.. I fjor ble det litt tull etter den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen for kjøring og møting blir ganske riktig. Nå skal det sies at de ikke åpner for innkjøring før kl 10 på Hadeland så vi trenger ikke akkurat å stange i kø når vi kommer oss dit ?

 

Men avreise fra Hamar senest 8:30 burde vi ha.

 

Statoil kallerud stoppen burde være rimelig kjapt unnagjort og ingen burde ha nødvendighet for å løpe inn for å handle pølse eller brus her. Bare stoppe for å få inn Gjøvik folket i kolonna.

 

 

Akkurat det med bomringen har vi et problem med. I fjor så holdt jeg tilbake så langt jeg klarte før det ble fullt bak meg og midtdelinga gjorde så vi måtte slippe forbi vanlig trafikk. Derav måtte vi kjøre videre. Vi var aldri over fartsgrensa fra det vi forlot bomringen. Enkleste her blir at alle påser at de har riktig veksel osv før vi drar så det ikke er noen som hindrer folk bak seg. I så tilfelle får de legge seg til siden og slippe de som har veksel i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt klart med på dette vettu.

Og det er som Rolf sier at stoppen på Gjøvik siden ble noe langvarig pga pølsehandling, og det med bomringpasseringa er også et godt poeng med å ha penger liggende klart og kjøre ned vinduet på forhånd. Var med å kjørte blandt de første i fjor og vi strakk oss rimelig greit frem mot innsnevringa for å slippe frem andre trafikkanter, og hastigheten der etter gikk under fartsgrensa..

 

Men satse på at det blir litt bedre planlagt i år.

Stemmer også for å reise sånn ca 08.30 fra Hamar. Samles på Statoil stasjonen vis a vis CC fra klokka 08,00 for litt lett snaks og litt brus på veien. Og kanskje en avspylling for de som ønker dette.

 

Dette blir knall!!!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med på kolonne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er med :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med! Hvor mye er det for å komme gjennom bommen? Ikke kjent med slikt jeg:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheh :P da blir jeg nok med! Håper på fint vær som i fjord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjærne vist fram nybilen men er på skola gitt !! :(

 

skole på en lørdag ?! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med i kolonna, enten om jeg kjører selv eller om jeg må skaffe sjåfør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo an å kjøre høgda fra Kallerud for å unngå bommen, kan da komme inn på Rv4 på Reinsvoll eller Eina, tar mindre enn 10 min. ekstra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med! Hvor mye er det for å komme gjennom bommen? Ikke kjent med slikt jeg:o

 

 

15 kr koster det å kjøre igjennom bommen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er med=) håpe vi får til en kjempegjeng,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står med senkefjører til opptil øra i helga. Dermed hiver jeg meg med fra Gjøvik med bruks 80'n...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foreslår at dere dropper bommen, og kjører høgdavegen !

Vegen over der er helt greit ( ja til og med for senka biler ) : vinke :

Alle sparer 15kr + at kolonna holder seg samlet =)

 

Regner med at det henger seg på 3( kanskje 4stk ) Røde S2'er på Eina !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg holder også en knapp på å kjøre høgda for å slippe problemene med bommen : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for oss som ikke er så kjent med "lokal" navnene på andre sida, har dere et kart / bilde over hvilken /hvor veien går ? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

map-stop-no.png&pref=SHORTEST&avoid=HIGH

 

bare og fylle inn gjøvik og eina (vestre toten) om "vestre totenvei" på gule sider! ikke den beste veien over der så man må kjøre pent! (ville ofret 15/30kroner hadde jeg hvert dere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(ville ofret 15/30kroner hadde jeg hvert dere)

 

Nå er det ikke pengene det står på da, men ønsket om å holde kolonna noenlunde samlet i år :)

 

Ble store mellomrom etter betaling i bommen i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror noen får ta en tur på den veien helga før treffet eller noen dager før så vi får litt mere tilstandsrapport om telehiv osv. Er tross alt noen som har vesentlig lave biler ;) Men hvis vi er frekke nok klarer vi å sperre veien ved bomringen også så vi får med alle videre. Det er bare ikke heeelt lovlig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke den beste veien over "høgda" for oss som liker skamsenking fremfor familiesenking:) Er vel ikke verre enn å sperre av veien sånn at kolonna holder seg hel. Rolf nevner noe om at det ikke lovlig, men noen som bryr seg nevneverdig? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører stort sett høgda hver dag jeg på jobb, aldri hatt spesielle problemer der med "skamsenka" bil hehe

men den andre veien er nok uansett bedre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare samle sammen igjen kolonna på Shell på Reinsvoll? På andre siden av vegen der bør det være plass til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt forslag, er jo en stor plass der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare samle sammen igjen kolonna på Shell på Reinsvoll? På andre siden av vegen der bør det være plass til det.

 

Da er det opp til folk å huske på å svinge av til høyre så de kommer seg dit da...

Greit om noen står i bånn der da og geleider folk inn : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.