Anbefalte innlegg

Kan slå begge veier. Jeg utsatte militæret til jeg var ferdig i læretiden. var 22 år når jeg var i militæret. Hadde UB korperaler på 18-19 år som var mine "overordnede". Saken da er at sålenge du oppfører deg og faktisk ikke tror du er så forbanna mye tøffere enn de på 18 så er ikke dette ett problem. Hadde ALDRI noen som skrek til meg i militæret. De hadde respekt for meg siden jeg faktisk var eldre. Jeg var lagfører på laget mitt og ble tillitsvalgt i troppen. Gutta jeg var i militæret med kom til meg for råd og hjelp hvis det var noe og befalene behandlet meg med respekt. På ene telt turen vi hadde så var UB korperalen inne i byen og handlet cola til meg iløpet av dagen og mob tlf min lå til lading i befals hytta mens vi lå i telt.

Jeg var også ved flere annledninger ute på byen og drakk sammen med befalene.

 

Det jeg tror er mye av problemet til folk er faktisk den holdningen flere har til militæret.

 

Bu hu han på 18 år skriker til meg. Hvis du har en arbeidsoppgave og faktisk gjør det du skal så er det INGEN som skriker til deg. Sånn er det da i livet generelt også. Er du 60 år gammel og jobber som snekker så hender det fort at du har en sjef på 30-40. Ber han deg sette inn 3 vinduer men du heller vil sitte på brakka og lese VG kommer han også til å kjefte på deg selv om han er yngre.

 

Hvis befalen ber deg stå opp kl 03:30 og gå 3 mil og du gjør det så er det ingen befal som kjefter på deg. Men hvis du svarer at du ikke skal stå opp før kl er 08:00 så får du ett problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart sjanten skriker til rekruttene første dag.. sånn er det bare.. Det er jo hele greia.. :) Rekrutter er som læregutter.. noen er flinke, men andre får tyn :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knirker det forran?

 

Nei, ikke som jeg har hørt hvertfall. Det knirker bare litt bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en kjempe fin tid i militæret :) Var så heldig å være hundefører i flyvåpenet i Danmark :)

 

Rakk å bli innkalt til en uke med øvelse bare 4 måneder etter jeg hadde dimma, men etter jeg flyttet til Norge har jeg sluttet å høre fra dem :D

 

Og ja, her var det mye bil-snakk : klø : Tror jeg skal ta min moderatorMAKT og gjøre noe med det :evil::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være lov å snakke bil også? Om man bare lurer på en liten ting er det jo bare tull å måtte lage en egen tråd for det hver gang :P

 

Husk at imorgen får vi lokallagsklær på mandagstreff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikke, jeg trenger skiltplater, slik at også jeg kan bli gjenkjent på gata... men mandager passer svært dårlig. Fix it! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha ha. Knakk sammen når jeg kom over denne her: haha :

HAHAHA.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikke, jeg trenger skiltplater, slik at også jeg kan bli gjenkjent på gata... men mandager passer svært dårlig. Fix it! ;)

 

Hvis du trenger skiltplater til metallskilt kan jeg hjelpe deg når det måtte være. Er dessverre tom for skiltplater til plastskilt, men bestilling er sendt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte kallenavnet Mikke :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tonsenhagen er jo rett oppi gata i forhold til jobben min. Og jeg har jo ikke slurvet meg til å få tak i slike moderne plastikkskilt ennå. Hva koster det for slike skilt hos BT?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster 120 eller 140 for 2 skilt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de gått ned så mye? Jeg betalte 400 for mine skilt, riktignok ikke plast da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plastskiltene kommer fra en ny fabrikk, og er billigere å produsere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråd trenger påfyll!!!

 

Here goes:

Gynekologen som var midt i 50-åra, og begynte å bli drittlei hele

jobben.

Hans kjære hobby hadde i alle år vært å pusse opp veteranbiler.

Så en dag fant han ut at han skulle omskolere seg til bilmekaniker.

Det er jo slik i dag at man må avlegge fagprøve for å kunne praktisere

i dette yrket, så gynekologen meldte seg till fagprøven.

Da prøven var vel over, ble han innkalt til sensor for å få dommen.

-Jaha, sier sensor. Du har fått 200 av 100 mulige poeng.

Men hvordan kan nå dette ha seg, undrer gynekologen?

-Jo, svarer sensor. Du har fått 50 poeng for måten du demonterte

motoren på, og du har fått 50 poeng for måten du monterte den på igjen.

I tillegg har fagprøvenemnda besluttet å tildele deg 100 tilleggspoeng

fordi du utførte alt arbeide gjennom eksosrøret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plastskiltene kommer fra en ny fabrikk, og er billigere å produsere.

 

Men så trenger en vel et par tre sett i året om man parkerer på gata i oslo, sprekker jo som bare det når det blir litt kaldt i været, og folk er liksom ikke så altfor forsiktige, så de dulter jo både foran og bak når de lukeparkerer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de dulter både bak og forran, ser ikke stålskiltene pene ut lenge heller :P Så ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de dulter både bak og forran, ser ikke stålskiltene pene ut lenge heller :P Så ....

 

Neinei, men de faller jo ikke av i småbiter:p Ikke mange biler som parkerer på gaten til vanlig som ikke har noen småbulker i skiltet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.