BBS CH 8,5" ET20 vs 10" ET20 på en RS4 ?

Anbefalte innlegg

Hallo ...

 

Har en RS4 B5. Har tenkt å kjøpte meg BBS CH ET20 felgene til bilen min.

 

Har forøvrig 8,5" med BBS CH ET35 idag. Men ønsker å kjøpe meg ET20 felgene, litt mere like de som TS-Racing (han har vel ET0??) kjører med.

 

Noen som vet om felgen er "dypere" for ET20 og 10" vs ET20 og 8,5" ?? eller skal dem se helt like ut ??

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10" er dypere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10" er dypere.

 

Takk for det.

 

Da tror jeg nok jeg må kjøpe meg 10" felgene da:) Ønsker å ha dem så dype som mulig. Jeg håper det passer greit med 10" felg på bilen da.

 

Kan man kjøre med 255 dekk på 10" felg ? Eller bør man ha 265 dekk ??

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10" er helt ypperlig på RS4 B5, så det er ingenting å være redd for :)

 

255 går fint på 10" det hvis du liker litt strekk.

 

Legger ved et bilde av en RS4 med 10x19", da det sikkert er av interesse for deg.

 

EDIT: Bilen under har btw 265/30 dekk

 

RS410x19BBSCH.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10" er helt ypperlig på RS4 B5, så det er ingenting å være redd for :)

 

255 går fint på 10" det hvis du liker litt strekk.

 

Legger ved et bilde av en RS4 med 10x19", da det sikkert er av interesse for deg.

 

EDIT: Bilen under har btw 265/30 dekk

 

RS410x19BBSCH.jpg

 

 

 

Takk takk.

 

Se der ja !!! Dette så tøft ut da !!!

 

Jeg antar at man ikke trenger spacere med 10" felg og ET20 ?? Jeg kjører 30 mm spacere nå på vinterfelgene. Det er 8,5 breie med 225 gummi. Da går felg og gummi ganske langt ut i skjermen og det er jo kult :)

 

 

Han forrige eieren sa at 265 dekk kunne kom borti skjermen i svinger. Mulig det var spacere på da.

 

Veit du noe om dette ? med ET20 og uten spacere på 10" så vil felgene felgene gå nesten ut i skjermen(slik jeg vil da ha det) og vil det går greit hvis man kjører litt hardt i svingene ??

 

 

PS! Sjelden jeg har sett en RS4 i delfin grå ?? Det var også ganske kult !!! Dette er kanskje en RS4 B7 ??

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forhold til de felgene du har nå (8,5" ET35) så vil 10" ET20 bygge 3,4 cm (34 mm) lenger ut.

Med andre ord vil de bygge 4 mm lenger ut sammenlignet med de du kjører med nå hvis vi skal regne med spacerene du bruker på 8,5" felgene.

 

Om 265 dekk tar borti i svinger kan jeg dessverre ikke gi deg noe svar på, men jeg tipper at noen av de andre gutta her inne som kjører RS4 har svaret på det :)

 

Jo, bilen jeg la ut bilde av over er en RS4 B5, lik den du har. Flott farge ja! ;) Har selv delfin grå på BMW'n, hehehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gutt, men kjører med BBS CH 10x19 med 265/30 på min RS4.. Har ikke spacere, men måtte slipe litt på kalipere for å få felgene på foran. Nå har ikke jeg org. bremser, men RS4 B7 skiver og RS6 kaliper. Det subber heller ikke når jeg kjører på bane.

 

37728-1660389.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen. 4 mm er jo ikke så mye heller. Så det burde vel egentlig gå greit, fordi det ser ut som jeg har litt mere å på med det jeg kjører nå.

 

Reserve dekket som var med er faktisk 10" BBS CH ET20 :) ......Hadde faktisk ikke sett på reservehjulet mitt engang og ser jammen at det er en slik felg jeg skal ha. Der sitter det på 265 gummi også. Kanskje jeg skal ha sette på den felgen og test litt.

 

 

Har vel aldri sett en RS4 B5 i noe annet enn avussølv slik jeg har. Passet veldig bra med delfin grå også !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gutt, men kjører med BBS CH 10x19 med 265/30 på min RS4.. Har ikke spacere, men måtte slipe litt på kalipere for å få felgene på foran. Nå har ikke jeg org. bremser, men RS4 B7 skiver og RS6 kaliper. Det subber heller ikke når jeg kjører på bane.

 

37728-1660389.jpg

 

 

 

Hallo du ...

 

Jeg har org.bremser, men skal kjøpe meg RS4 B7 bremsekittet nå snart jeg også. Så da blir det akkurat det samme som deg.

 

 

Du måtte slipe litt på kaliperne ? Blir det virkelig så trangt ? Hvordan så kalipperen ut etter at du måtte slipe ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo du ...

 

Jeg har org.bremser, men skal kjøpe meg RS4 B7 bremsekittet nå snart jeg også. Så da blir det akkurat det samme som deg.

 

 

Du måtte slipe litt på kaliperne ? Blir det virkelig så trangt ? Hvordan så kalipperen ut etter at du måtte slipe ?

 

 

Robert

 

 

Det ble trangt hos meg, og med spacere subbet det. Er bare slipt litt i hjørnene, og lakkert over, så det syns ikke så godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble trangt hos meg, og med spacere subbet det. Er bare slipt litt i hjørnene, og lakkert over, så det syns ikke så godt.

 

 

Ok. Da ble jeg litt usikker gitt. Er det stor forskjell på "dybden" på 8,5" felgene vs 10" felgene når det gjelder ET20 ??

 

Veit du om det finnes 9,5" felg for denne typen ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da ble jeg litt usikker gitt. Er det stor forskjell på "dybden" på 8,5" felgene vs 10" felgene når det gjelder ET20 ??

 

Veit du om det finnes 9,5" felg for denne typen ?

 

 

 

Robert

 

Det er bare 10" felgen som har dybde.. De andre er jo "flate", så jeg hadde ikke vært i tvil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel aldri sett en RS4 B5 i noe annet enn avussølv slik jeg har. Passet veldig bra med delfin grå også !!

 

Omlackad vintern 2007 till Dark Slate Grey Metallic.

 

http://www.garaget.org/?car=174828

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nina:

Ok. Da er det vel bare 10" felgen som gjelder da. Får se om jeg kjøper med 255 dekk og kanskje brukere spacere eller om det blir 265 og da slipe litt på kaliper....

 

PS! Har du forøvrig noe bilde av hvor mye du måtte slipe vekk ??

 

 

Ronny:

Ok. Den ble iallefall fin !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor har du tenkt og handle disse felgene henn og vet du prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt så har du ET 22 om du ikke var klar over det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

frode:

Tenkte å høre med shariffen. De ET35 i 19" med gummi ligger vel ca 17-18k. Tipper 10" og ET20 kanskje er noe dyrere. Kanskje jeg kan få dem for ca 20-23lk ??? Litt usikker ....får sjekke litt rundt...

 

Så forresten noen på finn solgte noe til 24k. Men det 2 hjul med ET35 og 2 hjul med ET20..

 

Espen:

Får du tak i ET22 også i disse ?? Alternativ er kanskje å kjøpe ET25. Da kan kanskje slippe spacere .....men da blir dem ikke så dype da :( ...jeg får høre litt shariffen om hva han skaffe .....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET22 eller ET25 bygger jo lenger inn enn ET20, så da må du hvertfall ha spacere.

 

..og en liten beklagelse til Nina. Det er bare en vane jeg har å si "gutta" når det gjelder bil. Første gang det har slått feil, men det var jammen på tide! Flott :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET22 eller ET25 bygger jo lenger inn enn ET20, så da må du hvertfall ha spacere.

 

..og en liten beklagelse til Nina. Det er bare en vane jeg har å si "gutta" når det gjelder bil. Første gang det har slått feil, men det var jammen på tide! Flott :)

 

 

Ja, tanken var at om jeg kjøpte ET22 eller ET25 så har jeg da 2 eller 5 mm å gå på ut mot skjermen. Og da kan bruke 2- eller 5 mm spacere slik at jeg unngår å slipe kalipperen :) Spørsmålet blir da om ET22 og ET25 er like kule som ET20 ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått noen priser enda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 10x19 Ch med ET11 som jeg brukte på min a8.. De har stått på en rs4 før, og der så de ut som å bygge rimelig perfekt ut til skjermene.. Disse hadde egentlig 5x120 boltsirkel, men er bygget om til 5x120..

Ville ikke gått for annet enn 10" på en b5 rs4.. 8.5 blir flate og kjedelige, samt bilen vil se smal ut bak og forfra..:)

Her ser du dybden på de..

IMG_2535-1.jpg

Si fra hvis jeg skal fjerne bildet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

frode larsen:

BBS lager ikke 5x112 i 10x19 et20. Så jeg har fått pris fra en på forumet er som er ca 16k pluss frakt for bbs ch 10x19 et20. Autogrip skal ha 25k for felgene og 15k for kumho dekkene. Dekk for jeg tak i billig hos shariff. Men jeg må også få endret på bolt sirkelen. Fikk tips fra Nina Marie Solberg om ett firma i Stockholm som gjorde dette for 1000 SEK pr felg. Så skal prøve å få tak i dem om pris inkl frakt til-fra Oslo.

 

Så pr idag ligger jeg an til ca 16k + frakt + endring av boltsirkel(4 x 1000 SEK) + frakt = minst 22k for felgene uten gummi da.

 

 

Men så fikk jeg ett tips fra Lasse her om replika felger for BBS CH med boltsirkel 5 x 112 i tyskland. En webside som selger disse felgene for bare 99 euro pr stk. Det var jo helt utrolig lite, så mulig jeg prøver dem ett forsøk i første omgang da.

 

Skal høre med dem om frakt først og så skal jeg vurdere det nå iløpet av ett par dager tenker jeg ...

 

 

frode espeland:

Er helt enig. Men jeg ser at det var litt mere jobb med å få tak i 10". Jeg har liggende 8,5" heme som var til min forrige S4. Men jeg ser jo at 10x19 et20 er mye mye grommere da !!! Så det blir nok det. Et11 tviler jeg litt om vil passe på en rs4 b5. Da har jeg bare regnet på det. Jeg skal teste med en felg 10x19 et20 nå snart og få se hvordan det passer. Nina Marie Solberg har denne disse felgene med 265 og det funker uten subbing på banekjøring så da skal det gå fint. et11 er kanskje enda kulere fordi de er vel igjen enda dypere og det er det som er kult med felgen :)

 

 

 

Det blir nok bbs ch 10x19 et20 på bilen min. De passer RS4 b5 veldig bra !!!.....og S8 over da :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode Espeland:

Hvor fikk du omgjort bolt sirkelen til 5 x 112 ?? Hvor mye betalte du for det ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er nærmeste et 20 man kommer i 5x112? og blir dem dype nok eller må man inn på bmw felgene for og få dem dypest mulig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noen formening om vilket et disse har?

rs4%20ch.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.