valg oslo lokallag 2010 (VALGDATO 14.06.10)

skal oslo velge styret i lokallaget 1 gang i året?  

29 stemmer

  1. 1. skal oslo velge styret i lokallaget 1 gang i året?

    • Ja
      25
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

ser det er flere lokallag som har valg av styret en gang i året. kanskje dette hadde vært noe for oslo også så flere kan få litt muligheten til å prøve seg i denne rollen.

 

så langt har vi disse kandidatene til valg

 

Leder:

Arve Egeberg

Nestleder:

 

Kasserer:

 

Styremedlem (X2):

Kristian halvorsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig så har det jo ikke vært nok interessenter til at det har vært behov for noe valg.

 

Men får man inn det så burde det jo helt klart holdes valg i klubbens største lokallag også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jo i utgangpunktet vært "krav" om dette fra før av, men håndhevelsen av dette har vel sklidd ut... Fra min tid i Telemark lokallag hadde vi iallefall årsmøte med valg hvert år, noe jeg har inntrykk av var vanlig i mange andre lokallag også. Når jeg satt som lokallagskontakt i hovedstyret tok jeg kontakt med alle lokallagene på nyåret for å høre hvordan det hadde gått ved valgene, og hvem som satt i lokallagsstyret.

 

Vi prøvde den gang å følge opp klubbens statutter for lokallag (som faktisk er ganske regulert). Disse finner man her: http://old.vwaudi-club.no/files/statutter.pdf . Ser man på § 4 står det klart at det skal avholdes valg en gang i året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig så har det jo ikke vært nok interessenter til at det har vært behov for noe valg.

 

Men får man inn det så burde det jo helt klart holdes valg i klubbens største lokallag også.

 

ja, jeg veit at interessen for det før har vært laber, men vi har jo fått inn mange nye mennesker som kanskje kunne tenke seg å prøve.

 

jeg mener også det samme når det kommer til det siste du skriver.

 

Det har jo i utgangpunktet vært "krav" om dette fra før av, men håndhevelsen av dette har vel sklidd ut... Fra min tid i Telemark lokallag hadde vi iallefall årsmøte med valg hvert år, noe jeg har inntrykk av var vanlig i mange andre lokallag også. Når jeg satt som lokallagskontakt i hovedstyret tok jeg kontakt med alle lokallagene på nyåret for å høre hvordan det hadde gått ved valgene, og hvem som satt i lokallagsstyret.

 

Vi prøvde den gang å følge opp klubbens statutter for lokallag (som faktisk er ganske regulert). Disse finner man her: http://old.vwaudi-club.no/files/statutter.pdf . Ser man på § 4 står det klart at det skal avholdes valg en gang i året.

 

jeg var faktisk ikke klar over at det sto i våres statuetter. hmm, da burde jo dette følges opp litt nærmere.

 

edit: jeg mente ikke av hovedstyret men kanksje hver enkelt lokallagsleder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden har jeg ikke fått med meg :o

 

Selvfølgelig skal vi ha et lokalt årsmøte med valg : ja : Jeg skal på ingen måte tviholde på plassen min, og ser på ingen måte denne undersøkelsen som mistillit mot meg eller Ørjan.

 

Håper at mange flere sier seg interessert i å jobbe for/med lokallaget, for det er ingen tvil om at vi har mange ressurssterke personer : rock :

 

Nå er det påskeferie for mange, så vi kan jo ta det på et av mandagstreffene etter påske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARVE FOR PRESIDENT!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARVE FOR PRESIDENT!

 

rolig nå. hehe. hyggelig visst du mener det. men dette er egentlig mest for at folk i oslo skal si hva dem mener når det kommer til at vi også bør velge og følge statuettene i klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne tråden er vist 154 ganger og det er 11 stykker som har stemt. er folk i oslo så lite intresert i det som skjer i lokallaget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne tråden er vist 154 ganger og det er 11 stykker som har stemt. er folk i oslo så lite intresert i det som skjer i lokallaget?

 

Ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marius er ikke interessert ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja :)

 

det er veldig synd å høre marius. for du er en stor resurs person for dette lokallaget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, OM det skal holdes et valg - som er en formell sak som ikke bør ta lange tiden på et lokallagstreff - er det jo greit at man vet hvilke kandidatur som skal besittes. Er dette kun lokallagsleder og materialansvarlig? Det gjør det nemlig litt enklere for andre å vurdere. På samme måte er nok ikke lokallaget tjent med å ikke ta imot fler dersom enkeltpersoner viser stor interesse for å kunne bidra.

 

Da har du iallefall 12 svar i denne tråden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, det ser ut som folket vil at vi skal ha valg.

 

mitt forsalg til stillinger vi burde ha i dette lokallaget er

 

*leder

*nest leder

*kasserer

*2 styremedlemmer

 

noe jeg savner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom hovedstyrets lokallagskontakt har kontakt med lederen av lokallaget, vil det vel fortsette å være en naturlig oppgave for lederen å være lokallagskontakt : rolleyes

 

Jeg synes ikke nødvendigvis at vi skal velge folk til konkrete roller, men at vi har en leder, en nestleder og 1-2 styremedlemmer (avhengig av hvor mange som er interessert i å stille). Da kan oppgavene heller fordeles internt. Det hadde absolutt ikke gjort meg noe, om noen har kontakter og vilje til å sørge for rabattavtaler i Region Oslo (men dette vet jeg ikke om skal godkjennes av hovedstyret, eller om vi har anledning til å inngå lokale avtaler : klø : )

 

Og så er det viktig å ha fokus på, at selvom noen blir valgt til lokallagsstyre, så trengs det fortsatt frivillige til å stille opp ved treff og sånt - akkurat som dere har vært kjempe flinke til de siste årene : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har endret litt på oppsettet nå i min forrige post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, det ser ut som folket vil at vi skal ha valg.

 

mitt forsalg til stillinger vi burde ha i dette lokallaget er

 

*leder

*nest leder

*2 styremedlemmer

 

noe jeg savner?

 

Lokallagsstatuttene sier også hvilke roller som skal fylles:

http://old.vwaudi-club.no/files/statutter.pdf

(det kan sikkert være greit med et par styremedlemmer i tillegg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det 17 stemmer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan være lokallagskverulant:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan være lokallagskverulant :D

 

Det er du alt for snill og grei til å være, Stian : ja : Men du kan få lov å være lokal gledesstråle og humørspreder :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er du alt for snill og grei til å være, Stian : ja : Men du kan få lov å være lokal gledesstråle og humørspreder :D

 

HAHA Den er god sjef:jegtarn:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med deg Mikael, at det er kanskje ikke konkrete verv som er tingen, men som du sier leder, nestleder, og så evt styre/vara i tillegg. Jeg ser for meg ressurspersoner iallefall, som kan være med å ta i et tak ved behov.

 

Resultat er viktigere enn titulering vil jeg mene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Nå har jeg strengt tatt ikke noe med dette å gjøre, men slik det fungerer til oss "Nordmøre Lokallag" er en grei ordning sånn rent styremessig. Dog ikke helt korrekt ordning heller.

 

Uansett. Vi er 5 stykk i styret, ingen av oss har noen titler. Og alle 5 er behjelpelige der det faller seg mest naturlig å være behjelpelig. Funker veldig greit etter min mening.

 

Det skal jo egentlig være slik som Bjørn sier. Erfaringsmessig er det ikke nødvendigvis så mange som er interisert i denne type verv, så fordelt ansvar er greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst det blir under lokallag av oslo igjen så kunne det kanskje vært greit at det sitter en person ansvarlig for de lokallagene også kunne hatt et verv i oslo lokallag.

 

altså:

 

leder

nestleder

kasserer

styremedlem (oslo øst)

styremedlem (oslo vest)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Arve her sier tror jeg kanskje kunne vært en idè, da får man jo med de underlagene også. (Follo og Asker/Bærum) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.