Høytrykksvasker for bil/hus

Anbefalte innlegg

Har lyst til og kjøpe en høytrykksvasker jeg skal bruke på bil og hus. Hva bør jeg se etter og hvor mange "bar" og "liter/time" bør den ha ??

Hadde tenkt meg en til mellom 1500-2000kr....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FOMA er det veldig mange på detailersclub som sverger til, har selv en Foma 825 som gir 150 bar og 550L/T. Superfornøyd med den, men koster ca det dobbelte av hva du vil bruke (ca 4000,-)

 

Denne (Foma 737) gir 130 bar og 450 L/T og er mye brukt. I utgangspunktet holder det lenge.

 

Det du skal være oppmerksom på er følgende.

 

Rimeligere maskiner (som Foma 737) har ofte litt eklere og kortere slanger som gjør at slangen ikke rekker rundt bilen, noe som gjør at du må flytte på selve maskinen under vask. Det synes i hvert fall jeg er irriterende. I tillegg har rimelige maskiner ofte stive "billige" slanger som nekter å kveile seg enkelt.

 

Min maskin har 12 meter stålarmert slange med trommel, rekker rundt hele bilen og er meget enkel å sveive opp. Bakdelen med denne er at den er tung i forhold til 737. Men den har fine hjul og er lett og trille.

 

Kraftigere maskiner krever også ofte en treg 16A kurs, mens du på mindre enklere kan klare deg med treg 10A kurs.

 

Om du blei noe klokere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye "billig" makinene fra Kärcher virker veldig lovende! Bra med vann til prisen! Samt de har metallpumpe med vannkjøling(noe som ikke er vanlig i den prisklassen) Samt trommel til slange..

 

Mener den rimligste heter: K 3.695. 420liter og 120bar er det vel.. 6meter slange 1990 mener jeg den skulle koste..

 

Også er det K5.700. Den har 460liter og 140bar. 9meter slange og var vel 2690 den skulle koste..

 

Er på kampanje som kommer i posten nå fra coop bygg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja helt ny modell.. Fant den ikke der jeg heller.. Monterte den på jobben på lørdag :)

 

Se i coop bygg katalogen som dukker opp ila uken eller på coop.no

 

Blir nok den på meg og iom prisen er bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskebørste til bil må du aldri finne på å bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskebørste til bil må du aldri finne på å bruke.

 

jepp... så lenge denne ligger under "bilpleie" føler jeg at det kan være verdt å poengtere!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må komme med et lite synspunkt i denne saken.

Jeg har en Karcher 3.91, en helt grei spyler. Denne er forøvrig levert med 6 meter slange, noe som blir irriterende kort når du skal vaske noe. Jeg endte opp med å kjøpe en 10 meter skjøteslange.

Disse er ganske dyre, må vel opp under tusenlappen.

Angrer på at jeg ikke la de pengene bort i en litt dyrere vasker med det samme, en med lengre slange og trommel.

Man høster erfaringer etter hvert, så dette ville jeg lagt stor vekt på hvis jeg skulle handlet i dag;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Nilfisk-Alto pga lokalt serviceverksted om noe skulle skje, samt metall-skovler i pumpe i alle modeller.

Jeg mener den heter 120 noe, og leverer da 120 bar. Det er til bilvask, trappevask, spyling av pyntestein ute osv osv mer enn plenty. Det jeg savner er;

-større hjul så den er lettere å dra etter seg/flytte

-smidigere slange, den jeg har er ganske stiv

-slangetrommel

-lengre slange, nå rekker jeg ikke helt rundt bilen, bare 90% og det er utrolig irriterende

 

Som du ser så er ikke trykk og vannmengde problemet på billige spylere, det er mer det praktiske og bruken rundt de. Den jeg har koster vel ca 1500kr på kampanje nå (inkl gulvbørste, skumlanse osv osv) men om du likevel må betale en høvding for bedre slange, er det like greit å kjøpe en dyrere modell med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne kärcher 3.150 M plus som er på tilbud på obs bygg til 1390kr. er den noko bra maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk dobbelt så mye penger så har du en vasker som holder i mange mange år.. Disse billig modellene har fiberarmert slange som er helt forferdelig å jobbe med, elendige pumper, er lite stabile når der står og har mye mye kortere levetid..

 

Foma 825 er på tilbud på Mekk til 4k..

http://www.mekk.no/Kampanje-og-tilbudsvarer/Hoeytrykkspylere/Foma-825-Hoeytrykkvasker/

 

Den er meget bra...Stødig, stabil og med 12m stålarmert, fleksibel og fin slange..

Anbefales...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en av de billigste Karcher`ene i 2004 , og den har vært i bruk OFTE om sommeren.

Har fungert supert , minuset må være kort/stiv slange og at den bråker litt.

 

Uansett , den har fungert feilfritt i 6år , og har vært en god venn.

 

Jeg kjøpte med uansett en ny K 3.695 i dag , litt på impuls... for den gamle var egentlig grei :)

Men måtte prøve noe nytt , og måtte ut og prøve den (tross regnvær ..hehe)

Virker sålangt som en MEGET god vasker.

 

Stillegående og godt trykk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst til og kjøpe en høytrykksvasker jeg skal bruke på bil og hus. Hva bør jeg se etter og hvor mange "bar" og "liter/time" bør den ha ??

Hadde tenkt meg en til mellom 1500-2000kr....

 

Petter, hvor endte du her ?

 

Er på høytrykkspyler jakt selv om dagen. 2000,- kr isch... pris. Hus og bil bruk.

Sikkert noen detailere eller andre som har erfaringer på hva som er bra/dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9m slange er ihverfall minimun mener jeg. Jeg har 9m og det holder akkurat uten å måtte flytte på maskinen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten gammel Foma 360, funker helt toppen etter minst 12 år (husker ikke helt hvor gammel den er). Det eneste "problemet" jeg har hatt var at når jeg skulle skaffe ekstrautstyr til denne, så ble jeg fort klar over at det ikke var noen forhandlere i byen som fører Foma lenger, alle har Kärcher. Dette er verdt å huske på når man skal kjøpe, spesielt hvis man kjøper fra en nettbutikk. Nå bor jo Petter i Drammen, så det er vel ikke relevant for hans del.

 

Hadde jeg kjøpt ny i dag, hadde jeg kjøpt Kärcher pga nevnte "problem", men utenom det så er jeg veldig fornøyd med min lille gamle Foma. Min har justerbar dyse, fra bred og bløt 90 graders vifte til tynn skarp stråle, og dette er super praktisk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter, hvor endte du her ?

 

Er på høytrykkspyler jakt selv om dagen. 2000,- kr isch... pris. Hus og bil bruk.

Sikkert noen detailere eller andre som har erfaringer på hva som er bra/dårlig.

 

Har nok ikke blitt noe spyler på meg, har et vaskeanlegg ved Drammen Travbane som er billig og bra og enkel og bare svippe innom. Avfetting og spyling så er bilen ren for 30kr....og så svamp hjemme innimellom da :-) (Blir Ditech behandling i Mai så blir den enda enklere og holde ren)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten gammel Foma 360, funker helt toppen etter minst 12 år (husker ikke helt hvor gammel den er). Det eneste "problemet" jeg har hatt var at når jeg skulle skaffe ekstrautstyr til denne, så ble jeg fort klar over at det ikke var noen forhandlere i byen som fører Foma lenger, alle har Kärcher. Dette er verdt å huske på når man skal kjøpe, spesielt hvis man kjøper fra en nettbutikk. Nå bor jo Petter i Drammen, så det er vel ikke relevant for hans del.

 

Hadde jeg kjøpt ny i dag, hadde jeg kjøpt Kärcher pga nevnte "problem", men utenom det så er jeg veldig fornøyd med min lille gamle Foma. Min har justerbar dyse, fra bred og bløt 90 graders vifte til tynn skarp stråle, og dette er super praktisk!

 

Ikke akkurat oppdatert, men kansje en pekepinn:

 

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/husoghjem/test-av-hoeytrykksspyler-2226264.html#top1

 

Har nok ikke blitt noe spyler på meg, har et vaskeanlegg ved Drammen Travbane som er billig og bra og enkel og bare svippe innom. Avfetting og spyling så er bilen ren for 30kr....og så svamp hjemme innimellom da :-) (Blir Ditech behandling i Mai så blir den enda enklere og holde ren)

 

Skjønner :) Så du skrev til bil og hus. Er jo et hav å velge i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Nilfisk-Alto pga lokalt serviceverksted om noe skulle skje, samt metall-skovler i pumpe i alle modeller.

Jeg mener den heter 120 noe, og leverer da 120 bar. Det er til bilvask, trappevask, spyling av pyntestein ute osv osv mer enn plenty. Det jeg savner er;

-større hjul så den er lettere å dra etter seg/flytte

-smidigere slange, den jeg har er ganske stiv

-slangetrommel

-lengre slange, nå rekker jeg ikke helt rundt bilen, bare 90% og det er utrolig irriterende

 

Som du ser så er ikke trykk og vannmengde problemet på billige spylere, det er mer det praktiske og bruken rundt de. Den jeg har koster vel ca 1500kr på kampanje nå (inkl gulvbørste, skumlanse osv osv) men om du likevel må betale en høvding for bedre slange, er det like greit å kjøpe en dyrere modell med en gang.

 

Kan jo oppdatere denne, for etter nøyaktig 12mnd sluttet min lille Nilfisk-Alto å virke. Leverte den inn til test på Monter der jeg kjøpte den, og fikk etter noen timer en tlf med beskjed om å komme og hente meg en ny.

 

Da gikk jeg for den største i forbrukerserien så jeg måtte legge mellom ca 2000kr.

Fikk da 9m slange med trommel og større hjul. Det er fortsatt glassfiberarmert, så slangen er stiv men jeg er utrolig godt fornøyd med denne totalt sett, verdt pengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt...

 

Konkrete anbefalinger til rimelig og bra høytrykksvasker for 2011-sesongen? Skal brukes til bil og terrassevaskin, derfor litt viktig at terrassevasker følger med eller finnes å få kjøpt som tilbehør.

 

Ser Jernia har denne fra Bosch på kampanje nå, men til den prisen er den kanskje ikke så tess?

 

Screen_shot_2011-03-07_at_11.21.51.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom på Smart Club i går, og tok med meg denne. Skal bli flittig brukt iallefall :)

 

Kärchers K 5. 700 X- Range serie.

 

http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Hoytrykksvaskere/Hoytrykksvaskere_mellomklasse/11813000.htm

 

Kjøpte meg denne tidligere i vinter, er skuffet over denne...

Bla. dårlig trykk, stiv slange, "dårlig" kvalitet på rotojet...

 

Men selvfølgelig kan den være glimrende til ditt bruk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvor det er best pris på Foma 747 for øyeblikket?

 

- Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg denne tidligere i vinter, er skuffet over denne...

Bla. dårlig trykk, stiv slange, "dårlig" kvalitet på rotojet...

 

Men selvfølgelig kan den være glimrende til ditt bruk:)

 

Ikke pakket den ut av plasten enda. Jeg sto lenge å tittet på di forskjellige modellene. Men endte opp med K5.700 . Kjett om det er slik du beskriver. En vasker til 3000,- da setter man visse krav.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.