Høytrykksvasker for bil/hus

Anbefalte innlegg

Tar opp denne tråden her igjen istedenfor å starte en ny.

 

Foma 737 og 737S, er det virkelig verdt de 800,- ekstra for å få med trommel til slangen som det er på 737S? Er jo noe dritt å måtte ha en 7m lang slange å hanskes med uten trommel, men er det verdt pengene sånn i det store og det hele?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trommel på stålarmert slange er gull.

Trommel på glassfiberarmert er bare tull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en oldschool Kärcher hjemme, og den har slangetrommel.. Men faen så herk og pirkete det er. Vurderer å skru opp en felg på veggen i garasjen og slenge slangen rundt.

 

Og HT på hus? Ikke bra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trommel på stålarmert slange er gull.

Trommel på glassfiberarmert er bare tull.

Så med andre ord ikke verdt det, ettersom det mest sannsynlig er glassfiberarmert slange på 737?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller er 745 et bedre valg for en 1000-lapp mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med andre ord ikke verdt det, ettersom det mest sannsynlig er glassfiberarmert slange på 737?

 

Korrekt.

Jeg har min første spyler med stålslange nå, og det er så utrolig verdt det.

 

747 har vel bauhaus kampanje på nå, til 2495?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er mulig at de har:) Skal sjekke det ut!

 

Men er det verdt å legge pengene i en 745 kontra en 737? Det er de to jeg har i sikte, men prisforskjellen er jo merkbar. Forskjellene på de to er sikkert litt kraftigere innmat på 745 (?), samt at 745 har stålarmert slange. Og hva angår slangetrommel, så er det vel muligheter for å kveile opp slangen bak på 737en, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare stål-slangen er verdt tusenlappen i mine øyne.

Jeg kjøpte min første med stålslange forrige uke, etter 3 år med glassfiber. Endelig en slange som er myk og tøyelig og som ligger flatt rundt bilen når jeg spyler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du sier noe der. Kjenner meg igjen fra alle høytrykkspylerene faren min har hatt mtp vannslangen som krøller og vrir seg i alle mulige retninger når man driver på.

 

Bauhaus hadde tilbud på 747 så jeg, men blir nok bestilt en 745 fra AR Data ettersom jeg må dele betalingen opp på tre måneder siden det er diverse andre ting som må betales også:P Og å vente til neste år har jeg ikke tålmodighet til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En siste ting: Foam cannnon, hvor kjøpe dette billigst mulig? Synes 850,- virker mye, så er vel gjerne utlandet man på ta seg sikte på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk shinearama. Hvis ikke må du bite i det sure eplet, for billige kanoner suger lut. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobahn Bilpleie har til 790,- om det skulle gjøre noe forskjell. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det hjelper jo på litt:)

Sjekk shinearama. Hvis ikke må du bite i det sure eplet, for billige kanoner suger lut. :P

Spørs om jeg ikke må bite i eplet da, ja:p

 

Shinearama hadde forøvrig ikke til Foma, så da må man vel kjøpe et annet sted. Eller er det mulig å bytte ut "fittingen"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fittingen kan byttes ut, den skrues bare på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og riktig fitting får man tak i der man kjøper Foma, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scandicshine har nok. Bytter bare fitting om du bytter spylermerke senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kjøpes på Tess også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Disse koster ikke flesk, sånn at det lønner seg å kjøpe til riktig spyler fra Norge med en gang kontra å kjøpe feil fra Shinearama?

 

Edit: Må man skru av og på Foam cannonen hver gang, eller er det hurtigkobling "originalt"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har et svar på de to spørsmålene over? Må "mase" litt her fremtil jeg får 745en:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du handler hos Scandicshine eller Autobahn så får du riktig kobling med på kjøpet. Det er en slik hurtigkoblig ja. Blir koblet til kanonen så lenge du bruker en type høytrykkvasker. Skifter du HT merke så skifter du kobling..

Kjøpte min hos Autobahn og er meget fornøyd. Kommer vel fra italienske P.A og er absolutt verdt pengene. Foamparty hver gang :)

 

d6f229390fc715fb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du handler hos Scandicshine eller Autobahn så får du riktig kobling med på kjøpet. Det er en slik hurtigkoblig ja. Blir koblet til kanonen så lenge du bruker en type høytrykkvasker. Skifter du HT merke så skifter du kobling..

Kjøpte min hos Autobahn og er meget fornøyd. Kommer vel fra italienske P.A og er absolutt verdt pengene. Foamparty hver gang :)

 

d6f229390fc715fb.jpg

Takk for svar:) Kjøper foam cannon så fort som mulig.

 

Og høytrykkspyleren er på tur - dette skal bli moro: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som ett fint kjøp det, bare sjekk om slangen er stålarmert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo også kjøpe løse slanger på slangeverksted i hvordan lengde og kvalitet man vil ha om man syns slangen man har er for kort, de fleste kjedene har fittings til de fleste spylemerker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men det er jo ikke alltid det er lønnsomt ift å gå over på en annen spyler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.