Dekkstørrelser audi a6 4f

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan dekkstørrelser jeg kan bruke i 19 eller 20"

Har ikke kjøpt felger enda men ser de fleste pakketilbud er med 225-35 osv....

Litt usikker her.

 

Noen som har bilder av Rs6-2 felg eller R8-felg på 4f ? i 19-20"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19" er det mest vanlig med 245/35, 255/35 eller 235/35. Men du kan også gå for 235/40 eller 245/40. Jeg har sistnevnte i 18" i dag og vurderer 19" med samme dekkdim. for å beholde komforten. 235/40-19 er litt uvanlig og dyrt, 245/40-19 er noe rimeligere og lettere å få tak i, vet i alle fall at du får Vredestein og Dunlop (Sport01) i den dim. Bilen får noe høyere bakkeklaring, men tror ikke det blir så mye. Evt. kan du jo senke den et lite hakk :)

225/35 blir jo veldig lite gummi...

 

A6 med RS6-2 felgene finnes det flust av bilder av hvis du søker på nettet eller på finn.no med det som søkeord :)

 

Denne forhandleren legger ut veldig mange biler med RS6-2 felgene på, gjerne i 19":

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22102576

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke 235/35 også veldig lite gummi på en 4F?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se bilder på min side..kjører med 245/35 19 nå,prøvde meg på rs 6II felger i 20"med 255/30 dekk.

Syntes ikke felgene passet min bil,så jeg solgte de etter 1 uke.

Kjøpte Thommason felger som jeg personlig synes ble bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke 235/35 også veldig lite gummi på en 4F?

 

Jo, etter min mening blir det det, men 225/35 blir jo enda mindre :) Selv ville jeg gått for 245/40-19 eller alternativt 245/35-19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se bilder på min side..kjører med 245/35 19 nå,prøvde meg på rs 6II felger i 20"med 255/30 dekk.

Syntes ikke felgene passet min bil,så jeg solgte de etter 1 uke.

Kjøpte Thommason felger som jeg personlig synes ble bedre.

 

Ja, du vet at jeg er enig :) Litt opp og ned hva jeg synes om de RS6-2 felgene. Noen ganger synes jeg det ser ok ut, andre ganger ikke. Uansett mange som har dem, det er jo litt kjedelig. På den annen side kan man jo få dem for en rimelig penge. Tror det blir TSW for min del, hvis jeg bytter selv. Merker det klør litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan dekkstørrelser jeg kan bruke i 19 eller 20"

Har ikke kjøpt felger enda men ser de fleste pakketilbud er med 225-35 osv....

Litt usikker her.

 

Noen som har bilder av Rs6-2 felg eller R8-felg på 4f ? i 19-20"

 

Jeg ville holdt meg til dekk som gir ca orig.størrelse på hjulene, dvs 245/40 18, 245 eller 255/35 19, 245/30 eller helst 255/30 20 (hvis det ikke vil subbe på felgen, avhenger av offset). Ja man kan bruke både 40 profil i 19 tom og 35 profil i 20 tom også uten at det ser rart ut, men A6 4F ser litt høy ut foran pga avstanden fra bakken opp til fangeren, og dette blir tydeligere med for store hjul. Bilen blir seende litt original ut rett forfra rett og slett og det er jo ikke bra :)

 

235/35 19 så jeg på en A6 Avant i går og jeg synes det ser litt rart ut, anbefales ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg til dekk som gir ca orig.størrelse på hjulene, dvs 245/40 18, 245 eller 255/35 19, 245/30 eller helst 255/30 20 (hvis det ikke vil subbe på felgen, avhenger av offset). Ja man kan bruke både 40 profil i 19 tom og 35 profil i 20 tom også uten at det ser rart ut, men A6 4F ser litt høy ut foran pga avstanden fra bakken opp til fangeren, og dette blir tydeligere med for store hjul. Bilen blir seende litt original ut rett forfra rett og slett og det er jo ikke bra :)

 

235/35 19 så jeg på en A6 Avant i går og jeg synes det ser litt rart ut, anbefales ikke.

 

Ja får se hva det blir til...litt usikker enda, må vel ha litt senk å:) orginal å høy som et fjell:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett A6 med R8 felg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har planer om 235/35-20 på min.har 245/35-20 nå. Sliter bitte litt med subbing , men det kan jo komme av senk :) og litt feil innpress.

Den er skrudd opp 2 cm foran nå.

IMG_1226.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Tomason felgene leveres i ET 30 og ET 40 til A6 4F og Allroad 4F.

Hvilket innpress passer best på Allroad 4F i 8,5x19"?

De leveres med TUV for begge utgavene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 245/35-19 ET48 i RS4-II i fjor:

Photo1135.jpg

 

I år har jeg 255/35-19 ET41 i BBS Speedline:

DSC000391280.jpg

 

Personlig synes jeg at 255 ser bedre ut bakfra, men føler kanskje at de sporer litt mer..

Men komforten er større, antagelig pga merket (Dunlop vs Strata)

 

ET41 "dytter" felgene lenger ut mot hjulbuen enn ET48 gjorde..

 

Føler jeg har "nok gummi" når jeg kjører..

Men sitter LITT m hjertet i halsen, når madammen låner bilen.

Synes jeg hører det.. "det var fortauskanten som hoppet ut i veibanen og skrapet opp felgene" : eek :

 

Runar forklarte meg så godt tidligere, at med 40 profil på 19", så kommer bilen høyere fra bakken.

Så en eventuell senk, flytter bilen nærmere gummien, men bilen vil bli "like høy som med 35 profil på usenket bil".. sånn ca..: rolleyes

Om jeg forstod deg rett Runar? : flau :

 

EDIT: Fant innlegget ditt Runar ;)

Ville valgt 245/35 eller 255/35 19, 255/40 19 blir en tomme for stort og kan gi problemer eller se rart ut på lav offset. Husk også at 40 profil i 19 tom gjør at bilen blir 1/2 tomme høyere og da er den like høy som uten sportsfjærer, og det er jo ingenting å trakte etter. Bakkeklaringen er god nok med 19 tom og 35 profil etter det jeg har erfart.

 

Jeg ville valgt 255/35-19 om igjen.. eller om du "ikke skal ha bruksbil, men show-car".. 20" med 30 profil.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bilen kommer høyere med 40-profil i stedet for 35, men det er jo ikke snakk om mye? Én tomme = 2,5 cm, men det blir vel bare halvparten av dette som blir økt bakkeklaring? (Siden bare halvparten av den økte hjulstørrelsen til enhver tid er mellom bilen og bakken, hehe :) )

Har også hørt folk si at med litt bred felg ift. dekk, så får du strekk på dekket og dermed større mellomrom mellom dekk og skjerm? På min synes jeg det så ut som om det var mindre gummi enn en jeg stod ved siden av igår, med tilsvarende 19" felger som deg. Det kan vel ha med litt strekk på dekket å gjøre, siden jeg har 245 og 9" felg..

Jaja, jeg vil nå ha mest komfort, tror ikke bilen min blir så ille i Dynamic-modus på luftfjæringen. Dvs. ikke "ille" i mine øyne, men sikkert såkalt "høydehus" i andres øyne. Men bilen skal brukes, også til svigers i Årdal på mye dårlige veier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..

Mulig at det ikke blir så store "løftet" med 40 profil. Det kan sikkert Runar svare mye bedre på enn jeg.. : flau :

Det kan uansett "fikses" med litt senk ;)

 

Ser at 245 på 19"x8,5" ga mer strekk på dekket enn 255 på 19"x9" (som jeg har nå).

Tydelig at dekket på RS4'ene sliter mer m å fylle felgen, enn på BBS'ene..

ET vil jo også ha noe å si på mulighetene for senk + profil og bredde på dekk.

 

Skjønner at jeg ikke er den eneste som må ta hensyn til "besøke svigers" og må ha "høy" bil pga dette : bh :

(det er i og for seg samme problem på begge "foreldre-hyttene" da.. hyttetur ER et problem uten SUV)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hadde vært greit å vite. Har funnet ut at jeg dropper senk på min med luftfjæring ettersom alle nivåer da senkes. Er jo lavere enn en standard Octavia uten 4x4 selv i lift-modus.. Hvis det blir TSW-felger på meg, så blir det 8x19 med 245/40-19 Dunlop Sport01. Felgene har 45 i innpress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 225/35-20 på min a6, og synes det går greit, og det er ikke store avviket i forhold til orginal dimensjon heller mener jeg å huske, rundt 2% på rullediameteren tror jeg det var.

Bilde:

IMG_1412 [1024x768].JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Tomason felgene leveres i ET 30 og ET 40 til A6 4F og Allroad 4F.

Hvilket innpress passer best på Allroad 4F i 8,5x19"?

De leveres med TUV for begge utgavene.

 

Innpress 35 er det som passer best i den dimensjonen, ifølge dekkbutikker. Min far kjøpte 8x19" et35 på sin Allroad 4f for et par mnd siden med 245/40 dekk og det ser bra ut:). Kunne kanskje vært 5mm lengre ut bak, men med 8,5x19 så kommer de vel litt lengre ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har planer om 235/35-20 på min.har 245/35-20 nå. Sliter bitte litt med subbing , men det kan jo komme av senk :) og litt feil innpress.

Den er skrudd opp 2 cm foran nå.

IMG_1226.jpg

 

Hvorfor ikke 245/30 for deg som driver og skrur gewinder uansett? :) 235/35 leveres ikke av så mange, se her:

http://www.reifentiefpreis.de/Sommer-Reifen/20-Zoll/235-35-R20/

 

Som flere påpeker her, bilen blir ca 1/2 tomme høyere med 40 profil i 19 tom vs 35 profil, 1 tomme større hjul fordeler seg på 1/2 tomme mindre glippe i skjerm og 1/2 tomme høyere bakkeklaring.

 

Synes uansett det er vanskelig å si at 255/35 19 er best uansett, fordi har man felg med ET35 eller 40 kan dette plutselig subbe. Så dekkvalg til A6 4F er avhengig av felg og senk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke 245/30 for deg som driver og skrur gewinder uansett? :) 235/35 leveres ikke av så mange, se her:

http://www.reifentiefpreis.de/Sommer-Reifen/20-Zoll/235-35-R20/

 

Som flere påpeker her, bilen blir ca 1/2 tomme høyere med 40 profil i 19 tom vs 35 profil, 1 tomme større hjul fordeler seg på 1/2 tomme mindre glippe i skjerm og 1/2 tomme høyere bakkeklaring.

 

Synes uansett det er vanskelig å si at 255/35 19 er best uansett, fordi har man felg med ET35 eller 40 kan dette plutselig subbe. Så dekkvalg til A6 4F er avhengig av felg og senk :)

 

Fordi det subber med 245/30 :)

Derfor vil jeg ha litt smalere..

Kan jo ikke heise bilen hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det subber med 245/30 :)

Derfor vil jeg ha litt smalere..

Kan jo ikke heise bilen hehe

 

Ta av en spacer da : smil :

Enig i siste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av en spacer da : smil :

Enig i siste :)

 

Er ikke så lett og ta av noe som ikke sitter der : klø :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så lett og ta av noe som ikke sitter der : klø :: smil :

Bra, var bare en liten test, hihi!

ET rundt 38-40? Dunlop Sportmax 245/30 20 subber ikke på 9,5x20 ET43 selv med mye senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 225/35-20 på min a6, og synes det går greit, og det er ikke store avviket i forhold til orginal dimensjon heller mener jeg å huske, rundt 2% på rullediameteren tror jeg det var.

Bilde:

 

Hva med støvkorn i veien da? Merker du ikke noe til dem? :P Hadde en bil med 215/40-17 en gang, som blir en del mer gummi, det var ikke akkurat komfortabelt. Spesielt ikke over brostein og trikkeskinner i Oslo :) Nå er riktignok en A6 mer komfortabel enn en liten og stiv Seat Ibiza Cupra i utgangspunktet, men ønsker ikke å "ødelegge" komforten helt heller..

 

PS: Men felgene dine er fine :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med støvkorn i veien da? Merker du ikke noe til dem? :P Hadde en bil med 215/40-17 en gang, som blir en del mer gummi, det var ikke akkurat komfortabelt. Spesielt ikke over brostein og trikkeskinner i Oslo :) Nå er riktignok en A6 mer komfortabel enn en liten og stiv Seat Ibiza Cupra i utgangspunktet, men ønsker ikke å "ødelegge" komforten helt heller..

 

PS: Men felgene dine er fine :)

 

Takk for det. :)

 

Synes kjørekomforten er bedre egentlig, for før hadde jeg på følelsen av å kjøre båt hvis du skjønner.. :P

Komforten har nok i manges øyne gått neg, men jeg er strålende fornøyd. Felgene er forøvrig 9x20 med 40 i inpress, fryktet at jeg måtte på med spacere, men med denne senken er det egentlig perfekt for meg.

Noe må man jo ofre for skjønnheten. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.