Anbefalte innlegg

Noen som har tenkt seg på dette?

Vurderer å dra oppover og stille ut bilen, men har ikke helt bestemt meg om jeg gidder.

 

Jeg vurderer da isåfall kun lørdag (utstillingsdagen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter gjerne på om du blir der noen timer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vurderer, men redd biltilsynet står etter veier som vanlig :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal oppover og skal være der hele helgen, usikker på om jeg reiser i kveld eller i morgen tidlig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal en tur med noen kammerater, er blitt tradisjon og reise på Våler i mai. :) Men blir som passasjer i år, i påvente av finne meg en ny bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vurderer, men redd biltilsynet står etter veier som vanlig :(

 

Enig. Derfor gidder jeg ikke dra på Gatebil lenger. Gidder rett og slett ikke å utsette meg for mangellapp og visning etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig. Derfor gidder jeg ikke dra på Gatebil lenger. Gidder rett og slett ikke å utsette meg for mangellapp og visning etc.

 

nei samma her, veit jeg har mye som ikke er godkjent så da gidder jeg ikke å kjøre der for å bli tatt : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal nedover :P ikke for å stille ut men :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er redd jeg får en mangellapp om jeg er så uheldig og blir vinket inn. for kontroll - det er det 100% sikkert.

Bare håpe plassen er full idet jeg suser forbi så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gatebil... nei, tror ikke det gitt. For mye av allt annet enn fokus på bil der.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar til Våler i morgen. Er blitt tradisjon å sette seg ved banen å drikke øl og dra inn lukten av svidd gummi og racingfuel. : rock :

Vet ikke om jeg kommer til å stille ut siden det sikkert koster ENDA mere penger og at jeg ikke har en bil som har noe der å gjøre egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve arrangementet (eller rettere sagt en dag av det - det er tilstrekkelig) er severdig. Men det faktum at Statens Vegvesen danner jernringer av kontroller på de fleste aktuelle tilførselsveier og at man med 40-fjærer nærmest er å anse som en 1%er gjør at jeg heller sparer meg til hovedtreffet vårt i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å stille ut bilen der, trur ikke det er mye som ikke er godkjent på min, håper jeg, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kommer seg inn på nettsiden deres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal opp ja. Jeg var på gatebil to ganger ifjor, og eneste gangen jeg så noe til statens vegvesen var når jeg skulle hjem. Får satse på at dem ikke står langs veien idag :)

 

Christian: Kommer inn på nettsida ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem sto der da jeg var på vei hjem i fjord, da fikk jeg mangellapp! Ikke så lett å komme unna eller da dem står på alle veiene du kan kjøre hjem derfra! Også er det i tillegg biltilsynet fra Elverum ikke akk kjent for å være den beste sorten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag var det fullt med biltilsyn og politi på Haslemoen, mange fikk kjøreforbud, ser etter solfilm og felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der har man grunden til hvorfor man ikke gidder Gatebil lenger.

 

Er jo såklart taktisk riktig og jage ungdomen vekk fra organisert banekjøring under kontrolerte former og la de teste ut bilene sine på veien istede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det flere år siden sist jeg var på Gatebil-Våler. Den gangen med en kompis i en diskrê volvo 244 med corvette V8 og senere en mustang med hissig V8..: smil :

 

Men vi pleide å kjøre `baksida` fra Elverum (tar av ved Statoiln) og kommer om Braskereidfoss og kommer da inn over elva til banen. Har de kontroller på den siden også..?

 

Hvordan er det å få kjørt på banen på disse treffene nå om dagen...må man ha en helværsting med 500+hester for å komme innpå og er det veldig myyye venting...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, trur dette blir slutten på Gatebil treffer hvis dette fortsetter, da får man heller teste bilene på åpne veier, ser ut som Biltilsynet vil ha det slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, oppsøker ikke trøbbel hvis man ikke må..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner egentlig å bli mer og mer skeptisk til om jeg skal ta turen.

Er ikke helt klar for mangellapp på bilen.

VET jo at ikke alt er etter biltilsynets "regler", så er vel nesten garantert å bli stoppet for å si det slik.

 

Hvor fort må man eventuelt ettervise den da? Kan man utsette det helt til vintern igjen? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir du stoppet så er det vel de som melder deg inn til etterkontroll. Da må du vise den alt etter hvor stor pågang og ventetid det er på din lokale trafikkstasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.

Men om jeg ikke kan ved oppsatt(e) dato(er), så kan jeg da i teorien "utsette" det til mer passende tidspunkt? :P

 

Hva skjer om man blir stoppet, men allerede har mangellapp?

"Meg trenger du ikke sjekke, har mangellappen her alt!" `? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krever BT penger av folk som må vise bilene sine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.