Lokallagstreff Follo, bedre oppmøte!

Hvor og når skal vi ha lokallagstreff?  

7 stemmer

  1. 1. Hvor og når skal vi ha lokallagstreff?

    • Parkeringen utenfor Ski Storsenter på mandag
      0
    • Parkeringen utenfor Ski Storsenter på tirsdag
    • Parkeringen utenfor Ski Storsenter på onsdag
    • Parkeringen utenfor Ski Storsenter på torsdag


Anbefalte innlegg

Det har vært utrolig dårlig med folk på lokallagstreffene våre etter vi begynte med 1 og 15 hver mnd.

Jeg mener vi bør ha en fast dag og fast sted.

Lager derfor en poll på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som vi faller tilbake på gammel tradisjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke voldsomt til respons på denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med alternativet som det er nå (1 og 15 hver måned) og hvor er pollen om hvor vi skal møtes John-Arne? Kun Mc Nøff på Ski som alternativ møtested?

 

Spørsmålet med hvorfor det er så dårlig oppmøte må være mer komplisert en tid og sted tror jeg... I løpet av min korte tilstedeværelse har det ALDRI vært "høyt" oppmøte.

 

Hvorfor møter ikke DU (da tenker jeg på alle i Follo lokallag) på lokallagsmøter? Tror det er DET som er spørsmålet her...

 

Siden jeg spør, så får jeg vel også svare... Min grunn er at med familie med noen unger, jobb og "vanlig" hverdagsaktiviteter, så er det praktisk umulig å få med seg alle lokallagsmøter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Marius!

 

Vil gjerne ha innspill fra flere hvorfor de ikke møter?

Grunnen til at jeg satte Ski er at sist gang vi var der så fylte vi opptil flere langbord.

 

 

Selv så sliter jeg med samme kabalen som deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, båtklargjøring, hus, påbygging, oppussing, unge med aktivitetet på kvelden, kone med aktiveterer på kvelden så jeg blir hjemme med unge og en meget krevende jobb. I tillegg er jeg påmeldt både sykkelritt og basket cup utover som begge krever MYE treningstid.

 

Hvor møtene holdes er egentlig likegyldig for meg. Hvis jeg har tid til å komme kommer jeg uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har vi av valgmuligheter for å "trekke" flere da tro?

1. Møter - Flere eller færre møter (hver uke, annen hver uke (som nå) evt. 1 gang pr. måned)

2. Møtested - Vet ikke helt hva som er viktigst her jeg? Nærmest flest folk eller best egnet. I det siste har vi prøvd McDonalds Vestby, Håkon, Balkan Drøbak, Burger King Vinterbro. Er vel fordeler og ulemper med de fleste...

3. Aktiviteter - Nå møtes vi jo bare for å ha "symøte". Burde vi få igang noe mer aktiviteter? Det er jo mange "ressurser" i lokallaget og vi kunne kanksje fått litt mer sying på symøtene? : haha : Tenker da på felles skrukvelder, temakveld (f.eks vask, maskinering etc.)

 

Mine forslag:

1. Møter - 1 gang pr. måned og da f.eks 1. i hver måned. Dette grunnet "mitt" problem med at jeg er opptatt hver tirsdag hele vintersessongen. Dette var grunnen til at jeg fremmet forslaget med 1 og 15 hver måned i stedet for annen hver tirsdag, da de som er opptatt tisdager da "aldri" har mulighet til å være med. En gang i måneden vil også gjøre det lettere å "prioritere" lokallagsmøte da det jo er lenge til neste...

2. Møtested - Variasjon? Hvis vi blir enige på hvert lokallagsmøte om hvor neste møte skal finne sted, så kan vi jo variere slik at alle blir fornøyd? Tror ikke det burde være noe problem å få alle til å få med seg møtested i dagens "informasjons-samfunn". Dette kan vi jo informere om på forumet og vi kan ta i bruk Facebook siden jeg laget før vårmønstringen (http://www.facebook.com/group.php?gid=109832315719538). Denne var satt skjult, men jeg har nå åpnet denne for alle. Regner med det ikke er mange som IKKE har tilgang til forum og/eller Facebook i dagens samfunn.

3. Aktiviteter - Her kan bidragsytere komme med forslag. Det eneste jeg kan komme med som tema hvis jeg skal holde det er vel "Hvordan lage et skikkelig laaaaaangdrygt oppussingsprosjekt" :nana: Men det er mange ressurser i lokallaget som vi andre "noobs" kan "høste" av : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"laaaaaangdrygt oppussingsprosjekt" Det er noen av dem.... : dum ::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"laaaaaangdrygt oppussingsprosjekt" Det er noen av dem.... : dum ::P

 

Da holder Robin, Christian og Marius foredrag om hvordan lage laaaaaangdryge oppussingsprosjekter : rock :: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg skal si min grunn, som vel knapt nok har kommet meg på ett eneste møte etter "omgjøringen", er at man planlegger ting på "onsdag", uten å tenke spesiellt etter hvilken dag det er, og derfor gjerne ar booket på møtedager eller av andre grunner ikke får dratt, igjen fordi det rett og slett er for vanskelig å holde styr på.. hehe.. skal ikke så mye til ;o)

 

Grunn nr to er vel at denne hersens skruingen må få prioritet de dagene man endelig er ledig..

 

Som nevnt tidligere rundt dette temaet så tror jeg variasjon er en negativ ting.. Man bør kunne sitte i bilen etter å ha vært og testet ut en nyoppdaget svingkombinasjon på en lokal fylkesvei og tenke at "hey, onsdag i dag, klokka er snart åtte, kanskje jeg skal kjøre bort på McDoof og hilse på gutta..." uten å dra hjem, skaffe seg en fjesbok profil og finne ut hvilken dag, hvilket klokkeslett og hvilken bygd det er møte på neste gang.. ;)

Dama fikk lagt opp arbeidstiden sin etter tirsdagsmøtene, det er det man kaller forutsigbart og fast ;)

 

Men at det kanskje bør skje noen aktiviteter er jeg helt enig, det mangler nok litt rekruttering, uten at jeg vet hvordan det er blitt de siste mnd som jeg ikke har vært der.. (for første gang med ytterst få unntak på rundt 10 år siden vi dro igang Follo Lokallag..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg skal si min grunn, som vel knapt nok har kommet meg på ett eneste møte etter "omgjøringen", er at man planlegger ting på "onsdag", uten å tenke spesiellt etter hvilken dag det er, og derfor gjerne ar booket på møtedager eller av andre grunner ikke får dratt, igjen fordi det rett og slett er for vanskelig å holde styr på.. hehe.. skal ikke så mye til ;o)

 

Grunn nr to er vel at denne hersens skruingen må få prioritet de dagene man endelig er ledig..

 

Som nevnt tidligere rundt dette temaet så tror jeg variasjon er en negativ ting.. Man bør kunne sitte i bilen etter å ha vært og testet ut en nyoppdaget svingkombinasjon på en lokal fylkesvei og tenke at "hey, onsdag i dag, klokka er snart åtte, kanskje jeg skal kjøre bort på McDoof og hilse på gutta..." uten å dra hjem, skaffe seg en fjesbok profil og finne ut hvilken dag, hvilket klokkeslett og hvilken bygd det er møte på neste gang.. ;)

Dama fikk lagt opp arbeidstiden sin etter tirsdagsmøtene, det er det man kaller forutsigbart og fast ;)

Hei Bård!

 

Men at det kanskje bør skje noen aktiviteter er jeg helt enig, det mangler nok litt rekruttering, uten at jeg vet hvordan det er blitt de siste mnd som jeg ikke har vært der.. (for første gang med ytterst få unntak på rundt 10 år siden vi dro igang Follo Lokallag..)

 

Enig at "fast" er bra, men som sagt har det vært nok "usikkerhet" rundt annen hver tirsdag også! Det var støtt og stadig folk lurte på om det var "denne" tirsdagen" eller forrige... Var det par eller oddetallsuker tro? : klø ::nana:

 

Ang. rekruttering, så bør vi vite "hvem" som er i Follo lokallag. Vet Christian har prøvd å få ut lister på de medlemmer som er i lokallaget, men det har han vissnok ikke fått...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært utrolig dårlig med folk på lokallagstreffene våre etter vi begynte med 1 og 15 hver mnd.

Jeg mener vi bør ha en fast dag og fast sted.

Lager derfor en poll på dette.

 

Jeg er litt uenig i at det er tidspunktsendringen som har gjort at oppmøte på treffene våres har sunket! For sist periode det var møe folk på treffene, var jo når vi møttes på Burger King. Jeg syns det har vært mindre folk siden vi flyttet sted til Balkan i fjor våres. At det stort sett har vært Vestby-medlemmene som har møtt opp på treffene de gangene vi har vært på Donald's i Vestby er jo noe ihvertfall jeg har tenkt å ta som et tegn!? Derfor har jeg bifalt de gangene vi har avtalt og møtes hos Håkon, og egentlig tenkt at kanskje dette burde vært treffstedet vårt. (Hvis Håkon vil da;))

 

At jeg har vært litt fraværende i det siste har også sine naturlige årsaker! Med ny baby i hus, endret jobbsituasjon, med mer... Har ikke lokallaget vært førstepri siden vårmønstringen!!

 

Om jeg skal si min grunn, som vel knapt nok har kommet meg på ett eneste møte etter "omgjøringen", er at man planlegger ting på "onsdag", uten å tenke spesiellt etter hvilken dag det er, og derfor gjerne ar booket på møtedager eller av andre grunner ikke får dratt, igjen fordi det rett og slett er for vanskelig å holde styr på.. hehe.. skal ikke så mye til ;o)

 

Grunn nr to er vel at denne hersens skruingen må få prioritet de dagene man endelig er ledig..

 

Som nevnt tidligere rundt dette temaet så tror jeg variasjon er en negativ ting.. Man bør kunne sitte i bilen etter å ha vært og testet ut en nyoppdaget svingkombinasjon på en lokal fylkesvei og tenke at "hey, onsdag i dag, klokka er snart åtte, kanskje jeg skal kjøre bort på McDoof og hilse på gutta..." uten å dra hjem, skaffe seg en fjesbok profil og finne ut hvilken dag, hvilket klokkeslett og hvilken bygd det er møte på neste gang.. ;)

Dama fikk lagt opp arbeidstiden sin etter tirsdagsmøtene, det er det man kaller forutsigbart og fast ;)

 

Men at det kanskje bør skje noen aktiviteter er jeg helt enig, det mangler nok litt rekruttering, uten at jeg vet hvordan det er blitt de siste mnd som jeg ikke har vært der.. (for første gang med ytterst få unntak på rundt 10 år siden vi dro igang Follo Lokallag..)

 

Skjønner at man vil ta de "frikveldene" man kan i garasjen, dette er jo en bra prioritering mtp at dette tross alt er en bilklubb!!! ;)

 

Men at endring fra annenhver tirsdag til 1. og 15. hver mnd gjør det vanskelig å huske, syns jeg er merkelig!!! Jeg hadde hatt problemer med å huske annenhver tirsdag hvis jeg skulle stolt på min til tider overarbeidede hjerne, derfor legger jeg ansvaret for slike ting på "lillehjernen" min (les: mobiltelefonen). Og på 1. og 15. i hver mnd på morgenen plinger det, og jeg husker at i kveld er det treff! Akkurat som på samme måten som jeg gjorde med "annenhver-tirsdag-daten" som jeg hadde tidligere.

 

Poenget med å skifte tidspunkt var jo å ikke ekskludere NOEN!!! For de som ikke kan komme på tirsdager, kan ALDRI komme på tirsdager. Men det vil jo si at de som har andre avtaler på tirsdager, bare går glipp av treffene de få gangene 1. og 15. treffer på tirsdager.

 

Jeg personlig syns det er rettferdig!!! :)

 

Jeg har prøvd og få folk til å komme med forslag til aktiviteter, men det er ikke mye som dukker opp! At jeg, Marius og Robin holder kurs i "laaaaaaaaangtidsprosjekter" er veldig hyggelig da, det innvolverer UTSTRAKT kaffedrikking!!! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg skal si noe også...

 

Jeg synes også at annenhver tirsdag var bedre fordi det er lettere og huske det. Det er jo ofte 1 og 15ende havner på en ukurrant dag som fra fredag-søndag. Tirsdag er en dag som mange fler kanskje har litt bedre tid.

 

Når det gjelder besøk hos meg så er det ikke noe problem i høst/vintersesongen, men om sommer har jeg rett og slett ikke tid til dette. Derfor vil dere nok ikke se meg på lokallagsmøter før utpå høsten en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som sagt enig i at det har vært lite folk på treffene, men jeg lurer litt på om kanskje treffstedet er mer skyld i det enn tidspunkt!?

 

Jeg syns vel kanskje at vi først burde hatt en poll på tidspunkt, og en egen på treffsted!! Denne pollen blir litt som å gå inn i båsen på valglokalet, også er de eneste valgene du har De uavhengige og Pensjonistpartiet!! :P

 

Det er ikke noe gæli med Donald's i Ski, ville bare hatt flere alternativer!? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som sagt enig i at det har vært lite folk på treffene, men jeg lurer litt på om kanskje treffstedet er mer skyld i det enn tidspunkt!?

 

Jeg syns vel kanskje at vi først burde hatt en poll på tidspunkt, og en egen på treffsted!! Denne pollen blir litt som å gå inn i båsen på valglokalet, også er de eneste valgene du har De uavhengige og Pensjonistpartiet!! :P

 

Det er ikke noe gæli med Donald's i Ski, ville bare hatt flere alternativer!? ;)

 

Tror ikke dette har noe med treffsted å gjøre, disse lokallagtreffene kommer like plutselig på meg hver gang så når det e 1ste eller 15ende så har man lagt egne planer allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Håkon og Bård at det er "vanskelig" (selv om det strengt tatt ikke burde være det) å holde rede på når det er møte med den nye ordningen.

 

Men hovedgrunnen til at jeg nesten aldri er på lokallagsmøter lenger er at det ikke passer med arbeidstida mi. Og de gangene det er i helger/helligdager har jeg glemt det og befinner meg hos dama i Skien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Håkon og Bård at det er "vanskelig" (selv om det strengt tatt ikke burde være det) å holde rede på når det er møte med den nye ordningen.

 

Men hovedgrunnen til at jeg nesten aldri er på lokallagsmøter lenger er at det ikke passer med arbeidstida mi. Og de gangene det er i helger/helligdager har jeg glemt det og befinner meg hos dama i Skien.

 

Jeg hører hva dere sier, og da bytter vi tilbake til faste dager!

 

Men, jeg syns fortsatt at pollen i første omgang bare burde gjelde hvilken dag vi skal ha treff!! Også starter vi en ny poll der vi velger treffsted!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi skal ta møter på offisielle flaggdager? Da er det bare å følge med på flaggstengene og så blir man minnet på at det er lokallagstreff : haha : Vi kan jo ta opp kampen med russen i 17 mai toget :nana:

 

Skjønner erlig talt ikke at det skal være problemer å kunne få med seg når det er lokallagsmøter nå. Er jo bare å legge opp i kalenderen på mobilen som hjelper en gammel hjerne å huske... Ofte booker man jo inn andre aktiviteter utifra ens kalender og da kan man jo prioritere siden lokallaget allerede ligger i ens kalender...

 

Hvis vi nå skal tilbake til fast dag, blir det forsatt annen hver uke og var det i såfall par eller oddetallsuker? :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi skal ta møter på offisielle flaggdager? Da er det bare å følge med på flaggstengene og så blir man minnet på at det er lokallagstreff : haha : Vi kan jo ta opp kampen med russen i 17 mai toget :nana:

 

Skjønner erlig talt ikke at det skal være problemer å kunne få med seg når det er lokallagsmøter nå. Er jo bare å legge opp i kalenderen på mobilen som hjelper en gammel hjerne å huske... Ofte booker man jo inn andre aktiviteter utifra ens kalender og da kan man jo prioritere siden lokallaget allerede ligger i ens kalender...

 

Hvis vi nå skal tilbake til fast dag, blir det forsatt annen hver uke og var det i såfall par eller oddetallsuker? :nana:

 

Problemet er at det ofte krasjer med helgedager og ugunstige dager som fredag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg får lappen så regner jeg med å være på de aller fleste lokallagstreffene.

Jeg ville vel hatt en fast dag mtp. det Håkon sier. Jeg er som oftest opptatt i helgene, som jeg tror mange andre er og. Og da er man jo dømt til å ikke ha stort oppmøte på treffene.:o

 

Sted er vel likegyldig, bilen har ratt og 4 hjul, og er ikke akkurat den største fysiske påkjenningen å kjøre. Så om jeg må kjøre i et kvarter eller halvtime spiller ingen rolle.:P

 

Jeg har et forslag til aktivitet. Radiostyrtbil. Man blir vel aldri for gammel til dette, og de fleste som driver med bil har vel dette stående. Klarer vi å samle en del biler, så er det vel ikke umulig å låne bort bilen litt til de som ikke har heller:) Men dette er selvfølgelig bare et forslag: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer med ett innspill:)

 

Hvorfor ikke ha det som oss i Oslo lokallag, ikke at det evt trengs og møtes 1 gang i uka da selvfølgelig.

Fast DAG og ikke dato...slik det er blitt nevnt tidligere.

 

Lettere for de fleste og forholde seg til: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemmer for annenhver tirsdag igjen, På Burgerking Vinterbro, eller Balkan Drøbak igjen: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvom jeg "tilhører" Oslo Lokallag, så jobber jeg på Langhus og kunne gjerne blitt med på lokallagstreffene deres. Mitt "problem" i denne sammenheng er at kl. 20 blir for sent for meg i forhold til å spise, samt at jeg for lengst har kommet meg hjem :o

 

Ikke at jeg skal be dere endre noe som helst, men hadde det blitt kl. 19 kunne jeg også blitt med av og til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg får lappen så regner jeg med å være på de aller fleste lokallagstreffene.

Jeg ville vel hatt en fast dag mtp. det Håkon sier. Jeg er som oftest opptatt i helgene, som jeg tror mange andre er og. Og da er man jo dømt til å ikke ha stort oppmøte på treffene.:o

 

Sted er vel likegyldig, bilen har ratt og 4 hjul, og er ikke akkurat den største fysiske påkjenningen å kjøre. Så om jeg må kjøre i et kvarter eller halvtime spiller ingen rolle.:P

 

Jeg har et forslag til aktivitet. Radiostyrtbil. Man blir vel aldri for gammel til dette, og de fleste som driver med bil har vel dette stående. Klarer vi å samle en del biler, så er det vel ikke umulig å låne bort bilen litt til de som ikke har heller:) Men dette er selvfølgelig bare et forslag: vinke :

 

Det var fast annenhver tirsdag tidligere, og vi møttes på Burger King på Vinterbro. Så byttet vi sted til Balkan i Drøbak, og oppmøte sank. Om dette var fordi det ble varmt i været og folk sto i sola og skrudde i steden for å dra på lokallagstreff vet ikke jeg!? : klø :

 

Så bestemte vi at vi skulle prøve og bytte litt for å se om vi kunne øke aktiviteten, og da var det flertallet som bestemte 1. og 15. i hver mnd og treffsted Donalds i Vestby! Jeg er helt enig i at denne løsningen ikke fungerer, og at vi må endre dette!!!

 

For å være litt løsningsorientert foreslår jeg at vi bruker pollen her til å stemme over hvilken dag i uka vi skal ha treff, og at vi lager en ny poll etter på med flere alternativer enn:

1-Ski Storsenter

2-Ski Storsenter

3-Ski Storsenter

4-Ski Storsenter

 

Selv om det er et ypperlig forslag J-A!!!

(Jeg liker Donalds bedre enn Balkan ;))

 

@Martin: bra forslag med RC-kjøring, enda godt det kommer noen nye karer inn blant oss gæmlisa!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg lagde pollen var for å få noen innspill og diskusjon rundt dette.

Noe jeg klarte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.