Anbefalte innlegg

Som en prøveordning er det nå satt opp en wiki på http://wiki.vwaudi-club.no.

For dere som ikke er kjent med wiki er dette kort fortalt en appliaksjon som gjør det mulig for alle medlemmer å editere websider som ligger her.

 

Her ønsker vi å prøve en ordning hvor alle medlemene kan få bidra til å legge inn informasjon som er relevant for klubben. I første omgang vil vi tilby å legge ut reparasjonsguider ( DIY ) og informasjon om de forskjellige VW og Audi modellene.

 

En wiki vil være mye bedre egnet og stukturert form å legge ut slike reparasjonsguider. Jeg oppfordrer alle som skal lage slike guider om å prøve denne wiki løsningen. Evt å legge ut guider som allerede eksistere på forumet inn på wiki.

Her er det et prinsipp at det ikke er noe som eier en speisell guide, men alle kan gå inn å gjøre endringer og rette feil. Diskusjoner rundt repearsjonsguider skal fremdeles foregå på forumet. Her kan det evt linkes fram wiki guiden til tråden på forumet.

 

Wikien er ikke en erstatning av forumet, men ment som et supplement for innhold som er mer rettet mot informasjon enn diskusjon.

 

Du gjøre følgende for å gå inn på løsningen:

- Gå til: http://wiki.vwaudi-club.no

- Klikk på "Logg inn" linken øvers til høyre.

- Logg deg på med fullt navn og passord ( samme som for forumet ). Her er det viktig at dere bruker samme navnet som dere får opp etter "Velkommen, " øverst til høyre på forumet.

- Det kan være et tips å krysse av "Husk meg på denne hiddenmaskinen".

 

Har du problemer med innlogging, svar på denne tråden så skal jeg se på dette.

Legg også inn synspunker i denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ikke logga inn.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke jeg heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke jeg heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser dere aldri har logget der inn på hovedsiden. Dette må dere gjøre først for å få logget inn på wiki.

 

- Gå til : http://www.vacn.no/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=15

- I Logginn boksen i venstremenyen oppgi emailadresse og passord ( samme som på forumet ). Når dere har logget inn her kan dere prøve på nytt å loggge inn på wiki. NB! legg merke til at dere må logge inn med emailadresse på hovedsidene og med fullt navn på wiki. Passordet er det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka ikke akkurat noe bedre da... Får ikke logget inn på hovedsidene med mailadresse en gang jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser dere aldri har logget der inn på hovedsiden. Dette må dere gjøre først for å få logget inn på wiki.

 

- Gå til : http://www.vacn.no/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=15

- I Logginn boksen i venstremenyen oppgi emailadresse og passord ( samme som på forumet ). Når dere har logget inn her kan dere prøve på nytt å loggge inn på wiki. NB! legg merke til at dere må logge inn med emailadresse på hovedsidene og med fullt navn på wiki. Passordet er det samme.

 

Jeg logga inn på hovedsidene i sta jo, jeg prøvde til og med å forandre adresse, noe som heller ikke gikk(men jeg fikk logga på, da med mailadressen og ikke fullt navn).

Etterpå prøvde jeg wiki igjen, men det funka ikke da heller.

 

Og når jeg NÅ prøvde å logge inn på hovedsidene får jeg feilmelding som sier "Invalid Token".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka heller dårlig det ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo helt genialt! Funket helt flott for meg å logge meg inn.. :) Håper det kommer masse god wiki materiale inn her! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trua på prosjektet, skal prøve å logge på med en annen nettleser. :P

 

Når jeg logger inn på hovedsidene får jeg beskjed om "Din økt har utløpt, logg inn på nytt.". Får ikke til å holde meg pålogget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik system er nå må en ha hatt en velykket innlogging på hovedsidene for å kunne bruke wiki'en. Skriv gjerne litt om hva som ikke fungere og hva dere har prøvd, da det er mye enklere å finne ut hvorfor ikke innlogging fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trua på prosjektet, skal prøve å logge på med en annen nettleser. :P

 

Når jeg logger inn på hovedsidene får jeg beskjed om "Din økt har utløpt, logg inn på nytt.". Får ikke til å holde meg pålogget.

 

Det er nok lurt som du foreslår å lukke browseren og prøve på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fortelle slik jeg har gjort hvis det hjelper noe.

 

- Går inn på vwaudi-club.no

- Logger meg inn på hovedsidene

- Inn på forum

- Trykket så inn på linken over som viser til wiki sidene

- Logget meg inn der med navnet mitt skrevet slik : Kjell K Roulund (likt som i avatar) og passord med små bokstaver

- Bruker Mozilla Firefox hvis det har noe å si for noen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik system er nå må en ha hatt en velykket innlogging på hovedsidene for å kunne bruke wiki'en. Skriv gjerne litt om hva som ikke fungere og hva dere har prøvd, da det er mye enklere å finne ut hvorfor ikke innlogging fungere.

 

Jeg har skrevet..

Jeg har prøvd å logge inn både på hovedsidene og wiki'n med forskjellige nettlesere.

Jeg får beskjed om at "din økt er utløpt" når jeg logger på på hovedsiden, uansett nettleser(Opera og IE). Og når økten utløper synkront med at man trykker på "logg inn"-knappen så blir det ingen suksessfull pålogging.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fortelle slik jeg har gjort hvis det hjelper noe.

 

- Går inn på vwaudi-club.no

- Logger meg inn på hovedsidene

- Inn på forum

- Trykket så inn på linken over som viser til wiki sidene

- Logget meg inn der med navnet mitt skrevet slik : Kjell K Roulund (likt som i avatar) og passord med små bokstaver

- Bruker Mozilla Firefox hvis det har noe å si for noen. :)

 

Dette høres veldig korrekt ut :)

 

Ser det er flere som har fått registrert seg, så tror dette skal fungere for de fleste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd forskjellige nettlesere, jeg har restartet pc'n og prøvd med de samme nettleserne.

Når jeg prøver med feil passord får jeg beskjed om det, når jeg prøver med riktig passord får jeg beskjed om at økten er utgått..

innlogging.jpg

Om du fortsatt mener jeg gjør noe galt så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd forskjellige nettlesere, jeg har restartet pc'n og prøvd med de samme nettleserne.

Når jeg prøver med feil passord får jeg beskjed om det, når jeg prøver med riktig passord får jeg beskjed om at økten er utgått..

Om du fortsatt mener jeg gjør noe galt så..

 

Hmm dette var litt merkelig. Det ser ut som du har noe problemer med cookies i browseren din. Du kan evt prøve å slette cookies for http://www.vwaudi-club.no. Men hvis du får dette med forskjellige nettleser er jeg litt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm dette var litt merkelig. Det ser ut som du har noe problemer med cookies i browseren din. Du kan evt prøve å slette cookies for http://www.vwaudi-club.no. Men hvis du får dette med forskjellige nettleser er jeg litt usikker.

 

Ja, IE bruker jeg bare til nettbank og slikt. Og som er ganske tydelig så er jeg da innlogga på forumet.. :P

Så det funker ikke for alle.. :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får akkurat samme jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd forskjellige nettlesere, jeg har restartet pc'n og prøvd med de samme nettleserne.

Når jeg prøver med feil passord får jeg beskjed om det, når jeg prøver med riktig passord får jeg beskjed om at økten er utgått..

 

Om du fortsatt mener jeg gjør noe galt så..

 

Jeg ser du har forskjellig mail adresse i forumprofilen og i medlemsregisteret. Det er mailadressen som er nøkkelen som kobler kontoer sammen mellom de forskjellige nettsidene. Fint om du kan prøve igjen etter du har lagt inn samme mailadresse på både hovedside og på forum (evt send meg en PM med hvilken mail som er riktig/gjeldende så skal jeg fikse det).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd med begge, men kan sende deg pm anyway.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette prosjektet har jeg tro på, så all honnør til Yngve spesielt og dere andre som har bidratt til oppsettet av wiki-systemet.:)

 

Selv har jeg aldri brukt wiki tidligere før jeg fikk teste litt for kort tid siden. Brukerterskelen ikke er så veldig høy. Naturligvs vil det innledningsvis ta litt ekstra tid å legge inn noe på wiki i forhold til på forumet, hvis man samtidig må lære systemet. Likevel håper jeg at folk kan ta seg tiden og bidra til fellesskapet. Når dette blir bygd opp kan det bli bra, og da blir det mye enklere å vedlikeholde oversiktlig informasjon enn i dagens løsning hvor vi risikerer at gode tråder blir mange sider og man må bla seg gjennom dem for å få med seg alt (og i tillegg en del svada).

 

Det er fritt fram for hvem som helst å kopiere hele eller deler av allerede produserte DIY-tråder som ligger her: http://forum.vwaudi-club.no/forumdisplay.php?f=165 og det er ønskelig at det blir gjort. Det er først da vi kan evaluere wiki-systemet. Så for å stimulere til dette så vil alle som lager en ny DIY-trå på wikien basert på en eksisterende tråd fra DIY-forumet også bli med i trekningen av banebiltur. Også de som produserer helt ny tråd er naturligvis også med. Denne tråden sier mer om konkurransen http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186309

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd etter at Bjørn fikk forandra så jeg har lik mailadresse over alt også. Still no-go..

Samme feilmeldingen når jeg logger inn om at økten er gått ut eller hva det var. :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd etter at Bjørn fikk forandra så jeg har lik mailadresse over alt også. Still no-go..

Samme feilmeldingen når jeg logger inn om at økten er gått ut eller hva det var. :/

 

Hvis du bruker firefox , kan du prøve følgende:

- Velg menyvalg Verktøy / Innstillinger / personvern.

- Klikk på vis informasjonskapsler

- I søkefeltet skriver du vwaudi-club.no

- Bla deg nedover til nettsted har verdi vwaudi-club.no

- Hvis noen av disse har et navn som er masse tall og bokstaver, velg disse og trykk "Slett infokapsel"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt firefox, og har ikke tenkt å starte med det heller.

Det er ikke for å være sur og tverr altså, men jeg ser på meg selv som over snittet hiddenkyndig, derfor prøvde jeg mange forskjellige alternativer før jeg ropte ut at det ikke funka. Det verste jeg vet er å møte opp for å hjelpe folk med hiddentrøbbel og så viser det seg at etter en reboot så fungerer alt som det skal.

PC'n er 100% virusfri, jeg bruker Opera til daglig surfing og IE til nettbank(pga stoler ikke på opera og java i samspill, da er IE tryggere). Jeg øynet ett håp når Bjørn nevnte at jeg var registrert med forskjellige mailadresser på forum og på hovedsiden. Men selv etter at han har forandra så jeg har lik over alt så fungerer det ikke. Feilmeldingene er de samme.

Jeg har vært innlogget på hovedsidene mange ganger før, har full kontroll på passord og brukernavn(og jeg får jo feilmelding på brukernavn og passord når jeg prøver å bruke feil), men feilmeldingene jeg får har de selv sett.

Så da er det opp til dere om dere skal si "synd for deg, vi får ikke din konto til å virke" eller om dere fikser det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.