Anbefalte innlegg

I lys av Yngves svar om opphavsrett og at vi ønsker oss teksten vist direkte på nettsiden:

Da kan vel bidra uansett, ved å skrive av hiddenene selv i wikien? Fancy tabeller får vi vel greit til i wikien.

Alternativt om du kan skaffe bladene hvis noen andre kan støtte med avskriften.

Det er jo ikke hiddenene det er opphvasrett på men selve formatet i pdf'en.

Okay, ja skal vel alltid være noe mas om denne opphavsretten. :P

Dog kan vel kanskje dette diskuteres ang disse pdf filene, da det er jeg selv som lager dem, det er ikke filer jeg finner på nettet. Å skrive dem av i en annen tabell har jeg ikke tid til (med 2 små gutter i hus som har 1. pri forran alt annet). Legger til at det er heller ikke et problem å legge på et vannmerke på dokumentene og passordbeskytte dem, men ser ikke poenget i det. Eneste er kanskje vannmerke.

Blir vel til å lage til en tråd her på forumet da el.l. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er du som har produsert og har rettigheteneså er det jo intet problem. Yngve syntes vel de så så proffe ut at det ikke slo ham at det kunne være du som har produsert dem.

Om de i første omgang ikke kommer over på wiki så lag gjerne en tråd med slike, de kommer godt med uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Logger på hovedsiden men får feil på Wiki pålogging

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke ut som du har hatt en vellykket innlogging på hovedsiden. Kan du sjekke om det stå "Hi, "+ emailadressen hvor innloggingsboksen var når du har logget på hovedsidene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opprettet en side hvor en kan leke seg litt for å prøve å redigere en side. Her er det bare å kjøre på og teste innlegging av innhold. Oppforderer alle som er interesert til å prøve dette :)

http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Sandkasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle si at jeg ikke kom inn på Wikien når jeg brukte "Christoffer Raa" som brukernavn men måtte bruke "Christoffer raa", tenkte det kanskje kunne hjelpe for noen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle si at jeg ikke kom inn på Wikien når jeg brukte "Christoffer Raa" som brukernavn men måtte bruke "Christoffer raa", tenkte det kanskje kunne hjelpe for noen.

Teorien skal være at du kan logge deg inn uavhengig av store og små bokstaver. Du skulle altså kunne logge deg inn med både "Christoffer Raa", "Christoffer raa", "christoffer raa" og till og med "ChRistOFFer rAa".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innloggingsfeil: Du har oppgitt et ugyldig passord. Prøv igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innloggingsfeil: Du har oppgitt et ugyldig passord. Prøv igjen.

Fint om du skriver hva du har prøvd. Brukte du fullt navn når du prøvde å logge på wiki?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får det samme jeg: Innloggingsfeil: Du har oppgitt et ugyldig passord. Prøv igjen.

Bruker Petter Sanni Jacobsen og passordet mitt, men nei ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får det samme jeg: Innloggingsfeil: Du har oppgitt et ugyldig passord. Prøv igjen.

Bruker Petter Sanni Jacobsen og passordet mitt, men nei ;)

Du må logge deg inn med epostadressen på hovedsidene først. http://www.vacn.no/index.php?option=...d=11&Itemid=15

Så kan du prøve å logge deg inn på wiki med fullt navn.

Dette er litt tungvindt, vi skal se om vi ikke kan få gjort dette enklere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg endret litt på innlogging slik at en ikke behøver å logge inn på hovedsiden for å kunne logge inn på wiki. Alle som her en forumbruker skal nå kunne logge inn på wiki med samme brukernavn og passord som på forumet :)

Håper dette gjør ting litt lettere og ikke så mange får innloggingsproblemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer fortsatt ikke inn på Wiki.

Har prøvd både med e-post og fullt navn, men får beskjed om at "Innloggingsfeil Du har oppgitt et ugyldig passord. Prøv igjen."

Logget inn med samme passordet på hovedsidene, så jeg tror passordet er korrekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer fortsatt ikke inn på Wiki.

Har prøvd både med e-post og fullt navn, men får beskjed om at "Innloggingsfeil Du har oppgitt et ugyldig passord. Prøv igjen."

Logget inn med samme passordet på hovedsidene, så jeg tror passordet er korrekt.

Kan ikke se noe galt som tilsier at du ikke skal få logget inn. Nå skal samme innlogging som på forumet brukes. I ditt tilfelle skal brukernavnet være "John Ivar Fossåen" og samme passord som på forumet. Dobbelt sjekker du at du har brukt rett passord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte en rens med CCleaner, og nå får jeg logga inn! Sikkert litt bugs på PC'en min som krølla det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får bare opp feil passord :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem her nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får bare opp feil passord :(

Ja, da har du vel oppgitt feil passord :) Alt ser ok ut , så du burde få logget på. Hvis du logger på med "Morten Moe" og samme passord som på forumet så burde dette funger.

http://wiki.vwaudi-club.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg Hi og en logout knapp

Uten at det gjorde noen forskjell når jeg prøvde Wiki. Får fortsatt feil når jeg prøver Wiki.

Men, etter å ha brukt forum bruker så går det helt ok

Takk for hjelpen

/freddy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å logge inn, gikk fint. Bra tiltak dette Yngve!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel på tide at flere prøver seg med å lage noen reparasjonsguider over på wiki. Vi ønsker å finne ut om dette er liv laga, herunder om dette er brukervennlig for flere enn de få som til nå har forsøk seg.

Det er flere muligheter:

• lage en helt ny reparasjonsguide
  • bygge en ny direkte fra noen av trådene som ligger på DIY-forumet: http://forum.vwaudi-club.no/forumdisplay.php?f=165
  • fortsette å lage en som er halvbygd (registerrem 2,5tdi R5) på wiki og hvor det ligger link til den opprinnelige tråden på DIY-forumet.

Minner om at enhver som lager en slik ny tråd på wiki (eller på DIY-forumet) blir med i trekningen om banebiltur: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186309

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Wiki kan være en meget god løsning, og jeg håper folk blir flinke til å bruke den - ikke bare med informasjon de legger inn selv, men også informasjon som snappes opp på forumet som vil være relevant.

Det blir spennende å se hvilken struktur man kan få på dette. Har det vært noen tråder rundt hvordan Wiki-en skal struktureres? At man har får lagt grunnlaget tidlig er viktig. Det jeg blant annet da tenker på er at det er mye informasjon som er relevant for flere modeller ettersom komponentene er de samme - f.eks. samme motorene eller andre komponenter. Det er altså informasjon om gjelder en modell som også gjelder for andre modeller. En Golf, en Touran og en A3 kan ha svært mye tilfelles.

Altså blir det da viktig at man har Wiki-artikler som er direkte tilknyttet en modell, samt at andre Wiki-artikler kan gjelde for mange modeller. Informasjon som gjelder for mange modeller bør da ikke bare være i en modelltilknyttet artikkel. Det man her også da må tenkte på er at det ikke bare er å kopiere informasjonen over på flere modell-artikler - man får da problemet med at informasjonen også må oppdateres flere steder hvis ting skal være "bra".

Jeg prøvde nå å gå inn å editere Touran. Det jeg her savner er at det skulle vært en ferdig mal for alle artiklene. Det kan fort bli litt rotete og uoversiktig. Altså en struktur som f.eks.

Fra start:

- Introduksjon med hvilken type bil og når den ble annonsert. Boks til høyre med bilde av førstegenerasjonsmodell.

- Generell informasjon/historie

- Motoralternativer

- Kjente problemer

Videre fortsetter artikkelen med revisjoner/generasjoner/facelift-modeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting om innholdet i en Wiki. Jeg tror ikke man skal være redd for å lage for "banale" artikler. Potensielt kan banalt innhold være nok til at en del får øynene opp for klubben. Her er det nesten slik at man kan repetere ting som står i instruksjonshåndboka. Der kan det for så vidt være dårlig beskrevet.

Det jeg da omså tenker på er artikler/guider omså knyttet til skifte av lyspærer, regler rundt lys, tips for skifte av dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det vært noen tråder rundt hvordan Wiki-en skal struktureres?

Jeg prøvde nå å gå inn å editere Touran. Det jeg her savner er at det skulle vært en ferdig mal for alle artiklene. Det kan fort bli litt rotete og uoversiktig. Altså en struktur som f.eks.

Fra start:

- Introduksjon med hvilken type bil og når den ble annonsert. Boks til høyre med bilde av førstegenerasjonsmodell.

- Generell informasjon/historie

- Motoralternativer

- Kjente problemer

Videre fortsetter artikkelen med revisjoner/generasjoner/facelift-modeller.

Klubben har en teknisk/webgruppe som har planlagt og gjennomført oppsettet av den tekniske løsningen. I den forbindelsen er det diskutert litt omkring struktur og maler. Resultatet ser man feks her: http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Reparasjonsguider hvor det er beskrevet en mal for hvilke punkter som skal med i en reparasjonsguide.

Videre er jo dette en prøveordning hvor noe av hensikten nettopp er å finne ut av struktur og maler.

I første omgang prøver å bygge opp reparasjonsguider (DIY, how-to, gjør det selv) og informasjon om ulike Audi og VW modeller. Derfor oppfordrer vi alle til å produsere stoff der, så vil det som produseres der gi ideer til hvordan det bør struktureres.

Oppfordringen er derfor: Skriv i vei, så er du samtidig med på å påvirke struktur og maler.

Så langt er utfordringen at alt for få har bidratt. Yngve&co har utviklet en bra teknisk løsning, men vi som forumbrukere har ikke tatt den i bruk. Selv har jeg laget en brukbar reparasjonsguide på registerremskift her på forumet. Deretter la jeg inn deler av denne i wikien og oppfordret samtidig alle til å fortsette å legge den inn i wikien. Linken til tråden her på forumet ble også lagt inn i wikien, så i teorien skulle det være enkelt for folket å forsøke seg med litt skriving og lære hvor dan wikien fungerer. Men det viser seg at ingen har skrevet noe som helst i den guiden fra juni og frem til nå.

Vi får håpe noen føler ansvar eller finner det så morro å skrive at vi kommer videre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrev denne på "forslag og forbedringer"-siden på wikien (http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Forslag_og_forbedringer), men vet ikke hvor ofte den leses, så skriver her også:

Jeg tenkte å sette i gang litt kategorisering av artikler og litt annet vedlikehold/"vaktmesterarbeid". Synes selv kategorier er en kjekk måte å navigere seg fram i wikier på. Er det bare å sette i gang, eller skal det bestemmes av noen hvordan kategoristrukturen skal se ut først?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.