Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en 2000 A6 2,7T som har begynt å lage mer lyd ved pådrag, en slags suse/viftelyd. Usikker på hva det kan være, kanskje noe feil med resirkventilene til turbo. Har også en bensinmåler som lever sitt eget liv en gang i blant, kanskje dårlig kontakt et sted.

 

Synes også at bilen har litt lavt turtall på tomgang, men det er kanskje normalt på denne typen bil? Virker som det ligger rundt 600 - 750 rpm. Har aldri hatt noe problem med start eller at motoren stopper.

 

Noen i Oslo området som har tips/ har lyst til å kikke på dette? Ta gjerne kontakt på PM

 

Du kan jo feks ha lekasje på trykksiden, slange eller ic prøv å dra til alle slangeklemmer du finner på trykksiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen kyndige som kunne sett på eksosen min. Virker som om det er en lekkasje før catten. Men vil gjerne vite om det kan vøre opp mot turboen. Kommer bra med lyd når ladetrykket kommer:D

 

Mvh Tore

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen kyndige som kunne sett på eksosen min. Virker som om det er en lekkasje før catten. Men vil gjerne vite om det kan vøre opp mot turboen. Kommer bra med lyd når ladetrykket kommer:D

 

Mvh Tore

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

 

Det er flex båndet som har ryket, nå er det frieksos på tt´n. Herregud å det bråker. Noen som vet hva en sånn jobb kommer på? Er det oppe mot downpipen, det fleksible som har ryket helt av =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flex båndet som har ryket, nå er det frieksos på tt´n. Herregud å det bråker. Noen som vet hva en sånn jobb kommer på? Er det oppe mot downpipen, det fleksible som har ryket helt av =/

 

dette kan de fixe på bilens eksosanlegg (tror jeg det var), mye billigere enn å skifte hele downpipen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får stikke innom der til uken. Takk for tips:)

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg bestilt meg motorvarmer,men jeg har aldri montert dette så jeg lurte på om noen her inne har gjort det før?

full pakke med timer og batterilader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg bestilt meg motorvarmer,men jeg har aldri montert dette så jeg lurte på om noen her inne har gjort det før?

full pakke med timer og batterilader

 

ja bare ta kontakt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HJELP!

 

Får ikke start på bilen.

Har kjøpt nytt batteri da jeg mistenkte dette pga. da jeg ladet batteriet fullt så startet bilen.

 

Men nå er problemet der igjen.

 

Mistenker da starter, eller evt. at det er noe feil med tenningslåsen ettersom bilen starter fint hvis jeg ruller den igang.

 

Noen som har mulighet til å hjelpe meg å måle litt da jeg er helt blank på det området?

 

Bor på Kjelsås i Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen drar på starteren eller bare mister den strømmen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er naboer Torfinn. Kan sikkert ta en titt på bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HJELP!

 

Får ikke start på bilen.

Har kjøpt nytt batteri da jeg mistenkte dette pga. da jeg ladet batteriet fullt så startet bilen.

 

Men nå er problemet der igjen.

 

Mistenker da starter, eller evt. at det er noe feil med tenningslåsen ettersom bilen starter fint hvis jeg ruller den igang.

 

Noen som har mulighet til å hjelpe meg å måle litt da jeg er helt blank på det området?

 

Bor på Kjelsås i Oslo.

om det sir klikk er det vel startern er det helt stille vil jeg tro innslagsreleet har tatt vinterferie.

om du har startkabler eller no tykk kabel så kan du koble plussen fra bat rett på starten går den rundt er det innslagsreleet fortsatt dødt . så treng du muligens ny starter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært konge Marius. Har du tid i løpet av helga?

Bilen drar på starteren, men vil ikke tenne. Så mistenker at starter er defekt (eller på vei) og at all strømmen går i starteren og at pluggene ikke klarer å tenne. Fordi bilen starter hvis man dytter den igang.

 

Fikk også et tips om at tenningsmodulen kan tulle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har litt peiling på en a4 1.8T motor som har lyst og se litt på en som ikke er helt i form? :)

Den hoster og harker før den stopper. Bilen står på skedsmokorset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært konge Marius. Har du tid i løpet av helga?

Bilen drar på starteren, men vil ikke tenne. Så mistenker at starter er defekt (eller på vei) og at all strømmen går i starteren og at pluggene ikke klarer å tenne. Fordi bilen starter hvis man dytter den igang.

 

Fikk også et tips om at tenningsmodulen kan tulle.

 

Kan kikke på den i helga ja. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke i nærheten av å være på mekaniker-nivå, men har da gjort ditt og datt på bilen.

 

Blant annet kan jeg nok være behjelpelig med det meste innen lys og pærer. :)

Og om noen bare trenger en ekstra mann til å hjelpes med noe, stiller jeg gjerne opp om jeg har tid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slags slipe-lyd på v. bakdekk som jeg ikke klarer å finne ut hva er. Lyden minner om metal som gnisser mot metal, og jeg har prøvd å vaske veldig nøye bak der, med tanke på at det kunne være noe sandkorn eller lignende, dette uten hell.

 

Noen her som har en mulighet til å se på det, eller noen som har vært borti lignende før?

 

Lurer på om håndbrekket kan ha blitt brukt for mye ved parkering og små stopp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slags slipe-lyd på v. bakdekk som jeg ikke klarer å finne ut hva er. Lyden minner om metal som gnisser mot metal, og jeg har prøvd å vaske veldig nøye bak der, med tanke på at det kunne være noe sandkorn eller lignende, dette uten hell.

 

Noen her som har en mulighet til å se på det, eller noen som har vært borti lignende før?

 

Lurer på om håndbrekket kan ha blitt brukt for mye ved parkering og små stopp..

 

Kan være hjullager også. Hvor langt har bilen din gått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har gått rett i overkant av 75 000..

 

Lyden har vært der en god stund, og det er mer bremsestøv på den enn på de andre felgene.. En kamerat av meg hadde gåent hjullager på sin A3 i sommer, og den lyden var en helt annen.. Det skal sies at den kun høres når jeg har åpent vindu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

defekt calipper da? stemple returnerer ikke som det skal etter du har sluppet bremsen, muligens gliderne til klava som har rustet fast ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, mig.. Hva ligger dette på i pris ved evt. rep/bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, mig.. Hva ligger dette på i pris ved evt. rep/bytte?

 

du mener "Hva kan jeg oppgradere til ?" :nana:;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener "Hva kan jeg oppgradere til ?" :nana:;)

 

haha, ja eventuelt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er glideboltene er det ikke sikkert at du trenger å bytte de engang. Løsne, banke litt og smøre opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det klarer ikke jeg om jeg legger til god viljen engang.. Jeg skylder mekaniske kunnskaper skjønner dere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

send meg en pm da Christoffer så kan du komme innom verkstedet mitt så skal jeg se på det for deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.