Anbefalte innlegg

Kan kikke på den i helga ja. :)

 

STOR takk til Marius og mekanikervenn som jeg ikke husker navnet på :)

 

G40 er nå byttet og bilen går som ei klokke igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har store problemer med min audi 80 1,9TDI. etter div feilsøking går den fortsatt ikke som den skal. Den fusker og moter når den er kald, men med en gang den blir driftsvarm går den tilnærmet normalt. dette begynte etter fylling av diesel på fredag. Har til nå tettet lekkasje på både tur og retur siden på dieselen samt byttet dieselfilter. Når jeg byttet filteret var dette kun halvfult med diesel. Det skal også sies att bilen er særdeles lei og få liv i når den har stått lca 1 time. Må kinne og kinne med bunn gass før den til slutt tenner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselpumpe er ikke noe ukjent fenomen på disse bilene, sett at det er en tidlig modell. Få lest av feilmeldinger, så ser du om det ligger noe der. Jeg har ikke VAG-com eller kvalifikasjonene til å drive med noe grov skruing når det gjelder diesel, men da har du hvertfall noe å gå ut ifra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir veldig glad om noen med vagcom kunne få lest av diagnose på denna for meg. bilen er en 93 modell. bilen befinner seg på strekningen fenstad strømmen hver uke dag. (så lenge den går vel og merke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen el eksperter her da? Hovedsikringen på Poloen ryker. Har kommet frem til at det enten er starteren som kortslutter 90% sikker eller glødepluggene som kortslutter 10% sikker. Finnes det en måte å sjekke dette på? Eller er eneste måten å bytte starteren og håpe problemet blir borte? Hvis det finnes en måte å feilsøke dette på er det bare å skrike ut hvis noen vil prøve seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen el eksperter her da? Hovedsikringen på Poloen ryker. Har kommet frem til at det enten er starteren som kortslutter 90% sikker eller glødepluggene som kortslutter 10% sikker. Finnes det en måte å sjekke dette på? Eller er eneste måten å bytte starteren og håpe problemet blir borte? Hvis det finnes en måte å feilsøke dette på er det bare å skrike ut hvis noen vil prøve seg.

 

Kobl av hoved tilførslen + på starteren å se om den kortslutter da. Gjør den ikke det må nokk selve starteren byttes, eventuelt demonteres og sjekkes. Men om du mener selve hovedstrømmen til starteren å ikke styrestrømmen så trodde jeg ikke denne gikk gjenom noe sikring?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nettopp det som er problemet. Hovedstrømmen til starteren går IKKE gjennom sikringen. Men når jeg vrir om tenningen så gløder bilen normalt. Så vrir jeg så starteren begyner å snurre og da går starteren i ca 2-3 sek så ryker sikringen. SÅ teorien min er at hvis det er overslag i starteren så trekker den strøm gjennom sikringen på en eller annen måte. Er org 175 amp sikring i bilen og nå sist satte jeg inn 200 amp. Men alikevell så røyk den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres veldig ut som defekt starter, starter bilen vis du ruller den igang da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke prøvd å rulle den igang. Men når jeg bytter sikring fungerer den alt fra 2 dager til 1 måned før den ryker igjen. Og da hver gang på morgenen når bilen er skikkelig kald. Så starteren jobber hardt med å få ting i bevegelse. Får vel bare krype til korset og bestille ny starter:( Bare så kjipt hvis det ikke er starteren siden den er relativt dyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca har vel kanskje byttestarter til denne? hjelper litt når man får pant for den gamle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen er interessert i å hjelpe meg å skifte brennkammer Webasto samt reg reim på en Passat 2006 så er det bare å si fra på PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brennkammer kan jeg godt bytte for deg :) send pm du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger å få justert gasspjeldet mitt, samt justert km pga. bytte av dash. Vet mange er skeptiske med dette, men jeg har det gamle med korekt lengde stående i bilen, samt nylig dokumentasjon på km hos møller.

Bilen er en a4 b5 tq.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal flytte til osloområdet. Har S-line nedre del front og S-line nedre del bak til min bil som jeg gjerne skulle tilpasset og fått montert. Noen som er interessert?

 

og kanskje noen til å sveise på 4`enderør ?

 

 

Send meg gjerne en pm :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med å få byttet dempere og fjærer bak, bremseslanger foran og evnt noen foringer?

Vært på EU og det var da dette jeg fikk mangler på.

 

Bilen det gjelder er en A6 4B 1.8 TQ. Jeg har evnt tilgang til varm garasje (Alnabru) med bukk hvis noen kan skru for meg.

Delene har jeg allerede handlet inn. Jeg holder til på Skedsmokorset.

 

Jeg kan gjerne være håndlanger og kaffehenter, og betaler selvfølgelig for jobben.

 

Ta kontakt på PM eller 48216390.

 

Hilsen

Ken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke den vanskeligste jobben, men tenkte jeg skulle bytte ut pærene i tåkelysa, parklysa og DRL'en med xenonmatch pærer. Har ikke skrudd stort på nyere VAG så hadde vært greit med "ei hand å halde i" :P

 

I samme slengen er jeg også litt usikker på hvilke pærer jeg skal kjøpe. Har en 08 A6.

 

=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg er imponert over hvor hjelpsom du er, Bård :) Gode greier med slike som deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det er kjempe hyggelig å hjelpe :) jeg har verksted (uten løftebukk) men får til det meste :) ting kan klart ta litt tid men syntes det er kjempe morro å prøve å se om jeg kan få hjulpet dere med det dere evt skulle trengt hjelp til så dere slipper å levere bilen til dyre verksteder :) så det er bare å ta kontakt :) driver åsså en hel del med bilpleie å stereo bygging så vis noen trenger hjelp til noe sånnt åsså så er det bare å si ifra :)

 

Bård Sebastian :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan ta på seg justering av frontfanger og skifte av tåkelys på en non-sline A4 B7? Fronten "henger" litt på den ene siden..

 

Mot betaling seff :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som tar for seg firehjuls kontroll? Trenger ikke ha det på papiret, bare jeg vet at det er i orden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan ta på seg justering av frontfanger og skifte av tåkelys på en non-sline A4 B7? Fronten "henger" litt på den ene siden..

 

Mot betaling seff :D

 

Justeringen ordner du greit selv. Har du nytt tåkelys??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan være behjelpelig med VAG-COM på mandags ettermiddag/kveld i området Notodden - Oslo. Jeg kan selv nada med vag-com så det er ønskelig med en som er litt dreven ;) Kunne tenkt meg å undersøke om jeg har en gåen coil og om turbo lader som den skal, hvis dette er mulig? Jeg har også en feilmld (airbagsensor). Jeg kunne tenke meg å finne ut hvordan.

 

Ordner et lite bidrag for hjelpen :)

 

Send meg en PM hvis noen kan være behjelpelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan være behjelpelig med 4-hjulskontoll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke om mulighet for 4hjullskontroll hos en kompis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.