Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er absolutte maximal str. dekk+felg man kan putte på en 1995-modell S6 Avant som er senka 30 mm??? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om folk som kjører på 265/35-17, men det var vel kanskje mer noe i retningen 20" og slikt du lurte på... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om folk som kjører på 265/35-17, men det var vel kanskje mer noe i retningen 20" og slikt du lurte på... :)

 

Ehh... Ja egentlig... Størst mulig felg først og fremst... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva som er absolutte maximal str. dekk+felg man kan putte på en 1995-modell S6 Avant som er senka 30 mm??? :D

 

Hmm, lite vits å sette på max brede felger og dekk sålenge bilen er såpass lite senka, det vil se rimelig dumt ut med hjulene helt uti kanten på hjulhuset kombinert med glippa mellom det lave dekket og skjermen...

 

Kjenner ikke til hvor mye plass det er til hjul på 1995 S6 generelt, men utfra erfaring vil jeg tippe at du sikkert kan ha 9,5" brede felger foran og bak med 35 offset eller høyere. Det er sikkert foran som gir problemer først fordi hjulet som kjent skal svinge. :) Bak kan man sikkert ha 10,5" ET35 sålenge bilen er stiv og ikke fjærer altfor masse...

 

Så er det opp til deg om du velger 255/35 18, 265/30 19 eller 245/30 20...

 

Et tips før du handler er å låne et hjul av noen kjente, f.eks 8,5x18 med 225/40 18, også prøvemonterer du på dette med f.eks 2 cm spacer og vurderer da dette mot hva du planlegger å kjøpe... Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk... Greitt å høre, skal undersøke litt med en veldig snill onkel som jobber på ViaNOR... Greitt å få 30% rabatt+"familierabatt" på dekkog felg ja... : smil ::D:D: ja :Noe som kanskje vil si 48% rabatt på dekk og felg!!!

 

:nana: yes... i like it... :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk... Greitt å høre, skal undersøke litt med en veldig snill onkel som jobber på ViaNOR... Greitt å få 30% rabatt+"familierabatt" på dekkog felg ja... : smil ::D:D: ja :Noe som kanskje vil si 48% rabatt på dekk og felg!!!

 

:nana: yes... i like it... :nana:

 

Ikke for å være slem, men tipper prisene til sharifs ligger under den prisen du fikk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at Vianor har trukket fra 30% rabatt, ligger de rundt markedspris : smil :

Det er tross alt en grunn til at de kan trekke fra, i ditt tilfelle, 48% rabatt...og fortsatt ikke gå i tap, det sier litt om produktkalkylen dems...hehe.

Ikke for å være den som gir dårlige nyheter, men Vianor i Elverum gir 30% rabatt til alle kundene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet med sikkerhet at 10x18 felg bak med 255/35 18 dekk går bake på en S4/S6!! Denne S6+`en har RH felger på 8,5 x18 foran med 225/40-18 og 10x18 med 255/35-18 bak.

Mathias-s6-seite-resize.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, lite vits å sette på max brede felger og dekk sålenge bilen er såpass lite senka, det vil se rimelig dumt ut med hjulene helt uti kanten på hjulhuset kombinert med glippa mellom det lave dekket og skjermen...

 

Kjenner ikke til hvor mye plass det er til hjul på 1995 S6 generelt, men utfra erfaring vil jeg tippe at du sikkert kan ha 9,5" brede felger foran og bak med 35 offset eller høyere. Det er sikkert foran som gir problemer først fordi hjulet som kjent skal svinge. :) Bak kan man sikkert ha 10,5" ET35 sålenge bilen er stiv og ikke fjærer altfor masse...

 

Så er det opp til deg om du velger 255/35 18, 265/30 19 eller 245/30 20...

 

Et tips før du handler er å låne et hjul av noen kjente, f.eks 8,5x18 med 225/40 18, også prøvemonterer du på dette med f.eks 2 cm spacer og vurderer da dette mot hva du planlegger å kjøpe... Lykke til :)

 

En S6 med 30 mm senkesett er MYE senket........Tenk deg om... Se for deg en S6 kontra en A6.... Minimumm 50mm i forskjell, og setter du da på ett 30 mm senkesett så er du på 80mm.......

 

Hadde og ny eier har fortsatt 10x19 bake på 200-en, og kan tenke meg at det ikke er så stor forskjell på hjulbuene bak... Forran mener jeg at det også burde gå da det er bredere skjermer forran.. Snakk med Steinar Hundeide, som kjøpte min 200, om du kan evnt. prøve de felgene på et treff??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En S6 med 30 mm senkesett er MYE senket........Tenk deg om... Se for deg en S6 kontra en A6.... Minimumm 50mm i forskjell, og setter du da på ett 30 mm senkesett så er du på 80mm.......

 

Hadde og ny eier har fortsatt 10x19 bake på 200-en, og kan tenke meg at det ikke er så stor forskjell på hjulbuene bak... Forran mener jeg at det også burde gå da det er bredere skjermer forran.. Snakk med Steinar Hundeide, som kjøpte min 200, om du kan evnt. prøve de felgene på et treff??

 

Mulig du har rett i at 30mm er nok på en Audi S6, men at bilen med 30mm senking skal være like lav som en vanlig Audi A6 med 80mm gewinde tror jeg ikke helt på... Har selv senka min Passat 3BG ca 70mm og det er ikke så mange biler i klubben jeg ser som er lavere... I hvertfall ikke S6'er selv om mange av de har senkesett eller gewinde... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 er senket 20mm i forhold til A6 etter det jeg vet.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som tror at en S6 er 50 mm høyere enn en org S6 tar styggelig feil... selv en Allroad er ikke 50 mm høyere enn en org S6 uten sportsunderstell:

 

attachment.php?attachmentid=12914&stc=1

 

60 mm senk på S4/S6 er passelig i mine øyne og jeg synes heller ikke at de kler så veldig høye felger... 9,5/10,5x18 felger med brei kant er det som kler de best synes nå jeg. 19" og 20" har jeg fortsatt ikke sett noen C4 som kler særlig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som tror at en S6 er 50 mm høyere enn en org S6 tar styggelig feil... selv en Allroad er ikke 50 mm høyere enn en org S6 uten sportsunderstell:

 

attachment.php?attachmentid=12914&stc=1

 

60 mm senk på S4/S6 er passelig i mine øyne og jeg synes heller ikke at de kler så veldig høye felger... 9,5/10,5x18 felger med brei kant er det som kler de best synes nå jeg. 19" og 20" har jeg fortsatt ikke sett noen C4 som kler særlig bra.

 

Har et tips til de som har plass til hjul på S6:

BBS LM 9,5x20 ET38 foran 10,5x20 ET 38 bak med 245/30 og 255/30 20 skulle nok fått 18 tommere til å se ut som 175 R 14... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen jeg;)

 

Nå som det blir mere og mere vanlig med store felger. Er det noen i klubben som har prøvd seg på 21" på C4 karoseriet? Er det mulig å få på? Eller burde jeg titte etter 20" felger istede? 19" er jo nada problem. Kjører i dag med 235-35/19" og det er jo ikke noe problem. Hadde jo også vært morro å være den første med 21" men også greit å vite om folk har prøvd før så jeg vet om eventuelle hindringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen jeg;)

 

Nå som det blir mere og mere vanlig med store felger. Er det noen i klubben som har prøvd seg på 21" på C4 karoseriet? Er det mulig å få på? Eller burde jeg titte etter 20" felger istede? 19" er jo nada problem. Kjører i dag med 235-35/19" og det er jo ikke noe problem. Hadde jo også vært morro å være den første med 21" men også greit å vite om folk har prøvd før så jeg vet om eventuelle hindringer.

 

Har prøvd det på A6 4F og det går, men er litt stort (ca en tomme for stort ift originalt). Dvs man må ofre litt senking fordi hjulet er såpass stort og med 245 eller 255/30 21 dekk, så er også dette en bredde som gjør skikkelig senk til en utfordring foran. Felger med høyt offset vil selvsagt hjelpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ett høydehus Knut Erik ,sett en C4 med 20" på audifans.de mener jeg, så uheldig ut desverre ;) meeen, det er min mening da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor Trond.

Kjører nå med 235-35/19" og de er 647mm høye. Hvis jeg da setter på 285-20/21" vil disse også ha nøyaktig 647mm høyde ifølge http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp

 

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor bilen skal bli ett høydehus da dekka er nøyaktig like høye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåh..

 

Den jeg så bilde av var nå ivertfall høyere enn det jeg synes var pent.. (vet ikke dekk dimensjon på den) hadde og 19" på S4èn jeg hadde før.. Min mening er for stort.. subbet inntil med de 19" jeg hadde på, i 8.5 bredde et 35 og 235/35 dekk, gjør ikke din : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 9-19" på min i et37 og det subber kun bak når jeg har fullastet bil med 3 voksene bak. Men nå er min VELDIG stiv da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor Trond.

Kjører nå med 235-35/19" og de er 647mm høye. Hvis jeg da setter på 285-20/21" vil disse også ha nøyaktig 647mm høyde ifølge http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp

 

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor bilen skal bli ett høydehus da dekka er nøyaktig like høye.

 

Helt enig i at en bil selvsagt kan være like lav med 20 tom som med 19 eller 18 tom hvis man går ned i dimensjon, typ 225/30 20 vs 225/35 19 vs 225/40 18.

 

Regnestykket ditt er også riktig. Problemet er bare at 285/20 21 ikke finnes og neppe vil finnes på mange år ennå. Det laveste dekket som fås pr nå er 245/30 21 og da blir hjulet ca en tomme for stort til bilen din. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen. Ja ja. Da lærte jeg noe nytt i dag også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 og 21 toms vil bli "feil" på C4 uansett profil. Jeg synes det blir feil proporsjoner på den bilen med så store felger. Men det er min mening..........en felg er ikke kul fordi den er 20 eller 21 tommer (samma faen bare det er stort liksom) : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder av en S6 eller S4 med 19" (mest aktuelt) eller 20"? Evt hvem av medlemmene som har det, så kan jeg sjekke i bildearkivet?

 

Har, som nevnt i annen tråd, vurdert et sett 9,5x19" ET35 med 235/35 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! Blir ikke så mye kant på 9-9,5" ET35-37 ser jeg - men synes 19" passer denne bilen utmerket - fyller ut hjulbuene perfekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.