Anbefalte innlegg

Pent! Blir ikke så mye kant på 9-9,5" ET35-37 ser jeg - men synes 19" passer denne bilen utmerket - fyller ut hjulbuene perfekt!

 

Skal ikke være bråsikker, men felgene til Knut-Erik er vel ikke mer enn 8" breie. TSW Catalunya leveres nemmlig ikke i 9x19. Kun 8x19 og 9,5x19. Inpresset skal være 32mm på 8" felgen og 35mm på felgen som er 9,5" (denne har kant). Felgen som er 8" brei leveres også med innpress 45 for nyere vw/audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen. Nå måtte jeg ut i uthuset å sjekke også. Du har faktisk delevis rett. Var bare 8x19" Men ET var 37 som jeg sa. Fikk beskjed at det var 9x19" når jeg kjøpte dem jeg. Har aldri tenkt på å sjekke før nå. Og det er kansje litt sein å klage på det når de er 2 sesonger gamle. Fikk jo 40% på de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ET37 altså. Da har jeg lært noe nytt idag også. Regner med TSW bare produserte denne felgen i EN offset for 2 år siden, nemmelig 37mm. Et slags kompromiss egentlig for alle biler med 5x112, uansett innpress. Men pga nyere VAG med høyt offset har de nok valgt å produsere denne felgen i 2 ulike offset. Regner med du ikke blir "lurt" neste gang :P Tøffe hjul da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en kompis som hadde bestilt dem til sin bil. Han jobber på felg import. Men så skulle han plutselig ikke ha de alikevel så jeg fikk som sakt 40% på felg og dekk helt nye. Så skal ikke klage i det hele tatt jeg;) Ja det er fine felger men egner seg ikke som bane felger har jeg smertelig funnet ut 2 ganger nå. Derfor jeg har planer om å få tak i 18" banefelger (minste som går rundt bremsene) som tåler en trøkk og 20" eller 21" kose felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9X18 ET50

Syns det var voldsomt til innpress, men står iaf det på felgene.

2006wheels_003.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9X18 ET50

 

Åssen dekkbredde sitter på disse? Er det Falken FK451?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen dekkbredde sitter på disse? Er det Falken FK451?

 

Korrekt! I dimensjon 255/35-18 bak.

 

Hjulene er forøvrig antakelig til salgs, men det får jeg ta i en annen tråd.

Sorry for offtopic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor jeg har planer om å få tak i 18" banefelger (minste som går rundt bremsene)

 

Hva i svarte bremser har den kjerra di da? har den ikke 314mm slik som 2.2 har? i såfall går jo selv 16" felger på bilen:) eller har du bytta til noe schwære greier: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:nana: For det første så har 4,2 større enn 2,2 org.

 

For det andre kan du stå og sikle og finne ut selv hva som kommer på NÅR det har kommet på:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:nana: For det første så har 4,2 større enn 2,2 org.

 

Både 2.2T og V8 har samme bremseskivene, 314mm. S6 PLUSS derimot har 323mm skiver, samme som på S8. Calipperne (HP2) er de samme på alle bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

??? Har ikke jeg 321x30mm skiver? Er du sikker Torstein?

 

 

Edit: Uansett så skal det større på;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det som står i delekatalogene fra Brembo ihvertfall. Er vel disse som leverer skiver originalt også vel.

 

Uansett så er både 314mm og det som større er tøffere en UFO'sa jeg har på min. : haha : Nok offtopic nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha ::evil:

??? Har ikke jeg 321x30mm skiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic:Er dere sikker på at ikke bremsene til KE ikke er større da, han har automatkasse, ikke sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic:Er dere sikker på at ikke bremsene til KE ikke er større da, han har automatkasse, ikke sant?

 

S6 har like bremser uansett iht til familiealbumet (314x30) uavhengig om det er manuell eller automat... eneste unntaket er S6+ som har 323x30mm fremme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha ::evil:

 

:fy: Du ler av a:nana: Snart har jeg større enn deg samme hva som sitter org på bilen:):evil:

 

 

Uansett så er 360x32 i annmars:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Låner tråden litt eg:)

Noen som veit om 9,5x18 ET35 med 235/40 går på S6 uten valsing/subbing?

Er Eibach senkesett (30mm?) og org sportsunderstell.

 

Takker for svar!

Mvh Atle M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette går nok fint ifølge hva jeg har regna på for min egen del. Felgen går ihvertfall klar av fjærbeinet innover forran. Har prøvd med tilsvarende felg og innpress som du nevner. Når dekket "bare" er 235 skal dette gå bra, selv om bilen er ganske lav. Bak går det også bra sålenge innpresset ikke blir mye lavere enn 35mm.

 

9,5x18 eventuellt 9,5x19 rund baut med innpress rundt 35mm og 235 dekk blir en rå kombo på S4/S6 du burde gå får : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen blir det med sporing når en øker sporvidden såpass mye?

Eller er det mest dekka som bestemmer sporing?

Kan gå for 8,5 framme og 9,5 bak men har mest lyst på 9,5 rund baut!: rock :

 

Mvh Atle M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig hjulgeometri og gode foringer (rund baut) er nok viktigere enn dekkbredde og offsett alene. Vet om folk som har byttet slitne foringer bak(!) og sporing har forsvunnet som ved et trylleslag.

 

Når det gjelder sporviddeforandring er jo den lik enten felgen er 8,5 eller 9,5 tommer i bredde sålenge innpresset er likt. Har kjørt med felger som har øket sporvidde med 50mm uten at jeg merket noe forskjell på sporing. Noen spekulerer jo i at strekk på dekkene sporer mer enn rette dekksider. Er nok også forskjeller på ulike dekkmerker også. Men å sørge for at hjulvinkler er riktige (eller så riktige som mulig) er nok første pri. Bilen vil uansett spore mer enn på koselige 195/65-15. :P

 

Gå for det du har mest lyst på du. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5x19 rund baut med innpress rundt 35mm og 235 dekk blir en rå kombo på S4/S6 du burde gå får : ja :

 

Går dette på uten problemer? Eventuelt 9x19 ?

 

Men er ikk 235 dekk i smaleste laget på så breie felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går dette på uten problemer? Eventuelt 9x19 ?

 

Men er ikke 235 dekk i smaleste laget på så breie felger?

 

Både 9 og 9,5x19 går fint med innpress rundt 35-40mm. Er store forskjeller ute å går i bredden på et 235 dekk av et merke kontra et annetm, men er bilen bare moderat senket blir selvsagt ikke strekken som følger med 235 dekk på 9,5x19 særlig ideelt. Senk er viktig og blir viktigere dess mer ekstrem dekk/felg kombinasjonen blir, det gjelder alle biler.

 

Grunnet til at jeg ville valgt et så "smalt" dekk som 235, er at det bygger nok utover både foran og bak med ET35 og den dekkbredden. Bredere dekk krever lavere ET for å unngå subbing i uvalsede skjermkanter. UrS-biler sluker brede såler, innpresset må bare være høyt nok. En kan sikkert gå over til 245 bredde, men da burde innpress være rundt 40mm. S6 plus kommer vel på 255/40-17 rund baut originalt. Lurer på om den har ET40. Nå er jo ikke den veldig lav original heller da, så sammenligningen er kanskje ikke så god likevell. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9" felg

225/40/18

ET35

 

_DSC4782-01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går dette på uten problemer? Eventuelt 9x19 ?

 

Men er ikk 235 dekk i smaleste laget på så breie felger?

235/35-19 på 8,5tomms felg er en fin kombinasjon på c4 ;)

edit: i vognkortet står det følgende på vår plus:

aksel1: 255/40-17 på 7,5x17

aksel2: 225/40-17 på 7,5 x 17

(helt fantastisk kombinasjon og attpåtil feil rulle-omkrets framme og bak :):) )

alt.dekk som er "godkjent": 235/40-18 på 8 x18 et35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøre 8,5x19" framme og 9x19" bak, ET 35, med 235/35/19 begge steder. Gjelder en S6 C4.

Blir avviket i rulleomkrets foran kontra bak så stort at det skader drivverket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.