Anbefalte innlegg

Hvorfor er det Höen "alle" snakker om og "alle" har? Hva er det som gjør Höen spesiell?

 

Denne tråden ligger ikke under Offtopic - Snackbar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en hemmelighet som bør forbli hemmelig. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun for de innvidde og med de rette kontaktene. Höen er de nye Frimurerne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mine øyne: oppskrytte pærer som lyser litt hvitt men dårlig lys..

 

men det er meg :) alle har forskjellige meninger om pærer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mine øyne: oppskrytte pærer som lyser litt hvitt men dårlig lys..

 

men det er meg :) alle har forskjellige meninger om pærer..

Nå begynner det å ligne noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være saklig: Höen er enkelt og greit xenonmatch-pærer som lyser hvitt, slik Anders Moen skriver. Selv har jeg kun erfaring med pærene i sprederne, som jeg har satt i kun for utseendet sin skyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kommer det store spørsmålet: Hvor i all verden kan man få kjøpt Höen pærer? Scandicshine har jo aldri H11 på lager, selv om jeg har blitt lovet at flere er bestilt. Höen sin nettside godtar av en eller annen grunn ingen av kredittkortene mine. Finner heller ingenting på Ebay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo bare bestille direkte fra Höen i USA.

 

Ellers var det (er kanskje fortsatt) en som solgte her i klubben. Ørjan et eller annet fra Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være saklig: Höen er enkelt og greit xenonmatch-pærer som lyser hvitt.

Jaha, men det finnes da andre pæremerker som har pærer som matcher Xenons temperatur. :confused: Eller gjør det ikke?

 

Jeg hadde kanskje håpet på noe sånt som f eks at de er av superior kvalitet og varer for evig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan Andreassen, Oslo. Send ham en PM og spør :)

 

Vidar, jeg har dessverre ikke lang nok erfaring med Höen til å svare på det. Forhåpentligvis har noen andre i klubben her et godt svar å gi deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan Andreassen, Oslo. Send ham en PM og spør :)

Det han het ja (:

 

Men det inntrykket jeg har av Höen er at pærene deres holder lengre. Iallefall så skal deres xenonmatch pærer beholde hvitfargen lengre enn f.eks. Philips sine.

Kjørte med Höen led skilt lys på B5en min i noen år uten problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo bare bestille direkte fra Höen i USA.

 

Ellers var det (er kanskje fortsatt) en som solgte her i klubben. Ørjan et eller annet fra Oslo.

Har prøvd å bestille fra Höen i USA, men ingen av kreditt kortene mine blir godkjent ved betaling. Har prøvd både VISA og Mastercard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å bestille fra Höen i USA, men ingen av kreditt kortene mine blir godkjent ved betaling. Har prøvd både VISA og Mastercard.

Send en mail til Höen og spør om de kan sende deg en PayPal invoice i stedet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, men det finnes da andre pæremerker som har pærer som matcher Xenons temperatur. :confused: Eller gjør det ikke?

 

Jeg hadde kanskje håpet på noe sånt som f eks at de er av superior kvalitet og varer for evig...

 

Jeg har Luminics-pærer på min (nærlys/spredere). Gir fin farge, kanskje ikke helt optimalt lys (har det derfor ikke i fjernlys).

Ble solgt på forumet tidligere.

 

Ørjan selger vel Hoen via Scandicshine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker at siden de er "kledd" med blått glass, så må de lyse dårligere/svakere enn pærer med klart glass. Jeg hadde en gang noen PIAA Plasma Spark Blue pærer som liksom skulle matche 7000K Xenon jeg hadde, men de sugde. Dvs de lyste rævva. For å si det pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt både xenonmatch og de gule endurance. Møkk!

Begge ganger gikk pærene. Den første gikk etter 2 uker. De siste nå gikk etter 2 måneder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan solgte ikke gjennom SS. Ørjan hadde agenturet men ga det til SS når han selv ble endel av SS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ikke de Hoën pærene.. Har kjørt med de ca 4 måneder nå i sommer for utseende skyld. De har vært brukt i a4 b6, og de lyktene har vanligvis veldig godt lys. Men med Höen (og andre xenonmatch pærer) var det rett og slett livsfarlig å bruke på våte mørke høstveier! Kunne ikke se noen ting når biler kom imot... Satt inn 4x Osram Nightbreaker! Meget fornøyd med de! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram Nightbreaker

 

08 Vivaro, 01 Transporter, 83 Golf osv. Lyser pent hvitt, og VELDIG godt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ikke de Hoën pærene.. Har kjørt med de ca 4 måneder nå i sommer for utseende skyld. De har vært brukt i a4 b6, og de lyktene har vanligvis veldig godt lys. Men med Höen (og andre xenonmatch pærer) var det rett og slett livsfarlig å bruke på våte mørke høstveier! Kunne ikke se noen ting når biler kom imot... Satt inn 4x Osram Nightbreaker! Meget fornøyd med de! :D

Du har brukt de i nærlys du da? Jeg ser kun etter parklyspærer og skiltlyspærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Höen i tre biler, kjøpt direkte fra Ørjan.

Ikke syns jeg lyset ble dårligere heller, og de lyser kledelig hvitt slik de skal. Levetiden kan jeg ikke uttale meg om da jeg sjelden har en bil i mer enn ett år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste xenonmatch pærer fungerer bra på biler med vanlig reflektor, men heller dårlig på linselys.

 

Som skiltlys går det greit å bruke diodepærer.

Som parklys bruker jeg nå pærer i fra dybvik trading og disse gir helt hvit lys og er holdbare. Jeg hadde Höen før men de holdt ikke så lenge. Dette var for et par år siden så mulig holdbarheten er bedre nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vidar, skal du ha park og skiltlys kan du bruke Höen greiene, men til lys til bilen, så bruker du noe annet. Det er som du sier, lakkert blått over pæra, noe som gir dårligere lys.. Skal du ha bra lys og fortsatt halogen så er Osram Nightbreaker tingen. Før jeg fikk bil med linselys og gikk over til xenon har jeg brukt det på alle bilene. Blir STOR forskjell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør med vnlig Xenon pærer i tåkelysene... lovlig? nei... men ingen har sagt noe på 5 år til meg og vært på 2 eu kontroller uten annmerkningDu blir ikke akkurat blenda av xenon i tåkelys.

Höen pærene er bare noe dritt, som alle andre xenonmatch pærer varer de i 2 uker. og om man skal kjøpe pærer hver 14 dag, så blir det litt kostbart i lengden.

 

Alternativet er jo LED i tåkelysa, har det på A2'n og de har jo holdt i over 1 år nå, men de lyser ikke noe særlig, så det egner seg ikke til annet en markeringslys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.