Anbefalte innlegg

Er det noe bra selvvask stasjoner i Oslo sentrum?

Jobbet på Lørenskog før, og brukte Statoil der, som var bra. men drar ikke dit hver gang jeg ska vaske:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen:

-Statoil på Bjerke (gjør-det-selv verkstedhall også)

-Shell på Manglerudsenteret

-Statoil på Bryn

-Parkeringshuset på Økernsenteret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker også på Statoil på Bryn. Der er også vanlig hageslange slik at man får skylt skikkelig uten å bli ruinert, i tillegg til at man da kan vaske inni dører osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker opg bukker. Så stort sett Statoil stasjoner asså.

Bjørn, Samco slangene. Bestilt på nett, eller kollevold?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederst på Kalbakken - rett ved Østre Aker vei er det en stor selvvask stasjon med støvsugere og 7-8 båser med høyttrykkspylere. Husker ikke hva det heter men man ser det lett når man kommer kjørende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske bra med selv-vask anlegg rundt Oslo egentlig, selv om de sikkert er smekk fulle samtlige på sånne fine dager. Skal forresten utpå å vaske kjerra nå selv. (Tenkte å prøve nye Statoil mellom Lørenskog og Strømmen..)

 

Men det som irriterer meg med samtlige av disse stedene er at det ikke er noen vask/kran i nærheten sånn at man kan tømme vann i ei bøtte og gå løs med egen svamp og rikelig med vann! Å bruke de satans svampene i båsene som halve Oslo har gnidd på bilene sine med frister ikke så voldsomt! Så om noen vet om et sted med tilgang til skikkelig selv-vask så er jeg takknemlig!

 

Og, ja, jeg har prøvd å fylle ei bøtte med høyttrykksspylerne i anleggene : nei : Fikk vel 1dl vann i bøtta, 2dl i skoa, 2dl trengt inn i jakka og resten i ansiktet:) Fristet litt å spyle ned alle som lo av meg også :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske bra med selv-vask anlegg rundt Oslo egentlig, selv om de sikkert er smekk fulle samtlige på sånne fine dager. Skal forresten utpå å vaske kjerra nå selv. (Tenkte å prøve nye Statoil mellom Lørenskog og Strømmen..)

 

Men det som irriterer meg med samtlige av disse stedene er at det ikke er noen vask/kran i nærheten sånn at man kan tømme vann i ei bøtte og gå løs med egen svamp og rikelig med vann! Å bruke de satans svampene i båsene som halve Oslo har gnidd på bilene sine med frister ikke så voldsomt! Så om noen vet om et sted med tilgang til skikkelig selv-vask så er jeg takknemlig!

 

Og, ja, jeg har prøvd å fylle ei bøtte med høyttrykksspylerne i anleggene : nei : Fikk vel 1dl vann i bøtta, 2dl i skoa, 2dl trengt inn i jakka og resten i ansiktet:) Fristet litt å spyle ned alle som lo av meg også :nana:

 

Statoil på Bryn har både vask med kran og "hageslange". Bøtte står der også, men er vel kanskje like greit å ta med sin egen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil på Bryn har både vask med kran og "hageslange". Bøtte står der også, men er vel kanskje like greit å ta med sin egen.

 

Er dette Statoilen på Oppsal? Vasket mye der da jeg bodde på Godlia, men trodde ikke det var lov å bruke egen bøtte å svamp der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette Statoilen på Oppsal? Vasket mye der da jeg bodde på Godlia, men trodde ikke det var lov å bruke egen bøtte å svamp der.

 

Min lokalkunnskap er meget dårlig, men legger ved et kart så ser du det gjerne selv ;)

 

Slangen henger inn forbi porten, og vann henter du i et rom rett utenfor porten. Har kommet ansatte inn flere ganger når jeg har vasket, så det er nok tillatt.

kart.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, riktig.. den som er i nærheten av Helsfyr jo. Der er det også greit å vaske. Jeg trodde du mente den som ligger nærmere Oppsal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg mente er egentlig Statoil Brynseng (det er denne som er nærmest Helfsyr), tenkte ikke på den på andre siden av ringveien (som Kenneth viser).

19165806.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg mente er egentlig Statoil Brynseng (det er denne som er nærmest Helfsyr), tenkte ikke på den på andre siden av ringveien (som Kenneth viser).

 

Men den Kenneth viser til er jo den som ligger ved inntauingstomta like ved Helsfyr? På andre siden Ring 3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den Kenneth viser til er jo den som ligger ved inntauingstomta like ved Helsfyr? På andre siden Ring 3

 

Vet ikke om det er noen inntauingstomt der. Den Kenneth viser kan egentlig ses på begge kartene ovenfor, og ligger mellom Ring 3 og Erik Arnesen VAG forhandleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen inntauingstomt der. Den Kenneth viser kan egentlig ses på begge kartene ovenfor, og ligger mellom Ring 3 og Erik Arnesen VAG forhandleren.

 

Du har selvsagt helt rett. Det var den som du viser jeg mente.. Der ser du lokalkunnskapen min :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil storo har også en fire-fem båser med tilgang på utslagsvask med varmt vann. Bare å ta med bøtte og svamper selv. Tror ikke de har hageslange dog...

 

Og så har de sånn 10-minutters polermaskin, men den har jeg aldri turt å prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederst på Kalbakken - rett ved Østre Aker vei er det en stor selvvask stasjon med støvsugere og 7-8 båser med høyttrykkspylere. Husker ikke hva det heter men man ser det lett når man kommer kjørende.

 

Heter U-wash eller noe slikt... turkis og hvit logo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er ikke så lenge siden jeg kjøpte meg hus på Strømmen. Uten at jeg visste det fant jeg i dag ut at jeg jo har kran på veggen ute : rolleyes Så da var problemet mitt med å lete opp kran og utslagsvask plutselig borte : ja : Må bare vente til Clas Ohlson åpner igjen på mandag for å få kjøpt slange og da blir det skikkelig vask igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte ikke å gå rundt huset før du kjøpe set? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks.. Det er det indre som teller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd ser jeg, men noen som kan gi noen tips til hvor det er bra selvvask i selve Oslo, ikke utenfor...

 

Tenker da på steder hvor man kan ha med bøtte og vaskeprodukter selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvvasken på Shell Karihaugen er uten tvil den beste! Softwash heter det vel.

 

Glem Esso, U-wash og Statoil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd ser jeg, men noen som kan gi noen tips til hvor det er bra selvvask i selve Oslo, ikke utenfor...

 

Tenker da på steder hvor man kan ha med bøtte og vaskeprodukter selv.

 

Shell manglerud og shell Carl Berner. Er begge innedørs og har har bra trykk på spylerne. Desverre har de stengt krana på manglerud, så du må enten gå opp i vaskehallen for å fylle bøtta eller ta med vann selv. Husker ikke om det er mulig å fylle vann på Carl Berner. Ligger like ved den siste rundkjøringa før Sinsenkrysset.

 

Hold deg til tider på døgnet uten stor pågang så blir ingen sure. Fredags og Lørdags kveld er det alltid ledig og ingen sure miner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell manglerud og shell Carl Berner. Er begge innedørs og har har bra trykk på spylerne. Desverre har de stengt krana på manglerud, så du må enten gå opp i vaskehallen for å fylle bøtta eller ta med vann selv. Husker ikke om det er mulig å fylle vann på Carl Berner. Ligger like ved den siste rundkjøringa før Sinsenkrysset.

 

Hold deg til tider på døgnet uten stor pågang så blir ingen sure. Fredags og Lørdags kveld er det alltid ledig og ingen sure miner.

 

Shell på Carl Berner / Sinsen har 3 båser, og det er kran med kaldt vann i båsen lengst til venstre : ja : Som Andreas sier, så er det ikke noe problem at man tar seg god tid med vasken, hvis man vasker når det er liten pågang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker også på Statoil på Bryn. Der er også vanlig hageslange slik at man får skylt skikkelig uten å bli ruinert, i tillegg til at man da kan vaske inni dører osv.

Denne høres mest interessant ut for meg. Veldig greit med en hageslange man kan gå over i dørkarmer osv med.

 

Et annet problem som er på mange slike haller er at du MÅ bruke poletter, som koster 35kr stk. Man får ikke vaska slik man ønsker da.. Ikke jeg i allefall.. Må i såfall ha 3-4 poletter.. :P

 

Å ha med seg vann hjemmefra er forøvrig ikke noe problem om du kjøper deg ei skikkelig bøtte. Jeg har ei Chemical Guys 18 liters bøtte med grid guard og tett lokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Men finnes det ingen haller hvor man faktisk kan stå å gjøre LITT mer enn bare å vaske bilen? Er greit å få tørka av bilen, kanskje smurt på litt plastfornyer og litt diverse sånnt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.