#76 Skrevet Desember 3, 2011 Bilde som gjerne illustrerer bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Desember 3, 2011 Åja var det ikke værre ;-) Hvis dere anbefaler vband så tar eg det :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Desember 6, 2011 De som ikke skiver noe annet regner jeg med samtykker i 57 mm endestuss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Desember 6, 2011 De som ikke skiver noe annet regner jeg med samtykker i 57 mm endestuss. Eg har ombestemt meg, så tar vanlig 57 mm endestuss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Desember 7, 2011 De som ikke skiver noe annet regner jeg med samtykker i 57 mm endestuss. Jeg vil ha 2,5", eller 63,5mm, og vband. Må planlegge litt framover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Desember 7, 2011 OK. da har jeg fåt svar i fra alle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Desember 9, 2011 Det kommer til å bli sendt ut mail med betalingsinfo og info om grenrørene til hver enkelt kjøper til neste uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet April 27, 2012 Da har jeg snakket med Velox. Det viser seg at grenrøret ble mere komplisert å lage enn først antatt, men det ser nå ut til at han nærmer seg et ferdig produkt etter flere prototyper. Den gode nyheten er at grenrøret høyst sannsynlig vil passe både 80/90 og 100 med og uten quattro og med originale motorfester. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet April 29, 2012 Høres lovende ut ;-) fekk du ca leveringsdato? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet April 29, 2012 og til biler med ac 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet April 30, 2012 Høres lovende ut ;-) fekk du ca leveringsdato? Nei. Det kommer når det kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Mai 2, 2012 og til biler med ac Da jeg så den halvferdige prototypen så var det forsøkt å ta hensyn til klimakompressor. Det største problemet var innsuget og diverse forskjellige motorfester alt etter bil/modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Mai 2, 2012 Da jeg så den halvferdige prototypen så var det forsøkt å ta hensyn til klimakompressor. Det største problemet var innsuget og diverse forskjellige motorfester alt etter bil/modell. hmm, okey, forsto det som at det var sure thing. Men gjør ikke meg noe, jeg trenger ikke plass til den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Mai 2, 2012 (endret) Uansett, prototypen jeg så ble bygget på en 2.3E-motor med klimakompressor (som også var i veien) Edit. Klimakompressor går nå klar, og samtlige motorfester, men på Coupe må rør til klimabeholder routes litt om og brakett til ProconTen modifiseres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Juni 5, 2012 (prototype med merge collector om jeg ikke tar feil) Bildet snakker for seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet August 28, 2012 Fikk en mail av Velox for noen dager siden. Grenrørere er under produksjon! Blir ikke noe denne måneden, men vi får håpe på i september. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet August 28, 2012 Noe forsinket grunnet fabrikken der primærrørene lages stod delvis under vann, såvidt jeg husker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet August 28, 2012 Får bare ha tålmodighet å smøre seg med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet August 30, 2012 Er det forseint å melde seg på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet August 31, 2012 Å kjøpe er ikke for sent men du får det ikke til den prisen som står her i tråden da det koster mer å lage en de tallene som er oppgitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Februar 16, 2013 Litt info. Første grenrør fabrikken produserte var ikke helt likt prototypen Velox hadde lagd. Ble montert i en Coupe B4 men avvik var for store til at det ble akseptert. Ny type ble så lagd, dette ble nylig montert i samme Coupe Quattro B4 og det passer, både med originalt innsug og separate spjeldhus. Passer også i B3, C3 og C4. Jeg var siste som testet det og noe små modifiseringer må til i C4. Procon Ten er ikke i veien på C4, men et ubrukt festeøre framme på motorfestet må files/slipes bort, i tillegg bør jording mellom karosseri og motor flyttes fra høyre motorfeste og ned på ledig festeøre på fremre motorfeste. På nedre festehull (på eksosflensen) på sylinder 3, 4 og 5 måtte jeg slisse ut i flensen slik at grenrøret kan slides ned på boltene som i forveien er skrudd inn i topp, dette siden det er trangt ut til primærrør. I tillegg la jeg varmeskjerm rundt kjølevannslange bak på toppen, samt monterte en aluskjerm på primærrøret på samme sted, festet med slangeklemme. Primærrørene er slik montert at nedre kant i de ligger plant med nedre kant i eksosporten, dette pga at det uten tvil er effektmessig mest gunstig - prøvd og testet. Samtidig medfører dette at originale eksospakninger ikke kan brukes. Jeg tegnet pakninger og fikk de lagd hos http://www.gasketstogo.com/ som nå sitter med tegning av denne type pakning. Grenrør er nå montert på min bil, og de plagene jeg har hatt med særdeles ulik blanding på sylindrene grunnet original eksos, de er borte Effektmessig er ingenting målt, får ikke tid til dette da reiser offshore på kommende mandag, men blir muligens utført når kommer hjem igjen. Men, jeg har ikke bygget motor for mest mulig toppeffekt, men for best mulig gjennomsnittlig effekt. Siden det er en hverdagsbil så skal den være 100% kjørbar, bensingjerrig og kjørevennlig. Har derfor, og fortsatt, en snill 272' kam montert og vil ikke klare hente ut det potensialet som er i motoren, ei da heller få full utnyttelse av grenrøret. Uansett, etter litt mapping på vei så tør jeg konstantere at en original S4 hadde hatt problemer med å kjøre ifra min Bilen kan fortsatt (plassmessig) brukes med original KE3-Jet, selv om dette sikkert ikke blir tema for noen, men krever da en avskjerming mellom luftfilterboks og grenrør. Original eksospakning og den jeg fikk laget Ny eksospakning mot topp Ny eksospakning mot grenrør Grenrør mot topp (C4) Siste bilde er av festeøre på motorfestet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet Februar 25, 2013 Bra du holder oss oppdatert Hermann! Hvis vi vil kjøpe eksospakninger at gasketstogo, har du noe vi kan refere til når vi bestiller? delenummer e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet Mars 12, 2013 Har ikke noe delenummer da dette er en pakning jeg har tegnet selv, dog har de navnet mitt og kan derfra hente ut tegningen. Om det skulle bli nødvenedig så har jeg også tegningene. Er også mulig Velox lager pakninger til grenrøret, vil da bli billigere enn i mitt tilfelle, kom på NOK 350,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet Mai 30, 2013 Sendte mail til Velox i går og som vanlig fikk jeg kjapt svar tilbake: ---- Grenrørene har vært i produksjon fortløpende siden i fjor. På grunn av kompleksiteten har alla blitt laget og sveist for hånd. Med andre ord ca. 2 uker pr. grenrør. 10 grenrør var ferdig nå den 20. Mai. Siden flere biler får problem med plass til fjører for festing av kollektoren har vi valgt å sveise de fast. Dette gikk da grenrøret lot seg montere komplett. Denne prosessen er nå også ferdig. Gjenstår kun transport til oss, og deretter transport ut til alle Dere. Har også fått laget ny eksospakning som er hel og dekker alle portene, dette letter monteringen en hel del i forhold til 5 enkle pakninger. --- Så da nærmer det seg med stormskritt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet Juni 1, 2013 Kan legge til at det grenrøret jeg har i min bil var 2-delt, altså var intensjonen å feste primærrør mot kollektor med fjører. Siden jeg kunne montere grenrøret helt, uten at noe kom i veien, så sveiset jeg i stedet for å bruke fjører. Som Velox (Karl) har antydet så er det mulig at indre drivknute må løsnes på B3-B4 når grenrøret skal monteres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...