Rustfritt grenrør Audi 80/90/Coupè

Recommended Posts

Før så lagde jo g-werks dette. Kan være de fortsatt gjør det, men det er tatt vekk fra nettsiden i allefall

 

jeg kan jo sende de en mail å høre :) er så lei av den fisinga på org eksosen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror trådstarter har glemt denne tråden for lenge siden? Steffen Moylund har tatt saken i egne hender og prøver å samle fem kjøpere av 4-1 grenrør i rustfritt. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=220639&highlight=grenr%F8r+4-1

Såvidt jeg kan se så er det fire potensielle kjøpere til 5-1 grenrør, mangler da bare en.

 

Jeg skal ha et 4-1 i rustfritt, strengt tatt så hadde jeg vel trengt et 5-1 også ;) I såfall er vi fem stk som skal ha 5-1, da såfremt ingen har trukket seg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis vi får samla sammen hvertfall 5 stk på 10v 5'er så e det vel bare å bestille :P

 

Men syns folk det e dyrt med grenrør til 5900 kr ??

 

Og ka e merged collector = 7900 ???? :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dette stemme?

 

5-1 grenrør

1. Ole-Håkon Opstad

2. Eirik Himle

3. Andreas Sandbækken

4. Niclas Beving

5. Hermann Stakseng. Jeg blir med på 5-1 dersom alle over er med. Må for min del passe i C4-karosseri, men passer det i B3/4 så skal vel det gå bra :)

 

4-1 grenrør

1. Steffen Moylund

2. Hermann Stakseng

3. Håkon Sandberg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men syns folk det e dyrt med grenrør til 5900 kr ??

Og ka e merged collector = 7900 ???? :S

 

Et rustfritt avstemt grenrør til Golf koster jo det samme og det er enkelt å lage, noe som ikke kan sies om 5-1 rettstilt.

Merged? Ikke sikker. Flere rør som smelter sammen til ett rør uten skarpe overganger?

 

dtc-80-00514_1_.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan dette stemme?

 

5-1 grenrør

1. Ole-Håkon Opstad

2. Eirik Himle

3. Andreas Sandbækken

4. Niclas Beving

5. Hermann Stakseng. Jeg blir med på 5-1 dersom alle over er med. Må for min del passe i C4-karosseri, men passer det i B3/4 så skal vel det gå bra :)

 

Hos meg stemmer det ihvertfall ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-1 grenrør

1. Ole-Håkon Opstad bekreftet

2. Eirik Himle bekreftet

3. Andreas Sandbækken bekreftet

4. Niclas Beving

5. Hermann Stakseng bekreftet

 

Sendt PM til Andreas Sandbækken og Niclas Beving så får vi se :)

Edited by Hermann Stakseng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanlig kollektor der alle rør samles i et større rør og "hullene" mellom rørene dekkes til.

images?q=tbn:ANd9GcQ0-CywjBHdVg7-R7_ddRu

 

På merged kollektor samles alle rørene til ett uten noen flater som kan skape turbulens. Dette gir en spiss ut midt inni kolektoren.

merge.jpg

22617912-927-3-Burns-Stainless-Merge-Col

 

Merged kollektor invendig.

merge_03_1_.jpg

 

Effektmessig er det liten forskjell, noen hk mer med merged kollektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanlig kollektor der alle rør samles i et større rør og "hullene" mellom rørene dekkes til.

images?q=tbn:ANd9GcQ0-CywjBHdVg7-R7_ddRu

 

På merged kollektor samles alle rørene til ett uten noen flater som kan skape turbulens. Dette gir en spiss ut midt inni kolektoren.

merge.jpg

22617912-927-3-Burns-Stainless-Merge-Col

 

Merged kollektor invendig.

merge_03_1_.jpg

 

Effektmessig er det liten forskjell, noen hk mer med merged kollektor.

 

Det virker som at du har helt rett ;) Går for den billigste eg :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er også særdeles interessert, men jeg mååå vite om det er kompatibelt med typ44 og procon-ten uten modifikasjon? noen som har noen klare svar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg er også særdeles interessert, men jeg mååå vite om det er kompatibelt med typ44 og procon-ten uten modifikasjon? noen som har noen klare svar?

 

5-1 du tenker på da? Jeg vet ikke om dette er 100% kompatibelt i C4 heller (der jeg skal ha det). Om jeg må endre på / kutte ut Procon-ten så får det heller så være. Såvidt jeg kan se så er det bedre plass i 100 enn i 80/90. Kan heller ikke se at motorfeste på eksossiden tar mer plass i 100 enn i 80. Karosseriet (innerskjerm/torpedovegg) er selvsagt ulikt.

 

Da ser det slik ut nå;

 

5-1 grenrør

1. Ole-Håkon Opstad bekreftet

2. Eirik Himle bekreftet

3. Andreas Sandbækken bekreftet

4. Niclas Beving

5. Hermann Stakseng bekreftet

6. Robert Nilssen (interessert)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når er det snakk om å sende ordren? Har en kompis som muligens også er interessert...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er dette med downpipe slik at man slipper å lage opp noe for å få det til å passe på orginal eksos?

 

Hermann: tør du å gjette hvor mye effekt dette gir på en orginal r5 10v motor? Hvor mye gir tilsvarende grenrør på en 8v r4 orginal motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvilken type grenrør e det folk går for ?? Med eller uten merged kollektor ?? E litt usikker sjøl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg for min del skal ha vanlig kollektor, hvis dette blir aktuelt. Klarer ikke helt å rettferdiggjøre 2000 ekstra på merged collector. 5 syl hos meg btw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Når er det snakk om å sende ordren? Har en kompis som muligens også er interessert...

 

Det kommer an på når vi får minst 5 stk som har betalt.

 

Er dette med downpipe slik at man slipper å lage opp noe for å få det til å passe på orginal eksos?

 

Hermann: tør du å gjette hvor mye effekt dette gir på en orginal r5 10v motor? Hvor mye gir tilsvarende grenrør på en 8v r4 orginal motor?

 

Slik jeg har forstått skal det forsøkes lagd slik at det kan brukes rett i B3 og B4, gjerne også i C3 og C4. Grenrør i en del fra toppen og ender i ett rør ved girkassen, der kat står originalt.

En original Golf 2 med 1.6 (75 hk) og grenrør kjører ifra en Golf 2 med 1.8 90 hk og original eksos. Hvor mye effektøkning det vil gi på original R5 motor vet jeg ikke, blir bare tipping.

 

Hvilken type grenrør e det folk går for ?? Med eller uten merged kollektor ?? E litt usikker sjøl

 

Ikke merged men vanlig kollektor ser det ut som. Robert har et poeng der :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvem tar jobben med kommunikasjon med Velox? Holder med vanlig kollektor for min del og.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stille som i graven.. Skal uansett ringe velox i morgen ang noen stempler så skal høre om han husker dette gruppekjøpet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg snakket med Velox.. Trenger som sagt minimum 5 kjøpere. Og det vil bli en forhåndsbetaling på ca kr 2000.

 

Kan godt "ta meg av" dette gruppekjøpet, men kun til 10v. Det jeg da trenger er en mail i fra alle som skal ha grenrør hvor dere skriver hvilket oppsett dere skal kjøre med. Deretter sender jeg en samlet liste til velox. Betalingen kunne vi velge om hver og en satt over penger, eller om jeg skulle samle inn. Like greit at alle betaler sin del til velox vel?

 

Info i mailen:

 

- Navn og adresse. + mail

- Audi modell og årsmodell. quattro/ikke q.

- Info om motor slik som motorkode, kam, borring, kompresjon kort sagt alt som er gjort med motor.

- Ca effektuttak i motor, eller fremtidig effektuttak hvis du tror du vil borre, bytte kam o.l. senere.

- Med/uten merged collector

 

Grenrørene vil dermed bli laget one of a kind til hver kunde. Dermed vil også dette passe til type 44.

 

Mail sendes til oleopstad(a)gmail.com.

Edited by Ole-Håkon Opstad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.