Fargeforskjell etter lakkering

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått tilbake min A6 fra garantijobb hos Møller, hvor bl.a. bakluken og alle fire dørene ble lakkert. Fikk på forhånd vite at "fargeutjevning" ikke ble dekket. Det er litt fargeforskjell på dørene ift. skjermer foran og bak, som er litt "gråere". Bilen har ikke vært i børstevask tidligere, men har heller ikke vært 100% strøken (fra forrige eier..). Planen har vært å shine bilen hos et firma til våren, er det noen som vet om en skikkelig proff shining kan gjøre at fargeforskjellen blir mindre? Har jo sett eksempler på biler som har blitt vesentlig bedre i lakken etter litt proff shining...

 

- Kan prøve å ta noen bilder, men spørs hvor godt det kommer frem...

 

Evt. noen i Oslo/Bærum/Asker-området som har skikkelig peiling og tar på seg en jobb (enten via firma eller privat), så kom med tips! :)

 

For øvrig fikk jeg selvsagt også denne gang bilen igjen med lakkstøv, fire vinduer en skjerm og litt på bakfanger. I tillegg til riper midt på bakfanger og bulk i skilt foran etter at noen har kjørt inni en kant eller noe. Skulle ønske man kunne valgt noe annet enn Møller på slike garantijobber...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilder, dessverre litt for mørkt ute, det har jo blitt høst :)

DSCN3597.JPG

DSCN3595.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså.... du har hatt bilen inne til garantijobb? og da inngår ikke fargematching? hva er det forslags useriøsiteter da?

 

rett og slett noe av det dummere jeg har hørt. om det er en reklamasjon på noe fabrikkmessig, så skal jo farge matche

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt idiotisk å si, denne jobben hadde jeg reklamert på. Hadde samme problemet med min T5 når den var inne til garantilakk. Det endte med at de måtte lakkere bilen tre ganger før jeg ble sånn passe fornøyd. Hadde faktisk en sak da jeg jobbet som selger hos møller, der vi leverte en bruktbil som det skulle lakkeres panseret på. Resultatet var fargeforskjell og masse støv i lakken. Da vi reklamerte på jobben fikk vi beskjed om at de hadde foretatt en "bruktbil" lakkering. Dette godtok vi selvfølgelig ikke så de måtte gjøre jobben omigjen. Bare klag til du blir fornøyd, eller be de få lakkert det på en plass de kan hva de driver med, for dette er ikke godt nok!:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send bilen i retur.Hadde aldri akseptert en slik DÅRLIG lakkering.men det virker når det er garanti jobber så blir det mye rusk og rask: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså.... du har hatt bilen inne til garantijobb? og da inngår ikke fargematching? hva er det forslags useriøsiteter da?

 

rett og slett noe av det dummere jeg har hørt. om det er en reklamasjon på noe fabrikkmessig, så skal jo farge matche

 

Nei, det som ikke var inkludert var utjevning, altså at de lakkerer litt ut på skjermene i tillegg. Når en bil er 5 år gammel, så kan den jo ha blitt litt blassere i lakken med tiden.. Var ikke noe problem på -07 Passaten jeg hadde samme farge, men den var også nyere da den ble lakkert.. Ikke vet jeg, jeg får ta en skikkelig titt i ordentlig dagslys. På bildene her blir det nok forsterket litt pga blitz. Skal prøve å få tatt noen i skikkelig lys, så får dere se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innlegg, forstår at det er muligheter for å klage, hvis forskjellen er stor, så jeg får vurdere det. Men noen som har erfaring ift shining, som vet om dette kunne blitt bedre ved skikkelig shining av skjermer foran og bak? Det har jeg jo uansett vurdert, så om det kan bli rimelig bra med det, så gidder jeg ikke lakkere en gang til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt sett vil 4-5år gammel klarlakk aldri ha den glansen som en nylakket. Klarlakken er jo vinduet inn til fargen, er vinduet slitt og ripete vil det ikke se bra ut.

 

Har selv sort metallic på min A4, lakket døra etc på den. Ble litt glansforskjell, men ikke så mye forskjell som din. Brukte ikke Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk. Ja, burde være muligheter for å få det bedre.. De har for øvrig heller ikke klart å sette på A6- og 3,0 tdi merkene riktig. Sitter mye høyere opp enn de skal. I tillegg er det stor avstand mellom 3,0 tdi og Quattro-merket, som normalt står rett under. Pirk ja, men de burde jo #¤=¤"=¤"= meg vite hvordan det skal være : bh :

 

Det ene nærbildet er for øvrig tatt på den siden som er "styggest", hvor tidligere eier sikkert har vært borti en hekk e.l. Mye av det er bare overflateriper, som jeg mener bør være greit å få bort, spørsmålet er hvor mye bedre det blir ift. fargeforskjellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk. Ja, burde være muligheter for å få det bedre.. De har for øvrig heller ikke klart å sette på A6- og 3,0 tdi merkene riktig. Sitter mye høyere opp enn de skal. I tillegg er det stor avstand mellom 3,0 tdi og Quattro-merket, som normalt står rett under. Pirk ja, men de burde jo #¤=¤"=¤"= meg vite hvordan det skal være : bh :

 

Steike.......du skulle jo droppet merkene nå mens du hadde sjansen til å bli kvitt de :) Mye lettere å vaske uten, mye skitt som setter seg rundt. Finere er det også.....

 

Du burde kanskje kostet på deg utflekking av tilstøtende panel, om du ikke får reklamasjon kan du la en bilpleiegeek prøve seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er utrolig hvor mye farge og glans du får frem igjen ved skikkelig pilpleie. Er verdt ett forsøk om dem ikke vill ordne opp på annet vis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, gjorde det da Passat'en ble lakkert (3 dører og bakluka), men gadd ikke bry meg nå. Mulig neste eier vil ha merkene :) Ja, vil jo gjerne prøve det, men hvis noen mener det ikke vil hjelpe så mye, så vil jeg evt. vurdere reklamasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er utrolig hvor mye farge og glans du får frem igjen ved skikkelig pilpleie. Er verdt ett forsøk om dem ikke vill ordne opp på annet vis.

 

Takk, ja, har jo sett noen bilder her inne og blitt imponert flere ganger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd og rubbe opp er en lur ide.Hvis de har truffet sånn passe vil ikke forskjellen være så stor.Har rubbet en del biler som har vært omlakkert og det hjelper en del.Ikke noen som kan prøve litt for deg for og se?Eller så får du si ifra så skal jeg se om jeg kan få ordnet noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd og rubbe opp er en lur ide.Hvis de har truffet sånn passe vil ikke forskjellen være så stor.Har rubbet en del biler som har vært omlakkert og det hjelper en del.Ikke noen som kan prøve litt for deg for og se?Eller så får du si ifra så skal jeg se om jeg kan få ordnet noe.

 

Takk, ja, du jobber vel med dette, gjør du ikke? Husker jo jeg så bilder av Passat'en din før og etter :) Ingen jeg kjenner som kan dette eller har utstyret. Dette er uansett en jobb jeg hadde planlagt å ta, så det er ikke slik at jeg skal ha dette billigst mulig, vil bare ha noen som er flinke til å gjøre det og samtidig vite om det kan hjelpe.

 

PS: Har du ikke solgt gamle Cupra'n min ennå? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, ja, du jobber vel med dette, gjør du ikke? Husker jo jeg så bilder av Passat'en din før og etter :) Ingen jeg kjenner som kan dette eller har utstyret. Dette er uansett en jobb jeg hadde planlagt å ta, så det er ikke slik at jeg skal ha dette billigst mulig, vil bare ha noen som er flinke til å gjøre det og samtidig vite om det kan hjelpe.

 

PS: Har du ikke solgt gamle Cupra'n min ennå? :)

 

Cupraen har jeg ennå sliter litt med om jeg skal selge eller ikke.Er litt påkost på den nå,men ettter hu lille kom til verden så har den ikke blitt prioritert og budskjettet jeg hadde for og få den 100%har gått til barne ting gitt.Utsyr har jeg og det er bedre og prøve litt og se om det blir noe bedre enn og bruke penger på shine av bilen også kommer farge forskjellen enda bedre fram.Og jeg ser om jeg hadde godkjent eller ikke og der er jeg pirk:)Belle eller Bernhard er utrolig flinke.Mye flinkere enn meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, koster med familieforøkelse ja :) Ja, er jo greit å prøve og se i alle fall. Er det i Lier du og firmaet du jobber holder til? Kan evt. ta det på pm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke umulig at det kan hjelpe med en runde med litt god rubbing og polere det opp igjen.. At ny og gammel klarlakk ikke vil se like bra ut er jeg ikke enig i, når man rubber lakk så fjerner man topplaget av klarlakk og får frem ny og urørt klarlakk. Er man da flink til å vaske bilen riktig så ser dette mye mer strøkent ut over en lengre tid også..

 

Utifra de bildene du la ut så er ihvertfall forskjermen din i en elendig tilstand med mye hologrammer, som tyder på rubbing uten å ha gått over med noen finere polish etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme la jeg merke til også - hologrammene, altså. Ser ut som om de har prøvd å rubbe opp den gamle lakken i håp om å jevne ut fargeforskjellen litt.

 

Du må bare klage, det er ikke noe annet valg. Jeg hadde ihvertfall aldri i verden akseptert dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk. Ja, burde være muligheter for å få det bedre.. De har for øvrig heller ikke klart å sette på A6- og 3,0 tdi merkene riktig. Sitter mye høyere opp enn de skal. I tillegg er det stor avstand mellom 3,0 tdi og Quattro-merket, som normalt står rett under. Pirk ja, men de burde jo #¤=¤"=¤"= meg vite hvordan det skal være : bh :

 

Det ene nærbildet er for øvrig tatt på den siden som er "styggest", hvor tidligere eier sikkert har vært borti en hekk e.l. Mye av det er bare overflateriper, som jeg mener bør være greit å få bort, spørsmålet er hvor mye bedre det blir ift. fargeforskjellen.

 

Dette er bare latskap.. de har maler som de skal bruke for å få merkene på rett plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Ja, jeg vet ikke hvem som har forsøkt å rubbe/polere på forskjermen. Det kan godt være bilpleiefirmaet som tok jobben før jeg fikk bilen. Fikk Møller i Kongsberg til å levere den inn for å fjerne litt riper. Men de tok nok bare en standard shining med etterfølgende 1 års lakkforsegling. Bilen ble blankere, men ikke ripefri. Høyre side har nok vært inni en hekk på et tidspunkt med forrige eier, men en del av det er jeg sikker på skal være mulig å få bort. Uansett har som nevnt planen vært å levere den til noen som kan jobben sin for å få shinet opp skjermer og fangere foran og bak.

 

Ang. merkene så, ja, dette er bare latskap...

 

I tillegg til lakkstøv og riper, så fungerte heller ikke venstre ryggelys da jeg fikk den igjen. I går oppdaget jeg at led-lysene i lykten på høyre side i bakluken ikke fungerer heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hologrammene er gamle. så det ser ikke ut som at de har prøvd å rubbe noe etter lakkering..

Lakkstøv fjernes enkelt igjen enten med litt grov clay eller lett våtslip. Uansett så er ikke bilen ett håpløst tilfelle, selvom det kan se mørkt ut nå, såfort du får polert opp det som skal poleres opp så er det ikke umulig at fargematchen er bedre også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, nei, jeg tror heller ikke de har forsøkt å rubbe etter polering. Det er nok heller bilpleiefirmaet som shinet bilen før jeg fikk den, som for øvrig ikke var noen imponerende jobb. Venstre side er ok, der vet jeg lakken blir bra, høyre side har nok noen riper som ikke kan rubbes bort, men jeg er sikker på det kan bli mye bedre med rett mann og jobb, så får jeg håpe fargematch også blir bedre. Har ikke nevnt noe til Møller ang. fargematch ennå, lurte på om jeg kanskje skulle ta shining først for å se hvordan det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få heller den som skal shine den til å ta et lite felt mot overgangen bare og se åssen lakken blir da, blir det god match så lar du han/ho ta resten i samme slengen også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde klaget over den jobben der, og fått dem til å fikset opp i det..

 

Også hadde jeg maaaaaast på Bernhard om han kunne ta full pleie... Da er jo bilen din i de tryggeste hender...: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.