#1 Skrevet Oktober 20, 2010 Noen som vet forskjellen på disse 2? Jeg hadde nankang vinterdekk et år og var veldig godt fornøyd, de satte veldig bra på snø/vinterføre Året etter kjøpte en kamerat av meg det han trodde var akkurat samme hjulene, til og med samme dimmensjon! Men de skulle vise seg å være ubrukelige. De var harde som stein og satt ikke i heletatt. Jeg va å så på de igår og de heter SV-1, Noen her som har SV-2? Lurer egentlig på om det er SV-2 som er gode og SV-1 som er dårlig. Mvh Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2010 Noen som vet forskjellen på disse 2? Jeg hadde nankang vinterdekk et år og var veldig godt fornøyd, de satte veldig bra på snø/vinterføre Året etter kjøpte en kamerat av meg det han trodde var akkurat samme hjulene, til og med samme dimmensjon! Men de skulle vise seg å være ubrukelige. De var harde som stein og satt ikke i heletatt. Jeg va å så på de igår og de heter SV-1, Noen her som har SV-2? Lurer egentlig på om det er SV-2 som er gode og SV-1 som er dårlig. Mvh Tom Tror det har med merkingen på dekket, et v eller h merket dekk er ubrukelig på nordiske veier, t r å q derimot er bra, Jeg TROR det er snakk om bokstaven etter vektindexen Nangkang har jeg funnet i både v h og t merking 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2010 Hei, takk for svar. Skal sjekker de dårlige dekkene idag å se hvilken bokstav de har. Men hva tror du er best på en A8,4.2 1996, 225/55-17? Bokstav tenker jeg på da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2010 Hei, takk for svar. Skal sjekker de dårlige dekkene idag å se hvilken bokstav de har.Men hva tror du er best på en A8,4.2 1996, 225/55-17? Bokstav tenker jeg på da.. Q å R er jo di desidert beste (bl.annet Nokian) T er visst også ganske brukbart, det jeg ble fortalt var å holde meg unna V og H ;p Kan si det sånn her, en kompis har nokian hakka Rs jeg hadde hakka 5 EKSTREM forskjell! Men jeg tror hans var v eller h merket mine q 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2010 jeg kommer til å kjøre på nankang SV-2 dekk i år. kjørte på SV-1 i fjord og de var helt greie å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2010 Takk for gode råd :=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2010 jeg kommer til å kjøre på nankang SV-2 dekk i år. kjørte på SV-1 i fjord og de var helt greie å kjøre. Du mener SV-2 er bedre? hvilken hastighetsmerking? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2010 Gode, nye vinterdekk i 17": 6-7000kr Nankang-dekk i 17": 4500kr..? Egenandel kasko: 4000-16000kr.. Sier ikke mer En bekjent hadde SV-1 et år, etter en sesong i garasjen var de harde som plast og helt ubrukelige.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2010 nankang SN-1 er Q merket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2010 nankang SN-1 er Q merket.. Hvor finner jeg disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 20, 2010 http://forbruker.no/bil/tester/article1142000.ece Jeg har hatt Nankang piggfritt i ett par år. Må si jeg ble overrasket over hvor godt disse sitter. Disse ble kjøpt kun for å ha på en bil som kun kjøres 2-3km for dag, men endte opp på hovedbilen siden de fungerte såpass bra. Og ja jeg har kjørt mange andre kvalitetsdekk, sommer som vinter. Litt dårligere sidegrep på disse, men de er 225/45-17 kontra 195/65-15. Nye dekk ble kjøpt ifjor siden jeg ville ha pigg igjen. Det ble Conti, men disse skuffet egentlig med tanke på frisk gummi og 195/65-15. Min erfaring da. Sikkert mange som er uenig. Mener mine er SV-2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 20, 2010 Men hvilken kode hadde det dekket i testen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 20, 2010 kjørt me nankang sv2 i fjor å skal bruke de i år også. er godt fornøyd med de værtfall. ( 225/40-18 ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 20, 2010 Har 225 40 18 sv1... de kommer ikke på i år.. aldri mer billi dekk.. Golf 5 fwd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 20, 2010 Mange delte meninger her ser jeg, har nå uansett bestilt Nankang Snow SV-2 225/55 R17 101H XL nå Betaler kun 2960,- for alle 4 så verd et førsøk mener jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 20, 2010 Har kjørt med nankang sv1 og sv2. Har kjøpt sv1 i år da jeg likte disse best. Kjørt med dem i 3vintre før. 225/40-18 i år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 20, 2010 Tror det har med merkingen på dekket, et v eller h merket dekk er ubrukelig på nordiske veier, t r å q derimot er bra, Jeg TROR det er snakk om bokstaven etter vektindexen Nangkang har jeg funnet i både v h og t merking altså tar jeg helt feil nå?? men, når du sier V, H og T osv så går dette på hastighetsbemerkelsen på dekket. altså visst det står på et dekk 225/40-18 91V 91=load index=lasteevne V=hastighetsbemerkelsen ref http://www.dekkimportorene.no/hastighetsmerking.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 21, 2010 altså tar jeg helt feil nå?? men, når du sier V, H og T osv så går dette på hastighetsbemerkelsen på dekket. altså visst det står på et dekk 225/40-18 91V 91=load index=lasteevne V=hastighetsbemerkelsen ref http://www.dekkimportorene.no/hastighetsmerking.html Om det er den merkinga er jeg usikker på, skrev somsagt "tror" men det var Bjørn på dekkspectrum som sa dette til meg Du ser v og h merking har ganske høy hastighet altså en hardere gummiblanding for og tåle høyere hastigheter (som f.eks autobahn) Mens Q (nokian) har 160km/t altså en veldig myk gummiblanding.. Å sist jeg sjekket er "harde" dekk drittdårlige på nordiske veier kontra myke dekk. Hvis du ser på dekkonline er det som oftest v eller h merking, disse dekkene blir produsert og sendt fra nedi gkk(Nederland,Tyskland etc) Steder hvor klima å veifirhold ikke er like "ille" som nordiske ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 21, 2010 Om det er den merkinga er jeg usikker på, skrev somsagt "tror" men det var Bjørn på dekkspectrum som sa dette til meg Du ser v og h merking har ganske høy hastighet altså en hardere gummiblanding for og tåle høyere hastigheter (som f.eks autobahn) Mens Q (nokian) har 160km/t altså en veldig myk gummiblanding.. Å sist jeg sjekket er "harde" dekk drittdårlige på nordiske veier kontra myke dekk. Hvis du ser på dekkonline er det som oftest v eller h merking, disse dekkene blir produsert og sendt fra nedi gkk(Nederland,Tyskland etc) Steder hvor klima å veifirhold ikke er like "ille" som nordiske ... ja, ser den. var som sagt ikke meningen å henge deg ut på noen som helst måte. ville bare få klarhet i om vi snakket om samme ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 21, 2010 Har to bilar som går på SV-1 dekk pr no. Har køyrt på slike dekk dei siste fire åra (dog i forskjellig dim og hastighetskode) og synes dei funkar heilt greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 21, 2010 Dere skal få tilbakemeldig når jeg får prøvd dekkene. Har aldri vært så spent før, mange forskellige erfaringer her. Men takk alle sammen for innspill :=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 22, 2010 Mange delte meninger her ser jeg, har nå uansett bestilt Nankang Snow SV-2 225/55 R17 101H XL nåBetaler kun 2960,- for alle 4 så verd et førsøk mener jeg.. Har du sjekket pris på tevodekk? Mine 225/40R18 koster 4700 ferdig på felg! Disse er T merka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 22, 2010 Har du sjekket pris på tevodekk? Mine 225/40R18 koster 4700 ferdig på felg! Disse er T merka Nei, har egentlig ikke gjort det, men har sjekket med Trønderdekk, kjenner en som jobber der, men kosta fort en 5500-6000 for de billigste der.. Mvh Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 11, 2011 Skal bestille vinterdekk nå i kveld, og lurer derfor på en liten ting. Hva er forskjellen på 205/45 R17 84V og 205/45 R17 88V XL? Ser også ut som at SV-1 har gått ut av prod, så da blir det SV-2 Edit: Jeg bør kanskje bestille med hastighetsmerking "H" istedet for "V" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 11, 2011 XL står vel for extra load, altså at dekket er beregnet for tyngre biler enn dei utan XL merking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...