Vinterdekk, Nankang SV-1 vs SV-2

Anbefalte innlegg

Har lagt inn bestilling på sv-2 i dim 225.40.18. Kosta 4000kr. Skal gi tilbakemelding på hvordan de er å kjøre med når snøen daler ned:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også legge til gode erfarigner med Nankang SV-1 , 225/45-17" :)

Ble kjøpt som en prøve , siden de var så billige.

Men endte opp å bruke de fast :)

 

Hadde de på en 100 quattro og S6 plus :)

Satt bra god over egentlig.

Overasket til og med på holkeføre med biltralle og bil på slep :)

 

Mine erfaringer , er at de egner seg på litt tyngre biler :)

 

 

( Og har kvalitetsdekk som Nokian og continantal å vurdere opp mot)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bestille vinterdekk nå i kveld, og lurer derfor på en liten ting.

 

Hva er forskjellen på 205/45 R17 84V og 205/45 R17 88V XL?

Ser også ut som at SV-1 har gått ut av prod, så da blir det SV-2 :)

 

Edit: Jeg bør kanskje bestille med hastighetsmerking "H" istedet for "V" :P

 

Jeg antar at XL merket dekk har stivere sidevegger pga høyere lasteevne. Og det er vel ikke nødvendigvis en fordel på glatt føre? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kansje litt kresen på vinterdekk, men Nankang skal jeg ALDRI noensinne ha som vinterdekk på en bil i mitt eie igjen. De jeg hadde solgte jeg som sommerdekk, funka bedre til det.

En annen tråd som omhandler det samme : Nankang erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

XL står vel for extra load, altså at dekket er beregnet for tyngre biler enn dei utan XL merking.
Jeg antar at XL merket dekk har stivere sidevegger pga høyere lasteevne. Og det er vel ikke nødvendigvis en fordel på glatt føre? :)

Takker folkens :)

Det er med andre ord antakeligvis ikke nødvendig for meg å kjøpe XL?

Bilen det er snakk om er en E36 Coupé :)

 

Hvor kjøper folket SV-1 fra da? De finnes ikke på dekkonline.

 

Edit:

Hva betyr XL-merket i forbindelse med dimensjonsmerkingen?

 

Dekket er utviklet for en belastning som er fire enheter større enn maksimum tillatt hjulbelastning (load index). Årsaken til dette er et fradrag i belastningsindeksen i henhold til dekknormene i hastighetsklassene V, W og Y når hastigheten overstiger 210 km/h. (ETRTO Standard Manual 2000, P.8.) Dekktypen er i ferd med å bli vanligere da massen til raske biler har økt.

Så da er det kanskje lurt å ikke velge XL og dermed unngå veldig stive dekksider?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grøss og gru, hadde noen Nankang piggdekk sist vinter, og til med med Quattro og ABS var de totalt ubrukelige. Aldri mer Nankang på vinteren (forsåvidt ikke sommeren heller) for meg ihvertfall, selv om det tyder på at det er en type som er ræva og en som er bedre.

 

De var faktisk så dårlige at jeg ikke trengte å klippe ledningen til sperra på bilen en gang, for dette sladdet visst lett selv når man ikke ville det:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt inn bestilling på sv-2 i dim 225.40.18. Kosta 4000kr. Skal gi tilbakemelding på hvordan de er å kjøre med når snøen daler ned:)

 

Hvor bestilte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bestilte du?

 

På dekkonline.com Bestilte de søndagsnatta og fikk de i går fra Tyskland:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nankang SV-1 på en 99 A6 tdi q jeg hadde... i 225/40-18. Og de var forsåvidt helt ok så lenge bilen sto i garasjen.

På norske vinterveier har de iallefall ingenting å gjøre !! Byttet til Nokian med pigg og herrejesus for en forskjell.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på vinter nr4 med samme sett dekk nankang,de er helt kurrante.Er ikke det beste jeg har hatt,men nå er jeg gla i å kjøre om vintern så kan ikke si det er noe problem.Og jeg er han "tullingen" som ligger i venstrefila når det snør som verst med god driv ;) Så har vel kanskje noe med hvem bil dekkene sitter på når enkelte sier de dekkene ikke har noe å gjøre på vinterføre.Neste vinter blir det nok hakka uansett,må bare få brukt opp de jeg har ;)

Greie dekk til en grei pris,ikkeno mer enn det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Foreslår Nokia Hakkapillata R eller Conti Contiviking Contact 5. Hadde Nankang SV-1 på min gamle B7 og de hadde null grep på is og snø iforhold til disse... Har hatt begge - kjører på Nokia nå og er MEGET godt fornøyd. Verdt pengene.

 

Mvh Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.