Autopower on Ice - Sigdal 7.-9. januar 2011

Anbefalte innlegg

Som Pål sier går det fint med piggfritt også. Men man må kjøre mye mer i sakte film, om man skjønner hva jeg mener. F.eks. bør det å stille opp i neste sving vha. Kontraen fra svingen før nytes med forsiktighet. Lav inngangshastighet i svingene lønner seg og, så man greier å holde linja.

Fungerende brekk på bil med Torsen er kjekt. Selv om det er juks å brekke er det bedre å berge deg på den måten enn å havne i fonna. Husk at på vinteren er prisen på S2-frontfangere all time high!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke si det for høyt hvis du ikke har helbur da. Ole la om til ispigg dekk på s2en for to år siden og kom ikke ut på isen med de pga (hadde ikke helbur) så han måtte bytte tilbake til de piggfrie hjula han kom kjørende opp med. Det ble "bambi på isen" og et skår i gleden.
,

 

Holder med halvbur akkuratt sittet i tlf med Hebbe

 

Han har også fått svar fra kommunen ang DB og det var ikke noe problem med 100DB men med restriksjoner på blandt annet noen suge biler som gir litt annen lyd fra seg på turtall. Han kommer til å utføre målinger hjemme hos dem som bor rundt i dalen og han sa at det ikke skulle være noe problem med turbo bil så lenge den var under 100db på 4000omd (fri wastegate tilates ikke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RA har halvbur, så vidt jeg husker. Ole hadde ikke bur i det hele tatt. I år er det vel støy og framdrift som setter begrensinga - for begge to, tenker jeg;).

 

jeg hadde og har fortsatt bare halvbur :) ifjor ble det dog kjøring på piggfritt grunnet utette felger. kan ikke si det sakket noe spesielt ut over fart eller morro. vi hadde nok flere avkjøringer men overrasket hvor godt grep vi hadde trossalt med 80q allikvel :)

 

iår er det vel heller db som kan sette en stopper.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller proppa fullt plenum med E85 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg påmeldt og, satser på dagstur fra morgenen av på lørdagen:)

Prøver med piggfritt i år og, selvom jeg sist klarte å lage et par ekstra lufthull i frontfangeren min:p

Heldigvis har jeg en egen RS2-kopi fanger som skal få lov til å fungere som isbanefanger: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole la om til ispigg dekk på s2en for to år siden og kom ikke ut på isen med de pga (hadde ikke helbur) så han måtte bytte tilbake til de piggfrie hjula han kom kjørende opp med. Det ble "bambi på isen" og et skår i gleden.

 

Hva? Jeg hadde jo "the time of my life" jeg da! Kliss nye conti piggfritt fungerte overraskende bra, 180km/t på rettstrekka gikk bra gang på gang, akserelasjons og bremseegenskapene til piggfrie dekk var fantastisk bra, med sideveisgrepet var ikke fullt så bra, men morro å kunne stille opp 200m før svingen og bare holde den da :) Selvfølgelig kunne det vært mer morro med piggdekk eller ispigg, men er piggfritt hva man har, så kan man fint bruke det. Utrolig god kjøretrening er det ikke minst også.

 

I år er det vel støy og framdrift som setter begrensinga

 

Støy er nå en ting, men framdriften var da i orden sist jeg brukte bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva? Jeg hadde jo "the time of my life" jeg da! Kliss nye conti piggfritt fungerte overraskende bra, 180km/t på rettstrekka gikk bra gang på gang, akserelasjons og bremseegenskapene til piggfrie dekk var fantastisk bra, med sideveisgrepet var ikke fullt så bra, men morro å kunne stille opp 200m før svingen og bare holde den da :) Selvfølgelig kunne det vært mer morro med piggdekk eller ispigg, men er piggfritt hva man har, så kan man fint bruke det. Utrolig god kjøretrening er det ikke minst også.

 

Støy er nå en ting, men framdriften var da i orden sist jeg brukte bilen :)

 

Stemmer i deg ang. at det er god kjøretrening og kanskje på grensa til direkte relevant for kjøring i vanlig trafikk også;). Da får man i alle fall førstehånds erfaring med hvordan dekkene man til daglig beveger seg på reagerer på passe glatt holke.

 

Bilens framdrift både var og er det ikke noe i veien med. Sikta mer til den på det personlige plan - i betydningen hva man reint fysisk får til å utføre innen den tid. Kjenner jeg deg rett blir det nok ei ordning: ja :.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke denne før nå :(

 

Håper det er plasser igjen på Gatebil on Ice da. A8en må se litt isbane action :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fullt hos Autopower?

Ikke avskriv det helt, det kan hende det blir en plass du evt kan ta over. Holder deg informert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stod det på sidene deres. Takk Gry.

 

Er bare plasser på Søndag. Må ha plass på Lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isbil, kjøpt. Men ikke hentet ennå. Audi 200TQ: rock :: rock :: rock :

 

Da blir det spærra racing på isen!!! Rock & Roll: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isbil, kjøpt. Men ikke hentet ennå. Audi 200TQ: rock :: rock :: rock :

 

Da blir det spærra racing på isen!!! Rock & Roll: klø :

 

Spærra Racing Team strikes again!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første start av isbilen gjort. Overraskende lett etter å ha stått i 3år. Bilen ble startet i sommer. Ikke gjort en puck med den annet en brukt 1 hel boks med startgass og startbooster:-D

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var A8en meldt på :D

 

Takk igjen for hjelpen Gry. Dette blir moro!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nærmer seg nå :D

 

Flere enn meg som gleder seg...? : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nesten glemt dette jeg:p Har ikke kjørt på isbane på to år, så det skal bli godt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plassen min er ledig, da det har kommet opp hindringer:-( Jeg sier ifra til Autopower at jeg ikke kan stille!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt da, får tro du kommer sterkere tilbake :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer sterkt tilbake ja:-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min starta for første gang i år i dag, så nå telles det ned på timenivå snart:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det noen fra Oslo/Østlandsområdet som har mulighet for å ta med et bitte lite kamerafeste fra FotoVideo og opp til Sigdal? Hvis jeg bestiller nå, vil jeg jo aldri få det i tide...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det noen fra Oslo/Østlandsområdet som har mulighet for å ta med et bitte lite kamerafeste fra FotoVideo og opp til Sigdal? Hvis jeg bestiller nå, vil jeg jo aldri få det i tide...

 

il over natt, så har du det vel i morgen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det noen fra Oslo/Østlandsområdet som har mulighet for å ta med et bitte lite kamerafeste fra FotoVideo og opp til Sigdal? Hvis jeg bestiller nå, vil jeg jo aldri få det i tide...

 

Det kan jeg fikse. Ring meg 997 96 007.

 

Kan kjøpe den i butikken og så du har den garantert. Det er et par hundre meter fra jobben. Skal på treffet på Lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør ikke satse på det, vi kjører oppover klokka 5 i morgen, så hadde vært så bra hvis noen kunne gjøre meg en liten tjeneste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.