Anbefalte innlegg

7000kr for fire stk BLQ i 19" fra Rotiform USA med dagens kronekurs, og kan man få frakt til rundt 2500kr (inkl. toll/mva).

Og dere skal ha rundt 13-14k for samme felger?

 

Ja, minst.

 

Jeg vet ikke hva agendaen din er, men vi betaler mye mer enn 9500,- for et sett fra Rotiform. Hvor mye er ikke hverken din eller andres sak, vi driver fortsatt butikk og om noen synes det er fryktelig galt at vi tjener noen kroner på det vi selger så er det jo bare å bestille selv direkte fra Rotiform?

 

Og med den frakten du har lagt til her så er det jo sjøtransport, dvs lang leveringstid og tungvidt om man skal ta opp kun ett sett felger.

 

I tillegg så må du jo betale toll på varer fra USA, siden de ikke er et EU-land.

Vi kjøper disse i Tyskland hos den tyske importøren som er en kompis av meg.

 

Ta å regn på samme felgene med alle utgiftene, flyfrakt og toll så kanskje du havner på en annen pris du også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, minst.

 

Jeg vet ikke hva agendaen din er, men vi betaler mye mer enn 9500,- for et sett fra Rotiform. Hvor mye er ikke hverken din eller andres sak, vi driver fortsatt butikk og om noen synes det er fryktelig galt at vi tjener noen kroner på det vi selger så er det jo bare å bestille selv direkte fra Rotiform?

 

Og med den frakten du har lagt til her så er det jo sjøtransport, dvs lang leveringstid og tungvidt om man skal ta opp kun ett sett felger.

 

I tillegg så må du jo betale toll på varer fra USA, siden de ikke er et EU-land.

Vi kjøper disse i Tyskland hos den tyske importøren som er en kompis av meg.

 

Ta å regn på samme felgene med alle utgiftene, flyfrakt og toll så kanskje du havner på en annen pris du også...

Hadde ingen annen agenda enn å få bekreftet prisforskjellen. Var verken mer eller mindre enn det, selv om du tolket det helt annerledes.

 

Selvfølgelig skal man ha en viss avanse når man driver en butikk, det er bare naturlig. Og jeg bryr meg fint lite om hva du betaler per sett.

 

Ja, prisen jeg oppga på frakt er med båt, som tar 2 uker. Noe som fungerte veldig smertefritt for min del.

 

Jeg har ikke behov for å regne ut noe som helst. For jeg kjøpte felgene fra USA, fikk de med båt og betalte mellom 8-9000kr for felgene totalt, og da er det inkl. toll og frakt. Så du må gjerne ta 13-14 000kr for de så lenge det er en konkurransedyktig pris kontra andre som leverer de her til lands.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7000kr for fire stk BLQ i 19" fra Rotiform USA med dagens kronekurs, og kan man få frakt til rundt 2500kr (inkl. toll/mva).

Og dere skal ha rundt 13-14k for samme felger?

 

For flyfrakt har jeg pleid å betale ca 500 usd, ellers betalte vel Mattis rundt 500 kr for båtfrakt for sine. Men spørs om du ikke får beskjed om å kjøpe de fra England da?

 

Det er vel ikke toll på varer fra USA heller, bare mva og fortollingsgebyr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For flyfrakt har jeg pleid å betale ca 500 usd, ellers betalte vel Mattis rundt 500 kr for båtfrakt for sine. Men spørs om du ikke får beskjed om å kjøpe de fra England da?

 

Det er vel ikke toll på varer fra USA heller, bare mva og fortollingsgebyr

De oppga en pris på 599$ med fly og UPS fra USA før jeg bestilte mine. Så ja, flyfrakt er ganske dyrt.

 

Brian har aldri nevnt noe om at jeg evt. må bestille fra G-werks når jeg har spurt han om pris på de nye modellene. Men det kan godt tenkes at de vil gjøre det slik fremover, hvem vet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://rotiform.com/products_cast_1piece_blq.htm

 

BLQ Cast 1 piece = 259USD x 4 = 1036 USD = 6100 NOK

Flyfrakt tar de 500 USD for = 2940,- NOK

MVA av (6100 + 2940) = 2260

Tollbehandlingsbegyr ca. 150 nok

 

Totalt: ca. 11.450,-

 

Det er det det koster rett fra Rotiform, med en ukes flyfrakt. Nå veit ikke jeg hva H-con selger de for, men han driver jo butikk så litt fortjeneste må jo han også ha :) I tillegg har han jo garantiansvar ihht norsk forbrukerkjøpslov som er veldig bra, hvert fall i forhold til hva man får om man handler direkte. Synes det er kult at du har fått til en deal på dette H-con, mente jeg har lest et eller annet sted at de ikke ville ha forhadler i Norge. Husker ikke hvor, men det kan være det samme, du er jo nå forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.