Diverse diskusjon omkring Audi 200 og 5000

Anbefalte innlegg

Denne tråden er utskilt fra annen tråd med tema "to oljefiltre?".

Tråden inneholder diverse informasjon og diskusjon omkring 200 kontra 5000 og en del andre temaer som Rune lurer på svar på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kjøper jeg,,det forklare at han på audi verkstede sa jeg hadde en spesiel motor! :)

det va det jeg mente det var å ,,virkest mest logiskt : rock : bedre for turboen :) sikkert mere filtrering av mindre partikler?

 

KG er ingen spesiell motor.

KG er en gammel 2,1-liter med mekaniske løftere og 182 hk.

MC f.eks er en 2,2-liter med hydrauliske løftere, noe mer moderne innsprøytning, katalysator, 165 hk og langt lavere forbruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KG er ingen spesiell motor.

KG er en gammel 2,1-liter med mekaniske løftere og 182 hk.

MC f.eks er en 2,2-liter med hydrauliske løftere, noe mer moderne innsprøytning, katalysator, 165 hk og langt lavere forbruk.

 

snakket jo med delelager sjefen her i byen kjøpt av han en audi 100 83 mod som han hadde hatt i 20 år,,

han sa jo at mekaniske løftere sluttet audi med da! og audi 200 kom jo i 84,,men motoren er jo fra en 87 model! så ble litt forvirra nå!

 

va en hau med papirer her! kvitteringer på over 150 000 kr sia år 2000, å donor motor står det audi 200 87 2,2 liter,og verkstede sa 192 hk?

 

men hvet du hvorfor vakiumen på wasergaten er blokkert!!!!???va slik når jeg kjøpte den!

og hvor skal vakiumen ?fikk samco vakumslange i posten i går!

 

min 5000 har hydralistiske løftere,,å mener 200 å har det,,mulig han sa en anna kode på motoren,,men hvor står det på motoren da?: klø :

 

har litt peiling du trur æ :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 87 5000 var det bytta til kg motor. Jeg hadde også 2 filtere, og mekaniske ventilløftere,. Jeg kjøpte en MC motor som jeg solgte blokka av.Så tok jeg oljefilteradapteret av MC motoren og satt det på KG motoren. (dette var fordi oljekjøleren ble ødelagt og det var ikke like slangetilkoblinger.) Jeg portet og overhalte MC toppen og satt den på min KG blokk. Er ikke alle som har 2.1 liter med hyd. løftere:P

 

 

Er vel ingen 2.1/2.2 motor som har 192 hester, men 182 på KG (2.1) motoren. Denne varte frem til 1986. (så mekaniske løftere varte så lenge!)

MC (2.2) har 165 i europa med du har jo en amerikansk modell og da skal den ha 162 eller 163...

 

De blokkerer vakumet for at turboen skal lade mer trykk. Da fungerer jo ikke wastegaten slik den skal og da lader turboen maks trykk opp til det wastegatefjøra tillater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 87 5000 var det bytta til kg motor. Jeg hadde også 2 filtere, og mekaniske ventilløftere,. Jeg kjøpte en MC motor som jeg solgte blokka av.Så tok jeg oljefilteradapteret av MC motoren og satt det på KG motoren. (dette var fordi oljekjøleren ble ødelagt og det var ikke like slangetilkoblinger.) Jeg portet og overhalte MC toppen og satt den på min KG blokk. Er ikke alle som har 2.1 liter med hyd. løftere:P

 

 

Er vel ingen 2.1/2.2 motor som har 192 hester, men 182 på KG (2.1) motoren. Denne varte frem til 1986. (så mekaniske løftere varte så lenge!)

MC (2.2) har 165 i europa med du har jo en amerikansk modell og da skal den ha 162 eller 163...

 

De blokkerer vakumet for at turboen skal lade mer trykk. Da fungerer jo ikke wastegaten slik den skal og da lader turboen maks trykk opp til det wastegatefjøra tillater.

 

men er jo en 87 model motor jeg har 2.2 liter ikke 2,1 liter leste papirene som va med! kjøpt bilen for vell en måned siden :P!

 

er det lurt å blokke vakiumen da?

hva er maks trykk på disse motorene da?motor har gått kun 60 000 km da,,men vill ikke maks trykk slite ut motoren?

kan det ha noe med at bilen ikke går sikkelig på tomgang før er varm??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er jo en 87 model motor jeg har 2.2 liter ikke 2,1 liter leste papirene som va med! kjøpt bilen for vell en måned siden :P!

 

er det lurt å blokke vakiumen da?

hva er maks trykk på disse motorene da?motor har gått kun 60 000 km da,,men vill ikke maks trykk slite ut motoren?

kan det ha noe med at bilen ikke går sikkelig på tomgang før er varm??

 

Da har du iallefall 162/5 hester orginalt. Det er ikke noe særlig lurt å blokke slangen til wastegate hvis det ikke er gjort noe med bensintilførselen. Da vil den gå magert og du sliter ut motoren din på notime! Du kan få tenningsbank og i verste fall smelte stemplene. Var jeg deg ville jeg finne ut om den var chippa eller om det var gjort andre mods for å få opp bensintilførselen. Jeg kjøpte en chip ifra ben swann til min 5000cs når jeg trimma den med orginalsprutet. Den var chippa ifra før og, kan hende jeg har den fortsatt hvis du er intr.

 

Nå har jeg satt på megasquirt på min motor, og lader 1.4 bar. Har ikke kjørt noe særlig med dette enda og ikke fått mappa noe særlig men det fungrer iallefall! Men på orginalsprutet som du har, burde du ikke lade noe mer enn 1bar i overtrykk. (2bar på kjørecomputer) dette er bare hvis den er chippa/ modda for mer bensin. at den ikke går noe særlig før den er varm kan ha noe med varmkjøringsregulatoren din som sitter på blokka siden av peilepinnen din.. Uansett, hvis du skal trimme denne, eller koste på den av noen grunn ville jeg anbefalt å sette på hiddensprut, du får ned forbruket samt at du får opp effekten en del. Det er mange som sliter med det orginale innsprutsystemet. Det blir slitt med åra vettu:)

 

Men om du uansett skal trimme litt her, kjøp bredbåndslamba med en gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du iallefall 162/5 hester orginalt. Det er ikke noe særlig lurt å blokke slangen til wastegate hvis det ikke er gjort noe med bensintilførselen. Da vil den gå magert og du sliter ut motoren din på notime! Du kan få tenningsbank og i verste fall smelte stemplene. Var jeg deg ville jeg finne ut om den var chippa eller om det var gjort andre mods for å få opp bensintilførselen. Jeg kjøpte en chip ifra ben swann til min 5000cs når jeg trimma den med orginalsprutet. Den var chippa ifra før og, kan hende jeg har den fortsatt hvis du er intr.

 

Nå har jeg satt på megasquirt på min motor, og lader 1.4 bar. Har ikke kjørt noe særlig med dette enda og ikke fått mappa noe særlig men det fungrer iallefall! Men på orginalsprutet som du har, burde du ikke lade noe mer enn 1bar i overtrykk. (2bar på kjørecomputer) dette er bare hvis den er chippa/ modda for mer bensin. at den ikke går noe særlig før den er varm kan ha noe med varmkjøringsregulatoren din som sitter på blokka siden av peilepinnen din.. Uansett, hvis du skal trimme denne, eller koste på den av noen grunn ville jeg anbefalt å sette på hiddensprut, du får ned forbruket samt at du får opp effekten en del. Det er mange som sliter med det orginale innsprutsystemet. Det blir slitt med åra vettu:)

 

Men om du uansett skal trimme litt her, kjøp bredbåndslamba med en gang:)

 

5000 min går jo så mye bedre enn 200 turbo quattroen litt rart at det er bare 165hk det virker rart!modifisert av AG hva vil det si?står i døra på 5000

 

ja hiddensprut haltech skulle jeg sette på min 5000 cs turbo å men kom ikke så langt ts tunin skulle sette den på!

 

men 200 med blokert vakium,kjøpt jeg mer eller mindre for vintern sin del å den er snart veteran.

motor å driverk der er fra en 200 turbo quattro 87 model 2.2 gått bare 60 000km den,

men tenkt kanskje vært lurt å såtte på en turbotrykkregulator! er vell bosh insprutt på sa her?

nå for tia kjører dama den så ikke bruk for fult trykk!så kunne tenkt meg fikset dette ja.hvor skal den vakiumen på wasergaten til da?kjøpte semco vakiumslange i går

 

hva som er gjort i usa med motor vet jeg ikke,

 

men den chipen du prater om passer den 200 den da? :)

må vel opp med hjernen for å se om den er chipet? har 2 hjerner liggende :) er det lodd på chip eller stikk rett inni?hehe

 

men hvet du hva maks trykk som blir kjørt på 200 når vakiumen er blegga?

 

funker fjell hiddenspruten da? bil du har det på da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG er vel ikke noe tuningfirma. Står vel Audi AG. AG = Aktiengesellschaft = aksjeselskap(AS i norge)

Men bilder av bilen sier mer enn tusen ord :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG er vel ikke noe tuningfirma. Står vel Audi AG. AG = Aktiengesellschaft = aksjeselskap(AS i norge)

Men bilder av bilen sier mer enn tusen ord :)

 

fikk nå te å sette avataren min som bilen men vanskelig å se da men der er adi 5000 cs turboen min :)

 

står modefied by AG in west germany! disse bilene va jo gammle s klassen altså A\\\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du å sende bilder av bilen på mail? Så kan jeg legge de ut på forumet for deg.

 

rune alfakrøll georgsen.net

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo mye dårlige bilder da det er bilde tatt av bilde,,,men skal ha mye bilder liggende der det står mye på tysk..

 

er det så hot tema dette egentlig? skal se hva jeg finner av gammle bilder skal ligge en plass på nå gammle hardisker! der tok jeg bilde av mere detaljer som speedo computer div advarsler på amerikansk å tysk ,,kjem jeg meg til byen kan jeg knippse litt bilder av div intreøret og modifisert av AG opplegge å slikt,serialnr,antispinn utstyr generelt!så klare noen å finne ut alt fra usa så er det toppers det!

 

men orker ikke gjøre dette vist måle er å fortsette å "angripe" meg å den 5000,, for blir utrolig provosert når den blir sammenligna med audi 100 å liggnende!!! men er målet å finne ut mer om bilen gjør jeg det gjerne fordi jeg vet for lite om den selv,og dette er en bil som går videre i arv,har endelig råa til å resturere den :)

 

:) men fått go hjelp av delelagersjefen på audi\vw verkstede han har 25 års erfaring..og kjøpte av han has gammle audi 100 2.2e

 

han sjekket opp a6 aksling den var identisk!men ikke samme dele nr så ikke prøvd det da.

nok med en delebil bomert!

det er så utrolig dumt dette med na akslingen,,kunne jo tatt den med på treff så har jo klubbmedlemer fått sett pån sikkelig!er jo ikke akuratt en bil man ser hver dag,,:)

 

det går ant å legg ut på forumet??

:) '

 

er det virkelig behøvelig da for orker seriøst ikke "krengle" mere,, sier jeg det er antispinn så nekter folk,sier jeg det er mamory på setene elektriske seter sier folk det er standarutstyr på 200

noe jeg har aldri sett på en 87 model 200,,kom senere på 20v! min har da totalt andre fangere å som du ser!

 

så er jo ikke en 200 bare heter 5000! den har andre mål å!

kan sikkert måle bilen å men det er jul rett rundt hjørne så begrennser seg hvor mye tid jeg gidder bruke på dette! hvertfall når alt jeg sier stemmer ikke, sier folk,

å har liksom kjørt bilen da hehe å eid den i 15 år!

så vet da hva den har av utstyr og ikke,,men jeg blir jo fremstilt som jeg lyver å må konstant bevise noe!noe jeg har 0 intresse i! om det er 100hester 300hester om folk mener det er ditt datt og jeg står å ser på bryteren for antispinn som ikke eksistert i 87 noe jeg har ! dradd på meg hodepine all na "kriginga her"

 

ville jo bare vite hva aksling som kan passe?????:confused:

 

ut å sett på skinn ratt på 200 som er fult behandlet(strøkent) no tenkt jeg se på ta lys probleme samtidlig!like greit ta to fluer i en smekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usa import? 5000 er vel betegnelsen på 200 der borte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant litt info:

 

1985-1991-audi-turbo-quattro-200-quattro

 

1985-1991 Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro

 

The 1985-1991 Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro was the senior late-'80s Audi, featuring top-line turbocharged trim with Quattro all-wheel drive. It was called 5000 CS Turbo Quattro in the United States through 1988, then 200 Quattro. (The 200 badge, previously used elsewhere, was substituted, and non-turbo 5000s became 100s

 

Always sold in the sedan and 5-door "fasthatch" wagon styles of the second-series 100/200, the Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro was launched in Europe during 1982 (model-year '84 U.S. debut). They were considered the most aerodynamic cars of their kind, thanks to low-drag shape with features like flush side glass.

 

Alas, U.S. demand for all Audis was severely hurt by the late-'80s "sudden acceleration" controversy involving 1978-1986 5000 models. Though Audi was subsequently cleared, U.S. business has yet to return to "pre-crisis" levels. Lack of available automatic transmission further limited American interest in these big Quattros, but the standard manual five-speed gave far better performance anyway.

 

The car received a minor facelift and revised dash with 200-series; the 2.2-liter turbo-intercooled engine was little changed. Also standard was an antilock brake system throughout; Audi was first, in fact, to offer electronic ABS with fulltime all-wheel drive.

 

The 1985-1991 Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro are the most collectible of recent big Audis for obvious reasons, though values shouldn't start rising for a good while yet.

 

Pluses of the 1985-1991 Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro:

 

•Brilliant marriage of style and technology

•Safety of all-wheel drive and ABS

•Big and luxurious

•Fairly scarce

•U.S. prices still depressed

Minuses of the 1985-1991 Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro:

 

•U.S. collector interest depressed

•New-generation 100/200 (for 1992), so dwindling parts and service in future

Production of the Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro:

 

 

•1985: 4,511

•1986: 3,400*

•1987:3,245*

•1988: 1,457

•1989: 1,334

•1990: 1,243*

 

*includes wagon model; others: sedan only

 

Specifications of the 1985-1991 Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro (U.S. models):

Wheelbase, inches: 105.8

Length, inches: 192.7

Weight, pounds: 3,350-3,450

Price, new: $29,950-$36,930

 

Engines for the 1985-1991 Audi 5000CS Turbo Quattro/200 Quattro:

 

 

Type Size Horsepower Years

ohc I-5* 2,226 cc 158-162 1985-1990

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usa import? 5000 er vel betegnelsen på 200 der borte?

 

ikke import jeg nei har flyttegods får ha alt usa standar :) godkjent klinkene orginalt usa !

vært import måtte jeg såtte på blinklys ,anna lys foran hele fronten snakka biltilsyne om,

,da de nektet å godkjenne den ,,

,så leste de at det var flytteods så ble den godkjent uten å se på den omtrent,de var mer intresert i bilen:)

 

ble vell betengnelsen for 200 sent på 80 tallet,,det finnes jo 3000,4000.5000 osv

men 87 min var vell en av de siste! som de kalte 5000

 

det er jo en modifisert 200 for usa da kan du si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant litt info:

 

1985-1991-audi-turbo-quattro-200-quattro

 

bra jeg hadde en 87 model da siden feil på de opp til 86 :)

det står jo at den har høy samleverdi :)og erigo kanskje den er litt skjelden læll da :)

 

den på bilde har jo blinklys på skjermene det hakke jeg og synest fangerene virker mindre ut men kan være hvit fargen som gjør det,,er bilen en 86 model? min sin er orginal audi gull metalik farge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 200 ble kallt 5000 i USA frem til faceliften kom i 88/89. Da gikk de over til å kalle de 200 i USA også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

så er jo ikke en 200 bare heter 5000! den har andre mål å!

 

Grunnen til at den har andre mål er fordi US modellene har større støtfangere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 200 ble kallt 5000 i USA frem til faceliften kom i 88/89. Da gikk de over til å kalle de 200 i USA også :)

 

har siste model jeg da før faceliften,:) flere her som mener at ikke hadde siste model av 5000: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at den har andre mål er fordi US modellene har større støtfangere ;)

 

støtfangerne tåle jo alt!:) blir ikke bulk i de uansett nesten da self!,tok sia på en buss kjørt rett på hengerfeste til en i høy fart ingen bulk bare kreølla skilte hehe ,rygga på ny bilen te onkelen min,,knust begge dørene has,(60 000 i reprasjona,)ingen bulk skramme bare baklyktglasse som gikk som kosta 1800kr

og måtte betale 6000 kr i egenandel!te forsikringa.

 

:) her har vi en som vet litt vett du ,,:)

som jeg får til å stemme med det jeg har blitt fortalt siden va fjortis.da min far hadde bilen :)

 

faren min styra med at bilen var for lang å fikk den nedregistrert lengde på den trur det va forbindelse med bil over 5 meter betalte du mere på ferga før.

vet ikke hvordan det er nå da.

har minner om at ferge folka for med måleband på ferga da jeg var ungdom .: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt.. 200 20v fangere:)... Og ikke noe modifisert 200, men bare en usa utgave med gule reflekser forran, ikke aut. kjørelys og ikke blinklys på skjermene..Hovedlyktene er helt like som europa bilene..Ikke noe forskjell.. Eneste som er forskjell er i england, fordi de har motsatt lysoptikk..

Og hvis du gjør om lengden til cm så ser man at den er like lang som en vanlig 200 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt.. 200 20v fangere:)... Og ikke noe modifisert 200, men bare en usa utgave med gule reflekser forran, ikke aut. kjørelys og ikke blinklys på skjermene..Hovedlyktene er helt like som europa bilene..Ikke noe forskjell.. Eneste som er forskjell er i england, fordi de har motsatt lysoptikk..

Og hvis du gjør om lengden til cm så ser man at den er like lang som en vanlig 200 :)

 

Det er nok større forskjell på lyktene enn du tror Mikkel. For det første så har ikke de amerikanske lyktene lysbilde og utrolig dårlige lys generelt. Innerste delen der europalysene har ekstra langlys har usa lampene parklys. Og ytterst som nevnt her orange reflekser med markeringslys :D

 

Legger ved et bilde av familiebilen min som "bevis" :)

 

34967_414269348391_637628391_4739074_418

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok større forskjell på lyktene enn du tror Mikkel. For det første så har ikke de amerikanske lyktene lysbilde og utrolig dårlige lys generelt. Innerste delen der europalysene har ekstra langlys har usa lampene parklys. Og ytterst som nevnt her orange reflekser med markeringslys :D

 

Legger ved et bilde av familiebilen min som "bevis" :)

 

34967_414269348391_637628391_4739074_418

 

 

right on!!!

 

det e jo det jeg prøver å si til han,,men er jo så sta!

 

har ikke kommet å kosta 40 000 som kan på biltilsynet sa.vist lysene er like,,amerikanske lys peker bare rett fram ikke litt til siden som norske gjør!

 

de oransje refleksene lyser konstant som egne lys de blinker ikke! jeg ble skeptisk på dette å tok ut pærene ..

orka ikke få pes av poletiet,,men har vist lov å kjøre med det :) på grunn av flyttegods :)

 

trudde det va feil kobling jeg for 10 år sia hehe

 

endelig noen som er enige :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt.. 200 20v fangere:)... Og ikke noe modifisert 200, men bare en usa utgave med gule reflekser forran, ikke aut. kjørelys og ikke blinklys på skjermene..Hovedlyktene er helt like som europa bilene..Ikke noe forskjell.. Eneste som er forskjell er i england, fordi de har motsatt lysoptikk..

Og hvis du gjør om lengden til cm så ser man at den er like lang som en vanlig 200 :)

 

da har jo europerne rappa fangerne fra 5000 da! 20v biler kom mye senere med de fangerne : bh :

du kommer ALDRI til å gi deg du en 5000 er en 200 uansett!

så å dra å ta bilde av både 200 min å 5000 er egentlig lite vits i for du har jo rett uansett !

 

sa det til deg at orker ikke engansjere meg å greve fram bilen vist det er for å rakke ned på!

men det er jo akuratt det du gjør!

 

samme hva jeg sier er det jo feil!har nå hat bilen i 20 år???

synest du ikke dette blir litt "flaut"

 

sier det for siste gang !!!sammenlign audien min 5000 cs turbo 1987 model med en 200 1987 mod, ikke 20v som ikke eksisterte da!!!!!!!!så da er det mye kosmetiske forskjeller,antispinn el antenne memory el seter vindu luke å speil,,++++ ikke noe av de 200 jeg har sett eller har eller hat har det!!!!: klø :

 

å skrive at jeg er arogant kan du trekk tilbake for det er jo du som er det nå!

du sier til meg at du er intresert i bil og hva som er forskjell,,sorry ser den ikke!

 

du motsier jo ALT uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jo europerne rappa fangerne fra 5000 da! 20v biler kom mye senere med de fangerne : bh :

du kommer ALDRI til å gi deg du en 5000 er en 200 uansett!

så å dra å ta bilde av både 200 min å 5000 er egentlig lite vits i for du har jo rett uansett !

 

sa det til deg at orker ikke engansjere meg å greve fram bilen vist det er for å rakke ned på!

men det er jo akuratt det du gjør!

 

samme hva jeg sier er det jo feil!har nå hat bilen i 20 år???

synest du ikke dette blir litt "flaut"

 

sier det for siste gang !!!sammenlign audien min 5000 cs turbo 1987 model med en 200 1987 mod, ikke 20v som ikke eksisterte da!!!!!!!!så da er det mye kosmetiske forskjeller,antispinn el antenne memory el seter vindu luke å speil,,++++ ikke noe av de 200 jeg har sett eller har eller hat har det!!!!: klø :

 

å skrive at jeg er arogant kan du trekk tilbake for det er jo du som er det nå!

du sier til meg at du er intresert i bil og hva som er forskjell,,sorry ser den ikke!

 

du motsier jo ALT uansett!

 

Antispinn?

Det har den i alle fall ikke din 5000.

De eneste typ44-bilene som var tilgjengelige med antispinn (ASR) var 90- og 91-modeller

i kombinasjonen MC2 (10vt 165 hk) og forhjulstrekk.

Disse bilene hadde elektronisk gasspjeld, ASR fungerte altså slik at når et hjul spant nedregulerte elektronikken effekten på motoren ved å lukke gasspjeldet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir meg på det med lysa :P heh.. Men at bilen din fortsatt er en 200, er helt fakta.. Det kom jo fram her.. De sluttet å kalle den 5000 pga noe dårlig omtale og noe greier..Byttet bare navn til 200.. Eller er det feil? Det utstyret du har kan man få på 200 å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.