Diverse diskusjon omkring Audi 200 og 5000

Anbefalte innlegg

Okei, da stemmer det jeg fant av info tidligere..

 

 

 

Så jeg oppsummerer, hjulnavet du prøvde ifra en 200 turbo quattro vil ikke passe, som du fant ut.

Hjulnav ifra Audi A6 vil ikke passe.

Hjulnav ifra Audi C4 vil ikke passe.

 

 

 

Nå er det ingen tvil lengre Rune, alle disse bilene kan du hente hjulnav ifra på hoggeriet, så lenge det ikke er quattro og 5-bolts.. 4-bolts har et annet delenummer (de har vel også trommelbremser så det er lett å se, men det vet jeg ikke 100% Noen som kan bekrefte eller avkrefte?)

 

 

Håper dette virkelig er til hjelp og at du fikk svar på dette en gang for alle! :)

 

setter stoooooorr pris for at du orket hjelpe meg med dette dette :)

du er toppers :)

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Memoryseter var tilgjengelig selv på Audi 100 helt fra 1984, men det er ekstremt sjelden på 100/200 mens alle USA-modellene hadde det som standard. Når man kjøpte en 100/200 i Europa måtte man velge alt ekstrautstyret punkt for punkt mens hvis man kjøpte en 5000 i USA fikk man en "standardpakke" som inkluderte omtrent alt som var mulig å få av utstyr. Jeg tror de eneste punktene man selv kunne velge til/fra i USA var skinnseter og soltak, som kunne velges til/fra uten pristillegg/reduksjon.

 

Delekatalogen er bygget opp med USA-modellene som egne modeller fordi den er oppdelt i forskjellige verdensdeler som har forskjellige modeller. I tillegg er det andre motorer, lykter og lignende i andre verdensdeler, så om alt skulle vært inkludert i samme delenummeroversikter ville det fort blitt et skrekkelig rot og uoversiktlig.

 

Man kan godt si at en 5000 er en annen modell, men *egentlig* er det en 100/200 med noen tekniske og kosmetiske forskjeller, akkurat som en 4000 *egentlig* er en 80/90 med det samme. 3000 var det ingenting i USA som het.

 

Forresten, bruktverdien på Audi 5000 i USA er omtrent ingenting, så om man vil ha en slik bil får man en i normal bruksstand som starter og går for noen hundre dollar der borte, om man i det hele tatt finner noen, da de fleste er utrangert. :)

 

I tillegg ble både 100 og 200 markedsført under 5000-navnet:

 

5000S/5000S quattro = 100/100 quattro

5000CS Turbo/5000CS Turbo quattro = 200 Turbo/200 Turbo quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fann faktisk en 5000 delebil tilsalgs på finn,de delene må vell passe!,kjedelig utgave da uten turbo å ser ut som den er ombygget(har ikke amerikansk bakplate)

men akslingen passer :)

 

men nå e det nå verste tia hent bil på å nå da off!

 

men 5000 navnet forsvann jo etter 88\89 sier folk her

den på finn.no som er tilsalgs er 90 mod,, merkelig bli ikke klok på dette jeg merre forvirra !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Memoryseter var tilgjengelig selv på Audi 100 helt fra 1984, men det er ekstremt sjelden på 100/200 mens alle USA-modellene hadde det som standard. Når man kjøpte en 100/200 i Europa måtte man velge alt ekstrautstyret punkt for punkt mens hvis man kjøpte en 5000 i USA fikk man en "standardpakke" som inkluderte omtrent alt som var mulig å få av utstyr. Jeg tror de eneste punktene man selv kunne velge til/fra i USA var skinnseter og soltak, som kunne velges til/fra uten pristillegg/reduksjon.

 

Delekatalogen er bygget opp med USA-modellene som egne modeller fordi den er oppdelt i forskjellige verdensdeler som har forskjellige modeller. I tillegg er det andre motorer, lykter og lignende i andre verdensdeler, så om alt skulle vært inkludert i samme delenummeroversikter ville det fort blitt et skrekkelig rot og uoversiktlig.

 

Man kan godt si at en 5000 er en annen modell, men *egentlig* er det en 100/200 med noen tekniske og kosmetiske forskjeller, akkurat som en 4000 *egentlig* er en 80/90 med det samme. 3000 var det ingenting i USA som het.

 

Forresten, bruktverdien på Audi 5000 i USA er omtrent ingenting, så om man vil ha en slik bil får man en i normal bruksstand som starter og går for noen hundre dollar der borte, om man i det hele tatt finner noen, da de fleste er utrangert. :)

 

I tillegg ble både 100 og 200 markedsført under 5000-navnet:

 

5000S/5000S quattro = 100/100 quattro

5000CS Turbo/5000CS Turbo quattro = 200 Turbo/200 Turbo quattro

 

det må nå være ekstremt sjeldent at en 84 100 200 har memory!

har jeg aldri opplevd hvertfall,,

 

det du sier nå er jo for eks en seat ibiza er en vw golf ,begge har samme deler, motor men litt kosmetiske forskjeller.

 

men i usa blir den sett på som en egen model altså en 5000 ikke en 200

 

ja man får de billig i usa ja, men blir ikke billig å ta inn hit å få registrert :P og man må koste på ombyggning av lysene +blinklys,,vist du ikke flytter ditt da og kjøper deg en 5000 å bor der i 5 år!å tar inn som flyttegods,slik min er.

som er veldig usansynlig at noen orker og gjør hehe.

 

men jeg har både 100 , 200 og 5000

å min mening er nå at de ikke er serlig samenlignbar,,den 100 2.2e dama fikk.

5000 blir en limo i forhold!

 

jeg mener nå det er en egen model :) er også oppført som en egen model i delekataloger!

måtte også betale mmmyyyyee mere i forsikring enn en 200 turbo,,fikk ikke forsikring på en 200 jeg måtte ha på en 5000! og forskjellen på forsikringa til en 200 og en 5000 va stooor forskjel :(

så forsikringselskapene mener det er to forskjelige biler ,,hmmm rart!

 

men det treng ikke du å mene :) enig i mye av det du sier jeg ,,men nå er jeg lei diskutere hva som er å ikke ,,skrev tidligere opp te flere gang: lag dere en tråd 200\5000 samme model?

å ta opp diskuteringa der :)

 

håp det blir delebil på meg nå snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så,så karer, da runder vi av denne underholdningen ;)

 

jeg kunne også tenkt meg å stoppen den for gått over stokk å sten!.....

 

.....vist du ser fra begynnelsen så ser du at jeg lurer på hva slags aksling jeg trenger bak på min 5000!

 

....så denne tråden har du min tilatelse å slette,,,

 

.....denne tråden gjels kun aklsing

 

Til Rune:

Forsøk å holde deg til emnet i tråden din. Når du først har startet en tråd om "to oljefiltre" så hold deg til det. Lurer du på andre ting så forsøk først søkefunksjonen så finner du trolig det du lurer på eller en tråd med samme tema som du evt kan stille utdypende spørsmål i. Hvis søk ikke gir resultat så kan du starte egen tråd.

Dersom du vil diskutere alt mulig og skrive om din egen bil så passer det muligens bedre under "min Audi" http://forum.vwaudi-club.no/forumdisplay.php?f=173

 

Du forveksler denne tråden med en annen tråd du har startet. Hvis du ser på det som frem til nylig stod i din første post så handlet tråden om oljefiltre og ikke om akslinger, det har du en annen tråd om.

 

heisann gikk til nok et innkjøp av en 200 turbo quattro 2,2 femmer,men da jeg skulle skifteolje,hadde motoren to oljefilter!noe andre 200\5000\100 osv ikke har?pratet med verkstede å de trudde heller ikke ,men da de sjekket dette opp var det to filter!de kunne ikke fortelle meg noe som helst hvorfor å hvilken grunn det va slik på motoren,han sjekket også opp motorene som levert på 200 og de hadde bare 1 filter!

noen som kan fortelle meg mening i dette?et eget filter til turbo???

 

Til type 44-interessenter og -guruer:

Forsøk å la den gode kunnskapen komme ut i tråder med samme tema og forsøk å hold dere for gode til gjentatte krasse svar. Det er synd når god informasjon om bilene blir bortgjemt i en tåkete tråd og ennå værre om informasjonen blir fjernet av moderatorer fordi deler av innholdet ikke er iht retningslinjene:)

 

For å unngå mer personangrep, gode tips om språkføring, innblanding av andre temaer og fornuftig informasjon så har moderatorene gjort følgende:

- flyttet ut de første postene om oljefiltre til en egen tråd som lever videre

- fjernet de værste personangrepene

- stengt denne tråden, da all god informasjon heller bør diskuteres i tråder med samme tema.

 

Dette er delvis iht trådstarters ønske og dessuten iht retningslinjene http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119609

 

Forøvrig har trådstarter en annen tråd som i utgangspunktet ser ut til å skulle være om bakaksel på Audi 5000 men som også inneholder en del alt mulig om samme bilen. Den tråden inneholder foreløpig ikke de alt for store personangrepene: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=194297

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.