Diverse diskusjon omkring Audi 200 og 5000

Anbefalte innlegg

Er jo ikke akkurat nytt att biler laget for det amerikanske markedet har "firkanta" lys litt større fangere osv da. Amerikanerene er litt sære slik.. Bare søk opp hviken som helst bil med "usa" bak, så ser du.

 

Kom med litt mere bilder og harde fakta da. Istede for å si at du vet best fordi du har kjørt bilen i 20 år.

Vis oss hva som er så uvanlig og sjeldent med denna amerikanske 200'n din.

 

Sier ikke at noen her har rett eller galt, blir bare frustrert av å lese tråden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune, du må ikke høre på Mikkel. Han har tatt grundig feil før han. Som da han sa at 200'a mi va en skjøte-bil pga de stagene jeg har baki kofferten. Så viser det seg at disse blir montert org fra fabrikk, når man bestilte bilen med hengerfeste! : vinke :

 

I bunn og grunn er Audi 5000 en Audi 200, men med US-spec som lys, de mye omtalte 20v fangerne ++.

Som vi vet skulle (om ikke enda...) fangerne på biler eksportert til USA tåle en kræsj rett frem i 5mph uten å ta skade. Så, 20v fangerne er (uten å være snytsikker) egentlig US-spec fangere, som ble overført til Audi 200 i europa i f.o.m. 1989 (Audi 200 20v).

 

Må også huske på at Audi 200 hadde 5-bolts understellet (som bl.a. er bredere sporvidde på) orginalt på alle modeller. 2wd som quattro, turbo som uten.

Audi 100 hadde dette KUN (kanskje noen spesielle små unntak) på CS/sport, turbo og quattro modellene.

Så, derfor må du vel finne taki Audi 100 cs, sport, turbo eller en 200 UTEN quattro - til bakaslingen/navet ditt. ;)

 

HOLD 5000'a di orginal!! Finest slik de type 44 bilene. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune, du må ikke høre på Mikkel. Han har tatt grundig feil før han. Som da han sa at 200'a mi va en skjøte-bil pga de stagene jeg har baki kofferten. Så viser det seg at disse blir montert org fra fabrikk, når man bestilte bilen med hengerfeste! : vinke :

 

I bunn og grunn er Audi 5000 en Audi 200, men med US-spec som lys, de mye omtalte 20v fangerne ++.

Som vi vet skulle (om ikke enda...) fangerne på biler eksportert til USA tåle en kræsj rett frem i 5mph uten å ta skade. Så, 20v fangerne er (uten å være snytsikker) egentlig US-spec fangere, som ble overført til Audi 200 i europa i f.o.m. 1989 (Audi 200 20v).

 

Må også huske på at Audi 200 hadde 5-bolts understellet (som bl.a. er bredere sporvidde på) orginalt på alle modeller. 2wd som quattro, turbo som uten.

Audi 100 hadde dette KUN (kanskje noen spesielle små unntak) på CS/sport, turbo og quattro modellene.

Så, derfor må du vel finne taki Audi 100 cs, sport, turbo eller en 200 UTEN quattro - til bakaslingen/navet ditt. ;)

 

HOLD 5000'a di orginal!! Finest slik de type 44 bilene. ;)

 

Heh.. stemmer det.. for 3 år siden ellernoe på bilforumet :P Og jeg gir meg på lysa, dreit meg ut der :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antispinn?

Det har den i alle fall ikke din 5000.

De eneste typ44-bilene som var tilgjengelige med antispinn (ASR) var 90- og 91-modeller

i kombinasjonen MC2 (10vt 165 hk) og forhjulstrekk.

Disse bilene hadde elektronisk gasspjeld, ASR fungerte altså slik at når et hjul spant nedregulerte elektronikken effekten på motoren ved å lukke gasspjeldet.

 

neivell !du har rett!..jeg som har kjørten har aldri opplevd nå antispinn jeg !!!

 

SKAFF DEG ET LIV!!!! sagt det tidliger at denne tråden bli stoppet vist meningen er å holde på slik!

 

er du virkelig så missunelig at du må finne på ting for å kaste bort tia mi!!??

seriøst ass det e jul å da skal man være blid!

noe du hjelper lite med

 

 

kos kan du garantere det a? rart er en antispiinn bryter da!!av å på antispinn!!

 

BEVIS DET DA ISTEDE KOMME MED: det har du garantert ikke,,selv om jeg ser på brytern liksom!!!

og opplevd antispinn,,kjører da en 2010 honda crv vtiii me alt det der trur du jeg ikke vet hva antispinn er??

 

amerikansk dette vill ha alt de

 

deg er jeg ikke intresert i å prate med vist du sier såndre ting!!!

va flere som sa at ikke hadde det men etter forsket litt så hadde jeg vist det,,finn fakta først

vist ikke blokker jeg bare innleggene dine!

 

know it all folk som trur de vet kan bare ja!!!!!!!!!:nana: bevis det da for F... har bilen 10 min unna ,,du kommer aldri te å se en slik er vell der feilen ligg!

 

en teit komentar om at det har du ikke blokker jeg deg bare,,gitt advarsler her inn tidliger ,,diskutere bilen kan jeg være med på ,,

 

MEN TRÅDEN GJELS NOE HELT ANNA!!!!!!FÅ DET I HODET

siden du har 0 peiling på aksling kan du bare spar deg å bland deg inn!!

 

herregud hvor gammel er du egentlig??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja va å tok noen bilder istad men ja nedsnødd å kom ikke inn!

vet jo lite om bilen selv!

hva fakta vil dere ha da?

 

sagt det tusen gang nå !! tråden gjels ikke diskutering "krengling " om bilen min!

 

koffer skal jeg bevise alt dette til dere? hvorfor skal jeg bry meg??gi meg en grunn,?

,har dere så lite å gjøre før jul?

 

det er ikke bare du som er frustrert,,stilt et enkelt spørsmål jeg,,å alle mine 3 utlegg om hjelp har eskulert seg til na 5000 min!!!!

 

krengle nok med folk ellers som stopper bilen osv treng vell ikke sitte her å?

har jeg ikke enegi til! beklager

 

sett dere litt ned se litt på nett å les litt der nå..nett har dere vell siden dere bruker forumet hele tia!

 

har gjort alt i min makt til å svart på spørsmål om bilen,,

 

MEN EN TING ER BLITT GLEMT ER AT DET ER JEG SOM TRENGER HJELP MED HVILKE DELE PASSE,,ikke alt dette pisse her

 

om dere trur jeg har 5000 å hva utstyr jeg har dritt jeg vell i,,vet jo jeg har det herregud!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune, du må ikke høre på Mikkel. Han har tatt grundig feil før han. Som da han sa at 200'a mi va en skjøte-bil pga de stagene jeg har baki kofferten. Så viser det seg at disse blir montert org fra fabrikk, når man bestilte bilen med hengerfeste! : vinke :

 

I bunn og grunn er Audi 5000 en Audi 200, men med US-spec som lys, de mye omtalte 20v fangerne ++.

Som vi vet skulle (om ikke enda...) fangerne på biler eksportert til USA tåle en kræsj rett frem i 5mph uten å ta skade. Så, 20v fangerne er (uten å være snytsikker) egentlig US-spec fangere, som ble overført til Audi 200 i europa i f.o.m. 1989 (Audi 200 20v).

 

Må også huske på at Audi 200 hadde 5-bolts understellet (som bl.a. er bredere sporvidde på) orginalt på alle modeller. 2wd som quattro, turbo som uten.

Audi 100 hadde dette KUN (kanskje noen spesielle små unntak) på CS/sport, turbo og quattro modellene.

Så, derfor må du vel finne taki Audi 100 cs, sport, turbo eller en 200 UTEN quattro - til bakaslingen/navet ditt. ;)

 

HOLD 5000'a di orginal!! Finest slik de type 44 bilene. ;)

 

han driv meg til vanvidd ikke bare her men på post å!

trur nok han tar feil ja

det jeg sier det er at siden fangerene er på 87 5000 hadde de dem først å flyttet de til 20v,senere,men synest fortsatt mine fangere er litt kraftigere en 20v

 

tidlig 100 cs har jo 4 bolts,,så beste er vell en 200 med 2wd :) sjelden vare :(

 

tusen hjertlig takk endelig noen som svarer på det jeg trenger å ikke krengler :)

 

mikkel samenligne min audi 5000 cs turbo mot en 89 200 20v han sjø!

så blokkern snart, skjerpen seg ikke,,fikk meg ut i kulda nå for å ta sa bildene!!!

så han igronere jeg nå ass,,

 

ja ikke bombe han tar feil vist tok feil på antispinnen å lyssystemet allerede da+++ som ikke innrømmer!

 

tusen takk da vet jeg det jeg treng egentlig for å få den på veien,,så da får dere se pån så mye dere vill på treff fremover :) å krengle der hehe,,får still den opp mot en 87 200 10v da så får dere se selv!

 

hjelper jo ikke hva jeg sier for jeg lyger jo bare på meg utstyr å alt jeg!herregud ass

 

men igjen da vet jeg hva jeg trenger så nå FOLK er det jul så legg dette i fra dere! jeg vet det jeg treng

fra jan henrik :):tilber:

 

men vet du om a6 kan passe? de på verkstede sjekket opp,

å delene så identisk ut men ikke samme delenr?

 

til dere andre va det virkelig så vansklelig å finne ut dette ,,brukt mere energi på å lete etter bakasling å nav så sluppe alt dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune,

jeg beklager men jeg må spørre deg fordi det var ikke så lett å forstå imellom alle innleggene i denne tråden, hva er det du lurer på nå som du trenger hjelp til?

 

Er det forsatt som trådtittelen sier, hvorfor det finnes 2 oljefiltre på KG-motor og hva de er til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune, du må ikke høre på Mikkel. Han har tatt grundig feil før han. Som da han sa at 200'a mi va en skjøte-bil pga de stagene jeg har baki kofferten. Så viser det seg at disse blir montert org fra fabrikk, når man bestilte bilen med hengerfeste! : vinke :

 

I bunn og grunn er Audi 5000 en Audi 200, men med US-spec som lys, de mye omtalte 20v fangerne ++.

Som vi vet skulle (om ikke enda...) fangerne på biler eksportert til USA tåle en kræsj rett frem i 5mph uten å ta skade. Så, 20v fangerne er (uten å være snytsikker) egentlig US-spec fangere, som ble overført til Audi 200 i europa i f.o.m. 1989 (Audi 200 20v).

 

Må også huske på at Audi 200 hadde 5-bolts understellet (som bl.a. er bredere sporvidde på) orginalt på alle modeller. 2wd som quattro, turbo som uten.

Audi 100 hadde dette KUN (kanskje noen spesielle små unntak) på CS/sport, turbo og quattro modellene.

Så, derfor må du vel finne taki Audi 100 cs, sport, turbo eller en 200 UTEN quattro - til bakaslingen/navet ditt. ;)

 

HOLD 5000'a di orginal!! Finest slik de type 44 bilene. ;)

 

den skal holdes orginal ja ! samme lakk skal jeg ha på å :)

lager ikke lego bil av en slik bil hehe

 

: rock : u rock man!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune,

jeg beklager men jeg må spørre deg fordi det var ikke så lett å forstå imellom alle innleggene i denne tråden, hva er det du lurer på nå som du trenger hjelp til?

 

Er det forsatt som trådtittelen sier, hvorfor det finnes 2 oljefiltre på KG-motor og hva de er til?

 

ja gått over skog å stein dette,,la ut tre tråder på forumet men for en magisk grunn så vill alle rakke nedpå 5000

 

to oljefilter fant jeg ut at et til motoren å et til turboen

 

det jeg trenger hjelp med er jo 5000 cs turbo 2wd amerikansk

 

hvilken europeisk bakaksling som passer ,,hjulnav

 

a6 er identisk sa de på verksted lageret men ikke samme delenr,,audi 100 92- videre kunne passe

og spesielle audi 100 sport cs turbo gammle,,eller 200 turbo uten quattro :)

 

men fikk sånn någenlunde hva som kan passe da!av en lenger ned på tråden som er førsten som har "hjulpet " meg å ikke diskutert bilen hva den har å ikke har,,

 

vist du vet hva som kan passe er jeg takknemelig for det:)

 

kjøpte en 200 turbo quattro som ikke fikk brukt aksling hjul nav så vil nesten vite at det passer før jeg henter en delebil! a6 er jo billige de nå: klø :

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke litt mer ut for deg, men hvis du sjekker ut nr. 11 her, så skal det være hjulnavet på en 87mod Audi 200

 

075000.png

 

11

437501653

wheel hub

5/112

 

EDIT:

 

Nå har jeg sjekket delekatalogen og en 87 mod Audi 5000 Turbo har akkurat samme delenummer, så ihvertfall der er bilene like

 

11

437501653

wheel hub

5/112

 

Men at hjulnavet ifra en Audi 200 turbo quattro ikke passet, det stemmer godt, for du har som sagt ikke quattro.

Hjulnav ifra en Audi A6 vil heller ikke passe, annet delenummer.

 

Derimot hjulnav ifra en helt vanlig Audi 100 som har skivebremser vil passe helt fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt om det med antispinn på Audi 5000, er ikke nevnt noe sted at det skal være originalt. Kan det være noe men har ettermontert på denne bilen muligens? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 87 5000 var det bytta til kg motor. Jeg hadde også 2 filtere, og mekaniske ventilløftere,. Jeg kjøpte en MC motor som jeg solgte blokka av.Så tok jeg oljefilteradapteret av MC motoren og satt det på KG motoren. (dette var fordi oljekjøleren ble ødelagt og det var ikke like slangetilkoblinger.) Jeg portet og overhalte MC toppen og satt den på min KG blokk. Er ikke alle som har 2.1 liter med hyd. løftere:P

 

 

Er vel ingen 2.1/2.2 motor som har 192 hester, men 182 på KG (2.1) motoren. Denne varte frem til 1986. (så mekaniske løftere varte så lenge!)

MC (2.2) har 165 i europa med du har jo en amerikansk modell og da skal den ha 162 eller 163...

 

De blokkerer vakumet for at turboen skal lade mer trykk. Da fungerer jo ikke wastegaten slik den skal og da lader turboen maks trykk opp til det wastegatefjøra tillater.

 

er vist b1 b2 som har 190 leste jeg 10v men sikkert kg motor,,så på blokka å alt jeg fant var et langt nr og AD men det er vell ikke nå audi motor??

 

fikset vakiumen ja :) bilen gikk mye finnere ,,bedre respons på turboen å fikk masse tall i deshen som ikke va der fra før av...er ikke turbotrykke det vell?umulig å lade 1,3 tommgang 1000 rpm

hvordan man regner ut eller hva er det? tenkt på å kjøpe justerbar turbotrykk ventil!

 

er det noe med at det ikke er lov å ha inni bilen?for biltilsyne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt om det med antispinn på Audi 5000, er ikke nevnt noe sted at det skal være originalt. Kan det være noe men har ettermontert på denne bilen muligens? :)

 

alt er jo mulig,,men det måtte vært i usa,,den ble jo videremodefisert i west tyskland står det i klistermerke i døra

 

men i norge har den ikke vært det,min far kjøpte den på forhandler for + - 20 år sia ,,da kom den rett fra california,, den var kjøpt ny der nedi av ATA ta telefonselskapet,,sikkert vært sjefs bil eller noe 5 år før den ble tatt inn til molde.

 

i norge har det ikke vært ettermontert,,,men virker ganske orginalt ut med egen brytter lik abs av å på

antispinn av å på.

 

det er jo produksjons modelen etter seiersbilen i nescar i 1986 audi blei bannlyst fra nescar da!

 

nå er jo dette en cs og turbo utgave som har fått slengt alt av utstyr teknologi i seg,,og min 87 var den siste modelen før de gikk over til 200 der å,,så mulig de har blanna dele fra litt av hvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke litt mer ut for deg, men hvis du sjekker ut nr. 11 her, så skal det være hjulnavet på en 87mod Audi 200

 

075000.png

 

 

 

EDIT:

 

Nå har jeg sjekket delekatalogen og en 87 mod Audi 5000 Turbo har akkurat samme delenummer, så ihvertfall der er bilene like

 

 

 

Men at hjulnavet ifra en Audi 200 turbo quattro ikke passet, det stemmer godt, for du har som sagt ikke quattro.

Hjulnav ifra en Audi A6 vil heller ikke passe, annet delenummer.

 

Derimot hjulnav ifra en helt vanlig Audi 100 som har skivebremser vil passe helt fint :)

 

:tilber: takker så mye jeg er skyldig deg en her :) snill du :)

 

må vell være en audi 100 med fem bolts da? så da blir det vell 90 og utover?

men tåler disse hjulnavene like mye? vil jo selfølhelig ha det mest slitesterke orger ikke miste bakhjule en gang til :(

 

men slik som s4 å 200 uten quattro kan passe?

 

er det ikke noen her som har nå te salgs da delebil helst 200 med forhjulstrekk :) eller 100 med riktig 5 bolts! hehe

 

sette meg ned å prøv å finne bil da,,penga e i boks de å denne skal bli show bil det har den fortjent etter 20 år i familien! lakkering står klart!:) surt med høye forsikringa da!full bonus å måtte betale 55 000kr!!!!!!!!!!!

nektet å gi meg forsikring for en 200!: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke litt mer ut for deg, men hvis du sjekker ut nr. 11 her, så skal det være hjulnavet på en 87mod Audi 200

 

075000.png

 

 

 

EDIT:

 

Nå har jeg sjekket delekatalogen og en 87 mod Audi 5000 Turbo har akkurat samme delenummer, så ihvertfall der er bilene like

 

 

 

Men at hjulnavet ifra en Audi 200 turbo quattro ikke passet, det stemmer godt, for du har som sagt ikke quattro.

Hjulnav ifra en Audi A6 vil heller ikke passe, annet delenummer.

 

Derimot hjulnav ifra en helt vanlig Audi 100 som har skivebremser vil passe helt fint :)

 

ringer jeg høggern å oppgir delenr 437501653 får jeg det riktige da?

e vell veldig dyrt for disse nye trenger begge bak

 

så likegreit kjøpe aksling eller delebil!:) treng nå små dele te de andre 100 200 jeg har å:) beste vært en 200 uten quattro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt om det med antispinn på Audi 5000, er ikke nevnt noe sted at det skal være originalt. Kan det være noe men har ettermontert på denne bilen muligens? :)

 

søk på 1987 model audi 5000 cs turbo :) ar mange forsskjelige 5000 min er manuel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG er vel ikke noe tuningfirma. Står vel Audi AG. AG = Aktiengesellschaft = aksjeselskap(AS i norge)

Men bilder av bilen sier mer enn tusen ord :)

 

er en fabrikk lik amg er for mercedes

 

sto i en ny passat dama holdt på med i dag ho er bil oppretter ,,der sto det bildt by AG ikke modefied by AG:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1987 Audi 5000 CS Quattro Turbo review from North America

 

"The best car I've ever had"

What things have gone wrong with the car?

 

Exhaust gaskets frequently need attention (maybe my driving habits).

 

Blew the intercooler, but again, my driving habits coupled with running

 

high boost.

 

The usual Audi headliner sag.

General comments?

 

I can sum it up simply by saying that everyone who has ever driven my car has fallen in love with it. It's got everything one could want: incredible performance (above 2800 rpm anyway, after the turbo spools up), luxury, looks and economy. On a recent trip through the Rocky Mountains I had the cruise set a 85 and it had no problem at all holding that speed effortlessly and all the while getting a honest 22 to 28 mpg. I've had many performance cars and none had the all around "guts"

 

of the Audi turbo Quattro. No matter what you ask of it, it does it effortlessly and quickly. It's just a matter of seconds from 70 to 130 and it's not even working hard. The ABS brings it to a halt just as quickly, although after 3 or 4 hard braking sessions out of the triple digit speeds and the smell of burning brakes should come as a warning subsequent braking is all, but wishful thinking. I suppose bigger brakes would help, but how often do you abuse your car that badly? I drive it "like I stole it" and very few cars can take that kind of abuse, especially over a long period of time!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke litt mer ut for deg, men hvis du sjekker ut nr. 11 her, så skal det være hjulnavet på en 87mod Audi 200

 

075000.png

 

 

 

EDIT:

 

Nå har jeg sjekket delekatalogen og en 87 mod Audi 5000 Turbo har akkurat samme delenummer, så ihvertfall der er bilene like

 

 

Men at hjulnavet ifra en Audi 200 turbo quattro ikke passet, det stemmer godt, for du har som sagt ikke quattro.

Hjulnav ifra en Audi A6 vil heller ikke passe, annet delenummer.

 

Derimot hjulnav ifra en helt vanlig Audi 100 som har skivebremser vil passe helt fint :)

 

 

 

fant en 100 på autodb

vil da denne bilen passe? Audi 100 2.6 E 1993 (150hk)

kun navene?

eller hele akslingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

folk vil jo komme fra molde å se ble jo ikke fornøyd før han fikk se 5000 bildene på facebook!

 

hintet til at jeg lyg på meg biler osv!

 

Nå må du misforstå meg rett: jeg tvilte ikke på at du hadde en 5000, men jeg tvilte på at det var en sjelden Talladega-utgave (eller no sånt) du hadde, slik en kunne tolke det du skrev i en av de andre trådene dine. Når jeg fikk se bildene dine, ser jeg at bilen ikke skiller seg fra de andre 5000'ene i Norge som også har kommet fra USA. Jeg syns personlig at el-seter, mangel på quattro og amerikansk "look" IKKE er nok til å kalle bilen sjelden, men der får vi bare være enige om å være uenige. Right?

 

Når det gjelder deler til bilen din er det utrolig få huggere så har så gamle deler liggende. Det enkleste er å ringe Tore Morewood i Eidsvåg, Tor Øyvind Svenøy i Fræna eller prøve Bilformidlingen i Arendal. De to første har holdt på med audier i snart 30år og Bilformidlingen har greid å hjelpe meg med vanskelige deler før.

 

Det står ellers i tråden hva du trenger av deler, så det er bare å ringe og spørre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant en 100 på autodb

vil da denne bilen passe? Audi 100 2.6 E 1993 (150hk)

kun navene?

eller hele akslingen?

 

Den på autodb er en c4, mulig at bakstillingen på c4 går overens med typ44 på biler uten quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstillingen på en 93mod audi 100 c4 er ulik typ44, og det samme er delenumrene.

 

500200.png

 

17

4A0501653C

wheel hub / for models with disc brakes

5/112 /

 

Mulig det går ann å bygge om, men det passer ihvertfall ikke rett på

 

 

 

EDIT:

 

Rune, har du 4 eller 5-bolt bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 5000 er navnet Audi 100/200 ble markedsført under i USA frem til og med 1988. Det er diverse kosmetiske og tekniske forskjeller, men i bunn og grunn er det samme bilen. Eneste vanlige type 44-bil som har strukturelle forskjeller i forhold til de andre er 200 20v, som har noen forsterkninger bl.a. i rammevangene. Karosseriet er helt likt på en 100, 200 og 5000 med unntak av 2WD/quattro og noen få biler som hadde runde hjulbuer.

 

USA-biler har stort sett uten unntak nesten alt tilgjengelig utstyr som el.seter med minne, el. takluke, skinn, klimaanlegg, cruisecontrol og mye mer. De har i tillegg samme fangere som 200 20v, men med støtdempere istedetfor stive fester. Lyktene er annerledes både foran og bak. I tillegg har USA-bilene ofte andre motorkoder pga. strengere utslippsbestemmelser og krav om katalysator gjennom hele type 44-produksjonen.

 

Antispinn har ALDRI eksistert på pre-facelift (d.v.s. til og med tidlig 1988) type 44, uansett drivlinje, sted i verden bilen er solgt ny eller noe lignende. Det kom som Dag Bøsterud påpeker, kun helt på slutten og kun på 2WD-biler. Quattro-bilene før facelift har en differensialsperrebryter som i posisjon 1 sperrer senterdifferensialen og i posisjon 2 senter- og bakdifferensialen. 2WD-biler har ingenting som hjelper til med fremkommeligheten, men ABS var tilgjengelig både på 2WD og quattro fra ganske tidlig, og alle USA-bilene har dette som standard så lenge det var tilgjengelig.

 

Bakakselen på alle type 44 med skivebremser bak er helt lik (kun en stabilisator inni akselhylsen som kan flyttes over som skiller), men navene er forskjellige på biler med og uten ABS og selvfølgelig på 4/5-bolt. Nav som passer på den aktuelle bilen er kun fra 2WD type 44 83-91 med 5-bolt og ABS. Dette er sjelden vare, da de fleste biler med 5-bolt var quattro, men biler med utstyrsnivå CS, turbomotor, runde hjulbuer eller TDI-motor har også 5-bolt understell som 2WD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på den antispinn knappen din egentlig? Jeg hadde jo selv audi 5000cs turbo quattro 87 mod og jeg hadde ihvertfall ikke noe antispinn. Er bakplata di der skiltet sitter hel og fin? Jeg har en strøken en og selge:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedrørende antispinn, nå har jeg ingen fotoapparat, men jeg fant en likende bryter på google (dette er vel til VW) som hadde ASR på seg

!C!qw+T!!2k~$(KGrHqR,!loEz+5f)0TcBND+(ZY

Såvidt jeg vet, så står ASR for Anti-Slip Regulation.. Må vel bli noe av det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.