Diverse diskusjon omkring Audi 200 og 5000

Anbefalte innlegg

ASR - hos VAG - står for Antriebs-Schlupf-Regelung.

Det var - som nevnt tidligere - kun tilgjengelig på årsmodellene 1990 og 1991, i kombinasjon med MC2 165 hk-motoren og forhjulstrekk. Bilene hadde da elektronisk gasspjeld slik vist under.

 

asr-drosselklappeg6f5yf6d.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må du misforstå meg rett: jeg tvilte ikke på at du hadde en 5000, men jeg tvilte på at det var en sjelden Talladega-utgave (eller no sånt) du hadde, slik en kunne tolke det du skrev i en av de andre trådene dine. Når jeg fikk se bildene dine, ser jeg at bilen ikke skiller seg fra de andre 5000'ene i Norge som også har kommet fra USA. Jeg syns personlig at el-seter, mangel på quattro og amerikansk "look" IKKE er nok til å kalle bilen sjelden, men der får vi bare være enige om å være uenige. Right?

 

Når det gjelder deler til bilen din er det utrolig få huggere så har så gamle deler liggende. Det enkleste er å ringe Tore Morewood i Eidsvåg, Tor Øyvind Svenøy i Fræna eller prøve Bilformidlingen i Arendal. De to første har holdt på med audier i snart 30år og Bilformidlingen har greid å hjelpe meg med vanskelige deler før.

 

Det står ellers i tråden hva du trenger av deler, så det er bare å ringe og spørre.

 

vel det jeg sa er at min ble laget etter talladedia bilen altså sier seg selv det ikke er en nescar!

 

sjelden er den for den er registrert som amerikansk standar,,noe som er unulig med import!

den har alt av utstyr,kun 2 eiere i norge!

den er eneste som registrert på norske skilt med amerikans alt!

gått lite,myntholdere med amerikanske mynter fra usa,,

el seter ,el takluke,vinduer ,sminkedpeil med lys på begge sider av pasasjer å førerside,10-12 høutalere

alt i skinn! computer,memmery med 4-5 settings i setene,+++ skriver at den er spesiel for meg!

 

jaja herregud aldri sagt noen ikke kan være uenig hehe :)

 

tusen hjertelig:)

skal ring etter jul jeg ,,ta va trivelig ja :) takk for julegalen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ASR - hos VAG - står for Antriebs-Schlupf-Regelung.

Det var - som nevnt tidligere - kun tilgjengelig på årsmodellene 1990 og 1991, i kombinasjon med MC2 165 hk-motoren og forhjulstrekk. Bilene hadde da elektronisk gasspjeld slik vist under.

 

asr-drosselklappeg6f5yf6d.jpg

 

skal ta bilde jeg:) ,,sier jeg ikke har rett uansett jeg.

 

go jul:)

 

er det den dingsen til høyre? trur jeg har den ,,det er hvertfall mere der på 5000 enn på 200 trur jeg!ikke sett så mye nedi der bare startan å skifta olje pån de siste 5 åra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedrørende antispinn, nå har jeg ingen fotoapparat, men jeg fant en likende bryter på google (dette er vel til VW) som hadde ASR på seg

!C!qw+T!!2k~$(KGrHqR,!loEz+5f)0TcBND+(ZY

Såvidt jeg vet, så står ASR for Anti-Slip Regulation.. Må vel bli noe av det samme?

 

anna bryter står ...-lock på den

 

go jul :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anna bryter står ...-lock på den

 

go jul :)

 

Dette bildet er tatt ifra en 89mod 90 quattro usa-utgave

 

Det er ikke den knappen som er i midtkonsollen her som du har da? ANTI-LOCK

Picture060.jpg

 

For er det den, så er det ABS-bryteren og har ingenting med antispinn å gjøre, bare bremsene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bildet er tatt ifra en 89mod 90 quattro usa-utgave

 

Det er ikke den knappen som er i midtkonsollen her som du har da? ANTI-LOCK

Picture060.jpg

 

For er det den, så er det ABS-bryteren og har ingenting med antispinn å gjøre, bare bremsene

 

oki er enn enna type bryter da rundere,,men er jo 7 år siden satt i den sist da.

ble nå fortalt fra forhanndler at det var det ,,men kan ta feil,,,men den klare ikke finne grepet sikkelig etter jeg trimman

 

 

200 min kar ikke lock bryter

altså klarte ikke bestemme seg hvilket dekk den skulle feste seg til!

 

bare fånne igjen bildene mine så skulle dere fått sett ikke noe med det

kan ta noen når jeg kommer meg inn i bilen

forsøkte i går uten hell :(

 

men tråden er om aksling karra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor på en 200 turbo quattro lønner det seg å sette dump?

og har den resirkulerbar dumpventil orginalt?

 

anyone?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstillingen på en 93mod audi 100 c4 er ulik typ44, og det samme er delenumrene.

 

500200.png

 

 

 

Mulig det går ann å bygge om, men det passer ihvertfall ikke rett på

 

 

 

EDIT:

 

Rune, har du 4 eller 5-bolt bak?

 

5 bolts :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke akkurat nytt att biler laget for det amerikanske markedet har "firkanta" lys litt større fangere osv da. Amerikanerene er litt sære slik.. Bare søk opp hviken som helst bil med "usa" bak, så ser du.

 

Kom med litt mere bilder og harde fakta da. Istede for å si at du vet best fordi du har kjørt bilen i 20 år.

Vis oss hva som er så uvanlig og sjeldent med denna amerikanske 200'n din.

 

Sier ikke at noen her har rett eller galt, blir bare frustrert av å lese tråden :P

 

tatt fra forhansdler i molde så faren min så fikk jeg vite om sjeldenheten,,,va vertfall sjelden da den kom til norge da på den tia!forhandler sa 400 produserte,sjelden nok for meg det ikke mange igjen da nå ????å eneste registrerbar orginal 5000!

 

men legg i fra oss dette nå det er JUL :)

 

ville bare vite aksling egentlig jeg,,tilbydd meg å ta bilder osv,,men får lite lyst når må konstant forsvare meg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir meg på det med lysa :P heh.. Men at bilen din fortsatt er en 200, er helt fakta.. Det kom jo fram her.. De sluttet å kalle den 5000 pga noe dårlig omtale og noe greier..Byttet bare navn til 200.. Eller er det feil? Det utstyret du har kan man få på 200 å

 

vis en 1987 200 model til meg da med utstyre???akuratt det fins ikke beklager ass!

 

go jul til deg læll da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antispinn?

Det har den i alle fall ikke din 5000.

De eneste typ44-bilene som var tilgjengelige med antispinn (ASR) var 90- og 91-modeller

i kombinasjonen MC2 (10vt 165 hk) og forhjulstrekk.

Disse bilene hadde elektronisk gasspjeld, ASR fungerte altså slik at når et hjul spant nedregulerte elektronikken effekten på motoren ved å lukke gasspjeldet.

 

forklare det at ikke dekkene vil velge ,hvilke dekk den skal velge ved høy akselasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor på en 200 turbo quattro lønner det seg å sette dump?

og har den resirkulerbar dumpventil orginalt?

 

anyone?? :)

 

På generell basis ville jeg holdt meg unna Dump ventil på femmer motorer. (min personlige mening)

Regner med det sitter orginal Resirk på 10v på lik linje med 20v. Men er faktisk usikker på det. Men om det er resirk orginalt så kan du oppgradere den med en Forge resirk. Og sette inn en stivere fjær :)

Ladet 1,5-1,6bar på min 200 20v med forge resirk som jeg shimset så den ble strammere. Dette gav en meget pen plystrelyd :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på den antispinn knappen din egentlig? Jeg hadde jo selv audi 5000cs turbo quattro 87 mod og jeg hadde ihvertfall ikke noe antispinn. Er bakplata di der skiltet sitter hel og fin? Jeg har en strøken en og selge:P

 

hadde du det :) så kult? solgt den a? vil kjøp!!!

nei ser ikke for meg at en quattro ville trenge det :)

mulig de er ikke så sprekk frie ja,,er jo california bil så der er det varmt vett,,hehe pris da ?bytta i ei strøken v8 plate sota?hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 bolts :)

 

Okei, da stemmer det jeg fant av info tidligere..

 

Derimot hjulnav ifra en helt vanlig Audi 100 som har skivebremser vil passe helt fint :)

 

Så jeg oppsummerer, hjulnavet du prøvde ifra en 200 turbo quattro vil ikke passe, som du fant ut.

Hjulnav ifra Audi A6 vil ikke passe.

Hjulnav ifra Audi C4 vil ikke passe.

 

Delenummer, hjulnav: 437501653

Passer på følgende biler:

Audi 100 1985 modell

Audi 100 1986 modell

Audi 100 1987 modell

Audi 100 1988 modell >> 44-J-200 099

Audi 100 1988 modell 44-J-200 100 >>

Audi 100 1989 modell

Audi 100 1990 modell

Audi 100 1991 modell

__

Audi 200 1985 modell

Audi 200 1986 modell

Audi 200 1987 modell

Audi 200 1988 modell >> 44-J-200 099

Audi 200 1988 modell 44-J-200 100 >>

Audi 200 1989 modell

Audi 200 1990 modell

Audi 200 1991 modell

 

Nå er det ingen tvil lengre Rune, alle disse bilene kan du hente hjulnav ifra på hoggeriet, så lenge det ikke er quattro og 5-bolts.. 4-bolts har et annet delenummer (de har vel også trommelbremser så det er lett å se, men det vet jeg ikke 100% Noen som kan bekrefte eller avkrefte?)

 

 

Håper dette virkelig er til hjelp og at du fikk svar på dette en gang for alle! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da stemmer det jeg fant av info tidligere..

 

 

 

Så jeg oppsummerer, hjulnavet du prøvde ifra en 200 turbo quattro vil ikke passe, som du fant ut.

Hjulnav ifra Audi A6 vil ikke passe.

Hjulnav ifra Audi C4 vil ikke passe.

 

 

 

Nå er det ingen tvil lengre Rune, alle disse bilene kan du hente hjulnav ifra på hoggeriet, så lenge det ikke er quattro og 5-bolts.. 4-bolts har et annet delenummer (de har vel også trommelbremser så det er lett å se, men det vet jeg ikke 100% Noen som kan bekrefte eller avkrefte?)

 

 

Håper dette virkelig er til hjelp og at du fikk svar på dette en gang for alle! :)

 

tusen hjertelig takk

da slipp jeg å kjøpe en delebil bomert til ;)

jeg har ikke tromler da,,,men er ikke forsell på svakhet osv sikkert?

takker så mye får sette meg å finne en 100\200 helst sikkert en 200 turbo uten turbo :) så har jeg jo flere deler å til de andre audiene mine :)

 

dette va en fin julepresang :)

hør på høggeri å slikt fortest mulig jeg :)

bra jeg ikke kjøpte den a6 bakakslingen da hehe

 

 

:tilber: go jul å kos deg me godt selskap å familie :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På generell basis ville jeg holdt meg unna Dump ventil på femmer motorer. (min personlige mening)

Regner med det sitter orginal Resirk på 10v på lik linje med 20v. Men er faktisk usikker på det. Men om det er resirk orginalt så kan du oppgradere den med en Forge resirk. Og sette inn en stivere fjær :)

Ladet 1,5-1,6bar på min 200 20v med forge resirk som jeg shimset så den ble strammere. Dette gav en meget pen plystrelyd :D

 

satt på en turbosmart xs på 5000 det ble goooo lyd det,,en kjøretur så begynte den å fjuske,,kanskje har med at den orginale satt på enda" og hvor ligg den orginale på 200 motoren?1987 200 turbo 10v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da stemmer det jeg fant av info tidligere..

 

 

 

Så jeg oppsummerer, hjulnavet du prøvde ifra en 200 turbo quattro vil ikke passe, som du fant ut.

Hjulnav ifra Audi A6 vil ikke passe.

Hjulnav ifra Audi C4 vil ikke passe.

 

 

 

Nå er det ingen tvil lengre Rune, alle disse bilene kan du hente hjulnav ifra på hoggeriet, så lenge det ikke er quattro og 5-bolts.. 4-bolts har et annet delenummer (de har vel også trommelbremser så det er lett å se, men det vet jeg ikke 100% Noen som kan bekrefte eller avkrefte?)

 

 

Håper dette virkelig er til hjelp og at du fikk svar på dette en gang for alle! :)

 

ja det vil si alle 100 200 med 5 bolts vil da passe 85 til 91

 

tusen hjertlig,,da var det bare å finne en litt i nærheten da

så får jeg familiebilen på veien å skal ha den 100 prosent strøken har ordna lakkering på den,,den er orginal gull audi farge,,men jeg kunne tenkt å hadd den orginale fargen , har vært innpå en mere mørkere gull metalic farge med kanskje litt gull flakes?

(eller blir det for mye vatto lo rider stil?) hehe

 

blir jo ikke mye brukt bil dette ,,den blir kun te å ta med på treff å ta seg en søndagstur med! en ting den skal er til tyskland å innom nurburg banen,kanskje lett trimm den litt der,,tilbake til sine røtter :)

 

go jul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for all hjelp her inne evig takknemelig

 

nå gjenstår det bare å finne en 5 bolt audi 100\200

men har nå jula på å lete :)

men virker ikke som at de vekser på trær, eller er kjørbar,,må nesten vite at den kommer seg hit hvertfall hehe

 

go jul folkens! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis en 1987 200 model til meg da med utstyre???akuratt det fins ikke beklager ass!

 

go jul til deg læll da :)

 

LEste du det Eivind Spangen skrev? At 5000, eller amerikansk 200, ble stort sett levert med alt mulig utstyr, fordi det er USA... Man fikk 200 med like mye utstyr, men det kosta jo endel så ikke sikkert det er så mange som kjøpte det. Men man fikk det, og det finnes.. Skjønner? :)

 

God jul i stua ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LEste du det Eivind Spangen skrev? At 5000, eller amerikansk 200, ble stort sett levert med alt mulig utstyr, fordi det er USA... Man fikk 200 med like mye utstyr, men det kosta jo endel så ikke sikkert det er så mange som kjøpte det. Men man fikk det, og det finnes.. Skjønner? :)

 

God jul i stua ja :)

 

skjønner ,,men aldri sett en 200 me alt slik utstyr! de skriver jo at det er en modefisert 200 for usa!

altså mere utstyr +++ en vanlig 200

chassiet er vell det samme,,alt jeg sier er at man fikk ikke hvertfall memery på setene for på 20v

altså ikke en 200 87 model

 

man får jo skreddersydd sin egen gil omtrent da når det gjels utstyr

så nekter ikke at det er #amerkias "svar på 200,,men sier bare at 5000 er en egen model,vist ikke så har det ikke stått i alle delekataloger osv ,,til audi 200 ,til audi 100,til audi 5000

bestiller du en orginalfanger til en 200 87 model vil ikke være den samme som på 87 mod 5000,,skjønne?

 

du mener 200 å 5000 er samme type,

audi 100 har da i bunn samme chassiet som en 200,,men gjør den ikke til en 200 fordi,du får jo en 100 med alt av utstyre på og,men det gjør den ikke til en 200 å sant?

 

det va det jeg hengte meg opp i,, :P audi 5000 er en egen model,,samme som 4000 og 3000

men etter 87 ble den 200 da ,,200 fikk jo anna utsende 20v 88\89 lik det utsende 5000 hadde før 88\89

og mye av det utstyre som allerede 5000 hadde i 83-87.så da trengte de vell ikke kalle den 5000 mer da :)

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har 20v 200 fangere til meg da til 84 model 200 min??finnes det noe småe sideskjørt,,,til disse bilene?ikke slik overdreve nei,,bare litt,,vet jo av en trasher model 200 men den stylingen likt jeg ikke :(

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

fant ikke noen hjulnav,,men sjekket med verkstede 2500,- kr per stk!!!!!

sykt det!

 

 

har sendt litt mail til diverse høggeri :)

men beste vært med en delebil hadd stående :)

 

for har jo 3 audier 2 som vi bruker daglig,,kjekt me en bil jeg kan ha stående plokk av etter det jeg trenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hva du er innt. å betale, men jeg tror jeg lett skal få tak i en sånn en hvis det er det det står på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.