VACN Hovedtreff - Våler 2011 - 4-5 Juni

Anbefalte innlegg

Der er jeg enig. Gikk en runde rundt banen for å filme litt. Men var så lite publikums vennlig kjøring at det var ikke lenge jeg gadd å filme. Men det har mere med hvem som ratter bilen og gjøre og ikke hvor potent bilen er. Virket som de fleste bare var ute etter rundetider og ikke leking. Ikke at det er noe galt med det. Men blir kjedelig å se film av en bil som kjører linjevalg istede for "rattsperrevalg".

 

Da var du ute å gikk på feil tidpunkt : smil : Og den beste plassen å kjøre publimums vennlig er selvfølgelig lengst vekke fra depoet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vent til vi får mer enn 90 hester i taxi`n

 

Det kommer til å gå fælt :)

 

 

 

 

PS.

 

Hva anngår premieutdelinga. Om man legger premieutdelinga litt lenger unna enn akkurat utenfor huset så er ikke støyen noe stort problem tror jeg altså. Det er jo en av de få plassene uten skjerming what so ever, samt at mange legger flat fjøl ut etter sjikana.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur mange hørte på Mr Frisak's sin tale i føremøte sikkert derfor det var minimalt med Drift/Herj etc på banen og se.... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden alternativet er at vi må kjøre bak følgebil i 80km/t, så synes jeg det er helt OK at man dropper sladdinga og hindrer eventuelle nestenulykker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå sa vel ikke Frisak at man skulle droppe sladdinga da, han sa vel at man skulle vise hensyn til andre og gjøre ting på en så trygg som mulig måte.

 

Jeg forsøkte så godt jeg kunne å sladde litt jeg, men det er ikke bare å sitte å gi gass når man drar på alle fire, er nok litt lettere med rwd. :)

 

Men trening gir mester er det vel noe som heter :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble vel sagt at det var greit å sladde litt, så lenge man viste hensyn. Man skulle ikke sladde på rettstrekkene, der skulle man slippe forbi raskere biler. Og ingen skulle kjøre forbi biler i sladd i sving.

 

Det var i alle fall hva jeg fikk med meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil gjerne si noe, selv om jeg ikke kjørte på banen nå. Som en med få mil bak meg på bane synes jeg det er ekkelt med all sand/grus/etc en sladder/drifter kan dra meg seg inn på banen i svinger. Jeg henger meg da opp i at det er noe som kan gjøre at jeg sklir i svingen, og dermed blir svingen dårlig.

 

JA, jeg har kjeftet på et på et par som absolutt MÅTTE dra med seg dritt ut på banen på Track day for noen år siden. Jeg kom ikke for å kjøre rally cross.

 

Men, det er klart som det sies, sladding er sikkert gøy for alle parter, men jeg synes det skulle være forbeholdt de som klarer å gjøre det PÅ asfalten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der problemet er størst med sand på banen så har det vel så vidt jeg vet vært snakk om at de skal innvistere i mere "curves" (hvordan det nå skrives) I nye delen altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Curbs du mener?

 

11882401007RDIQl.jpg

 

Sladding er jo underholdene å se på/ta bilder av, så sett for all del ikke en stopper for det:) Men det er jo klart at man skal ta hensyn til andre selv om man kjører litt vel inspirert - det sier seg jo selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Curbs du mener?

 

11882401007RDIQl.jpg

 

Sladding er jo underholdene å se på/ta bilder av, så sett for all del ikke en stopper for det:) Men det er jo klart at man skal ta hensyn til andre selv om man kjører litt vel inspirert - det sier seg jo selv.

 

Riktig :) takker, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir litt tynt det da, skal det være forbudt å kjøre i sandfella for de som er uheldig/overinspirert også da? Grus på bana kan skje det, akkurat som grus på veien. Må også lære seg å takle litt uforutsette situasjoner vett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir litt tynt det da, skal det være forbudt å kjøre i sandfella for de som er uheldig/overinspirert også da? Grus på bana kan skje det, akkurat som grus på veien. Må også lære seg å takle litt uforutsette situasjoner vett!

Mente ikke sandfella hvis man er uheldig og regner med du skjønte det. Jeg tenker på de som setter bilen opp for å sladde og så drar de med seg sand/gress/dritt fordi de ikke veit hvor bilen er. Samme f***, jeg burde som vanlig ikke ha sagt noe. Jeg skal uansett ikke kjøre.

 

På nevnte treff ble sand kostet bort etter at noen kjørte ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits i å ta på vei her. Har ikke blitt plaget te 2-3 årene jeg har vært på banetreff og kjørt. Det er jo ikke slike tilstander på våre treff som kanskje gatebil og trackday har. Vi er nok litt strengere på bajaskjøring når vi ser folk ikke har mer kontroll enn de strengt tatt bør ha. Så etter min mening har ikke dette egentlig vært noe særlig tema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var som vanlig ikke store problemer med grus på banen, jeg var uheldig en gang på søndagen og beklager for de 5 minuttene pause det ble da :) Er ikke så lett å ratte med understellet til danskebåten! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt sand gjør da ikke noe :-) er da ikke vm i rundetid uansett... og svært få som har biler til og sette noen sjokkerende tider uansett ! bare gøy med litt ustabilt føre da så man får noe annet en bare og kjøre spor og drive med :-) !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits i å ta på vei her. Har ikke blitt plaget te 2-3 årene jeg har vært på banetreff og kjørt. Det er jo ikke slike tilstander på våre treff som kanskje gatebil og trackday har. Vi er nok litt strengere på bajaskjøring når vi ser folk ikke har mer kontroll enn de strengt tatt bør ha. Så etter min mening har ikke dette egentlig vært noe særlig tema.

Nei så fint da.

 

Og som jeg sa, jeg skulle ikke ha sagt noe. Jeg bare så at det var mye normal kjøring og var fornøyd med det. Det som gjorde at jeg postet var det at noen nevnte at de ville ha mer kjøring av det slaget jeg ikke likte og da hadde jeg i hvert fall ikke vurdert å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt sand gjør da ikke noe :-) er da ikke vm i rundetid uansett... og svært få som har biler til og sette noen sjokkerende tider uansett ! bare gøy med litt ustabilt føre da så man får noe annet en bare og kjøre spor og drive med :-) !!!
Syns du. Jeg liker en "forutsigbar" bane hvis jeg skal kjøre. Da er det kun meg selv og bilen jeg trenger å forholde meg til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du. Jeg liker en "forutsigbar" bane hvis jeg skal kjøre. Da er det kun meg selv og bilen jeg trenger å forholde meg til.

 

Til opplysning så er vel forekomsten av olje, kjølevæske og drivstoff i idealsporet LANGT høyere enn litt sand og grus i kantene, og det er mye mye glattere.... Så det finnes ingen forutsigbare baner, bortsett fra på en playstation ;)

 

Men la oss legge denne diskusjonen død her nå, den har ingenting her å gjøre, lag heller en egen tråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager Vidar, men jeg skjønner ikke hva du babler etter. Jeg kjørte hele lørdagen og tror jeg svingte unna noe sandgreier 1 gang på de 50 literne jeg kjørte vekk. Vi er på banetreff, ikke middag i dress.

 

For de som ikke ønsker å bruke bilen sin er det massevis av parkeringsplass bak husene og på campen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager Vidar, men jeg skjønner ikke hva du babler etter. Jeg kjørte hele lørdagen og tror jeg svingte unna noe sandgreier 1 gang på de 50 literne jeg kjørte vekk. Vi er på banetreff, ikke middag i dress.

 

For de som ikke ønsker å bruke bilen sin er det massevis av parkeringsplass bak husene og på campen.

Les hva jeg skriver da. Det er så mye greiere da. : rolleyes

 

Først, jeg babler ikke og jeg skal ikke si hva jeg ellers syns om innlegget ditt.

- Jeg har sagt jeg ikke skal kjøre og at jeg ikke kjørte de dagene.

- Jeg har sagt at det er fint at dere er strengere ang bajaskjøring/sladding/drifting.

- Jeg har IKKE sagt at jeg var plaget av sand. (Nettopp fordi jeg ikke kjørte.)

- Jeg har IKKE vært plaget av forekomsten av olje, kjølevæske og drivstoff i idealsporet. (De gangene jeg har kjørt.) Jeg har derimot hatt en ekkel opplevelse med "små-pukk" og det er nok derfor jeg er så opphengt i dritt som dras inn på banen.

 

DET HELE VAR MENT SOM EN TOMMEL OPP TIL AT FOLK KJØRTE "PENT" PÅ TREFFET. (Av det lille jeg så.)

 

Jeg er MEGET fascinert av hvor vanskelig det er å si noe her uten at folk må vri og vende. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og siden alle egentlig er enige, selv om det er vanskelig å uttrykke det skriftlig og for andre å oppfatte det kan vi vel bare konkludere med at det var et vellykket treff:).

 

De få gangene jeg har deltatt på banekjøring i regi av klubben har det stort sett bare vært problemer med grus og gummirester på Rudskogen. Da har treffet gjerne blitt arrangert helga etter Trackday el.lign. Om man skal kjøre på bane på et sted der deltakerne opptrer ytterst forutsigbart og der banen er meget underholdende anbefales Bugrun på det varmeste: ja :. Men som nevnt er også treffene våre kanskje det mest idiotsikre alternativet, kanskje bortsett fra banekjøring i regi av NSK.

 

Men nå håper jeg at Ole har lagt ut video fra kjøringa:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.