Er det problemer med "alle" DSG kasser/elektronikk?

Anbefalte innlegg

Har lest en del angående DSG og ser ut som det har vært/er en del problemer med dem.

(ser blant annet noen modeller har vært tilbakekalt, men ikke alle??)

 

Er feilene som har vært fikset opp i med software oppgradering, eller er det andre ting med de som ikke er blitt utbedret?.

 

Evt hvilke kasser gjelder det - om det er forskjeller på de.

 

F.ex 2006 Passat 3.2 med DSG, gått ca 50 000 km - er det noe man kan gjøre for å sjekke om den er o.k eller har "kjente" feil ?.

 

Kom gjerne med innspill om det er noen som har kjørt bil med DSG og har mange km på telleren uten problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle DSG er rævdårlige. Er heldig om kassa holder 50000km uten å begynne å nykke når du tar igang.

På 1/10 hjelper det å bytte mechatronic, men på 9/10 må kassa byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så store problemer med DSG? Vet om mange biler med DSG som ikke har hatt noe krøll så dette var nytt for meg.

 

En stor forskjell på DSG kontra tiptronic er at det er 60.000km service intervall på kassen, kontra ingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt 4 VW med DSG siden 2004 (alle kjøpt nye) og kun hatt problem med en av dem. Da måtte mechatronic byttes og det gikk på garanti og uten noen form for diskusjon. Min første bil med DSG er fortsatt i familien og har gått 170.000 nå uten problemer. At DSG kassene er så dårlige som mr. Larsen her over hevder, er bare tull. Hadde de vært så dårlige hadde det vært førsteside oppslag i VG for lenge siden.

 

Til info er alle mine kjørt ca 90.000 km før jeg har byttet bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har DSG på Skodaen min, har utført 60K service på den, der oppgradert forhandler software på kassa. Min kasse er det ingen problemer med den, girer som en drøm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vill ikke si det er så mye feil med dem i forhold til biler som er solgt med Dsg,generelt virker de veldig bra.

en må jo også huske det på det er våte/tørre clutcher,og disse slites jo på vanlig måte,så skal du ha bilen lenge må dette beregnes å skifte clutcher som på vanlig kasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde DSG i GTIén, byttet olje på girkassa på 60.000,-

Jeg kjørte ikke bilen mer en 8-10.000km, men den ble brukt! Aldri problemer :)

 

Vurderer DSG på neste, så.. det får bare være bra!

(men vurderer sterkt å kun ha den til den blir 3 år) :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg jobber som mekaniker på møller, så får jo inn noen skrekkeksempler.

Men på b.l.a servicer så merker jeg jo at omtrent alle med DSG lugger ved igangtagning, og spessielt bakover, høgger så voldsomt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg jobber som mekaniker på møller, så får jo inn noen skrekkeksempler.

Men på b.l.a servicer så merker jeg jo at omtrent alle med DSG lugger ved igangtagning, og spessielt bakover, høgger så voldsomt.

 

Av ren nysgjerrighet: Hvor mange DSG-kasser bytter dere i løpet av en mnd? Siden DSG er "rævdårlig" som du selv sier, og du jobber som mekaniker i Møller-systemet (Hamax?) så må jo du sitte på god informasjon om dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg jobber som mekaniker på møller, så får jo inn noen skrekkeksempler.

Men på b.l.a servicer så merker jeg jo at omtrent alle med DSG lugger ved igangtagning, og spessielt bakover, høgger så voldsomt.

 

jobber og med vag/audi og kan vel ikke si at den er så dårlig gitt. Har og jobbet i møller, og kjenner jeg de rett er de vel ikke helt takknemlig for slik reklame. :)

Men har da hatt noen som har vært dårlige, men som har blitt bra etter utskifting av mechtr. og oppdatering.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av DSG kasser med feil er vel biler med hengerfeste overrepresentert også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auda....

 

Tåler virkelig disse kassene ingenting?

 

Skulle tro at når man kjøper en ny bil i dag , så skulle den vare en stund...

100.000km er jo ingenting..... fattern`s forrige OPEL!!! holdt jo 250.000km uten nevneverdige problem....

 

Så nå føler jeg på meg at jeg kan føle meg litt skyldig etter at jeg har fått fatter`n til å kjøpe tiguan med 4motion DSG når man ser slike tråder som dette.

 

Og dette er hans første VW... , kan bli morsomt skjønner jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler virkelig disse kassene ingenting?

 

Joda de er veldig gode og veldig holdbare : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av DSG kasser med feil er vel biler med hengerfeste overrepresentert også?

 

Det er noe som heter å bruke huet også selv om du har hengerfeste.

 

Har flyttta en campingvogn med totalvekt på 1200 kg med Skodaen og det gikk greit men det er ikke noe jeg ville hatt bak bilen i lengre tid.

 

Når men kjører med henger eller campingvogn så burde man tenke på at man har de ekstra kiloene hengende etter og legge kjørestilen deretter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg jobber som mekaniker på møller, så får jo inn noen skrekkeksempler.

Men på b.l.a servicer så merker jeg jo at omtrent alle med DSG lugger ved igangtagning, og spessielt bakover, høgger så voldsomt.

 

Men gjør de ikke det fra de er helt nye da? Mener bilen til fatters (-06 Passat 2,0TDI) alltid har vært sånn og at det har vært kommentert som en av de få svakhetene i div. tester. Men mulig du mener litt mer "lugging"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er DSG kassene oppgradert/endret på de nye bilene? Tenker da f.eks på nye Golf GTI og GTD.

Vil man få problemer med lett trim som chip + eksos ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen grunn for at Volkswagen of America har utvidet garantien til å gjelde 100 000 miles eller 10 år på en del modeller med disse kassene - og at ikke den samme garantien gjelder her til lands/europa???....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel legge til at på Fredag på jobben blei det bytta ei DSG kasse på Tiguan som hadde gått 3500km. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen grunn for at Volkswagen of America har utvidet garantien til å gjelde 100 000 miles eller 10 år på en del modeller med disse kassene - og at ikke den samme garantien gjelder her til lands/europa???....

 

Det skjønner jeg godt, for hvis du har sett veiene der borte kontra her i Europa, så er det jo et heeeelt annet kjøremønster. Bilene går jo på motorveier så å si konstant uten mye småkjøring med rykk og napp som i Norge.

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste problemene som vi har inne på slike kasser av forskjellige typer løses med SW update, tilpassingskjøring eller svinghjuls-skift. MANGE feilfrie slike som går ute. En kamerat av meg har en 2005 touran 140hk tdi dsg.. som taxi.. den har han hatt siden ny og det har kun blitt byttet svinghjul på den en gang på over 250000km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de nyeste bilene har jeg intrykk av at det er komboen 1,6tdi - 7trinns DSG som det kan være litt tull med. Har byttet mekatronic på to slike på jobb. Men det er nok få det virkelig er problemer med i forhold til hvor mange som faktisk går der ute! Enig med Stian :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen grunn for at Volkswagen of America har utvidet garantien til å gjelde 100 000 miles eller 10 år på en del modeller med disse kassene - og at ikke den samme garantien gjelder her til lands/europa???....

 

Jeg vil tro at grunnen til at denne garantien ble innført i USA, er samme som at det ble innført en 10 år/120 000 miles garanti på 1997-2004 1,8/1,8t-motorene i USA etter et Class Action Lawsuit.

 

Dersom man leser litt på diverse forum er det snakk om et lignende søksmål angående DSG-kassene, om et slikt søksmål er på gang vet jeg ikke, men trolig har VAG USA vært føre var her og innført forlenget garanti for å unngå et dyrt søksmål.

 

...noe sånt vil vi aldri få i Europa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest en del rundt omkring på nettet så virker det for meg at det er mindre trøbbel (ingen?) med 06/07 modeller, og at 08/09 modeller er de med mest problemer relatert til DSG - noen som vet om dette også virker å være sant her til lands?.

 

Ser også ut som det har vært en batch med defekte mechatronic enheter i 08/09 modellene?

 

Er noen modeller tilbakekalt her i landet også eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2007 og har byttet Mechatronic pga hugging, spesielt bakover. Ble først forsøkt med oljeskift og programvareoppdatering, men det hjalp ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde DSG på min forrige bil (2007 VW Touran 2.0TDI 170HK+)

Ingen problemer de tre årene jeg hadde denne over hodet.

 

Hadde også DSG på to Touran'er i jobben (2005 mod.) og begge disse bilene gikk nesten 140.000km. før vi byttet dem ut. Ingen problemer med DSG der heller, å disse bilene gikk HARDT!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.