Er det problemer med "alle" DSG kasser/elektronikk?

Anbefalte innlegg

Hadde DSG på min forrige bil (2007 VW Touran 2.0TDI 170HK+)

Ingen problemer de tre årene jeg hadde denne over hodet.

 

Hadde også DSG på to Touran'er i jobben (2005 mod.) og begge disse bilene gikk nesten 140.000km. før vi byttet dem ut. Ingen problemer med DSG der heller, å disse bilene gikk HARDT!

 

Det skulle vel bare mangle at en girkasse gikk 140 000 km uten problemer.

...går den 300 000 uten problemer? 400 000 km? 500 000 km?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle vel bare mangle at en girkasse gikk 140 000 km uten problemer.

...går den 300 000 uten problemer? 400 000 km? 500 000 km?

 

Hadde en Golf 1.6 bensin manuell gir 2002 mod (fabrikkny) og dette er den største søppla jeg har eid på fire hjul. Var så mye galt med den bilen at jeg til slutt ga blaffen.

 

Så det er nok andre ting sombekymrer meg mer enn den DSG kassa. Dessuten så kommer jeg aldri til å eie en bil som er gått mer enn 60.000km. Så jeg er nok berget når der gjelder DSG utgifter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri eid en bil med mindre enn 250000 km og har stort sett hatt biler med over 300000 km, så for sånne som meg er det ihvertfall vesentlig om ting holder eller ryker når det har vært i drift en stund.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt rundt på andre forum også, virker egentlig som kassene er nokså solide, og at enkelte har problemer med mecatronic enheten, men om man går ut fra at VW har solgt en god del av disse, virker det vel egentlig ikke som det er så mye mer trøbbel en det er med andre ting.

 

Problemet med nyere biler er vel at de har mye mer elektronikk etc, noe som sansynligvis vil gjøre sitt til at de ikke "varer" like lenge som eldre biler......?.....Synd vi har disse flotte avgiftene her til lands...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.