VACN - isbanekjøring på Våler 19. Mars

Anbefalte innlegg

Og ja! den er registrert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe i inngang om man bare vil se på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ha hjelm? Står ikke noe om det i første post, men en lenger opp her som skrev ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska ein på bane må ein vel ha hjelm tenkjer eg;)

Men kor ligge bana egentlig?

Kor lenge held ein på tidspunkt frå-til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid hjelm på klubbens banekjøringer. Dog ikke noe FIA- krav, så en mopedhjelm er ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom at trekkvogna brøt sammen så er det nok bare å drite i å komme seg nedover...... ikke min vintersesong dette :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kjører folk fra Oslo og omegn oppover på lørdag? Møtested og tidspunkt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 vel? Har du ledig plass? Jeg har ikke bil! :0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7...? : faint :

Sikkert plass i baksetet på R32'n til Finni, Bjørnar. Skal høre med ham jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytter ikke å ligge til langt utpå dagen når det er slike arrangement vet du vel:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadda! Er mer vant til å bare tusle ned fra campingen når jeg er på Våler vettu :)

Men - fint om noen kommer med konkret forslag på møteplass og tidspunkt! F.eks Shell Skedsmokorset kl...??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man i det hele tatt feste til å kjøre fortere enn 50km/t på banen med 4wd egentlig med vanlig pigg eller piggfritt? Er vel rimelig blankpolert snø/is der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er hvertfall ikke redd for å ikke få nok fart, er heller mer skeptisk til feste på evnt. oppbremsing, men det så ganske blankpolert ut på det bildet ja - ujevnt og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser bra ut, på tide å vekke S4-en fra vinterdvalen nå tror jeg...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man i det hele tatt feste til å kjøre fortere enn 50km/t på banen med 4wd egentlig med vanlig pigg eller piggfritt? Er vel rimelig blankpolert snø/is der.

Gode piggfrie dekk er overraskende bra så lenge det er litt konturer i isen når det gjelder akserelasjon og brems med hjula rett frem, nå blir det ikke nok like "bra" som når det blir raspa opp av ispigg.

Men over 100km/t bør gå greit og kontrollerbart. Med godt raspa underlag og piggfrie dekk kan en S2 gå 180km/t på isbanen sigdal visstnok, som en "sammenligning" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dumt spørsmål, men duger det med alpin hjelm?

tror jeg tar turen jeg å :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle spytte inn at jeg bor nå 3.5 min unna Vålerbanen, så om det trengs hjelp til noe i forkant på Fredag/Lørdag så er det bare å si ifra. :)

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å finne en passende tid å møtes på skedsmokorset så henger jeg meg på derifra jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadda! Er mer vant til å bare tusle ned fra campingen når jeg er på Våler vettu :)

Men - fint om noen kommer med konkret forslag på møteplass og tidspunkt! F.eks Shell Skedsmokorset kl...??

Hvilke rute har dere tenkt å kjøre fra oslo? om kongvinger eller e6 oppover? har spurt MR R32 om å få sitte på, men han viste ikke hvilke rute dere tar og da kunne han ikke svare for seg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

føret på bana kan ikke sammenlignes med vanlig vei med snø og is:) er som å kjøre på sjøen før det har blitt kjørt med ishjul:) er utrolig moro å kjøre på for litt motorsvake biler med 4x4:) husker siste svingen før depostrekka var veldig glatt på autofil dagen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltrangtilsynet er litt ugreie på prøveskitler her.

Trenger god grunn til å få kjørestrekning til våler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke rute har dere tenkt å kjøre fra oslo? om kongvinger eller e6 oppover? har spurt MR R32 om å få sitte på, men han viste ikke hvilke rute dere tar og da kunne han ikke svare for seg :P

Greieste ruta er vel å kjøre om Kongsvinger og rv2, for deretter å kjøre videre nordover på rv3?

http://kart.gulesider.no/m/IB5mK (kartet viser fra Drammen, hvor vi kommer fra)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell Skedsmokorset klokka 7?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greieste ruta er vel å kjøre om Kongsvinger og rv2, for deretter å kjøre videre nordover på rv3?

http://kart.gulesider.no/m/IB5mK (kartet viser fra Drammen, hvor vi kommer fra)

1, 5 mil lenger om e6 og elverum, så da må man vurdere vei osv.. vet ikke hvordan e6 er om dagen i forhold til veiarbeid osv? Men er sikkert helt jævelig, så da er sikkert kongsvinger lurt... Bare synd jeg ikke bor langs den ruta :P Får se om jeg får lånt meg en bil i stedet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.