Anbefalte innlegg

Har hørt mye negativt om felgene som Sharif selger, men det er også mange som er fornøyde. Er nå 1-2år siden jeg har hørt, eller lest noe om felgene hans så lurer på hvordan kvaliteten på felgene han selger er? Har ikke så mye penger å bruke på felger, så vil helst komme billigst mulig unna med felg og dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell.. di er replica felger da.. men fungere til sitt bruk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye penger å bruke på felger, så vil helst komme billigst mulig unna med felg og dekk

 

Billigst mulig ? Da kjøper du brukte OEM felger evt. da kjente aftermarket produsenter BBS osv...

Dekk ligger som regel allerede på når man handler brukt, en liten ekstra bonus det.

 

 

Eller så kan du jo velge Sharif+NANGKANG = WIN!

Her ser du jo et eksempel (se bilde under) hvor han satte på replica CCX felger og NANGKANG dekk på bilen sin... Imponerende? vell.... DET får du avgjøre. Lykketil. :)

updated-sharif-sells-koenigsegg-ccx-afte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sharif sin avkjøring med Koenigseggen skyldes dårlig kjøring. Ingenting annet. Jeg har det video. Så jeg vet det. Selv om billighjul er forkastelig på en superbil.

 

Vanlige biler klarer aldri å utnytte like mye grep som superbiler. Superlette felger og de råeste dekkene er bortkastede penger her. Billigfelger og Nankangdekk fungerer bra på en vanlig bil. Det er mye for penga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hett tips. Sharif har fått inn partivarer. ATS felger og Kumho dekk. De tingene ER bra. Selges billig så lenge lageret rekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigst mulig ? Da kjøper du brukte OEM felger evt. da kjente aftermarket produsenter BBS osv...

Dekk ligger som regel allerede på når man handler brukt, en liten ekstra bonus det.

 

Eller så kan du jo velge Sharif+NANGKANG = WIN!

Her ser du jo et eksempel (se bilde under) hvor han satte på replica CCX felger og NANGKANG dekk på bilen sin... Imponerende? vell.... DET får du avgjøre. Lykketil. :)

 

Et pent brukt OEM hjulsett koster jo minst 10.000 kr, dvs mye mer enn pakkene fra 5000 kr og oppover som alle selger.

 

Satt det Nankang-dekk på Konigseggen? Han hadde bilen i 2-3 uker på prøveskilt, tviler på at han byta hjul på denne før han leverte den tilbake. Og når du gir gass midt i svingen med 355 dekk eller hva det nå er, så kjører du av veien med både nankang og michelin :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at dekkene som sharif har for det meste er overliggere fra tyskland.. dvs 2-3 år gamle dekk hvor gummien begynner å bli hard og sprø.. Handler heller fra dekkskift eller dekkonline da, så får jeg hvertfall det jeg betaler for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas får ta Shariffelgene for hva de er. For tunge for raske biler. Men bra nok for vanlige biler. Veldig harry design. Mye hjul for penga.

 

m191.jpgm126.jpgm888.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superdekk sine Megafelger er noe dyrere enn Sharif. Men enda relativt billige. Litt tunge. Veldig stilige og holdbare. Også mye for penga.

 

Mega_Rotera.jpgMega_Futera.jpg

Mega_Spokera.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ta en tur ned til megahjul i fredrikstad å høre hva de har, så får jeg ta en tur til sharif etterpå :P

 

Prøver å følge med på finn.no etter noen greie hjulpakker der å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med Nankang er rett og slett: ALDRI MER.......

Hadde dette på en Passat 3BG, og de var forferdelig støyende og ikke bra å kjøre på, samt at de var vonde å få i balanse.

En kompis med 2006 A6 har akkurat samme erfaringen. Jeg vrengte dem rett og slett av etter et par måneder og solgte dem billig.

Men er billige, så kan man vel ikke forvente mer..... Jeg vil ihvertfall ikke ha sånne dekk på en bra og moderne bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superdekk sine Megafelger er noe dyrere enn Sharif. Men enda relativt billige. Litt tunge. Veldig stilige og holdbare. Også mye for penga.

 

Mega_Rotera.jpgMega_Futera.jpgMega_Spokera.jpg

 

Har hatt de Mega Futera felgene. Pene felger, men desverre unøyaktig laget. Hadde problemer med at de var urunde, og ikke tålte mye. Snakket senere med forhandlere og de sa at de ofte måtte sortere etter de som var mest runde......

Er et par år siden nå, muligens kvaliteten er bedre nå? Var i allefall ikke det da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med Nankang er rett og slett: ALDRI MER.......

Hadde dette på en Passat 3BG, og de var forferdelig støyende og ikke bra å kjøre på, samt at de var vonde å få i balanse.

En kompis med 2006 A6 har akkurat samme erfaringen. Jeg vrengte dem rett og slett av etter et par måneder og solgte dem billig.

Men er billige, så kan man vel ikke forvente mer..... Jeg vil ihvertfall ikke ha sånne dekk på en bra og moderne bil.

 

Jeg brukte nankang ns-2? eller hva de heter på gamle bilen. Brukte 225/40R18 dekk. Synes ikke de støyet såå mye, men nå har jeg ikke testet sånne kjempe dyre, støysvake dekk da. Og synes de dekkene var helt greie til å ta meg fra A til B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også den dimensjonen. Husker dessverre ikke mer enn at det var Nankang. De støyet MYE:)

Hadde de på Passat 3BG 4-motion.

Kjøper ikke de dyreste dekkene heller, men vil si der er andre gode relativt rimelige dekk som er bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Kjøp felger fra usa, hvertfall nå som dollaren er helt nede i 5.5! Jeg handlet felger fra USA for rundt en måned siden, havnet på ca 9000 med moms og frakt levert på døra. De samme felgene fant jeg i norge til rundt 12000kr.

 

Så handler du dekk fra dekkskift eller dekkonline, blir garantert billigere enn i Norge.

 

F.eks de vw motorsport felgene som man kan få til scirocco, de skulle de ha 32000 for på møller med dekk. De fant jeg på ebay med dekk til 14000 uten frakt. Så det er absolutt en del penger å spare!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også den dimensjonen. Husker dessverre ikke mer enn at det var Nankang. De støyet MYE:)

Hadde de på Passat 3BG 4-motion.

Kjøper ikke de dyreste dekkene heller, men vil si der er andre gode relativt rimelige dekk som er bedre.

 

Et dekk merke jeg vil teste er vredestein ultrac sessanta

 

1292224-Vredestein.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at dekkene som sharif har for det meste er overliggere fra tyskland.. dvs 2-3 år gamle dekk hvor gummien begynner å bli hard og sprø.. Handler heller fra dekkskift eller dekkonline da, så får jeg hvertfall det jeg betaler for.

 

Er jo veldig lett å sjekke det da. Produksjonsdatoen og året står på dekkene. Kjøpte meg Nokian Haka.vinterdekk der i vinter og de var produsert en eller to mnd før jeg kjøpte de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Kjøp felger fra usa, hvertfall nå som dollaren er helt nede i 5.5! Jeg handlet felger fra USA for rundt en måned siden, havnet på ca 9000 med moms og frakt levert på døra. De samme felgene fant jeg i norge til rundt 12000kr.

 

Via Ebay dette? Eller har du tips til noen andre nettsider?

 

Noen som har erfaring med disse felgene fra Sharif?

 

Monaco Mirabeau Black

http://www.sharifs-webshop.no/display.aspx?menuid=0&prodid=10921

 

Mirabeau_542.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at dekkene som sharif har for det meste er overliggere fra tyskland.. dvs 2-3 år gamle dekk hvor gummien begynner å bli hard og sprø.. Handler heller fra dekkskift eller dekkonline da, så får jeg hvertfall det jeg betaler for.

 

Jeg vet ikke, men alltids greit å sjekke fakta før man viderebringer ubekreftede rykter. Det er mange dekkforhandlere som tjener bra hvis Sharif får et dårlig rykte, men meg bekjent selger mange de samma jalla pakkene selv og kaster således stein i glasshus. Har ingen tro på at NS2 fra Megahjul eller Gigagøy (:)) er bedre/nyere der enn hos Sharif.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sharif selger så mye dekk at jeg tviiiler på at det er spekulering i å sope sammen gamle dekk fra andre land som er svaret på suksessen. Det ville vært for tidkrevende og kostbart, da slike restlager neppe ville befunnet seg samlet i store containere, men 3 dekk her, 2 dekk der osv.. tviiiiler på at det ville vært kostnadseffektivt å hente inn sliktno for prisdumping, selv for Sharif..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Via Ebay dette? Eller har du tips til noen andre nettsider?

 

Noen som har erfaring med disse felgene fra Sharif?

 

Monaco Mirabeau Black

http://www.sharifs-webshop.no/display.aspx?menuid=0&prodid=10921

 

Mirabeau_542.jpg

 

Jeg vet ikke, men alltids greit å sjekke fakta før man viderebringer ubekreftede rykter. Det er mange dekkforhandlere som tjener bra hvis Sharif får et dårlig rykte, men meg bekjent selger mange de samma jalla pakkene selv og kaster således stein i glasshus. Har ingen tro på at NS2 fra Megahjul eller Gigagøy (:)) er bedre/nyere der enn hos Sharif.

 

Som sagt så er dette noe jeg har hørt og det er mulig det bare er løse rykter. Men jeg ville kanskje sjekka datostemplinga som en annen her sier før jeg hadde handla der i person, bare for å være på den sikre siden. Synes fyren virker sleip nok til å kunne finne på noe sånt.

 

 

http://www.wheelwarehouse.com/default.aspx

http://www.wheelsnext.com/default.cfm

http://www.rimsntires.com/index.jsp (Ser jalla ut, men har billig frakt..)

http://wheelplususa.com/

 

Alle disse skal shippe til norge.

 

Her har du f.eks ett eksempel på handel på ebay:

 

TSW Nurburgring 19x8

Pris på felgimport.no: 12780 NOK

Pris på LSDMotorsports: $1179

Frakten kommer på $280;

 

1179x5.6= 6602

280x5.6= 1562

Totalt = 8172 + 25% moms

8172x1.25=10212

 

Så du sparer nesten 3000kr og får hjulene levert på døra.

Det jeg opplevde når jeg skulle ha felger var at det var ofte frakten som avgjorde prisen, felgene koster stort sett det samme over alt, og hvis de ikke gjør det så er det mange av butikkene som har prisgaranti så du kan få de til samme prisen. Sjekk litt rundt med frakt til din adresse og finn ut hva som er billigst. Shipper du det til sverige og henter det der i tillegg så slipper man jo virkelig billig unna, da snakker vi rundt 40% avslag på norsk pris.

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de andre butikkene du nevner der.. Hvordan sjekker du datomerkinga på dekkene FØR du får de hjem på døra..?

Hva får deg til å tro at de er mer "seriøse" enn Sharif?

 

Jeg har vært hos Sharif tre ganger å handla felg og dekk, de to første gangene i de gamle lokalene, hvor det bodde folk i brakker ute på tomta der og faren til Tommy kom og låste opp porten med balltre i hånda om morningen, hehe.. Syns folka virker som hardtarbeidende folk som vet hvor de kan kutte for å holde gode priser. En slik tråd, basert på rykter er kun med på å sverte navnet til Sharif..

 

Så om jeg ville handla felger der selv? Om jeg fant noen felger jeg likte, prisen var riktig, ja selvfølgelig.. I tillegg er fordelen at jeg kan reise dit å hente de selv, og sjekke datostemplinga på dekkene FØR de er levert på døra og kontoen trekt for pengene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte et sett med ASA SH1 8.5x19" med 4 stk Strata 235/35/19 dekk. Ble levert på bare noen dager, og veldig førnøyd med felger og dekk:) Hadde nok ikke kjøpt slike til bane, men til hverdagsbruk til og fra butikk etc så er nankang, strata etc dekk som faktisk holder mer enn nok..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så er dette noe jeg har hørt og det er mulig det bare er løse rykter. Men jeg ville kanskje sjekka datostemplinga som en annen her sier før jeg hadde handla der i person, bare for å være på den sikre siden. Synes fyren virker sleip nok til å kunne finne på noe sånt.

 

 

http://www.wheelwarehouse.com/default.aspx

http://www.wheelsnext.com/default.cfm

http://www.rimsntires.com/index.jsp (Ser jalla ut, men har billig frakt..)

http://wheelplususa.com/

 

Alle disse skal shippe til norge.

 

Her har du f.eks ett eksempel på handel på ebay:

 

TSW Nurburgring 19x8

Pris på felgimport.no: 12780 NOK

Pris på LSDMotorsports: $1179

Frakten kommer på $280;

 

1179x5.6= 6602

280x5.6= 1562

Totalt = 8172 + 25% moms

8172x1.25=10212

 

Så du sparer nesten 3000kr og får hjulene levert på døra.

Det jeg opplevde når jeg skulle ha felger var at det var ofte frakten som avgjorde prisen, felgene koster stort sett det samme over alt, og hvis de ikke gjør det så er det mange av butikkene som har prisgaranti så du kan få de til samme prisen. Sjekk litt rundt med frakt til din adresse og finn ut hva som er billigst. Shipper du det til sverige og henter det der i tillegg så slipper man jo virkelig billig unna, da snakker vi rundt 40% avslag på norsk pris.

 

Lykke til :)

 

 

Litt info her. Prisene på felgimport siden er + mva, men de fleste forhandlere fra dem tar jo endel mindre en det som står på felgimport sidene :) En vanlig billig forhandler vil ta rundt 9200 for de felgene med mva vil jeg tippe : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig. Jeg sjekket litt rundt, men fant det best å handle fra usa. Men nå sporer det jo totalt av her. Jeg sa nå bare noe jeg har hørt, da er det jo opptil den enkelte å ta dette for god fisk eller ikke. Nå ser vi jo mange som kan avkrefte dette, så da har vi vel kommet til bunns nok i saken at en fyr kan finne ut om han vil gå for å handle dekk hos sharif eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.