Anbefalte innlegg

Hva er forskjell på s4 SMS Revo og S6 SMS revo?

jeg tenkte at S4 hadde innsug alla RS2?

 

Er begge to bassert AAN motor?

 

legger ved et bilde jeg har fått tilsednt fra en som skal selge en s4 SMS.

Hvis denne skal ha likt innusug som RS2, er det noe som ikke stemmer

P1016545.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg kan si sikkert, er at det innsuget på bilde der er ikke RS2 innsug..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er et standard S4/S6 AAN innsug.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 er jo i utgangspunktet en Audi 80, og har derfor spjeld/inntak på innsuget plassert i bakkant av motoren, og en trykkrør som går fra IC og bakover langs motoren.

S4/S6 er basert på C4 karosseriet som muliggjorde spjeld på motsatt side av motoren, så hvorfor noen skulle finne på å montere et RS2 innsug i C4-karossen skjønner jeg ikke.

 

Dette er fra en SMS Revo 6:

attachment.php?attachmentid=40963&d=1148

 

Dette er fra en SMS Revo 4:

attachment.php?attachmentid=124819&d=124

 

Det er og mulig at forskjellen på disse to er at S6'en trolig har innsuget fra Revo-S modellen, som ble levert med 375hk mens S4'en trolig er en Revo med 303hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo min det siste bildet der:)

 

Det er et sms 303 karroseri. Motoren er en vanlig 230hk aan.

 

Tror sms 303 en har bare en annen turbo og chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra ableitet,

 

 

SMS Revo (303hk) og SMS Revo S (375hk) var to utgaver som var utviklet med støtte av Roland Mayer (MTM) for Schmidt Motorsport. Dette har vært fabrikksopsjon på både S4 og S6, da Revo kitet ble montert på fabrikksnye biler (Sendt direkte fra Ingolstad til Cadolzborg for om ombygging). Løsningene tilsvarer et oppsett med ny KKK-turbo, nye luftveier og endret styreenhet, mens Revo S er et litt mer omfattende oppsett ala det mange Audi-trimmere i dag ville kalle RS2-oppsett med turbo, grenrør, dyser og endret styreenhet ala RS2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et sms 303 karroseri. Motoren er en vanlig 230hk aan.

 

Så dette er motoren fra delebilen? Og ikke fra den orginale SMS'en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp:)

 

Den originale sms motoren var allerede kastet i et annet karroseri da jeg kjøpte det røde sms karroseriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar alle.

Så bildet av motoren i den S4 SMSen som skal selges er rett?

hvordan er samle verdi på en s4 revo

hvor vanlig/uvanlig er den

hva med s6 kontra s4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar alle.

Så bildet av motoren i den S4 SMSen som skal selges er rett?

hvordan er samle verdi på en s4 revo

hvor vanlig/uvanlig er den

hva med s6 kontra s4

 

Hei, får svare "på vegne av" ableitet jeg da.

 

Fikk aldri noen tilbakemelding fra Schmidt angående disse bilene, og deres foretaksfokus har vel også endret seg noe over de senere årene. Som det står over her er SMS Revo mer eller mindre en "normal" innstegsløsning for de som optimaliserte original motor, mens Revo S tar for seg endel mekaniske endringer for å oppnå sin effekt. Legg spesielt merke til klistrelappen på radiatorstøtten på Revo S bildet Knut Arne la ut, der står delenummer på alle SMS delene som inngår i motorombyggingen.

 

Hvor sjeldent det er er jo litt vanskelig å si, men min personlige inntrykk er at en bil med Revo oppsett er like sjelden som en

gammel 2.2T med MTM trimløsning, altså ganske vanlig. Forskjellen er bare at det ene er bestilt av en nybilskunde, mens det

andre mest sannsynlig er bestilt av en bruktbilkjøper som valgte MTM. Ser du på Revo S ville jeg nok sagt at det begynner å bli

sjeldent, ettersom det inkluderer disse unike motordelene.

 

Ting er kanskje litt hipp som happ, men fordelen er vel at SMS skal ha ting i vognkortet.

 

art-Rallye_Racing-10_1993-SMS_S2_S4_Revo

art-Rallye_Racing-10_1993-SMS_S2_S4_Revo

art-Rallye_Racing-10_1993-SMS_S2_S4_Revo

art-Rallye_Racing-10_1993-SMS_S2_S4_Revo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man ser jo godt på bildene Ola la ut, forskjellen på innsug fra 80-karosseriet (selv i Revo-utgave) og til S4/S6.

Jeg tror nok vi etter disse bildene kan konkludere med at både S4 og S6 303PS har orginale audi-innsug, mens S-utgavene (375PS) har SMS'egne innsug.

Og at det derfor er korrekt innsug på Revo 4 i første bilde i tråden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den S6 Sms revo S sedan som ble knust her i nord norge for noen år siden hadde hvissnok oppvarmede vindusviskere, noe som jeg Aldri har sett tidligere på c4 karroseriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gamle sedanen til Helge V var vel Nr 12? (den som ble kræsja)

 

Husker det stod en sølvgrå S6 Revo S Avant i motorbørsen for mange år siden... , det skulle vistnok være nr 13.

Noen som har noe info om den? lever den i dag , eller om den også led samme skjebne som Nr 12....

 

Hadde vært veldig morsomt å fått fatt i en slik :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gamle sedanen til Helge V var vel Nr 12? (den som ble kræsja)

 

Husker det stod en sølvgrå S6 Revo S Avant i motorbørsen for mange år siden... , det skulle vistnok være nr 13.

Noen som har noe info om den? lever den i dag , eller om den også led samme skjebne som Nr 12....

 

Hadde vært veldig morsomt å fått fatt i en slik :D

Det var Helge som importerte den sedanen. Den var proppfull av utstyr,var modifisert en VW MFD-navi blant annet. Den hadde elektrisk bakrute-sjalusi og masse annet. Det var Norges desidert mest strøkne C4 !!!! Den hadde 2 ekstra lag klarlakk faktisk. Motoren i den var modifisert enda mere med andre kammer,gedigen intercooler og annet program. Var grom lyd i den med tomme kat`er og rustfritt eksosanlegg : rock : Synd den ble kræsja og solgt i deler : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var Helge som importerte den sedanen. Den var proppfull av utstyr,var modifisert en VW MFD-navi blant annet. Den hadde elektrisk bakrute-sjalusi og masse annet. Det var Norges desidert mest strøkne C4 !!!! Den hadde 2 ekstra lag klarlakk faktisk. Motoren i den var modifisert enda mere med andre kammer,gedigen intercooler og annet program. Var grom lyd i den med tomme kat`er og rustfritt eksosanlegg : rock : Synd den ble kræsja og solgt i deler : gråter :

 

Jepp , var så heldig å se den i Ålesund da jeg henta noen deler hos Helge i 2005 el no...

HERLIG bil!! : eek :

 

Fortjente ikke den skjebnen nei....

 

Da ser det ut til at Helge sin var Nr 13 :)

SÅ da var det NR12 jeg så i motorbørsen for mange år siden.... , en sølvgrå avant.

 

Noen som har sett den? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp , var så heldig å se den i Ålesund da jeg henta noen deler hos Helge i 2005 el no...

HERLIG bil!! : eek :

 

Fortjente ikke den skjebnen nei....

 

Da ser det ut til at Helge sin var Nr 13 :)

SÅ da var det NR12 jeg så i motorbørsen for mange år siden.... , en sølvgrå avant.

 

Noen som har sett den? :)

Det var virkelig synd at den ble kræsja ja : gråter : En vanvittig heftig bil !!! Helge sa at eieren nesten gråt når han kjørte avgårde med bilen......var visst en skikkelig entusiast som hadde egen bilforretning som solgte masse gromme biler mens han selv kjørte rundt i en "gammel" C4 ;) Eieren før han i Tyskland var visst en lege som hadde overhalt og fått trimma motoren ennå mere.....fulgte med en perm med en tjukk bunke kvitteringer. Var påkosta noe helt hinsides i motor og ellers.....: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer bra det ja. Ser den fortsatt er "registrert" ifølge 2282. Står registrert på en ifra Averøy. Så den er ikke levert til vraking ennå iallfall.

 

Snodig,,, fint chassinr til masse effekt i C4 karroseriet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen VÆR SÅ SNILL å bygge opp den bilen igjen hvis den "lever" enda.... koste hva det koste vil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig,,, fint chassinr til masse effekt i C4 karroseriet :D
Hehe Helge fikk litt trøbbel når han skulle registrere bilen. Var visst en liten notis i margen ifra Tollvesenet om at muligens effekten ikke var helt korrekt. Så når han skulle på Biltilsynet var det opp med panseret med en gang. Han karen ifra Biltilsynet var selvfølgelig en kar som har en Audi 200 20v selv,så han så jo med en gang at turboen var langt ifra orginal ;) Så da fikk han beskjed om å komme tilbake med orginal turbo og uåpnet ecu. Så da ble montert på K24 og så fikk han låne en uåpnet ecu av meg. ;) Av alle personer på Biltilsynet måtte det såklart være en med greie på Audi. Turboen var jo en KKK K26/27/29 hybrid....var til og med slipt et lite hakk i RS2 manifolden for at kompressorhuset ikke skulle ta borti ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sporet litt av denne tråden i forhold til en tidligere s6 revo s i Norge.

Hvis man går tilbake til spørsmål om "samle verdi" nå og evnt i fremtiden, for en original s4/s6 revo/revo s, sammelignet med verid av en s6 plus.

Hva tenker dere om det?

Når jeg ser på blocket blandt annet, hvor det ligger/har ligget både

en s4 SMS og en flere s6 plus, både sedan og avant, er disse nærmest likt priset. Hva med fremtiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare i norge at disse bilene fortsatt har en del status , og det er vel mye pga avgiftsystemet i dette landet.

I mange andre land er de null verdt , pga skyhøy årsavgift på eldre biler med litt motor.

 

S6 plus sedan er vel noe av det mest sjeldne som har rullet ut fra audi / quattro GmbH , så den blir nok aldri noe som kommer for salg så ofte , og dermed vanskelig å vurdere pris til tilstand

. Da jeg la ut min S6 plus ble jeg nærmest bombadert med pm her på forumet.

Og selv om den var ett rep objekt ,så gikk den på under 2 dager.

 

Kansje var prisen for lav? Men det bryr meg ikke.

For bilen fikk ett godt hjem :)

 

Men jeg SKAL ha en plus sedan igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.