Ca. pris på lakkering av 1995 S6 avant

Anbefalte innlegg

Noen som har en liten ide om ca. pris på å lakkere S6 avant karosseriet?

Har noen flekker og småriper jeg vil bli kvitt, tenkte derfor å lakkere bilen på nytt.

 

Ønsker å vite ca. pris for hele arbeidet, inkl. forarbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir lett 20-30k++ visst man ikke gjør noe av demont eller forarbeid selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre bilen ser helt voldtatt ut i lakken, kan du komme langt med rubbing og polering. Hvis det ikke er store flekkene som er rundt omkring, kan disse lakkeres, våtslipes og poleres opp igjen, så man knapt ser det. Og hvis ikke ripene er veldig dype, går mest sannsynlig samtlige av disse å poleres bort også.

 

Testet på Audien min før vinteren, og denne så mildt sagt herpa ut i lakken, og dette var det jeg fikk til med tålmodighet, begrenset med produkter og ikke så altfor mye erfaring med polering (ikke i forhold til detailer-kara).

 

Før:

IMG_2461.jpg

 

IMG_2462.jpg

 

Etter og 50/50:

IMG_2476.jpg

 

IMG_2490.jpg

 

IMG_2492.jpg

 

IMG_2509.jpg

 

IMG_2479.jpg

 

IMG_2497.jpg

 

IMG_2500.jpg

 

Dette var kun for å teste, og kunne lett ha fått det enda bedre også, men mest for å sjekke om det var håp i det hele tatt:) Ville ha sjekket ut om det er noen habile detailere i nærheten av deg og fått de til å ta en titt på bilen og komme med et prisoverslag. Blir garantert billgere enn en lakkjobb, og minst like bra om lakken ikke er helt værst i utgangspunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo ganske bra det der :) Jeg har litt zinkslipp/rust et par småsteder også, så derfor trengs litt mer arbeid enn polering.. Men kan fint gjøre dette selv, men ville høre pris i tilfelle noen visste om en bra pris et sted for lakk ;)

 

Hadde jo vært deilig å fått helt nylakkert bil, men 20-30 laken blir nok i drøyeste laget for denne bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel til at jeg må polere felgene snart og;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk http://www.husvikservice.no

Hel-lakkering for 10000,- (golf-A3 str)

12000,- for personbil/avant:)

 

Gjør også sandblåsing, verkstedtjesester og cornervekting, 4-hjulskontroll:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk http://www.husvikservice.no

Hel-lakkering for 10000,- (golf-A3 str)

12000,- for personbil/avant:)

 

Gjør også sandblåsing, verkstedtjesester og cornervekting, 4-hjulskontroll:)

 

Pluss moms:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allikevel billig..... tilnærmet normal pris på en A6 avant er på 30-40. 20 anser jeg for ganske billig!

 

En bekjent er lakkerer, tar stort sett kun forsikrings jobber. 50 000 for en stor bil (ala A6) er ikke uvanlig. Høres jo horribelt ut, men så er det :-(

 

Han lakket nylig en S4 sedan (C4) for meg. leverte den ferdig ribbet. Betalte 20 for den, og han angret på prisen.... Men ble meget bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkeringspriser på Audi A6 kan jeg alt om. Brukte ca 6 mnd på å kartlegge markedet i innland og utland før jeg lakkerte min. Skal du ha en proff lakkjobb i Norge med kvittering inkludert alt forarbeid osv begynner dette på 25000,- og oppover. I byene er prisene en del høyere og opp mot 35000,-

 

Merk at hvis du skal ha perfekt resultat så kreves det at "hele" bilen demonteres. Dette er en tidkrevende jobb og derfor er prisen såpass høy. Selve lakkeringsjobben tar ikke lang tid og koster ikke all verdens.

 

Det er mulig å få lakkert bilen i Norge for 15000,- og oppover men disse demonterer ikke bilen. De maskerer bare rundt om, og resultatet blir derfor deretter.

 

Ang. utlandet så fant jeg ut at prisene ikke er lave nok til at den kan forsvares i forhold til reisekostnad osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole anders Midborg:

Der tar du feil. Demontering av lister er inkl. i prisen, dog om innfestning og clips er rustet eller defekt er ikke dette lakkererers feil, og nye clips kommer i tillegg. dog er ikke dette snakk om store utgifter, og det samme vil gjelde om du drar på et "dyrt" lakkverksted. Det gjøres helt tilsvarende og gies garanti på jobben,

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har ett mål, å være definitivt billigest på lakkering og sandblåsing i norge, og vi gir tillfreds-garanti på jobben. En lakkerer som tar 30-40 000,- for en lakkeringsjobb tjener meget på jobben. Vi gjør en like bra jobb, men har ikke som mål å bli millionærer på det vi gjør, men få dekt våre kostnader og kunne ta ut en vanlig lønn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole anders Midborg:

Der tar du feil. Demontering av lister er inkl. i prisen, dog om innfestning og clips er rustet eller defekt er ikke dette lakkererers feil, og nye clips kommer i tillegg. dog er ikke dette snakk om store utgifter, og det samme vil gjelde om du drar på et "dyrt" lakkverksted. Det gjøres helt tilsvarende og gies garanti på jobben,

MVH

 

Nå vet jeg ikke hva du mener jeg tar feil på. Men min utalese kommer etter ca 6 mnd utspørring av utallige lakkeringsverksteder i Norge, og av lakkererer som påtar seg jobber på kveldstid.

 

Hvis hele bilen skal strippes (noe som kreves for å få 110% resultat), nedpusses, retting av småbulker, grunnes, fylles og på med lakk og klarlakk og montering så får du INGEN i Norge til å ta denne jobben for 10 000,-

Selve lakkeringen tar ikke lange tiden og er ikke dyr i seg selv. Det er alt arbeidet før lakkeringen kan startes som er tidkrevende.

Det kommer jo selvfølgelig ann på hva bil det er snakk om. Som du kanskje ser så sikter jeg til min bil, en Audi A6 2001 modell. Her er det MYE demontering som kreves og du skal vite hva du gjør før du går igang med den jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole anders Midborg:

Du nevner ikke noe om at din bil har bulker, og dette kommer selvsagt i tillegg hos alle lakkeringsveksteder. det er ingen lakkeringsverksteder som inkluderer retting og/eller rustsveising på et standard lakkeringstilbud, noe jeg regner som ganske åpenbart. selvfølgelig er det grunnarbeidet som er tidkrevende ved en slik jobb, og ikke minst demontering.

OG jo det er noen i norge som gjør den jobben for 10`000,- +mva, sjekk selv på http://www.husvikservice.no :)

Om du vil prøve eller utfordre kvaliteten er det bare å ta kontakt.

Hvor mye jobb det er å demontere listverk og det som trengs for en god jobb på en Audi A6 avant vet jeg dette forholdsvis godt, da det er blitt lakkert 3 eksemplarer av denne modell i boksen, og Erik som er mekanikker i bedriften har jobbet 5 år på Møller Bil Ensjø, har forholdsvis god greie på hvordan netopp dine lister er montert og hvordan disse skal demonteres skånsomt og effektivt:)

Ta gjerne kontakt ved andre spørsmål, MVH Espen Husvik:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole anders Midborg:

Du nevner ikke noe om at din bil har bulker, og dette kommer selvsagt i tillegg hos alle lakkeringsveksteder. det er ingen lakkeringsverksteder som inkluderer retting og/eller rustsveising på et standard lakkeringstilbud, noe jeg regner som ganske åpenbart. selvfølgelig er det grunnarbeidet som er tidkrevende ved en slik jobb, og ikke minst demontering.

OG jo det er noen i norge som gjør den jobben for 10`000,- +mva, sjekk selv på http://www.husvikservice.no :)

Om du vil prøve eller utfordre kvaliteten er det bare å ta kontakt.

Hvor mye jobb det er å demontere listverk og det som trengs for en god jobb på en Audi A6 avant vet jeg dette forholdsvis godt, da det er blitt lakkert 3 eksemplarer av denne modell i boksen, og Erik som er mekanikker i bedriften har jobbet 5 år på Møller Bil Ensjø, har forholdsvis god greie på hvordan netopp dine lister er montert og hvordan disse skal demonteres skånsomt og effektivt:)

Ta gjerne kontakt ved andre spørsmål, MVH Espen Husvik:)

 

Flott hvis du leser tråden først da. Som du sikkert ser dreier det seg om en 1995 modell. Finner du en 1995 modell uten en eneste parkeringsbulk så er du god. Mest sannsynlig er det både 1 og 2 og 3 parkeringsbulker. Da er det jo HELT naturlig og inkludere dette i prisen. Ingen seriøse lakkeringsverksteder lakkerer en bil uten å rette bulker. Som du også sikkert ser så har bilen også zink slipp og rust. Så her er det som jeg har påpekt en del forarbeid som må gjøres før du kan lakkere bilen. Tilbake til mitt eksempel på min bil så er det jo ikke bare snakk om demontering av pyntelister. Du skal av med takrails (dette er det en del arbeid med siden det er airbags i taket, og taktrekket på av osv), frontrute skal ut, osv osv. Forstår du vil markedsføre ditt lakkeringsverksted her og vektlegger pris som et konkurransefortrinn. Jeg tror de fleste her inne som har valgt lakkeringsverksted på bakgrunn av lavest mulig pris angrer veldig på det. Det er STORE kvalitetsforskjeller på lakkeringsverksteder og de som virkelig kan dette lakkerer ikke biler for 10 000,- End of story :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er spent å høre hva du endte opp med å betale Ole Andreas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg har sett at noen pruter opp prisen på lakkering :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg har sett at noen pruter opp prisen på lakkering :P

 

Jeg ville bare få frem at når det gjelder lakkering (og som med det meste annet) så får du hva du betaler for. Og mitt tips er å se på tidligere arbeid som lakkeringsverkstedet har gjort og snakk med referanser før du bestemmer deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ihvertfall heller ha en pris som er et utgangspunkt og så få en pris på de nødvendige tilleggsarbeidene, det være seg fjerning av bulker, fjerning av rust, montering/demontering eller hva som helst annet fremfor å få en pris som er skyhøy som "inkluderer det meste" hvor det er tatt høyde for kanskje mye mer enn det som finnes på den aktuelle bilen. Noen biler har 20 små parkeringsbulker mens andre bare har et par-tre, noen har skikkelig rust nederst på dører mens andre har bare lett overflaterust og så videre.

 

At lakkering i Norge er *grovt* overpriset normalt sett er det ihvertfall ingen tvil om. Greit at det er mye jobb, men det er ikke så mye jobb at de prisene rettferdiggjøres. At "normalpris" på lakkering av f.eks. et panser er oppunder ti lapper hører ingensteds hjemme. Det er ikke rart det blir dyr forsikring når lakkeringsverkstedene skal ha flere tusen bare for å sette fra seg kaffekoppen og blande lakken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole andreas

Hører hva du sier, og som sagt ønsker deg velkommen med din bil, være seg parkeringsbulker eller ei:)

men om du har saumfart markedet som du sier i 6 mnd og alle har gitt priser på lakkering med diverse rust og parkeringsbulker inkl. i tilbud, som en slags standard, lurer jeg vel på hva slags verksteder du har tatt kontakt med:)

At det er normalt med skjønnhetsfeil på en 15 år gammel er det ingen tvil om, men at alle 95 mod kjører rundt med parkeringsbulker og rust har jeg vel mine såre tvil om:)

Og etter din teori, hadde husvik service vært et fantastisk lakkeringsverksted, om en hel-lakkering hadde kostet 50-60 000,-?

 

Legger ned siste kort i saken, men som sagt er du velkommen med eller uten airbag i taket:)

 

Eyvind: Godt poeng:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere som syns at lakkverkstedene tar seg alt for godt betalt.

Hvor mange timer tror dere det går med til demontering,vask, sliping, litt sparkling av småbulker(som faktisk er inkludert i tidlistene), maskering for grunningsprøyting, tørking av grunning, sliping av grunning, maskering og klargjøring før lakk, og sprøyting av jobben, og til slutt montering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere som syns at lakkverkstedene tar seg alt for godt betalt.

Hvor mange timer tror dere det går med til demontering,vask, sliping, litt sparkling av småbulker(som faktisk er inkludert i tidlistene), maskering for grunningsprøyting, tørking av grunning, sliping av grunning, maskering og klargjøring før lakk, og sprøyting av jobben, og til slutt montering?

 

Forskjell på å ta seg godt betalt, og jævlig godt betalt..50 000 for en lakkering av en bil er vel litt i overkant. Når andre fint kan leve på å ta 20 000..

 

Jeg stod å så på en lakkerer jeg kjenner når han gjorde klart en bil for grunning.. På den tiden slipte han ferdig noe han hadde retta. Og maskerte nesten alt som sku maskeres.. Tar ikke sååååå lang tid :)

 

Og joda, han kan detta, han har lakkert biler som har vunner priser både her og i utlandet for finish osv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere som syns at lakkverkstedene tar seg alt for godt betalt.

Hvor mange timer tror dere det går med til demontering,vask, sliping, litt sparkling av småbulker(som faktisk er inkludert i tidlistene), maskering for grunningsprøyting, tørking av grunning, sliping av grunning, maskering og klargjøring før lakk, og sprøyting av jobben, og til slutt montering?

 

Hei,klarer ikke dy meg, sorry.....

 

+ matriell ( ganske mye egentlig) + drivstoff til boksen !

Er faktisk ikke mye man sitter igjen med ...Hvis man teller timer og trekker ifra matriell....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,klarer ikke dy meg, sorry.....

 

+ matriell ( ganske mye egentlig) + drivstoff til boksen !

Er faktisk ikke mye man sitter igjen med ...Hvis man teller timer og trekker ifra matriell....

 

Er nok mye av dette kunden ikke tenker på, å fyre opp boksen er dyrt!! og ventilasjonsanlegget i boksen trekker en del strøm i tillegg. Skal du ha en skikkelig sprøyte koster det flesk, og bare tenk på hva en skikkelig boks koster, er ikke langt unna en mill da.

 

Har hatt advokat i forbindelse med en tvist om badet mitt, hun tar 1800 kroner timen, for å sette det litt i perspektiv. Reagerer heller på den prisen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg fikk lakkert noen bil, 4-5 år kanskje. Betalte 6000,- for lakkering, primer, maskering og 2L lakk samt klarlakk og 10L lakk som ble blanda hvis bilen skulle etterlakkeres (sto til lagring hos lakkerer). Dette var en Opel B Vectra, egenblanda lakk, jeg demonterte fangere, lister, speil, ruter etc og han maskerte opp bilen, sparkla bulkene, pussa, grunna, primea bilen og sprøyta den til slutt.

 

Fikk litt sig på bakluka, kom deretter tilbake etter noen dager så polerte de det bort uten ekstra kostnader. Så man kan spare MYE penger på å demontere og montere bilen selv.

 

En 2'er Golf jeg fikk lakkert en gang, betalte jeg 2000,- inkl lakk, klarlakk og jobb. Dette ble da gjort på kveldstid av en som jobbet som lakkerer hos en Toyota forhandler i lakkboks, skikkelig arbeid utført! Den Golfen var helgrunna, lakkert i dørene så der var det kun primer, lakkering og klarlakk som måtte til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har de jobba gratis :)..

 

Hadde ikke tenkt å bevegt sparkel spada for 2000 engang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.