Ca. pris på lakkering av 1995 S6 avant

Anbefalte innlegg

Har hatt advokat i forbindelse med en tvist om badet mitt, hun tar 1800 kroner timen, for å sette det litt i perspektiv. Reagerer heller på den prisen..

 

Advokaten fullfører sin utdannelse når han/hun er et sted mellom 25 og 30 år og bruker ennå en del år i yrkeslivet før vedkommende kan få advokatbevilling. Man har også stort sett rundt 400000,- i studiegjeld og slett ingen spesielt god lønn mens man jobber som vanlig jurist før man kan være advokat. Selv om man ikke trenger noe mer enn et kontor, noen bøker og en pc for å utføre jobben er det heller ikke gratis.

 

Lakkereren får fagbrev i 20-21-årsalderen, har ikke fem øre i studiegjeld og tjener ekstremt bra utdannelsen tatt i betraktning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Advokaten fullfører sin utdannelse når han/hun er et sted mellom 25 og 30 år og bruker ennå en del år i yrkeslivet før vedkommende kan få advokatbevilling. Man har også stort sett rundt 400000,- i studiegjeld og slett ingen spesielt god lønn mens man jobber som vanlig jurist før man kan være advokat. Selv om man ikke trenger noe mer enn et kontor, noen bøker og en pc for å utføre jobben er det heller ikke gratis.

 

Lakkereren får fagbrev i 20-21-årsalderen, har ikke fem øre i studiegjeld og tjener ekstremt bra utdannelsen tatt i betraktning.

 

Nå er det ikke lakkereren som sitter igjen med 1000 kroner pr time heller da, i såfall tror jeg du har misforstått litt. Lakkering er uansett ett håndtverk, og det er ikke hvem som helst som får til å gjøre bra lakkeringer.

 

Du mener lakkeringer er overpriset, jeg mener advokattjenester er overpriset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom ingen svarte på mitt spørsmål direkte, så kan jeg opplyse om at sånn i snitt ,så ligger tidsforbruket på en hellakkering på ca 30 timer.

Timeprisen på lakkering varierer , alt etter hvor i landet man befinner seg, men i Nordland ligger prisen på rundt 1000kr pr time, inkludert materiell, + mva.

At da en hellakkering koster 30.000,- + mva er vel ikke så vanskelig å forsvare.

Når man da tar disse 30.000,- og trekker fra lønn til lakkereren, arbeidsgiveravgift, matriell, drift av boks etc, så er ikke fortjenesten så stor.

Timesprisen på mekanisk arbeide hos et bilversted er vel høyere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,klarer ikke dy meg, sorry.....

 

+ matriell ( ganske mye egentlig) + drivstoff til boksen !

Er faktisk ikke mye man sitter igjen med ...Hvis man teller timer og trekker ifra matriell....

 

Trenger ikke dy deg, men det var ikke en del av spørsmålet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ligger prisene på en ferdig pusset og sparklet bil, og om mulig ferdig maskert og klar til lakk. rundt 8-10 lapper for matriell og sprøyting i lakkboks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell på å ta seg godt betalt, og jævlig godt betalt..50 000 for en lakkering av en bil er vel litt i overkant. Når andre fint kan leve på å ta 20 000..

 

Jeg stod å så på en lakkerer jeg kjenner når han gjorde klart en bil for grunning.. På den tiden slipte han ferdig noe han hadde retta. Og maskerte nesten alt som sku maskeres.. Tar ikke sååååå lang tid :)

 

Og joda, han kan detta, han har lakkert biler som har vunner priser både her og i utlandet for finish osv:)

 

Bla, bla, bla...

Joda, jeg kan dette jeg også.

Jeg vet hvor lang tid det tar, hvor mye matriell det går, og hvor mye man sitter igjen med til slutt.

Har jobbet som lakkerer i 15 år.

Har også drevet eget lakkverksted tidligere, og kan ikke forestille meg at man fint kan leve på å ta 20.000,- for en hellakkering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg fikk lakkert noen bil, 4-5 år kanskje. Betalte 6000,- for lakkering, primer, maskering og 2L lakk samt klarlakk og 10L lakk som ble blanda hvis bilen skulle etterlakkeres (sto til lagring hos lakkerer). Dette var en Opel B Vectra, egenblanda lakk, jeg demonterte fangere, lister, speil, ruter etc og han maskerte opp bilen, sparkla bulkene, pussa, grunna, primea bilen og sprøyta den til slutt.

 

Fikk litt sig på bakluka, kom deretter tilbake etter noen dager så polerte de det bort uten ekstra kostnader. Så man kan spare MYE penger på å demontere og montere bilen selv.

 

En 2'er Golf jeg fikk lakkert en gang, betalte jeg 2000,- inkl lakk, klarlakk og jobb. Dette ble da gjort på kveldstid av en som jobbet som lakkerer hos en Toyota forhandler i lakkboks, skikkelig arbeid utført! Den Golfen var helgrunna, lakkert i dørene så der var det kun primer, lakkering og klarlakk som måtte til..

 

Et verksteds nettokostnad på en hellakkering er ca 4000,-

Dette innebærer slipematriell, lakkmatriell, og driftskostnad på lakkboks og verksted.

Dersom du betalte lakkerern på Toyota 2000,- så har vel igrunn Toyota "sponsa" litt av denne lakkjobben;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ligger prisene på en ferdig pusset og sparklet bil, og om mulig ferdig maskert og klar til lakk. rundt 8-10 lapper for matriell og sprøyting i lakkboks?

 

Der jeg jobber koster det 10.000,- for en slik jobb.

Bilen blir da maskert og klargjort hos oss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk http://www.husvikservice.no

Hel-lakkering for 10000,- (golf-A3 str)

12000,- for personbil/avant:)

 

Gjør også sandblåsing, verkstedtjesester og cornervekting, 4-hjulskontroll:)

 

Godt å se at det finnes noen med fornuftige priser igjen på markedet!

 

Har sjekka litt rundt på lakkeringspriser selv en stund og selv et lite firma langt utpå

landet skal fort ha Oslo-priser for en lakkjobb, 30-35k+ og enkelte firmaer mye mer enn

dette igjen.

 

Tipper jeg tar kontakt med Ihlebekk når dagen endelig kommer for lakkering : vinke :

Ikke er det så langt unna heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk http://www.husvikservice.no

Hel-lakkering for 10000,- (golf-A3 str)

12000,- for personbil/avant:)

 

Gjør også sandblåsing, verkstedtjesester og cornervekting, 4-hjulskontroll:)

 

Ser at prisen har gått opp med ca 100% for en personbil avant.. Eller er 12k for vacn medlemmer?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et verksteds nettokostnad på en hellakkering er ca 4000,-

Dette innebærer slipematriell, lakkmatriell, og driftskostnad på lakkboks og verksted.

Dersom du betalte lakkerern på Toyota 2000,- så har vel igrunn Toyota "sponsa" litt av denne lakkjobben;)

Tja..?! Var noe restlakk han hadde stående, en selvblanda sådan. Vi grunna hele bilen hjemme, pussa ned grunninga og lakkerte i dørene selv. 2000,- inkluderte maskering, primer, lakkering av farge og klarlakk og bruk av lakkboks. Dette er vell 5-6 år siden kanskje? Prisen er ingenting å si på, og jobben var bra utført. Vurderer å lakkere min S6 C4 med tiden, da blir det å ribbe bilen utvendig og pusse ned selv. Så får en lakkerer sparkle bulker, og fjerne de få rustflekkene som er før sprøyting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil også hel lakkere min grå a6 avant med tida

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er prisen nå 22k for vacn medlemmer eller er det prisen som gjaldt for ca et år siden som er for vacn medlemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du ikke får 10 000 i rabatt for å være vacn medlem. Så har nokk satt opp prisen tipper jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt ny lakk boks og slikt og det var vel dårlig butikk og drive for billig så da måtte prisene opp.Ikke upris fordet, men jeg har fått bedre priser enn dette, men da har jeg demontert hele bilen og gjort det meste selv før lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husvik gutta har kjøpt nytt stoooooort lokale. Derfor prisene er satt opp tenker jeg. De dreiv hjemme på gården før så.

Hadde Golfen min til lakkering der forrige høst faktisk. Hele fronten (fanger, skjermer og panser), venstre framdør, høyre bakskjerm og dørlistene på ene siden.. Betalte 13500kr.. Ingen ting å klage på på resultatet. Ble meget bra! Ikke noe fargeforskjell annet enn det jeg forventet av nylakkerte deler mot resten som har gått 320 000km..

Da ble det sparklet og rettet halvmåne gjensveising forran på panseret. Litt diverse ripåer og dill på framfanger, fiksing av rust i bakre hjulbue...Retting av to knekker i hjørnene på framdør..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, de nevnte ingenting om at de drev lakkverksted hjemme på gården når det var snakk om prisnivå. Kanskje de nå har skjønt at det ikke går ann å leve på å ta 10k for å lakke en bil, når de plutselig har fått de samme utgiftene som de de konkurrerer mot i markedet?

 

For jobben de gjør er vel ikke dobbelt så bra som før? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, de nevnte ingenting om at de drev lakkverksted hjemme på gården når det var snakk om prisnivå. Kanskje de nå har skjønt at det ikke går ann å leve på å ta 10k for å lakke en bil, når de plutselig har fått de samme utgiftene som de de konkurrerer mot i markedet?

 

For jobben de gjør er vel ikke dobbelt så bra som før? ;)

 

Helt sikkert..hehe

Men likevel, jeg betalte mer enn en hellakkering liksom skulle koste.. Og når en hellakkerer en bil så er det fort litt bulker, smårust etc som skal fikses. Så tror ikke man hadde fått noe hellakkering for 10k uansett :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.