Tråden for oss som er med i S.L.L.L. verksted

Anbefalte innlegg

da mangler jeg bare et prosjekt.. men har ting på gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håba dt dukke opp ein bukk igjen då te ein greie pris :) Me må jo ha ein bukk når me fysst har fått et så stort lokale!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bukk e must og ska på plass ASAP, har ein for hånd men den e så sattans høge : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, bukk må me finna! Men den der med 4mtr løftehøyde va jo litt drøye Petter:p

 

Eirik: E best me 2 søyler ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dt e godt me enige om dt då :) Men ikkje post link her viss någen finne ein hehe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før dere smeller inn en løftebukk må dere skjekke at gulvet tåler så høye punktlaster. Vanligvis står jo løfterbukker på gulv som er rett på bakken. Hvis en løftesøyle veier 250kg og bilen veier 1500kg så har du en punktlast på 1 tonn (10kN). Hvis fotplaten da er 0,5x0,5m så tilsvarer dette en punktlast på 4tonn/m² (40kN/m²).

En av søylene til bukken burde settes rett over en av søylene i etasjen under.

 

Jeg tror ikke det skal være det store problemet siden gulvet er beregnet for å kjøre inn med traktor, men det er jo litt kjipt hvis det plutselig begynne å risse i taket i etasjen under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da legges bukk saken død.

Prøv å hold tråden ryddig og mest konkret om lokalet.

Prøv å ikke legge ut kjørebeskrivelser og adresser til lokalet i denne tråden. Ta sånt på PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal folk begynne å flytte inn idag/helgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok ikkje lokale på meg i første omgang desverre... men har tid stort sett heila helgå hvis noen trenge hjelp te å flytta ut/inn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal folk begynne å flytte inn idag/helgen?

 

Ja, jeg skal flytte en del ting pga. tilgang til transporter.

Blir søndag da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det folk i lokalet nå? eg kommer isåfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en henger til låns? Skulle fått frakta bort GTI delebilen min. Alt understell er demontert. men veier vel såppass lite at hvis vi er 4-5 stk så klarer vi å løfte den på en henger? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nogen så ska ud på ng spennane 16mai då? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det kanskje vert en ide for dokkor så dele lokale og invistert i en brukt bilhenger? Så kan dokkor som leie i samen bruke den gratis, så kan me andre som ikke e der betale for å leie??? Syns der te stadig e någen så sko hatt ein bilhenger en plass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en henger til låns? Skulle fått frakta bort GTI delebilen min. Alt understell er demontert. men veier vel såppass lite at hvis vi er 4-5 stk så klarer vi å løfte den på en henger? :P

 

Har en i morra, kontakter deg i morra per telefon!

 

Hadde det kanskje vert en ide for dokkor så dele lokale og invistert i en brukt bilhenger? Så kan dokkor som leie i samen bruke den gratis, så kan me andre som ikke e der betale for å leie??? Syns der te stadig e någen så sko hatt ein bilhenger en plass...

 

Ikke aktuelt, nesten ingen som har hengerlappen.

 

Men er snakk om en Fellesbil (caddy, transporter etc.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende lokale dere har fått.. Blir kjekt når alle kommer seg inn og kommer i orden. Satser på mange fine prosjekt :) Kjekt at det ordnet seg med bukk alikevel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Doffer! Du er alltid hjeltelig velkommen til aa hjelpe :P

 

____________

 

 

"Jernen var fortsatt varm", saa smidde Robin og jeg litt om ettermiddagen:tilber:. til slutt var vi plutselig 6 stykk i lokale.

:o :o :o :o :o :o

 

Resultat:

 

001.JPG

 

004.JPG

 

003.JPG

 

006.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lige me : rock : E dt samme bukken som Atle Dreier kjøpte eller? Så så lik ut hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette loklet er heilt supert. me prøver å få til ein sopedugnad på søndag for de som har andledning til å komme. eg tar vertfall turen med kosten min:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar sikkert turen eg og ein liten tur. Ska uansett handla meg nye kost te mitt lokale så då kan eg testa den der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar sikkert turen eg og ein liten tur. Ska uansett handla meg nye kost te mitt lokale så då kan eg testa den der :P

 

Viktig med riktig innkjøring av kosten;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lige me : rock : E dt samme bukken som Atle Dreier kjøpte eller? Så så lik ut hehe :)

 

Hehe, dette E bukken som Dreier "hadde kjøpt":)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, dette E bukken som Dreier "hadde kjøpt":)

 

Det var jo bra for då slipper han å ha på seg det at han har drete i eget reir vertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo bra for då slipper han å ha på seg det at han har drete i eget reir vertfall.

 

Hahaha, ja d e sant:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette loklet er heilt supert. me prøver å få til ein sopedugnad på søndag for de som har andledning til å komme. eg tar vertfall turen med kosten min:p

 

 

Kommer kanskje og er med på sopedugnad. Men har ikkje kost dog. : eek :

 

 

Meeeen....

 

Låner denne fra svigers og tar med. : haha :

Sopekost.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.