Tråden for oss som er med i S.L.L.L. verksted

Anbefalte innlegg

Ka tid du e der ute, og kor du holde te?

 

Edit: Ser det va i dag du sko ut. Tror ikkje eg får tid i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i denne tråden å gjøre i grunn, men ser dere diskuterer dekkomlegging. Ville bare slenge inn et tips at det er greit å smøre GODT når dekk skal av og på. Har lagt om 225/40-18, 235/40-18 og 235/35-19 på min maskin. 1. gang jeg prøvde var med 235/40 dekka, da var vi 2 stk, men lærte fort. Så 225/40 dekka la jeg om alene, og vil si det var enkelt. Vær også obs på at på noen felger så skal dekk av/på-monteres fra bakside på felg. Var slik på 19" jeg la om på. Her smurte jeg opp dekkside godt før jeg dro dekket av. Brukte dekkspak til å presse dekket ned med, og smurte godt mellom felg/dekk, rundt hele dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meiner det er 225 40 dekk eg og ska legge på. Og ifølge Søren så går dette bra! :) Må bare være minst 2 stk. Så med litt hjelp av Søren så fikse meg og deg Lasse resten! ;)

 

Eg e der ute i halv fem tiden tippe eg! :)

 

Eg lånte maskinen dokka for lenge sian til å legge på 255/35-19, gjekk heilt fint det, men som finni seie, dokke BØR få någe meir luft! Optimalt e mellom 8-10bar og den kompressoren dokke he drar maks 6bar virke det som.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg lånte maskinen dokka for lenge sian til å legge på 255/35-19, gjekk heilt fint det, men som finni seie, dokke BØR få någe meir luft! Optimalt e mellom 8-10bar og den kompressoren dokke he drar maks 6bar virke det som.

 

Me he masse luft på okke og shøl om ann r eldre e ann mye bedte å legga om med. Men det e bare pga dar e nok luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me he masse luft på okke og shøl om ann r eldre e ann mye bedte å legga om med. Men det e bare pga dar e nok luft.

 

Skrive du på ein mobiltelefon med små knapper eller e du full midt på dagen? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrive du på ein mobiltelefon med små knapper eller e du full midt på dagen? :P

 

Forbanna iphone...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om me ikke skulle innvistert i ein som leverer mye luft som og kan brukes til lakkering.. Windspoll skulle ikke du sjekke opp priser på noen? Eller husker eg feil ? mulig du har lagt ut noe på Facebook uten eg har sett det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om me ikke skulle innvistert i ein som leverer mye luft som og kan brukes til lakkering.. Windspoll skulle ikke du sjekke opp priser på noen? Eller husker eg feil ? mulig du har lagt ut noe på Facebook uten eg har sett det ;)

 

Kompressor som drar 8-10bar koste ikje så voldsomt mye på jula bl.a. Trenge ikje sykt stor tank, men e jo ein fordel for å sleppa at ann dure heile tiå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte ca 5300 for min kompressor. Stanley, reimdrift (ser dette som fordel, lettere å skaffe/tilpasse ny motor), 10bar max, 100l tank ++. Bare et tips. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man lakkere trenger man nok noe ganske så stort. Ikke vits med noe slikt på lokalet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til lakkering av smådeler og slikt så holder det med 100 liter. Og det er mer enn nok til vår bruk mener jeg. Lokalet er ikke egnet til ful lakkering uansett (min mening).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me må ikke risikere å kjøpe noe for smått ihvertfall vis me først handler. Eg får noen priser i mårå fra Tools med offshore rabatt. Så tar me ein diskusjon på det da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska dekkmaskinane ha så møye så 8-10 bar, normalt luftutstyr e jo 7-8 bar. Viktigere me flow enn trykk vil eg tro, problemet e at den dåkke har klare ikkje opprettholda trykke for maskinen bruke mer enn kompressoren klarer levere.

Ser dekke nevne størrelse på kompressor for lakkering, eg har en billige eg fekk av Øyvind, tippe tanken e 20liter, har lakkert masse me den. Ikkje bare småting heller, 4xfelger på likt undersiå av golfen bla.

 

Grunnen te eg nevne det e at kompressora me 10 bars trykk ofte e dyrare enn de så levere 8.

Biltema har vel fått kompressora nå me brukandes størrelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det e ikkje bare maskinen som kreve trykk, mange dekk må smelles på plass og ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg og har lakkert ett heilt gulv med min kompressor på 50 liter.

 

Men ein med 8 bar og 100 liter sånn som den som Freddy sikte te tror eg nok e midt i blinken for oss.

 

Og som det nevnes så e det ikkje bare trykket som e viktig, men og kor mye luft som blir levert. Og her e slangene og viktige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dekkmaskinan må ha mellom 8-10bar trykk for å funka optimalt. Ikje sitt eller jobba me ein maskin som fungere optimalt under 8bar.

 

Men ja, flow e au viktig som du seie Kluge, problemet når dar e for lide trykk e at arman og klavene går på trykk og dermed så får man ikje den motstanden/trykke man trenge når man he de større dimensjonan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun ett 3-fas stikk og det e i bruk av bukken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka med den eg linket til? Tror ikkje me får tak i så mye større enn det uten og gå over på tre fas!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har me 3 fas 230 volt i lokalet me kan bruke til kompressor? Eller er det kun vanlig 230v som er tingen?

 

Edit: Denne så jo grei ut http://www.jula.no/kompressor-b480-10-50t-50l-200059

 

Ikke så ulik min, men mener min bare er 3hk, og så er det større tank på min. I tillegg så er min 1-fas. Samme pris. Kjøpte min på Felleskjøpet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikkje at den jeg linket til var 3-faset så da utgår jo den.

 

Hvor du har kjøpt din Freddy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikkje at den jeg linket til var 3-faset så da utgår jo den.

 

Hvor du har kjøpt din Freddy?

 

Felleskjøpet her i Årdal. Valget stod mellom den jeg kjøpte og en Gebe til 8000-og et eller annet. Mellom 8 og 9 lapper. Da tenkte jeg at jeg kunne jo bortimot kjøpe 2 Stanley'er for prisen for 1 Gebe.

 

Og som jeg allerede har nevnt, jeg ville ha med reim-drift slik at HVIS motor skulle ryke, så er det en grei sak å skaffe ny. En del værre hvis en har direkte-drift.

 

Legger til at jeg har fått kommentarer på at den støyer "lite" ifht andre kompressorer. Er jo selvfølgelig en del støy, men som sagt, mindre en andre.

 

Likte også at manometer ligger "skjult" inni kassen, mindre utsatt for skader da. På min er det 2 uttak, 1 direkte i tanken og et i kassen som det er justering på. Er jo oppunder 10 bar i tanken, men tar bare ut 8 bar til normal bruk. Tar litt ekstra tid da før den starter opp. Må jo tømme fra ca 10-ish bar ned til 8-ish bar. :P

 

Hvis dere vil, kan jeg svinge innom FK'n å se om de har lik min enda, eller om de kan skaffe. Eventuelt, det er vel FK i Stvng også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E ikkje 3hk motor te 100 liters tank litt lite? : klø : Eg har 3hk på min lille 24 liters tank

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.