Anbefalte innlegg

Denne tråden er sikkert plassert feil, men jeg fant ikke noen lakk og karroseri del på siden :confused:

Noen som kan fortelle meg litt om Satin Svart (sating black) lakk? Vurderer å lakke bilen i denne fargen :D Slik som på denne bilen.. Om det legges klarlakk over og hvordan den er å holde rein osv.. Sikkert ingen som har personlig erfaring med denne typen lakk, men all hjelp er hjertelig mottatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare si at den fargen DIGGER jeg! go for it! kommer til å blir rått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

whoah.. drittkult..

Når jeg ser på den så ser jeg jo for meg en litt ru overflate. Men det ser sikkert bare slik ut..?

 

sinnsykt kul effekt.

do it : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt nyskjerrig jeg og. Hvem har laget den? Bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt nyskjerrig jeg og. Hvem har laget den? Bilder?

 

Det sto om denne bilen i Bilsport nr 22 i 2004 er en med navn Bjørn Kristensen Fra Danmark som eier har bygd den er forøvrig en 99mod Peugeot 206 GTI

har detsverre ingen bilder av den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt nyskjerrig jeg og. Hvem har laget den? Bilder?

 

Er dansk. Var i Bilsport nr.22 i 2004. Sinnsykt rå lakk :tilber:

 

Edit: Var for treig der gitt ;)

Når jeg tenker meg om så mener jeg å ha hørt at dette er en populær lakk i hot-rod miljøet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe lignende på disse, drit tøfft : ja :

 

4478091.jpg

 

orig.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steelt Golf... : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I USA kalles dette for "Chalkboard paint", altså tavle-svart. Slik maling er anderledes fra vanlig matt grunning på den måten at den er ikke porøs slik grunningsfarger er. Grunningsfarger trekker til seg vann...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I USA kalles dette for "Chalkboard paint", altså tavle-svart. Slik maling er anderledes fra vanlig matt grunning på den måten at den er ikke porøs slik grunningsfarger er. Grunningsfarger trekker til seg vann...

 

Sikkert et dumt spørsmål men vil dette si at denne typen lakk har en ru overflate, og ikke beskyttes med klarlakk på toppen?

 

Hva ligger slik maling på i pris sammenliknet med "vanlig", (ha gjerne med vanlig pris da jeg ikke har peil overhodet på lakkpriser).

 

Henger meg også på :tilber::tilber::tilber:

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den har en matt overflate, og det brukes ikke klarlakk på den, da faller jo hele poenget bort. Prisen har jeg ikke den fjerneste anelse om!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes denne lakken er utrolig tøff, men jeg ser for meg et lite mareritt å vedlikeholde en slik overflate. Den kan jo ikke være spesielt trygg mot småriper vel!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble jo helt våt i munnen når jeg så den danske 206en... Den fargen ER SÅ anonym og feit! Skal ha RSI kit på min new beetle, med "tavle-svart" lakk og "tavle-svarte" felger og flammer langs sidene (ca fra lykt og bak til midten av døra) i blank svart! Tror dette blir blodfett! Ingen stjel ideen min nå! :P

 

Som Magnus spør så lurer jeg også på om det er slik at det ikke er klarlakk over og hvis du sier at denne fargen trekker til seg vann, hvordan er den da når det regner og hvordan vil det være å vedlikeholde lakken da?? : rolleyes

 

Her , her , her , her , her , og helt til slutt her er noen flere bilder av denne nydelige bilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silkematt kaller vi det på norsk ;)

 

Hvis du bruker skikkelig silkematt lakk (eller matt klarlakk) er dette ikkeno stort prob å holde noenlunde rent, faktisk.

 

Vær klar over at matt svart nesten krever bedre grunnarbeid enn blank lakk.

Alle ujevnheter syns utrolig godt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja da er det bare spørsmålet igjen om noen som veit om det er dyrt for denne typen lakk og om det er viktig at lakkereren er skikkelig rå eller om man klarer seg med et vanlig lakk og karroseri verksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik overflate kan man få til ved bruk av farget topplakk med mattepasta. Det kan hende man kan bruke farget fyller som koster 1/4 av lakken. Etter hva jeg kjenner til tåler den vann også. Lakken koster forøvrig rundt 800 kr/l for den som brukes proffesjonelt, men den skal jo ha herder/mattepasta og sånt i tillegg. Alt det der ligger normalt i timesprisen på verkstedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er farget topplakk og mattepasta for noe? Har du noen andre ord på det for oss som er totalt noob på lakk og sånn :P Noen som har en sånn ca pris på hva de kan tenke seg det vil koste å få lakkert min beetle i denne fargen? Det er ikke mye småbulker og sånn i bilen, rimelig strøken sånn sett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt nyskjerrig jeg og. Hvem har laget den? Bilder?

 

sjekk her dere http://www.vmax.dk/events/index.php?id=81

 

flere biler som er omtalt på forumet her seg... klikk og let!

Bjørn Christensen har vunnet DFB to ganger og en tredjeplass, med tre forskjellig biler, respekt kalles det! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den har en matt overflate, og det brukes ikke klarlakk på den, da faller jo hele poenget bort. Prisen har jeg ikke den fjerneste anelse om!

 

Husker jeg ikke helt feil så er det vel klarlakk på Christensen sin bil, bare i ett strøk dog og av typen vannmattet "Kandy"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannmattet kandy klarlakk høres fryktelig dyrt ut! :( Er det viktig med en sykadelisk rå lakkerer eller vil et vanlig karroseriverksted klare denne jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannmattet kandy klarlakk høres fryktelig dyrt ut! :( Er det viktig med en sykadelisk rå lakkerer eller vil et vanlig karroseriverksted klare denne jobben?

 

Kandy klarlakken koster vel 1800 for litern også kommer prosessen med vannmatting i tillegg.

Tror enhver billakkerer som kan utføre en kameleon-lakkering også foretar en slik jobb enkelt, men ville ikke satt en hobby-lakkerer på jobben for å si det sånn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så all in all, hvor mye penger tror du jeg må forvente å spøle bort på lakk da? Prøver å sette opp et budsjett skjønner du! :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så all in all, hvor mye penger tror du jeg må forvente å spøle bort på lakk da? Prøver å sette opp et budsjett skjønner du! :P hehe

 

Kommer an på om du skal ha folk til å gjøre det for deg, om dem både skal gjøre lakkeringsjobben og grunnjobben, osv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha alt gjort på verksted, med kvittering å moms! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha alt gjort på verksted, med kvittering å moms! :P

 

Godprater du med dem og skal ha demontert etc for lakkering innvendige detaljer osv (slik at man ikke på noen plass ser originalfargen) og bilen er grei i karosseriet samt grunnarbeidet forholdsvis enkelt (små steinsprut osv bare) så får du nok en grei deal på mellom 25 og 35 høvdinger en plass, da gjort hos proffer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.