Anbefalte innlegg

Var noe sånt jeg hadde forventa meg ja! :) TØFT! Kanskje det skjer allerede til sommern da... Tror jeg skal få den lakkert med originalfangerne i år, så kjøper jeg RSI look kittet neste sommer slik at jeg har originalfangere å sette på om vintern, hvis ikke er det nok bare lørv å faenskap igjen av fangerne etter en vinter.. Bor jo i Tromsø så! :P Takk for hjelpa alle sammen! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er farget topplakk og mattepasta for noe?

Topplakk er det øverste strøket. Enkelte biler i tettfarge (ikke metallic/perlemor) leveres med farget topplakk i stedet for farge + klarlakk. Det fine med farget topplakk er at alle ripene man får har samme farge som bilen og synes da ikke så lett. Men nok om det. Mattepasta er et middel man blander ut i lakken for at den ikke skal bli blank. Om den bare blir matt men beholder den jevne overflaten, eller om den blir ""tørr" vet jeg ikke. Kan teste litt på jobben etter påskeferien.

 

Legger ved et bilde av bilen til en kompis etter den hadde fått et strøk farget bunnfarge. Denne skal visst gå ann å bruke som "topplakk". Den er veldig enkel å sprøyte, men det har lite å si dersom du skal sette bort jobben alikevell. Og man trenger utrolig lite for å få 100% dekk i fargen, sammenlignet med vanlig lakk.

attachment.php?attachmentid=6864&stc=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritkul farge!

Kommer til å bli utrolig rått : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topplakk er det øverste strøket. Enkelte biler i tettfarge (ikke metallic/perlemor) leveres med farget topplakk i stedet for farge + klarlakk. Det fine med farget topplakk er at alle ripene man får har samme farge som bilen og synes da ikke så lett.

 

Så med farget topplakk har man altså ingen klarlakk over? Vil ikke dette da bli veldig fort slitt osv? Hvordan vil det da bli hvis jeg bruker avfettning å sånn på den da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gå for den enkle forklaringen, selv om den ikke stemmer 100% :)

Farget topplakk er farge og klarlakk i samme blanding. Overflaten er like god som med vanlig klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempegreier! Dette har faktisk hjulpet meg veldig mye! :) Nå er jeg sikker i min sak om at det blir "Satin Black" på bilen! :D Mulig til sommern, å da kan det godt hende jeg bikker nedover til Rudskogen slik at folk som er litt nyskjerrige på denne typen lakk kan komme bort å se å ta på! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk litt lyst på pug jeg nå..... : rolleyes Lekker farge, samme med den corra som Kenneth har lakka ( selvom resultatet vel ble en annen farge/shine )..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk litt lyst på pug jeg nå..... : rolleyes Lekker farge, samme med den corra som Kenneth har lakka ( selvom resultatet vel ble en annen farge/shine )..

 

Ser for meg denne bilen i nevnte farge som en UFATTELIG giftig kombinasjon, spesielt med gullfarga 18" OZ-felger eller Advan Siena Generation II:

 

159249.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.