#51 Skrevet Juni 11, 2011 har du sjekket lambdasonden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Juni 12, 2011 har du sjekket lambdasonden? nei har ikke sjekket denna. men fikk vita i går at bilen ikke lukter bensin.....det gjør det vel normaltvis dersom bilen drukner. skal sjekka denna nermaste dagane;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Juni 21, 2011 slengte denne inn på verksted slik at de kunne lese av feilmeldinger via vagcom slik at vi forhåpentlig kunne få ein konkret plass feilen var. men såklart så får ikke vagcomen kontakt med hjernen!!!:( noen som har vært borti dette før? hva kan gjøres for å få fikset dette? eg orker ikke og la verkstedet gå amok nedi der og kaste bort tid, det vil jeg ikke. er vel egentlig en enkel jobb og leite etter brudd i ledninger? tar bara LANG tid. derfor eg helst vil gjøre det selv og ikke la høvdingene flakse mens verkstedet gjør en jobb som en vanlig hobby skruer kan gjøre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Juni 21, 2011 VAG-Com er bortkastet på G60. Bedre å bruke multimeter. Vil vel heller ikke se noe på VAG-COM om ikke motoren går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Juni 21, 2011 motoren starter og går noenlunde ok før 2000 omdr/min ved veldig liten gasspådrag. så skal nok få kontakt til hjernen til slutt etter vi har funnet problemet:p har hørt me skal måla ohm på alle ledningene. vi har fått koblingskjema fra verkstedet så skal gå greit og finne ledningsrettingen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Juni 21, 2011 http://foto-garasjen.net/div/klask.pdf dette er Bentley manualen til Corrado med g60 og vr6 motor kaldt den klask for og ikke helt gi bort hva det er sånn uten videre fila er ca 140MB. PDF, litt over 1000 sider 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Juni 27, 2011 Har du sjekka slangen til mapsensoren da?,slangen står bakom innsugs spjeldet..Mener det var den nederste av de to vacum slangene.Bilen vil nesten drukna vist det hull på den.Enkelt og finna ut det,foranderer ikkje motor gange etter du har tatt av slangen,så er den i orden:) er det de to vacum slangene bak her du mener? den ene går til hjernen mens den andre går til den blanke tingen midt i bildet her. de var ivertfall heile og fine. de sto ved siden av hverandre, kunne ikke skille på noe høyde mellom disse......kan henda eg er på feil sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Juni 27, 2011 .Du har en del følerar som du kan sjekke her.Blant annet lambda sensoren,napp av kontakten til den når bilen går og se om bilen oppfører seg bedre da når du kjører (bilen bør helst ha normal arbeidstemp før du gjør det).--> bare til og nappe utav den stikkontakten som går til lambdaen når bilen har fått arbeidstemperatur? skal den endre seg når den går på tomgang eller må den prøvekjøres? Så har du det co-potensiometeret (co justering) som står i trykk røret rett før innsuget,ta av kontakten her og prøv bilen igjen.-->har ikke prøvd dette ennå. samme prøvemåte som med lambdaen? Men ha lambda kontakten i da og omvendt.Denna co poten kan justeres,ska ha grunnverdi på 500 ohm når den er kald.-->hehe målte på stikk 1 og 3. fikk ut kun 77 ohm når motoren var kald: eek : må vel justera detta littegranna....hvordan og hvor gjør jeg dette? .Så har du jo en gjenganger som vacumslangen som går til mapsensoren i hjernen din.er det sprikker og hull i den,så vil bilen drukna i bensin og sota noe jævligt.-->bilen soter lite/ingenting. den har en tendens til og sleppe ut noen PUHs med littegrann svartrøyk i ny og ne;) detta er noe av det eg har testa i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Juni 27, 2011 vi har ein hjerne som tilhører delebilen. siden det er kun en vacumslange så er tilkoblet utenom "scartkabelen" så var det ikke stor problemet og ta utav denne. er det verdt et forsøk og skifte hjerne og se om noe spesielt skjer? kan det komme opp masse store feilmeldinger og slikt som kan forårsake varige skader når eg prøver dette? også ser eg ein store forskjell på delebilen og den vi skrur på.... brodrns bil: her er den blanke tingen i midten av bildet koblet til den slangen som går til g-laderen. på delebilen: her er den samme blanke tingen koblet til slangen oppforbi, hva er forskjell på dette? noen tips på hvorfor tidligere eier har gjort dette? også står ikke den svarte sirkelen skikkelig nedpå toppen. det kommer ut damp når bilen står og går. har prøvd og skur skruen bedre til men til ingen nytte. trenger tips til hvordan jeg skal kunne feste denne bedre. må eg sveisa på ein liten trykkstag eller er det ein enklere løsning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Juni 28, 2011 Den blanke tingen er tomgangs motor/regulator. Den har som jobb å slippe luft rundt gass spjeldet. Og begge løsningene fungere nok, men den på delemotoren er uorginal. Den svarte runde saken er veivhus ventilasjonen. Vis eg ikke bommer helt så skal den bare vere presset nedi en pakning. Sjekk om den faktisk får pustet fritt, dvs rør gaten ut fra den ikke er tett. Vis det kommer damp rundt den så kan det tyde på at enten er rør gatene tette eller så er det kraftig overtrykk i motoren din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Juni 28, 2011 Du må vippe av et liten plastikk plombering i midten av co poten.Under der finner du en stille skrue.Ska måle 500 omh når den er kald,men ohmen forandrer seg med tempraturen.Er vel ikkje 777 omh du mener vel?Sjekk at verdien forandrer seg med tempen. detta er noe av det eg har testa i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Juni 28, 2011 Du må vippe av et liten plastikk plombering i midten av co poten.Under der finner du en stille skrue.Ska måle 500 omh når den er kald,men ohmen forandrer seg med tempraturen.Er vel ikkje 777 omh du mener vel?Sjekk at verdien forandrer seg med tempen. nei er 77ohm den viste. sjekka den først når den er kald. også la den få litt temperatur så sjekke igjen? skal ohmen øke eller synke når tempen stiger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Juni 28, 2011 (endret) Den svarte runde saken er veivhus ventilasjonen. Vis eg ikke bommer helt så skal den bare vere presset nedi en pakning. Sjekk om den faktisk får pustet fritt, dvs rør gaten ut fra den ikke er tett.-->du kan ta tak i den og løfte den utav hullet uten noe motstand, skal det være ein pakning nedi der som skal holde den på plass? Vis det kommer damp rundt den så kan det tyde på at enten er rør gatene tette--->hva er dette? og hvordan kan jeg sjekke om de er tette... eller så er det kraftig overtrykk i motoren din.-->starten den og gikk litt på tomgang da kom det små doser med damp ut fra hullet der. trykket veivhusventilasjonen ned og da sluttet det. slapp den så kom det igjen. så er ivertfall ikke tett der. kraftig overtrykk???? tenker du på kompresjonstest da eller? fortsettelse følger nærmeste dagene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Juni 28, 2011 fikk arbeidstemp på bilen så målte vi 4 ganger på co-potensen..... den gikk kun opp til 80ohm når den var blitt skikkelig varm. kom neri innusget og der brant eg meg:( koblet fra lambdasensoren. startet bilen opp igjen og tok en prøvetur. fremdeles samme problemet. ser du har skreve at bilen skal stå og gå når eg kobler fra lambdaen...men har vel ingenting og sei det? bara for og væra heilt sikker!, lambdaen er den ståltingen som stikker ut fra katalysatoren som er koblet sammen til bilen med 3stk ledninger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Juni 28, 2011 Bytt lambda og kjøp ny CO-pot. Juster den så til ca 500 ohm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Juni 28, 2011 me har delebil. lambdaen er tatt fra delebilen og den fungerte fint. så tror ikkje det er noe vits og bytte lambda. trenger gjerne et bilde eller ein beskrivelse av co-pot. slik at eg kan ta dn fra delebilen. delebil hvor gale blir det dersom vi fjerner heile katalysatoren? trenger me lambdaen da i det heila tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Juni 28, 2011 NR 13, 550 Ohm målt på de yttre pinnene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Juni 29, 2011 NR 13, 550 Ohm målt på de yttre pinnene så skal måla på pinne nr 1 og 13?? ikke nr 1 og 3 som vi har gjort? har du noen flere grunnverdier som vi kan gå utifra frode? hadde vært supert dersom du har det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Juni 29, 2011 CO pot ER nr 13 på bildet, og du skal måle på pin 1-3. dvs de 2 yttre pinnene last ned fila jeg har lasta opp. står mye info der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Juni 29, 2011 Kan tomgangsbryteren henge og fullgass være defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Juli 1, 2011 broderen fant en fine sida som eg skal se litt på http://www.corradoworld.com/article/g60-tutorial.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Juli 1, 2011 NR 13, 550 Ohm målt på de yttre pinnene Jeg har samme problemet på corradoen min, men den har turbo, gjelder samme måleverdi der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Juli 1, 2011 grunnverdien på co poten ska være 500 omh når den er kald,men det justeres ofte ved chipping osv.justering under 500 omh ska gi fetere blanding.Holdt på lenge og justerte og kødda med min g60 turbo:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Juli 2, 2011 skifta co poten i dag:P da målte den 460 ohm. når eg målte den på selveste co-poten. me har målt på "scarten" inn til hjernen før når me fekk 77ohm på pinne 1 og 3. skal det være sånt? eller har me målt på feil ting? også lurer eg på om det er mulighet og skifta ut hjernen? siden verkstedet ikke fikk kontakt med hjernen som sto i bilen, og vi har hjernen til delebilen. kan me få testa den på et eller annet viss om den er ok. eller må den kobles til bilen slik at det er fare for at vi får feilmeldinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Juli 2, 2011 dårig kontakt på ledningen da skal være mer eller mindre samme verdier på selve COpot som i pluggen til ECU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...