Hjelp corrado g60 mista motorkraft

Anbefalte innlegg

Tettingslistene skal være 3,8mm høye når de er nye, og ved 3,6 er de utslitt.

 

De små ringene er helt vanlige og ikke noe å bekymre seg over.

 

Den du ikke får av på hovedakselen bruker du avbiter på. Fører den ned langs akslingen, klyper til og vipper den ut. De fleste sitter ikke så hardt, men noen er vanskelig å få tak på.

 

Ta none bilder av endene på på veggen på midtdelene (klarere enn de du har lagt ut(macromodus)). Der det vanligvis slites mest.

 

Personlig synes jeg det ikke er noen vits å bytte til turbo så lenge laderen kan overhales

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tettingslistene skal være 3,8mm høye når de er nye, og ved 3,6 er de utslitt.

 

De små ringene er helt vanlige og ikke noe å bekymre seg over.

 

Den du ikke får av på hovedakselen bruker du avbiter på. Fører den ned langs akslingen, klyper til og vipper den ut. De fleste sitter ikke så hardt, men noen er vanskelig å få tak på.

 

Ta none bilder av endene på på veggen på midtdelene (klarere enn de du har lagt ut(macromodus)). Der det vanligvis slites mest.

 

Personlig synes jeg det ikke er noen vits å bytte til turbo så lenge laderen kan overhales

 

IMG_1359.jpg

dersom det er dette som er tetningslistene så ligger de så godt som jevnt med huset noen steder. kan vel konstantera at de er utslitte da:P så må nok skifta disse:P

hvilke ringer du snakker om? de små skrapemerkene som eg nevner eller?

eller de deren små delene som er knekte på svarte plast dekselet?

dersom du mener den delen som er inni selveste g-laderen.

så tok eg et par bilder og fant noen overflater som ikke såg særlig glatte ut:( mulighet for og kanskje slipe disse slik at de blir jevne?

IMG_1352.jpg

IMG_1351.jpg

 

eller mente du "luftinngangane"?

IMG_1354.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_1359.jpg

dersom det er dette som er tetningslistene så ligger de så godt som jevnt med huset noen steder. kan vel konstantera at de er utslitte da:P så må nok skifta disse:P

hvilke ringer du snakker om? de små skrapemerkene som eg nevner eller?

eller de deren små delene som er knekte på svarte plast dekselet?

dersom du mener den delen som er inni selveste g-laderen.

så tok eg et par bilder og fant noen overflater som ikke såg særlig glatte ut:( mulighet for og kanskje slipe disse slik at de blir jevne?

 

tyder på at de er slitte da ja, men ta de ut å mål i kantene

 

Ringene jeg snakker om er i "gulvet" inni i laderen ja

 

Vanlig at laderene er ru, omtrent som på utsiden enkelte steder, feks i sentrum av laderen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så etter det du ser så kan laderen overhales?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada alt ser heilt ut. Ingen spriker og faenskap. Er vel bara det på svarte plastdekselet som eg kan nevna at har litt skade på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bara det på svarte plastdekselet som eg kan nevna at har litt skade på seg.

 

Kjøp deg RS-utblås, så slipper du lekkasjer også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg RS-utblås, så slipper du lekkasjer også

 

rs-utblås???? erstatta det svarte dekselet med en special "trykklufstslange"(det eg finner på nettet)

 

hvor kan vi kjøpe detta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi fant en delebil i bergens området. denne hadde en pen g-lader som vi skal slenge over.

Noe vi skal passe på når vi bytter over G-lader? den er ganske fast og fin når vi prøvde delebilen, god respons osv. men blir nok en overhaling der også når den tid kommer.

lest at smøring er ekstremt viktigt på disse. vi har ikke helt ut noe olje fra G-laderen når vi tok den utav. skal vi helle på noe?, hvor? før vi starter den?(kjipt dersom vi skjærer den ved oppstart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du tar av pluggen til hallgiveren på fordeleren, og kjører den litt på starteren når alt er koblet til, da får du olje inn i laderen. Så kan du starte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi fikk starten på dråget i dag. men har fremdeles samme problemet.

 

ingen mer effekt når du passerer 2000 Rpm. bilen sliter med og komme seg opp til 4000rpm også.

 

måleren viser nå 0.5bar istedet for 0.3 slik den gjorde på den gamle.

 

faren min snakker om at den kanskje har hoppt over ei tann på registerreima eller om tenninga har vridd seg.

 

vet at g-laderen virker siden bilen vi tok den ifra dro som faen:P

 

den er litt småufin på tomgang og smeller av og til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en vr6 som hadde akkurat samme problemet. Tok av katalysatoren og den var tom inni. Innmaten hadde løsnet og la seg i bakerste svingen på eksosanlegget og blokkerte. Jeg hadde akkurat samme feil som du opplever. Ta deg jobben med å ta av eksosen evnt bruk en stakefjær og se om det stopper opp et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

katalysator på bilen?,er denna tett så vil du slita med og få opp turtallet.

 

 

Ooops va vist en som var før meg der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta til nytt eksosanlegg(tror innmaten til katen låg i den firkanten bak, rasla godt når eg rista i det gamla:P)

 

MEN, problemet løste seg ikke:(:(:(

 

flere symptomer ble oppdaget.

 

bilen blir ganske varm. du brenner deg dersom du tar på motoren når den er blitt kjørt litt.( den har kjølevæske og tempen går kun opp til ca 80 grader)

 

olje tempen ligger på 100 grader( olje peileren ligger rett under max merket)

 

den går fremover når du starter men etter et par meter så virker det som om bilen drukner. skrur av tenninga og starter igjen og bilen går fremover igjen. dette gjentok eg ca 5 ganger for og kjøre en ca 3km lang kjøredistanse.

 

faren min maser om at registerreima kan ha hoppt over ei tann.....noen som har vært borti dette? kan det væra så kjekt at me skifte registerreim så ordner alt seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det så at du skifta g-lader ,og nå lader den normalt 0.6 bar?.Har den ikkje vært så varm før mener du ?du brenner deg hverfall på motoren uansett,når oljå ligger på 100 grader.men oljå ska ikkje bli så varm etter 5 min for og sei det sånn.Kan ikkje huske at eg hadde så høge tempraturer på min g60 uten at eg kjørte den veldig hardt.Men mulig eg husker feil,begynner og bli en del år siden.Du har en del følerar som du kan sjekke her.Blant annet lambda sensoren,napp av kontakten til den når bilen går og se om bilen oppfører seg bedre da når du kjører (bilen bør helst ha normal arbeidstemp før du gjør det).

Så har du det co-potensiometeret (co justering) som står i trykk røret rett før innsuget,ta av kontakten her og prøv bilen igjen.Men ha lambda kontakten i da og omvendt.Denna co poten kan justeres,ska ha grunnverdi på 500 ohm når den er kald.Den kan måles med et voltmeter/ampermeter på pin 1 og 3 vis eg ikkje husker feil.Kan være den er justert tidligere vis den har vært chipet osv.Men orginalt så ska den ligge på 500 ohm.Så har du jo en gjenganger som vacumslangen som går til mapsensoren i hjernen din.er det sprikker og hull i den,så vil bilen drukna i bensin og sota noe jævligt..Når har du hvertfall litt og jobba med;)

skifta til nytt eksosanlegg(tror innmaten til katen låg i den firkanten bak, rasla godt når eg rista i det gamla:P)

 

MEN, problemet løste seg ikke:(:(:(

 

flere symptomer ble oppdaget.

 

bilen blir ganske varm. du brenner deg dersom du tar på motoren når den er blitt kjørt litt.( den har kjølevæske og tempen går kun opp til ca 80 grader)

 

olje tempen ligger på 100 grader( olje peileren ligger rett under max merket)

 

den går fremover når du starter men etter et par meter så virker det som om bilen drukner. skrur av tenninga og starter igjen og bilen går fremover igjen. dette gjentok eg ca 5 ganger for og kjøre en ca 3km lang kjøredistanse.

 

faren min maser om at registerreima kan ha hoppt over ei tann.....noen som har vært borti dette? kan det væra så kjekt at me skifte registerreim så ordner alt seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta til nytt eksosanlegg(tror innmaten til katen låg i den firkanten bak, rasla godt når eg rista i det gamla:P)

 

MEN, problemet løste seg ikke:(:(:(

 

flere symptomer ble oppdaget.

 

bilen blir ganske varm. du brenner deg dersom du tar på motoren når den er blitt kjørt litt.( den har kjølevæske og tempen går kun opp til ca 80 grader)

 

olje tempen ligger på 100 grader( olje peileren ligger rett under max merket)

 

den går fremover når du starter men etter et par meter så virker det som om bilen drukner. skrur av tenninga og starter igjen og bilen går fremover igjen. dette gjentok eg ca 5 ganger for og kjøre en ca 3km lang kjøredistanse.

 

faren min maser om at registerreima kan ha hoppt over ei tann.....noen som har vært borti dette? kan det væra så kjekt at me skifte registerreim så ordner alt seg?

 

Har vert borti at reg.reima har hoppet over en eller to tenner på slike og lignende motorer. Da blir motoren veldig fort varm ja. Har også sett glødende downpiper med dette problemet, bare ved oppvarming på tomgang. Litt av de symptomene du beskriver.

 

Sjekk merkene på reima, samtidig så du sjekker alle andre tips her inne. Å sjekke merkene er kjapt gjort, så har du hvertfall eliminert bort det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har han vært heldig som ikkje har tatt ventiler,eller er det rom for et par tenner feil på disse eller?.Blir hvertfall ikkje kvitt eksosen fort nok eller når den ska,som gjør at motor blir veldig fort varm ja. Han burde nå høre en del ulyder i tilfelle vist den har hoppa over. Huska berre at min gamle golf 16v klappra som en diesel maskin,når eg bomma litt registeret:p

Har vert borti at reg.reima har hoppet over en eller to tenner på slike og lignende motorer. Da blir motoren veldig fort varm ja. Har også sett glødende downpiper med dette problemet, bare ved oppvarming på tomgang. Litt av de symptomene du beskriver.

 

Sjekk merkene på reima, samtidig så du sjekker alle andre tips her inne. Å sjekke merkene er kjapt gjort, så har du hvertfall eliminert bort det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har han vært heldig som ikkje har tatt ventiler,eller er det rom for et par tenner feil på disse eller?.Blir hvertfall ikkje kvitt eksosen fort nok eller når den ska,som gjør at motor blir veldig fort varm ja. Han burde nå høre en del ulyder i tilfelle vist den har hoppa over. Huska berre at min gamle golf 16v klappra som en diesel maskin,når eg bomma litt registeret:p

 

Polo 1.4 & 1.6 og Golf 1.6 & 1.8 vet eg har rom for å hoppe over hvertfall to tenner.

Hadde bl.a en polo inne der kunden hadde satt reima feil på, med 2 tenner. Så der går det hvertfall helt fint. Der glødet som sagt dowpipen (eller manifolden mao) og bilen gikk som en dass. Såvidt den kom over betongkanten, og inn på verkstedgulvet.

Om det faktisk går på G60 vet eg ikke, men er hvertfall andre VW motorer der det går, så er verdt å sjekke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du orginal kam på G60, er det liten sjanse for at stempler og ventiler får en date

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var Registerreima sjekket og den sto slik den sto.

 

eg og faren min er komt utfor ein krangel om diverse ting så er ikke på talefot for øyeblikket:p:p siden det er han som skrur så kan eg ikke gi så voldsomt gode tilbakemeldinger om hva som er gjort.

 

han skiftet også tennplugger av en eller annen grunn.

 

Han jobbet litt sammen med ein bilmekanikker fra Volvo. deres nye teori er at det er noe gale med bensintilførselen og det elektroniske til dette. Han trenger et apparat sier han, men jeg vet ikke hva, tippa egentlig på voltmeter eg men:confused:

 

har ikke fått testet med de kontaktene som er nevnt tidligere. men skal gjøres så snart eg får tid:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får den for mye eller for lite?

da var Registerreima sjekket og den sto slik den sto.

 

eg og faren min er komt utfor ein krangel om diverse ting så er ikke på talefot for øyeblikket:p:p siden det er han som skrur så kan eg ikke gi så voldsomt gode tilbakemeldinger om hva som er gjort.

 

han skiftet også tennplugger av en eller annen grunn.

 

Han jobbet litt sammen med ein bilmekanikker fra Volvo. deres nye teori er at det er noe gale med bensintilførselen og det elektroniske til dette. Han trenger et apparat sier han, men jeg vet ikke hva, tippa egentlig på voltmeter eg men:confused:

 

har ikke fått testet med de kontaktene som er nevnt tidligere. men skal gjøres så snart eg får tid:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg kan ta ein ganske vågal tipp på at den bruker for mye...virker som den drukner i bensin og forbruket er for høgt enn det de har vært før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka slangen til mapsensoren da?,slangen står bakom innsugs spjeldet..Mener det var den nederste av de to vacum slangene.Bilen vil nesten drukna vist det hull på den.Enkelt og finna ut det,foranderer ikkje motor gange etter du har tatt av slangen,så er den i orden:)

eg kan ta ein ganske vågal tipp på at den bruker for mye...virker som den drukner i bensin og forbruket er for høgt enn det de har vært før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.