Hjelp corrado g60 mista motorkraft

Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble seg til hjernen med pc i det hele da?

Dette kom vel ikke før på OBD biler?

Eneste som kan leses ut er vel blinke koder?

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/corrado/143739-testmetoder-sensorer-pa-g60.html

 

Ja, går fint meg VAG-com det. Er flere måleblokker, men ikke noe særlig diagnose i den forstand.

 

Bedre å bruke multimeter som jeg nevnte i den tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta bensinfilter siden ein sa at det kunne være årsaken.

 

Det var det ikke:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minner meg om et problem som jeg hadde på min corrado g60 for ca 1,5 års tid sia.

 

Da skifta jeg hjerna å alt vart bra.

 

feilsøkte alt av sensora å tips fra folk, men fant ingen feil. Bilen gjekk dårlig,dauda av, smalt i potta osv...

 

:)

 

så prøv dinna hjerna fra delebilen:) fjern pluss polen før du demontera hjerna så setter i den fra delebilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ha lest hele tråden; Du har byttet den blå vanntemp sensoren i fronten på motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ha lest hele tråden; Du har byttet den blå vanntemp sensoren i fronten på motoren?

 

Hørt flere snakket om vanntemp sensoren. Hvordan har det innvirkning på effekten? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort fortalt så går bilen som en dass hvis den er gåen. Det skal være mulig å måle den uten at jeg på stående fot husker hva den skulle ha av mostand...

 

Men den koster ikke allverden og jeg hadde i allefall forsøkt det.

 

Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta digifant på bilen i dag til delebilen sin-->ingen forskjell

skifta coil--->ingen forskjell

leste på alle kontaktene som kobles til digifanten forrige uka og fikk disse resultata når bilen var kald

1-2-->OL

1-3-->77ohm

1-4-->OL

1-5-->OL

1-6-->OL

1-7-->2 kortsluttnign

1-8-->OL

1-9-->OL

1-10-->OL

1-11-->OL

1-12-->10 kortsluttning

1-13-->2 kortslutning

1-14-->OL

1-15-->OL

1-16-->OL

1-17-->2 kortslutning

1-18-->OL

1-19-->OL

1-20-->200

1-21-->5 kortslutning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort fortalt så går bilen som en dass hvis den er gåen. Det skal være mulig å måle den uten at jeg på stående fot husker hva den skulle ha av mostand...

 

Men den koster ikke allverden og jeg hadde i allefall forsøkt det.

 

Lykke til:)

 

vanntempsensoren er skifta og det samma er den svarte som er i nærheten av den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta digifant på bilen i dag til delebilen sin-->ingen forskjell

skifta coil--->ingen forskjell

leste på alle kontaktene som kobles til digifanten forrige uka og fikk disse resultata når bilen var kald

1-2-->OL

1-3-->77ohm

1-4-->OL

1-5-->OL

1-6-->OL

1-7-->2 kortsluttnign

1-8-->OL

1-9-->OL

1-10-->OL

1-11-->OL

1-12-->10 kortsluttning

1-13-->2 kortslutning

1-14-->OL

1-15-->OL

1-16-->OL

1-17-->2 kortslutning

1-18-->OL

1-19-->OL

1-20-->200

1-21-->5 kortslutning

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/corrado/143739-testmetoder-sensorer-pa-g60.html

ser på denne så er 1-7 bankesensor. så denne har vel ikke noe med om bilen går skikkelig eller ikke.

 

1-12 er injectors red..........innsprøytningå som kanskje kødder?

 

1-13 er Ground ECU brown? wtf is this shit?

 

1-17 not used? kosen får eg korslutning da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan måle dysene dine, skal ligge mellom 1 til 5 ohm menner jeg å huske.

 

Skjekka bensintrykke ditt?

 

1-13 er jordinga til ECU(hjerna på bilen). Du vil sjå den på minus polen din på batteriet(brun ledning):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kremt ka skjer dersom du måler jord mot jord:P

 

siden kontakt nr 1 og nr 13 er jord så er det vel normalt at det starter og pippe i voltmeter/ampermeteret mitt:P

 

målte md nr 13 som jord også nr 3 fekk ca 73 ohm så er nok bara eg som har drete meg ut her:p

 

kosen måle eg dysene mine? har aldri vært innom detta før.... og når eg skal sjekka bensintrykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FREMGANG!!!!!

Tok en kikk på tenninga her om dagen. Den sto i bånn. Stilte den litt opp og der ble det bedre:)

Den hoster og harker ved fult pådrag men den kommer seg oppover på turtall registetet nå:)

Skal få tetta eksosen skikkelig med litt sveising. Så leveres den til verksted for skikkielig stilling av tenninga:)

Så får me sjå om det er noe mer som forårsaker dårlig gange:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen kom tilbake fra Aksdal bil i dag. Da var tenninga stilt og den var ganske feil sa han:p

MEN er ikke heilt fornøyd enna. den hoster og harker av og til så SMELLER den til og skyter av gårde.

Aksdal bil trudde det var noe som tetta i katalysatoren siden han kunne slå på den og høre rassling.

Denne er da tom, det har eg sett med egne øyner:P skal for løye ta den ned en gang til også kjøre noe gjennom hele katalysatoren for og sjekka om det ikke ligger noe svart shit som eg overseer.

Han anbefalte også og skifta pluggar og tennplugg ledningar. Ledninga som var på var av ein kopper sort som ikke det gikk ann og få tak i lenger? med ekstra god copper ledning. så disse får me se på og måla og kanskje overhala.

Ang. plugger.....tjah fikk tips om at corrado trenger noen spesielle plugger??

Aksdal hinta fram til noen Bosch plugger.

Kan noen bekrefta på om disse er brukbare til corradoen?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bosch-Platinum-Ir-Fusion-SparkPlug-/290607510125?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACorrado&hash=item43a98eb26d

 

disse er de pluggene som aksdal bil anbefalte

http://translate.google.no/translate?hl=no&sl=cs&u=http://katalog.haspa.cz/index.php%3Fmain_page%3Dproduct_info%26cPath%3D9_14_1044_25638%26products_id%3D80833&ei=EbaATobbLrH14QSDouW3Dg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3D0242240555%26hl%3Dno%26biw%3D1920%26bih%3D888%26prmd%3Dimvns

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har me skifta en del:

tennplugger

tennpluggledninger

dyser med ledninger

hele gasshuset

og downpipen

 

Men shiten fortsetter likt som før. med fult pådrag så hoster og harker bilen før den smeller i potta og dereter skyter fart.

 

noen flere tips om hva vi kan bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

W®6DP0 er rette plugger:)

 

har du sjekka kompresjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada kompresjonen var lik på alle sylindere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tomgangsbryteren henge og fullgass være defekt?

 

Har du sjekket at bryterene på gasspjeldet fungere som de skal?

 

 

Kan kilen på regreim hjulet være deffekt ? Da variere tenning og kam tider i hytt og pine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulighet for at det har løst seg.: rock :: rock :: rock :: rock :

Ledningene til Lambdasensoren var koblet feil så fikk skikk på dette og hostingen er borte og den går fint og jevnt. ca 95% av prrrrrfekt. :P:p

Den har nå høg tomgang ligger på ca 1600 omdreininger.

skal tenninga stilles igjen nå når den ble stilt med feil på lambdasensoren sist gang?

den går veldig godt opp til 3800 Omdr. etterpå virker det på som om det får en NOS boost av noe slag siden den plutselig spinner på bar asfalt i 2. og 3. gir ved fullt pådrag.(har gode dekk med mye mønster igjen)

broderen sa disse hadde maks effekt rundt dette turtallet så vet ikke om det er normalt eller om det er en eller annen feil som vi ikke vett om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har denne fungert fint i 2 ukers tid så da sier eg at denne feilen er løst:klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.