Anbefalte innlegg

Heisann,

 

noen som kan si meg om dette vil passe på min S3 8L?

Bilen er senket 25/25mm.

 

18x8 og ET37

og

19x8.5 og ET 45.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du spacer ut en del bør det går. Jeg kjører 8x18 ET35 med 16mm spacere rundt om nå, det er enda plass til en 10mm til bak og 5 foran. ET45 kommer til å stikke laangt inn bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, okei, da tror jeg det blir 18".. synes ikke det er så fint at de stikker så grusomt langt inn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å legge på en spacer,noe man nesten må på disse uansett... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, men vil ikke felgen bli veldig flat da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan blir det med ET 25? 8" bred felg.

Vil den stikke ut langt da? iforskjell til et 37.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge felgen er like bred men med lavere innpress tar du bare ET37-ET25=ET12. Altså vil felgen stikke 12 mm lenger ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahaa, takk for svar! :)

Den felgen jeg vil ha, er enten 18x8, eller 18x8.5... er ikke 8" ganske smalt? 203 mm? vanskelig valg dugitt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 8,5x19 et32 foran og 9,5x19 et35+5mm spacer bak (da et 30)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør 18.. 19 er for stort for disse bilene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør 18.. 19 er for stort for disse bilene :)

 

Eh nei :)

 

ET rundt 30 er et godt kompromiss på S3 "uansett" felgbredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh nei :)

 

ET rundt 30 er et godt kompromiss på S3 "uansett" felgbredde.

Med 25mm senk, noe som ikke er så veldig mye mer enn originalt, vil den se ut som om den går på stylter med 19" :) Men for all del, smaken er som baken :P

 

ET 30 bak kommer til å legge seg laaaangt inni buen. Har 18x9,5 effektivt ET18 bak, og selv det bygger ikke ut til skjermkanten engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 25mm senk, noe som ikke er så veldig mye mer enn originalt, vil den se ut som om den går på stylter med 19" :) Men for all del, smaken er som baken :P

 

ET 30 bak kommer til å legge seg laaaangt inni buen. Har 18x9,5 effektivt ET18 bak, og selv det bygger ikke ut til skjermkanten engang.

 

Ja det er penere med litt mer dekkside når bilen ikke er så lav, men det er jo enda "verre" med felg som stikker langt ut og skjermglippe da. Personlig synes jeg 225/40 18 ikke er spesielt lavt lengre, derfor mener jeg man i hvertfall burde satse på 35 profil og 19 tom hvis målet er litt mer enn bare ok hjul på usenket bil.

 

Hvordan dekk har du på 9,5 toms felg? Hvis det er 225 eller 235 så skjønner jeg at man kan kjøre med ET18, men da er det dekkstrekket og den "lange" avstanden opp til skjermen fra 18 toms felgen som hjelper deg. Med 19 eller 20 tom må felgen innunder skjermen ellers subber det godt.

 

For å si det sånn, hadde 9,5x18 ET25 bak på Passat 3B i 1999 og det gikk ganske bra, men i 19 tom måtte jeg opp på ET35 med 235/35 19. Med 9,5x20 og ET43 subba felgen rett i skjermen med superstrekte 225/30 dekk. Det viser hvor mye felgstørrelse har å si.

 

Mener fortsatt at f.eks 8,5x18 eller 8,5x19 ET30 med 225/40 eller 225/35 19 er et bra kompromiss på denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at 40-profil ikke er lavt? Er da virkelig ikke profilen som avgjør om bilen er lav eller ikke? Hvis du mener at profilen ikke er lav nok, så vil jo dette variere veldig fra merke til merke og hvilken felg man har det på.

 

Jeg har 225-40/18, men klarer ikke helt å skjønne hva du mener med lang avstand opp til skjermen. Dette er framme da, men er ganske likt bak.

 

GOPR0063.jpg

 

Det går litt an på hva han vil da. Hvis han bare vil ha på noen felger som er OK og han kan kjøre med så er sikkert det du snakker om helt ok. S3 har så sinnsykt store hjulbuer bak at selv med ET 18 på 18x9,5 skulle jeg hatt lavere innpress, rundt 15 kanskje. Jeg synes hvertfall dekka jeg har på ser veldig bra ut på felg. Ikke for mye strekk.

 

IMG_4991.jpg

 

Men 19x9 eller 19x9,5 kan man bare glemme på disse bilene med noe mer enn original senk omtrent :P

 

EDIT; tror jeg skjønner litt bedre hva du mener etter å ha lest igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18x9,5 ET 22 stikker akkurat utom framme med MYE senk, men måtte file vekk gjengene på demperen for å få plass. ET 21 er nok perfekt. Men man må senke myyyye for å få dette innom.

 

ET18 stikker fremdeles for langt inn bak. Rundt 15 er nok pent vil jeg tro :) Er sinnsykt mye plass bak i forhold til framme..

 

Men med så store hjul må man senke mye. Ikke bare ser det teit ut med moderat senk, men du får det ikke innom buen uten mye senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at 40-profil ikke er lavt? Er da virkelig ikke profilen som avgjør om bilen er lav eller ikke? Hvis du mener at profilen ikke er lav nok, så vil jo dette variere veldig fra merke til merke og hvilken felg man har det på. Jeg har 225-40/18, men klarer ikke helt å skjønne hva du mener med lang avstand opp til skjermen. Dette er framme da, men er ganske likt bak.

 

Det går litt an på hva han vil da. Hvis han bare vil ha på noen felger som er OK og han kan kjøre med så er sikkert det du snakker om helt ok. S3 har så sinnsykt store hjulbuer bak at selv med ET 18 på 18x9,5 skulle jeg hatt lavere innpress, rundt 15 kanskje. Jeg synes hvertfall dekka jeg har på ser veldig bra ut på felg. Ikke for mye strekk.

 

Men 19x9 eller 19x9,5 kan man bare glemme på disse bilene med noe mer enn original senk omtrent :P

 

EDIT; tror jeg skjønner litt bedre hva du mener etter å ha lest igjen :)

 

Ser bra ut det der, men hadde du hatt 30mm senk ville det bare sett ganske rart ut pga mindre skråvinkel på hjulene samt at dekkstrekken hadde vært helt synlig.

 

Alle 225/40 dekk skal ha 9 cm dekkside, så store forskjeller innad blant merkene her skal det ikke være, men det er forskjell på merker slik at enkelte ser lavere/bedre ut enn andre.

 

Hvis man setter på f.eks 9x19 ET30 med 225/35 19, så er toppen av dekket 12mm lengre inn enn ditt med ET18 og felgen er ca 18mm lengre inn. Da antar jeg at man kan ha minst like lav bil fordi hjulet og felgen forsvinner oppi hjulbuen, mens dekket ditt treffer skjermen hvis du senker mer. Toppen av dekket med ET30 vil da også gjemmes mer og det passer bedre med mindre senk.

 

Smaken er som baken ja, mener ikke at 18 tom er for lite uansett, men for "mannen i gata" ville jeg heller anbefalt hjul mer innunder skjermene og ca samme ET foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at man må ha så mye senk for at det ser bra ut ja :) Mjaaa, har opplevd ganske mye forskjell på 225/40 og mengde gummi. Noen ser ut som en profil høyere nesten, feks federal. Subba kraftig med federal framme, men andre merker gikk fint.

 

Jeg er helt enig med deg ellers, men mener at du måååå ha lavere ET (evt spacer selvfølgelig) på S3, ellers ser disse bilene helt teite ut. Enkelt og greit pga de er såpass mye bredda bak.

 

Dessuten er ikke Tommy vanlige mannen i gata :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange svar! :)

 

Det er disse felga jeg har tenkt å bestille: http://qwt.no/tenzor_typem_v1/P_100389

Og da er mulighetene: ET45 8,5x19, ET37 8x18 og ET37 8x18 og ET25 8x18... så hva er det beste av disse? En kompis med S3 hadde på 18" idag, å jeg synes det så litt lite ut egentlig... Er utrolig usikker når det gjelder størrelse.. og med ET45 på 19toms, vil ikke selve felgen bli veldig flat i forskjell til ET25 på 18toms?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 18" må du senke for at det ser bra ut :) 25mm senk er vel såvidt mer enn det er originalt.. er vel senka 20mm originalt?

 

Så hvis du ikke har tenkt å senke noe mer holder jeg med Runar.. Ville valgt ET 25 bak, og 37 framme med eventuell spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.

Har ikke tenkt til å senke noe mer med det første, hvertfall ikke i år, da motor er første prioritet etter felger :)

Så får jeg jo kun disse i ET45 i 19".. må vell space en del da? og felgen må jo bli flat da inpresset er slikt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgen blir helt flat ja. ingen konkavhet igjen :P du bør prøve å unngå ET såpass høyt som 45.

 

og ikke minst må du til med noen helvetes spacere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat ja... var det jeg frykta :( Vil helst ha konkave felger. Synd å kjøpe 18" med mere riktig ET og at de blir seende små ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekkene har jo alt å si på om de blir seende små ut eller ikke.. selv 17" kan se fint ut på S3 :P hvorfor skal hjul være så store? det som er viktig er jo at det sitter fint i buen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har rett der! :)

Tror ikke felga blir "stygg" uansett.

 

Men hvaforno dekk burde jeg ha på 8" bred felg da? med ca samma dekkstrekk som du har? Finest det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, jeg er ikke så veldig flink på sånt, men vil tro 215 35 vil sitte pent på 8" felg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.