195/45-15 - hvilket premiumdekk er av den brede og smale typen?

Anbefalte innlegg

Skal ha dekk til Rennsportene, men klarer ikke å finne ut hvilket dekk jeg skal gå for. Viktige kriterier: Ikke koste mer enn maks 700,- dekket, støye lite, strekke seg pent, det må være å få kjøpt på Dekkonline og ikke være av det smaleste dekket man får fatt på, da dekket skal monteres på en 9" felg 205/45 Toyo utgår pga prisen, dessverre. Googlet, sett på Tyrestretch og alt, men klarer ikke å finne ut hvilket jeg skal velge.

 

Forslag? Det eneste dekket jeg har kommer frem til som jeg kan prøve, er Kumho ECSTA SPT KU31, men aner ikke om dette er et bredt eller smalt dekk. Noen som veit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lett brukt 250 kr ekstra på 205/45. Jeg synes ikke 195/45 strekker seg pent på 9" uansett. All strekken blir som regel nede ved beaden og ikke jevnt fordelt på dekksiden.

 

Synd det er "umulig" å få tak i Dunlop 215/40-15. Alternativt kan du jo gå for 215/45 Toyo. De kostet vel 880 pr stk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fereral sine 195 bruker vel å vere mye bredere enn oppgitt? Mine 205/50 var 22.5cm, og så 195/45/16 på en rød Einser med BBS RS på Våler og de var også brede til å vere 195.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 195 breide nankang dekk på mine bbs rs å dei er 9" breide, trudde det kom til å bli sjuk strekk! men blei merkelig lite faktisk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke Nankang strekker seg noe pent, dessverre, og ikke vil jeg ha det heller:p

Hadde lett brukt 250 kr ekstra på 205/45. Jeg synes ikke 195/45 strekker seg pent på 9" uansett. All strekken blir som regel nede ved beaden og ikke jevnt fordelt på dekksiden.

 

Synd det er "umulig" å få tak i Dunlop 215/40-15. Alternativt kan du jo gå for 215/45 Toyo. De kostet vel 880 pr stk

Nja, ingen regel uten unntak - strekken her er perfekt:

9_195_45_R15_Nexxen3000_595.jpg

 

Nexen N3000. Dekkonline selger N6000, men aner ikke hvordan dekket er ellers - noen som veit? Cluet er også at det kommer til å være 185/45 foran (Nankang grøss og gru, men må nesten få brukt opp de dekkene jeg har liggendes også:o), så da er det greit om det ikke blir for mye forskjell på dekksiden foran og bak.

 

Mao, det blir et 195/45 dekk som jeg sa i første post, men jeg må bare finne ut hvilket;)

Fereral sine 195 bruker vel å vere mye bredere enn oppgitt? Mine 205/50 var 22.5cm, og så 195/45/16 på en rød Einser med BBS RS på Våler og de var også brede til å vere 195.

Hvordan er de å kjøre på, da? Vil ikke ha noe som er som Nankang sine, selv om det uheldigvis blir det foran til de er brukt opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

valgte nankang pga av at dei sikkert blir så fort utslitt uansett:P pga spissinga forran;) funker til mitt bruk vertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører på federal 225/35/18 og syns de er greie nok til prisen :)og ja, det er ett bredt dekk! fungerer greit på både tørt og vått :) også har jeg intrykk av at de er ganske slitesterke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av strekken du har, Petter? Og hvor breie er felgene dine?

valgte nankang pga av at dei sikkert blir så fort utslitt uansett:P pga spissinga forran;) funker til mitt bruk vertfall:)

Joda, veit mange er fornøyd med Nankang, men personlig kjøper jeg det ikke lenger:) Hver til sitt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er SS-595, ja? Så ihvertfall bra ut, så kanskje det blir et par sånne:) Hvordan er støyen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

støyer ikke så veldig :P men har ikke så mye å sammenligne med : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dekkonline har kjempe pris på Conticontact2 så det er vel et dekk du kansje burde vurdere! Da får du gode dekk med lite støy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SMALL:

 

Falken ST115

Falken ZE-512

Falken FK451 (D)

Fuzion ZRi

Venezia Crusade

Nankang NS-II

Achilles ATR Sport

 

 

TRUE:

 

Nitto 555 Extreme

Michelin Pilot Sport

Dunlop SP Sport

Hankook 104

Toyo T1S

Toyo Proxy 4

Yokohama S.Drive

Avon Tech M500

Nitto Neo テク Gen

Ultrac Giugiaro

Nexen N3000

Dunlop Sportmaxx

Bridgestone RE050A Run Flat

 

LARGE:

 

Continental Contisport

BF Goodrich g-Force KDW

General UHP

Bridgestone S03

Kumho SPT

Federal ss595

Pirelli P-Zero Line

Goodyear F1 Line

Falken FK452

Cooper Zeon 2XS

Kumho Ecsta Supra 712

Vredestein Ultrac Sessanta

Proxes T1R

Wanli S-1099

Nitto Invo

Wanli S-1088

Marshall Power Racer

Kumho Ecsta AST

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har sett er Achilles ATR Sport "Nankang-smalt" og vel så det? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har fått med meg også, og da utgår det, dessverre:o

Ser dekkonline har kjempe pris på Conticontact2 så det er vel et dekk du kansje burde vurdere! Da får du gode dekk med lite støy.

Så de hadde fin pris på det, ja:) Litt kjedelig mønster, og litt i overkant av hva jeg skal bruke i denne omgang, men skal ha de i bakhodet til en annen gang.

SMALL:

 

Falken ST115

Falken ZE-512

Falken FK451 (D)

Fuzion ZRi

Venezia Crusade

Nankang NS-II

Achilles ATR Sport

 

 

TRUE:

 

Nitto 555 Extreme

Michelin Pilot Sport

Dunlop SP Sport

Hankook 104

Toyo T1S

Toyo Proxy 4

Yokohama S.Drive

Avon Tech M500

Nitto Neo テク Gen

Ultrac Giugiaro

Nexen N3000

Dunlop Sportmaxx

Bridgestone RE050A Run Flat

 

LARGE:

 

Continental Contisport

BF Goodrich g-Force KDW

General UHP

Bridgestone S03

Kumho SPT

Federal ss595

Pirelli P-Zero Line

Goodyear F1 Line

Falken FK452

Cooper Zeon 2XS

Kumho Ecsta Supra 712

Vredestein Ultrac Sessanta

Proxes T1R

Wanli S-1099

Nitto Invo

Wanli S-1088

Marshall Power Raceri

Kumho Ecsta AST

Takker. Genial liste. Tror jeg rett og slett går for Kumho ECSTA SPT KU31, for de har jeg hørt mye bra om på forumet, samt at de er oppført som breie i lista du la ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har fått med meg også, og da utgår det, dessverre:o

 

Så de hadde fin pris på det, ja:) Litt kjedelig mønster, og litt i overkant av hva jeg skal bruke i denne omgang, men skal ha de i bakhodet til en annen gang.

 

Takker. Genial liste. Tror jeg rett og slett går for Kumho ECSTA SPT KU31, for de har jeg hørt mye bra om på forumet, samt at de er oppført som breie i lista du la ut:)

 

Etter hva jeg har sett vil jeg si at Kumho KU31 er et smalt dekk, ikke Nankang/Achilles smalt men fortsatt smalt. Men feil blir det ikke, et veldig bra dekk til den prisen definitivt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, stod oppført som bredt i den lista, men har du noen bilder å dele, Lars Kristian? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Listen er vel og "generell", kan vel variere noe fra dimensjon til dimensjon. Fant den på et Japse VIP-style forum jeg er på. Stemmer godt med de erfaringene jeg har gjort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såklart, må jo ta det med noen forbehold, men er sikkert grei pekepinn ihvertfall. Går med 195/45 på 9" hvis det ikke blir mer strekk enn bildet jeg la ut på forrige side. Idiotstrekk har jeg lagt opp:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk for Federal SS-595: ja : Legger ut bilde så fort de er ankommet og montert på felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fler som har ting å dele her?

Skulle gjerne hatt et ok/bra bruksdekk til 7x15 for å ha på Poloen. Har vel egentlig kikket på hva interdekk har, da jeg har god kjøpserfaring derfra. Mulig det er Kuhmo vs Yoko Sdrive vs Vredestein Sportrac 2, men svært usikker på våtegenskapene til KU31 dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemt å ta bildet som viser strekken, men det kommer:p

 

Trenger forøvrig tips til et smalt og bra dekk også, til å ha på Golfen neste sommer. Synes Toyoene slites latterlig fort, dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med ytterligere dekkforslag i denne dimensjonen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har god erfaring med firestone firehawk i 195/45-15 (midt i mellom på bredden) på 7x15 felg som jeg kjøpte hos den lokale dekk butikken sporer ikke og støyer svært lite

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med ytterligere dekkforslag i denne dimensjonen??

 

Kjøp det dyreste du finner, Ola! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.