195/45-15 - hvilket premiumdekk er av den brede og smale typen?

Anbefalte innlegg

har god erfaring med firestone firehawk i 195/45-15 (midt i mellom på bredden) på 7x15 felg som jeg kjøpte hos den lokale dekk butikken sporer ikke og støyer svært lite

Har du bilde av hvordan dette var på 7" felg?

 

Ola: Er du ute etter et bra dekk, uansett om det er bredt eller smalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ola: Er du ute etter et bra dekk, uansett om det er bredt eller smalt?

Føler ikke jeg har noe veldig preferanser der nei, men har jo tenkt litt på 175/50 pga Polo er en liten bil og ET25 er nok litt i meste laget der. Men det er kjekt å tenke på at jeg har kjørt 20 000km med Polo nå, så fint om det ivaretar bruksbehovet og ikke estetikk som det viktigste.

 

Synes det er store sprik i reviews på dekk når det gjelder våtegenskapene. Noen - inkl Øystein Diesen - sier jo Kuhmo KU31 er bra.

Det dekket har jo forøvrig hyggelig pris også hos Interdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av hvordan dette var på 7" felg?

 

ikke så bra bilde men fant et fra gammle bilen så ser litt hvordan det ser ut hvertfall

CIMG0201.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind; har du fler bilder og husker du innpresset på de felgene der?

"har i dag 7x15 et 37 med 195/45-15 og det går greit ikke subing eller noen andre problemer "

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall god erfaring med Dunlop SP 9000 på mine gamle TH-lines - riktignok i 14", men. Federal SS595 virket som bra kvalitet også, men det er jo et bredt dekk og kanskje ikke så veldig plassvennlig på en liten Polo.

ikke så bra bilde men fant et fra gammle bilen så ser litt hvordan det ser ut hvertfall

Hva sammenligner du støyen med? Nankang støyer jo sinnsykt mye, og jeg vil ha noe som minst støyer like lite som Toyo T1-R gjør.

 

Ut ifra bildet, så ser det ut som de har strekt seg litt på 7", eller ser jeg feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Yoko S.drive da kanskje? Ser ut til å ha kurrant score på tørt og vått og lik pris hos Interdekk som dekkonline :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Firestone scorer bra også, nesten like bra som Yokohama S Drive totalt:) Ser også at S Drive er oppgitt som "true" når det kommer til bredde også - i likhet med Toyo som jeg har nå - så dette er faktisk et dekk jeg vurderer sterkt til neste år.

 

Mønsteret var også veldig kult:

sdrive.jpg

 

Siden denne tråden omhandler bredde, strekk og diverse info om 195/45, så kan jeg slenge med denne tråden fra Vortex som også omhandler det samme.

 

Og bilde av Yoko S Drive på 8" - tatt fra tråden ovenfor:

005-25.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valgets kval, men på tide å senke polo. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind; har du fler bilder og husker du innpresset på de felgene der?

"har i dag 7x15 et 37 med 195/45-15 og det går greit ikke subing eller noen andre problemer "

 

felgene er oz racing Polaris i 7x15 et 37, har dårlig med bilder som viser dekka fra sia men dekket gir litt strekk men ikke mye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall god erfaring med Dunlop SP 9000 på mine gamle TH-lines - riktignok i 14", men. Federal SS595 virket som bra kvalitet også, men det er jo et bredt dekk og kanskje ikke så veldig plassvennlig på en liten Polo.

 

Hva sammenligner du støyen med? Nankang støyer jo sinnsykt mye, og jeg vil ha noe som minst støyer like lite som Toyo T1-R gjør.

 

Ut ifra bildet, så ser det ut som de har strekt seg litt på 7", eller ser jeg feil?

 

i forhold til continental og brigstone synes jeg det er litt mindre støy med firestone, toyo har jeg aldri prøvd så kan ikke si hvordan de er i forhold til firestone

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgene er oz racing Polaris i 7x15 et 37, har dårlig med bilder som viser dekka fra sia men dekket gir litt strekk men ikke mye

Så ut ifra ditt utsagn kan 7x15 ET25 og et 195/45 dekk med litt avrunding gå helt fint med moderat senk?

Og Polo 6N er vel forholdsvis lik i hjulbuer foran og bak, sånn med tanke på forskjell i utstikk?

Yokohama S.drive er jo et veldig firkantet dekk ser det ut som, så kanskje man skal se på noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt klar til å bestille Vredestein Sportrac 3 da jeg en siste gang skulle sjekke dekkonline (kunne helst bestilt fra Interdekk).

Men når dekkonline brått har Toyo T1-R inne igjen er valget enkelt, spesielt til under 650 kr dekke.

 

Takk for linken og overbevisende bilde av de på 7" Mads Kristian!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha i bakhodet at Toyo slites fort, Ola. Derfor jeg vil gå bort fra Toyo til neste år, for har kjørt 4-5000km med mine og foran er de utslitt enda jeg har hatt bilen på forstillingskontroll, og bak går det akkurat ut sesongen:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg kjøpte mine BBS RS sto det på noen Toyo Proxes av noe slag. disse holdt i 1,5 sesong og langt mere KM en det dine har gjort Mads.

 

Satte så på Nankang NS2 og de er "mye" breiere en hva de toyoene var :( (Subber nå)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, mine har ihvertfall ikke holdt noe i år, og det irriterer meg stort:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha i bakhodet at Toyo slites fort, Ola. Derfor jeg vil gå bort fra Toyo til neste år, for har kjørt 4-5000km med mine og foran er de utslitt enda jeg har hatt bilen på forstillingskontroll, og bak går det akkurat ut sesongen:o
Har ikke GTI jeg vet du MK!:D

Neida, men det er bare for å få noen greie dekk på felgene at jeg valgte Toyo nå, iallefall til den prisen.

Er vel ikke så mye igjen av denne sesongen, og mulig de hjulene kan flyttes over til Golfen etterhvert (som er kjørt ca 5000km på 5 år?).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børster støv av denne igjen. Skal ha nye dekk i år, og vurderer både Goodyear EAGLE F1 GS-D3 og Hankook Ventus Prime 2 K115, sistnevnte er da fjorårets testvinner. Noen innspill på disse dekkene, eller forslag til andre premiumdekk? Viktige egenskaper er: Lite sporing, støysvake, slitesterke og godt grep på både tørt og vått (med andre ord de vanlige egenskapene man ser etter). Pris er rundt 7-900,- pr. dekk.

 

Kan jo også nevne at jeg må ha et litt bredt dekk - se listen som Frode la ut på første side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om de oppfyller alle egneskapene dine siden jeg ikke har prøvd de selv enda, men her er hvartfall Dunlop SP9000 195/45-15 på 8,25x15 :)

 

20130316_171302_zps1345b798.jpg

 

20130316_233411_zpsf179f1b5.jpg

 

Jeg kommer til å bruke de foran til banekjøring, så håper de funker til noe hvartfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De samme dekkene jeg hadde på 9" TH-linesene mine, og de var jeg meget fornøyd med da. Beklageligvis hadde ikke Dekkonline disse lenger, så sendte nettopp avgårde en bestilling på Hankook Ventus Prime 2 K115 mens de fortsatt hadde den billige prisen hos de - 620,50,- pr. stk.:) Sett det har variert med nesten 100-lappen avhengig av dag/tid på døgnet.

 

Edit: Koster 697,70,- nå, ser jeg, så var definitivt riktig tid:p Sett de til over 700,- pr. stk. også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte kunststykket å bestille 16", dette fordi Dekkonline har fått en ny funksjon når man velger dekkdim, der tommene blir valgt automatisk etter hva dimensjonen er. Tok opprinnelig 15" fordi jeg var klar over dette, men når jeg trykte meg tilbake igjen valgt den automatisk 16" igjen. Får levert disse dekkene tilbake, men de har ikke Hankook i 15" igjen.

 

Noen med forslag til andre som selger disse dekkene for en billig penge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lure litt på dekk. Skal ha 255x35x20 på 9 og 10" felg.sett på Falken 453, Yokohama adv sport vi, Pirelli p zero, Vredestein vart eller ultra sessanta. Skal spore lite, lite dekketøy, bra grep og ikke breie typen. Men Være true. Hva anbefaler folk. Har sett på lista men har kanskje forandra seg litt på 4 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Dunlop Sportmaxx. Sporer lite og støyer lite. Jeg har 255/30-21 på 10-21

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.