Er Swissvaxproduktene verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Har sittet og sett på hjemmesiden til swissvax ikveld, og må si de har noen himla priser på produktene sine. Når det er sagt så kan det jo også være at produktene er verdt pengene, er det noen her som har erfaringer med dette?

Har jo vært moro og prøve, men er surt og handle for flere tusen og bli misfornøyd da:)

Er heller ikke veldig dreven på dette så jeg lurer på om swissvax er vanskelig og bruke???

http://www.swissvax.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synst det meste til swisswax har normale priser i forhold til andre gode bilpleieprodukter.

Voksene til swisswax har jo lit høye priser, men det har også andre gode vokser. Men en voks fra swisswax varer utallige behandlinger på en bil, så totalt sett blir det ikke så dyrt.

 

Men er ikke sånn at alt fra swisswax er vidunderprodukter, så du kan godt kombinere med andre produkter :)

 

2 ting jeg digger fra swisswax er iallefall:

 

Voksene de har (jeg har selv concorsor)

og Dekkfornyer (Pneu)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de er verdt det...

 

OM du bruker rett mengde, så holder en krukke til 25-30 behandlinger, om du legger voks to ganger i året med f.eks Shield, så blir det godt under hundrelappen i året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verd det x2

 

Det er en investering rett og slett!

 

Kjøp dekkfornyer "pneu" som Ola skriver og prøv den! Da får du en indikasjon hva Swissvax lager av produkter kontra andre ;)

 

Dagen etter du har prøvd den, så kjøper du uansett mer fra Swissvax fordi du er så fornøyd :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke annet en å henge meg på de over her :) Absolutt verdt pengene , og produktene er i tillegg enkle og jobbe med : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke annet en å henge meg på de over her :) Absolutt verdt pengene , og produktene er i tillegg enkle og jobbe med : smil :

 

De gjør bilen så blank at han dusten som kommer bak blir blendet av bilen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

swissvax er kremen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de er verdt prisen :)

 

Men så spørs det hvilke produkter det sammenlignes med prismessig da? Og også her, som med alt annet, så er et godt sluttresultat avhengig av godt forarbeid ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt enig med Eskil her. Man får liksom ikke blankeste bilen i gata om man har en bil full i swirls og legger Swissvax voks på den, men for en som som litt interessert er det jo såklart verdt pengene om man går for en grom voks. Men de har jo andre knallprodukter til skinn, alcantara, dekk, gummi osv enhver neewbee vil ha stor glede av :) så kjøp i vei!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på swisswax sin billigste voks i går for første gang og må si jeg ble kjempeoverraska over hvor blank bilen ble. Og hvor lett voksen var å jobbe med. Absolutt verdt penga:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mørk bil så er det verdt å prøve den nye turtle waxen.

 

Vet at alle som driver med bilpleie proft/semiproft bare "himler med øynene" nå, men den har fått bra kritikk også på norske Detailers Club Norway også. Har ikke fått prøvd den ennå, men etter godt omdømme skal jeg.

 

Nå skal det også sies at jeg er amatør innen bilpleie, men dyrt er ikke alltid best. Er du av den "vanlige" typen som vokser bilen to tre ganger i året så er det kanskje verdt et forsøk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du voks av skikkelig kvalitet, trenger du ikke legge mer enn et par-tre ganger i året da heller ;)

Selv om jeg driver med dette, legger jeg ikke voks på bilen min mange ganger i året.

Med skikkelig grunnlag (les: maskinpolering med skikkelig wipedown etterpå) holder en god voks i to lag gjerne et halvt år, kanskje betydelig mer.

Så lenge jeg ser jeg har nok beskyttelse, ser jeg ingen vits i å legge voks på nytt.

 

Og forresten kan det være greit å legge ved en link til TW sin voks, så folk vet hvilken du prater om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst på og prøve swissvax, men er amatør på dette feltet. Så er redd jeg kanskje ikke får det resultatet jeg burde få.

Men ser jo her at folk sier den er lett og bruke, og gir meget gode resultater.

Tenkte på og prøve Swissvax entry kit med concorso voks. Men kanskje det ikke passer for nybegynnere?

Er det noen som har spurt Swissvax etter klubbrabatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax er værdt pengene ja.

Spesielt voks, dekkfornyer og skinnpleie er jeg meget fornøyd med og mener de er værdt hver krone.

Innen shampoo foretrekker jeg og kjøpe gallons fra Chemical Guys, Meguiars ol. men har en swissvax shampoo til egen bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eum, hvor? Eneste jeg finner er denne:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/9226-turtle-wax-black-box-noen-erfaringer/

 

Og der var det jammen ikke mye positivt. :)

 

Har du lest testen???

 

Selv etter tre måneder var det fremdeles god beskyttelse på lakk, til og med video på dette.

 

Siden trådstarter synes produktene til swissvax var dyre, tenkte jeg det sikkert er verdt et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest testen???

Hvilken test? Det er ikke en test i den tråden og det er heller ikke linket til noen test.

Det er linket til en video hvor vedkommende i første videoen kjører rundt i Flordia, og en video av en Lexus som kun viser reflekser i lakken. Først med lys direkte på lakken ser du tilstanden, hvemsomhelst kan juge på seg bra resultat ved å vise reflekser i en svart lakk.

 

Derimot står dette i tråden på DCN:

teste denne i fjord på en 06 sort skoda octavia pga av at jeg fikk hele pakka for 200kr.

du smør først på noe svart guffe for så og spraye på noe mere svart guffe.og så tørke av.

denne dekker over mye riper og skjuler de fleste skavanker.

men etter ca 2 milde vasker så kommer ripene tilbake.så jeg opplevde at holdbarheten at den hva veldig dårlig.

ser no værtfall bra ut til show eller salg?hehe "

 

Selv etter tre måneder var det fremdeles god beskyttelse på lakk, til og med video på dette.

Hvor finner du denne videoen? Ikke i noen tråder fra DCN vel?

 

Siden trådstarter synes produktene til swissvax var dyre, tenkte jeg det sikkert er verdt et forsøk.

Det er vel og bra, men jeg reagerte på at det ble henvist til DCN som et "sannhetsvitne" på hvor bra dette produktet er. Jeg har enda til gode å se noen som beviselig har greie på bilpleie si noe positivt om denne. (Og nei, jeg har ikke googlet for å se om jeg finner noen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken test? Det er ikke en test i den tråden og det er heller ikke linket til noen test.

Det er linket til en video hvor vedkommende i første videoen kjører rundt i Flordia, og en video av en Lexus som kun viser reflekser i lakken. Først med lys direkte på lakken ser du tilstanden, hvemsomhelst kan juge på seg bra resultat ved å vise reflekser i en svart lakk.

 

Derimot står dette i tråden på DCN:

teste denne i fjord på en 06 sort skoda octavia pga av at jeg fikk hele pakka for 200kr.

du smør først på noe svart guffe for så og spraye på noe mere svart guffe.og så tørke av.

denne dekker over mye riper og skjuler de fleste skavanker.

men etter ca 2 milde vasker så kommer ripene tilbake.så jeg opplevde at holdbarheten at den hva veldig dårlig.

ser no værtfall bra ut til show eller salg?hehe "

 

 

Hvor finner du denne videoen? Ikke i noen tråder fra DCN vel?

 

 

Det er vel og bra, men jeg reagerte på at det ble henvist til DCN som et "sannhetsvitne" på hvor bra dette produktet er. Jeg har enda til gode å se noen som beviselig har greie på bilpleie si noe positivt om denne. (Og nei, jeg har ikke googlet for å se om jeg finner noen)

 

Jeg gir opp.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir opp.. : vinke :

 

Jau, det er jo en enkel løsning. :P

 

Ser nå at jeg og du har snakket om to helt forskjellige produkter. Siden du snakket om "den nye til TW" uten å spesifisere annet enn at den er forbeholdt mørke biler, var det naturlig for meg å anta at du snakket om Black Box. Så jeg linket til tråden om den.

Du fortsatte så å kommentere en test ingen hadde linket til her i tråden, av et produkt ingen fortsatt hadde nevnt navnet på.

 

NÅ skjønner jeg at du snakker om Turtle Wax ICE Synthetic Paste Polish, noe du for å unngå slike misforståelser burde nevnt i innledende innlegg.

Det er forøvrig ingenting som tilsier at denne er forbeholdt mørke biler.

 

I denne prisklassen (100-300kr) finnes det også en mengde utrolig gode vokser, dersom man syns Swissvax er for dyrt.

Feks:

Collinite 845 eller 915

Diverse panelpots fra Dodo Juice man kan prøve, holder fint til flere påføringer en slik liten boks

Meguiars #16

Natty's (Rød, hvit, blå)

..og sikkert mange andre jeg ikke kjenner til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I denne prisklassen (100-300kr) finnes det også en mengde utrolig gode vokser, dersom man syns Swissvax er for dyrt.

 

For litt over 600kr så har du ALT du trenger. :)

 

Som nevnt tidligere er jeg amatør på bilpleie, men har ikke sett noen av de anerkjente merkene som du nevner til en slik lav pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For litt over 600kr så har du ALT du trenger. :)

 

Som nevnt tidligere er jeg amatør på bilpleie, men har ikke sett noen av de anerkjente merkene som du nevner til en slik lav pris.

 

Jeg er på generell basis imot å vokse lakken rett etter claying, da claying stort sett medfører marring eller småriper i lakken. En fin polish fjerner disse merkene, og etterlater lakken klar for voks.

Men klart: det er bedre enn ingenting. Koster derimot en slik Ice-pakke 600kr ville jeg heller kjøpt noe annet, men det er meg.

 

Collinite selges vel pr idag ikke i Norge, Shinearama i UK har feks 845 til 16 pund pluss frakt.

Panel Pots fra Dodo Juice selges for 95kr fra blankbil.no eller fra Shinearama.

Natty's serien koster 275kr pr krukke fra blankbil.no

Meguiars generelt er overpriset så det holder i Norge, Shinearama har #16 til 14 pund pluss frakt.

 

Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å handle fra norske leverandører, men det er penger å spare på å handle fra England.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Christian og Eskild skriver at det krever en del forarbeid, hva med en helt ny bil?

 

Skal hente ny bil imorgen kl.11.00 og hadde tenkt å bruke swiss på den. ;)

Er det bare å vaske og ligge på Swisswax da eller krever en ny og strøken lakk også forarbeid (tenker da på fjerning av eventuell voks fra klargjøringen fra forhandler etc.) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Christian og Eskild skriver at det krever en del forarbeid, hva med en helt ny bil?

 

Skal hente ny bil imorgen kl.11.00 og hadde tenkt å bruke swiss på den. ;)

Er det bare å vaske og ligge på Swisswax da eller krever en ny og strøken lakk også forarbeid (tenker da på fjerning av eventuell voks fra klargjøringen fra forhandler etc.) ?

 

Nybilklargjøring (f.eks. hos Swissvax selv) går ut på avfetting, skikkelig håndvask, tørk og voks.

Så med mindre den har defekter (riper o.l.) er det intet behov for noe annet forarbeid på nybil, nei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nybilklargjøring (f.eks. hos Swissvax selv) går ut på avfetting, skikkelig håndvask, tørk og voks.

Så med mindre den har defekter (riper o.l.) er det intet behov for noe annet forarbeid på nybil, nei :)

 

Mener ikke swissvax at det bør gåes over med cleaner fluid for voks legges da? Eller er det bare på bilen med "brukt" lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.