Er Swissvaxproduktene verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Mener ikke swissvax at det bør gåes over med cleaner fluid for voks legges da? Eller er det bare på bilen med "brukt" lakk?

 

Jeg har nylakka panser og skjerm, så jeg vasket bare grundig med CG citrus shampo etter litt avfetting og la på to lag med Swisswax.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener ikke swissvax at det bør gåes over med cleaner fluid for voks legges da? Eller er det bare på bilen med "brukt" lakk?

 

Ikke på generelt grunnlag på nybil, nei. Men dette er jo da mest til utstillingsbiler.

Biler til levering vil man gjerne ha best mulig holdbarhet på, så det kan sikkert være greit å gjøre det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener ikke swissvax at det bør gåes over med cleaner fluid for voks legges da? Eller er det bare på bilen med "brukt" lakk?

 

Cleaner Fluid er en kjemisk rens, primært for brukt lakk. Dersom du behandler lakken med annen, korrigerende og slipende polish først, trenger du ikke bruke CF før voks, da den ikke har noen effekt på ren lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken Swissvax voks anbefales til lysere farger, da? Helst ikke noe som koster over 1000-lappen:p Denne f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt korrekt!

Per-Herbjørn anbefalte denne, men veit ikke hva som er best. Skal jo i hovedsak brukes på hvit og på Golfen min:

IMG_3214.jpg

 

Innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield er en veldig slitesterk voks, men gir ikke like god shine som for eks. Concorso men kan absolutt anbefale Shield.

En hvit eller lysblå bil vil aldri få den store "shinen" som mørkere biler samme hva!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv Shield på lys lakk (sølvmetallic), og kan gå god for denne! Holder veldig lenge også, det er vel den eneste swissvaxen som er tilsatt teflon.

 

Min bil:

qw.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du Mads Kristian bruker vel ikke golfen på vinteren, så da ville jeg gått for "Glacier" av de to :) Jeg la forresten på ett lag med blankbil.no sin egen "Engel" voks igår, veldig fornøyd med den på litt mørkere farge enn du har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den står om vinteren. Men det er mulig jeg tar til fornuften og kjøper noe billigere, f.eks Dodo Juice Diamond White, ettersom jeg er fornøyd med Dodo Juice fra før. Skal i utgangspunktet kjøpe fordi jeg skal ta en hvit bil til uka, så kan hende lommeboka får det siste ordet og jeg tar noe litt billigere i denne omgang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke glemme å gi skryt av autobahn felgvoksen også, den er helt rå! : rock :

Jeg har selv bare dekkfornyer og denne voksen son er swissvax produkter, men kommer absolutt til å kjøpe inn mer fra dem etterhvert. Merker fort at det er kvalitetsprodukter!

 

Men må ikke glemme at det finnes mye annet av kvalitet også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt verdt pengene!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra her ser eg :-)

 

Hva med Zymöl sine produkter? De koster jo det samme (og mye mer om du vil) som Swisswax, er det like bra kvalitet på de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra her ser eg :-)

 

Hva med Zymöl sine produkter? De koster jo det samme (og mye mer om du vil) som Swisswax, er det like bra kvalitet på de?

 

Jeg har kun erfaring med Zymöl Concours, men den er til gjengjeld utelukkende positiv :)

Lett å legge (kun ett panel av gangen, da den er tung å fjerne hvis den ligger for lenge), lukter meget godt (kanel/pepperkake :P ), god holdbarhet.

Finnes en egen tilbudstråd fra en stund siden, laget av Ben Øye.

 

Edit: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=161521&highlight=Zym%F6l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått somlet meg til og handle inn Swissvaxprodukter, ble en grei smørbrødliste ut av det-

Valget falt på Concorso voksen. Har tatt en skikkelig runde på bilen og nå kan jeg svare på spørsmålet mitt selv i første post.

JA!!! Swissvax produktene er definitivt verdt pengene, når en amatør på feltet som meg får så bra resultater at folk kommenterer finishen på bilen når de går forbi så funker det. Når jeg sto i garasjen i relativt dårlig lys, så lo jeg for meg selv når jeg så forandringen....helt utrolig.:)

Og kjapp og god service fra Swissvax: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk hvor bra finish man får, om man kjører en skikkelig runde med maskinpolering først :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk hvor bra finish man får, om man kjører en skikkelig runde med maskinpolering først :D

 

Har du bilde eksempler? Eller er det bare en flåsete kommentar?

Som jeg sier tidligere i tråden så er jeg amatør på dette, og amatører er vel ikke anbefalt og angripe lakken med maskin eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også amatør og polerer biler med maskin :)

Det er langt ifra noen flåsete kommentar...

 

Her har du ett bilde av før og etter maskinbruk:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også amatør og polerer biler med maskin :)

Det er langt ifra noen flåsete kommentar...

 

Her har du ett bilde av før og etter maskinbruk:

 

Ja du er kjempe-amatør:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du er kjempe-amatør:)

 

Jeg tenkte akkurat det samme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du er kjempe-amatør:)

 

Ja det vet jeg så det behøver du ikke og fortelle meg.

Finn en annen tråd og fremhev dere selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den var myntet på deg sverre:)

 

 

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde eksempler? Eller er det bare en flåsete kommentar?

Som jeg sier tidligere i tråden så er jeg amatør på dette, og amatører er vel ikke anbefalt og angripe lakken med maskin eller?

 

Er selv amatør og prøvde meg for første gang med maskin og Scholl produkter for litt siden, før jeg la to lag med SW. Er ikke vanskelig og du får lett ett veldig bra resultat:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det vet jeg så det behøver du ikke og fortelle meg.

Finn en annen tråd og fremhev dere selv

 

Mikkel svarer jo Bernhard, så den var helt klart ikke myntet på deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.