Wörthersee 2012!!! Planleggings tråd!

Anbefalte innlegg

Hvor mange er det plass til i noe sånt?

 

Det var to soverom med totalt 4 soverplasser der vi bodde, men huset tilhørte hotellet slik at det var 20 rom til litt lengre opp i veien. Selve området rundt huset og brygga var det plass til mange flere.

 

DSC_3439.jpg

 

DSC_3464copy.jpg

 

DSC_3463.jpg

 

DSC_3453.jpg

 

DSC_3435.jpg

 

DSC_3432.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen link til dette ?

 

Hva var prisen sist? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen link til dette ?

 

Hva var prisen sist? :)

 

Hotellet heter Edith Haus og vi betalte 40€ pr natt pr person var det vel.

Billig og 10min gange fra hovedarenaen i Refniz.

 

Står en del mer om dette hotellet i de andre planleggingstrådene om Wörthersee : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av dere som har hvert før som kan gi en quickguide til det her? Hvor mye kostet turen totalt sånn cirkus, hvor lenge er det vits i å være der og hvor mange km gikk med på tellern? Kanskje det kunne blitt kombinert med en tur til wolfsburg, ingolfstadt og nordschleife :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fra hadde en slik tur du nevner for 2år siden Marius, det var ganske gøy:)

Kjørte rett ned til treffet og tok Audi, VW, BMW og Porsche museet + Nürburgring på vei hjem...

Husker ikke antall km, men Finn Kristian husker det gjerne??

 

Brukte den gang ca 15.000kr på turen, da med bil som bruker 1,4L/mil på Autobahn, hehe:evil: Brukte jo 10.000kr bare i bensin totalt, hahaha!! (Men den utgiften deler man jo når man er 2 i bilen, så 5000 gikk i bensin og resten lommepenger).

Har brukt ca samme beløp hver gang jeg har vært der nede.

 

Anbefaler å reise ned en uke før treffet begynner, det er MYE som skjer i tiden før treffet som man vil få med seg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør beregne rundt 15k til bensin/diesel, ferje, bompenger, hotell og mat/drikke.

 

Jeg vil også anbefale å være der ihvertfall en uke før det offisielle treffet begynner. Da skjer det masse i området rundt Velden, Schiefling, Faaker See, Pyramidenkogel og Reifnitz. På selve treffet i Reifnitz holder det med en dag eller to på. Da rekker du ikke å se alt, men det er ikke alt som er verdt å se heller. Standarden på bilene og hele feelinga rundt sjøen endrer seg når treffet nærmer seg. Det går nemlig til å være laidback cruising og henging med de grommeste bilene til å bli en drøy fyllefest med litt mer hårete biler med typisk tysk styling... Politiet blir også mer synlig og merkbart mer aktive jo nærmere treffet man kommer.

 

Nå vet jeg at det var mange som bodde i Villach i år, men jeg vil anbefale folk å bo i nærheten av Velden. Übersentralt iforhold til alt som skjer rundt sjøen, og affordable om du skulle ende opp på en bender og trenge taxi hjem :)

 

Dersom man er keen på å stikke innom Wolfsburg kan det være en ide å ta dette på vei ned. Tar man ferja til Hirtshals eller Fredrikshavn er Wolfsburg et fint sted å stoppe om man ønsker å ta kjøreturen over to dager. (Noe annet er egentlig blodslit med mindre man tar ferja til Kiel).

 

Ingolstadt ligger på veien hjem, men du skal reise tidlig fra Wörthersee om du skal rekke innom før stengetid. Reiser man i 16-tiden fra Wörthersee er man vel i Ingolstadt omtrent ved leggetid og kan ta inn på hotell om man vil.

 

Her er ruta vi hadde nedover i år. Kjørte innom Stuttgart og sov der på vei ned. Da fikk vi noen timer på Porschemuseet før vi reiste videre.

 

249369_10150189457631389_538046388_74321

 

Veien hjem var litt mer slitsom. ca 24 timer totalt inkludert ferje fra Frederikshavn til Gøteborg og en stopp på Nordby for litt shopping.

 

251054_10150195150906389_538046388_74889

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gode og utfyllende svar! Skal virkelig ta dette til etterretning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fra hadde en slik tur du nevner for 2år siden Marius, det var ganske gøy:)

Kjørte rett ned til treffet og tok Audi, VW, BMW og Porsche museet + Nürburgring på vei hjem...

Husker ikke antall km, men Finn Kristian husker det gjerne??

 

Brukte den gang ca 15.000kr på turen, da med bil som bruker 1,4L/mil på Autobahn, hehe:evil: Brukte jo 10.000kr bare i bensin totalt, hahaha!! (Men den utgiften deler man jo når man er 2 i bilen, så 5000 gikk i bensin og resten lommepenger).

Har brukt ca samme beløp hver gang jeg har vært der nede.

 

Anbefaler å reise ned en uke før treffet begynner, det er MYE som skjer i tiden før treffet som man vil få med seg:)

Du blir med denne gangen også Robin? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del har jeg kjørt nok igjennom Danmark.. så jeg kommer nok til å ta kiel ferga tur/retur.

 

Og da er det snakk om 120 mil hver vei på tysklandsveiene - noe som jeg mener ikke vil være noe problem å gjennomføre på 1 dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del har jeg kjørt nok igjennom Danmark.. så jeg kommer nok til å ta kiel ferga tur/retur.

 

Og da er det snakk om 120 mil hver vei på tysklandsveiene - noe som jeg mener ikke vil være noe problem å gjennomføre på 1 dag :)

 

vi tar Kiel ferja ja! :D party party all night! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del har jeg kjørt nok igjennom Danmark.. så jeg kommer nok til å ta kiel ferga tur/retur.

 

Og da er det snakk om 120 mil hver vei på tysklandsveiene - noe som jeg mener ikke vil være noe problem å gjennomføre på 1 dag :)

 

 

Neida, det er ikke noe stress å kjøre gjennom Tyskland på en dag.

 

Men, det kan være litt penger å spare på å ta turen om Danmark.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du blir med denne gangen også Robin? :)

 

Nei, gjør nok ikke det. Har jo vært der 3 år på rad nå, så det skader jo ikke med en liten pause...

LES: Samboeren min sier jeg må prioritere en skikkelig ferie med henne neste år, så jeg får vel gjøre det for husfreden sin skyld:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra nettsiden til treffet. Sikkert greit å vite for noen, som vil planlegge tidlig.

 

ACHTUNG: Termin 2012: 16. - 19.5.2012 !!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håhå!

 

10 personer i denne tråden som har sakt at dem mest sannsynelig skal være med + 4-5 som vurderer sterkt!

Detta lover godt !!

 

Hvem er med på Kielferga da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hvem er med på Kielferga da? ;)

 

 

Er med på den jeg : vinke :

(og sikkert BA med Rocco og Roy med Passat også :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bli digg å se hvor mange som ender opp med å dra :D hehe håper ikke for mange av dere har kone å barn, da dem sikkert ikke blir så fornøyde vis dere drar vekk 16 mai :P hahah!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg SKAL! Dama har ikke noe hu skulle sagt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du skal kjøre RS4? har du lyst på en gjest? :D hihi :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lager en liten liste jeg.

 

- Bård Gulbrandsen?

- Simen Overmo?

- Joachim Vågen?

- Raymond Andersen?

- BA?

- Audun?

- Haavard Bakken?

- Andre Svarstad?

- Tobias Kristiansen?

- Marius Næss?

- Emil Lehne?

- Morten Bekklund?

- Espen Listaul?

- Jon christian Aardal?

- Frank Glimdal?

- Arve Egeberg?

- Joakim Ringjord?

- Henrik Haugen?

- Steffen Jevnaker?

 

 

Hvem som skal sitte på med hvem og hvem som kun skal ha fly osv. det vet jeg ikke... : p

 

Bård: du som startet tråden. du fikser vell beachhouse osv du? og forteller hvor mye det blir på hver person, fikser kontonr som det skal betaltes til osv= yeaaaah :D party + fete biler = WINNER : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lager en liten liste jeg.

 

- Bård Gulbrandsen?

- Simen Overmo?

- Joachim Vågen?

- Raymond Andersen?

- BA?

- Audun?

- Haavard Bakken?

- Andre Svarstad?

- Tobias Kristiansen?

- Marius Næss?

- Emil Lehne?

- Morten Bekklund?

- Espen Listaul?

- Jon christian Aardal?

- Frank Glimdal?

- Arve Egeberg?

- Joakim Ringjord?

- Henrik Haugen?

- Steffen Jevnaker?

 

 

Hvem som skal sitte på med hvem og hvem som kun skal ha fly osv. det vet jeg ikke... : p

 

Bård: du som startet tråden. du fikser vell beachhouse osv du? og forteller hvor mye det blir på hver person, fikser kontonr som det skal betaltes til osv= yeaaaah :D party + fete biler = WINNER : rock :

 

jeg fikser ja? haha! ikke glem å ta med telt da :P hehe!! min engelsk er bare heeeelt rå! NESTEN like bra som min tysk :D haha! men skal se hva jeg får til jeg :) men må nesten vite når folk vil dra nedover da :) å hvor lenge vi skal ha beach house :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haus Edith er allerede fullbooket :o ÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har veeeldig lyst :P

 

du MÅ bli med ! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.